Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fantastisk lørdag!
Dine beskrivelser af Mik er simpelthen herlige! I er virkelig et godt makkerpar, lyder det til, skønt at båndet er så tæt!

Og 800 kcal er jo ikke meget.. Er det muligt med nogle mere kalorietunge ting, det er vel ikke selve kalorierne der går galt, men mere at du spiser sundt (og kaloriefattigt)? .. Eller hvad?
12 år22. juli 2012 kl. 10:41
Ablanu
Ablanu - taak! Det er nok fordi Mik er så specielt dejlig!
Jeg er jo glad for ALLE heste, og har haft favritter, yndlingsheste før Mik.
Men Mik - han er noget helt for sig selv. Avleren sagde altid: Mik er så klog at han kan spille dum!

Med dyr er det sådan - at du får det du giver..
og faktisk er det også sådan med mennesker, men der ser man det ikke altid så klart.

Dyr er ikke så komplicerede, dobbelte, udspekulerede som mennesker kan være..

Det er jo ganske naturligt at Mik og jeg har en særlig relation - vi har jo tilbragt så enormt mange timer sammen!

Jeg kender ingen anden som er så mange timer sammen med sin hest som jeg er - og det er jo alligevel blevet markant mindre siden jeg blev syg.

I dag betaler jeg prisen for gårdagens skønne eventyr!

Det med kosten er lige nu et kæmpe problem... den ene dag kan jeg fint tåle et eller andet... følgende dag kan maven gå amok af precis det samme som den tålde så fint i går.
Så jeg prøver lige nu at gøre "det omvendte" - de dager jeg ikke kan særlig meget andet end at hvile - spiser jeg mere "ubekymret".
Men de dage jeg vil et eller andet - så holder jeg igen.

Bønner, broccoli, kartofler, rugbrød - det skal jeg ikke røre overhoved lige nu..

Knækkebrød, yoghurt, æg, ost, mandler, valnødder og de fleste frugter og bær går fint.
OG kaffe med skummet mælk!
Når maven laver rigtig meget vrøvl - så drikker jeg et krus kaffe med mælk - og det hjælper altid i det mindeste lidt! Ibland hjælper det rigtig meget! Hellere det end smertestillende!
Jeg har ikke gidet ringe til hospitalet og spørge hvad jeg må tage af smertestillende... Der skal man som IBD patient IKKE gamble!

hehe - hvis jeg nu langsomt men sikkert kan få smidt sådan ca max 15 kg overbord - så jeg blev en tynd pind - så er det jo fint!
12 år22. juli 2012 kl. 17:33
Nattespisning!
Nattespisning - mit gamle dumme adfærdsmønster!

Vægten hoppede fra 80,7 til 81,5 - sådan over night... Plus 800 g på et døgn..
Suk - hvorfor skal det altid være så meget nemmere at tage på end at tabe sig...?

Men jeg trøster mig med, at det ikke er særlig lang tid siden, faktisk sølle tre uger, at vægten viste 86.
Så det har da hjulpet at jeg ikke skal spise Prednisolon p.t. YAY!!

I dag styrer jeg maven med lidt SULT. Fordi jeg SKAL have rideundervisning klokken et. Det glæder jeg mig til!
(Hihi ved nu ikke hvorvidt Mickey-musen glæder sig til at knokle ;=) ....)

Med vilje tog jeg frem toast brød ur fryseren og SMØR!
Min dumme mave klare bedst den slags usund kost - og så har jeg da lidt brændstof at gøre godt med når Mik og jeg skal knokle i dag!

Kan i have en dejlig sommerdag allesammen!
Lad os NYDE nu vi har sommer og sol!
12 år23. juli 2012 kl. 09:52
re: Nattespisning!
Hej Sol

Jeg har været borte en stund, men er nu tilbage satser jeg på). Jeg har læst op på dine indlæg, og det er godt at se at du fighter videre, trods alt.
Når jeg læser om alle de ting du gør sammen med Mik bliver jeg helt misundelig -hvor ville jeg dog ønske jeg kunne have lige så meget tid med min lille hest...Men det går ikke fordi der er arbejde om en samboer der gerne vil have min opmærksomhed. Men alligevel, så kommer min lille hest altid hen til mig når jeg kommer ud på sommerfolden, og han følger mig overalt hvor jeg vil have ham med. Så den tid vi har sammen er måske alligevel en form for kvalitetstid? Nu har han haft ferie i tre uger, hvor jeg bare har været der enkelte gange, og den ene gang kunne jeg godt mærke at han var fræk -ligesom din Mik skal der åbenbart ikke gå for længe mellem vi ses.

Det er godt at høre at din datter er kommet til undersøgelse. Jeg skal krydse fingre for at de kan hjælpe hende. Hvordan er det nu -bor du langt borte fra hende?

Jeg vil se at komme op af sofaen og ud til hestedyret.

Stay strong!
Smølfen
12 år24. juli 2012 kl. 17:42
Kosesmølf
Hej Kosesmølf - hyggeligt du er tilbage igen!

På sin vis tror jeg att kvaliteten af det man laver sammen med sin hest er betydligt vigtigere end hvor lang tid man er sammen.

En hest som glad kommer sit menneske i møde på folden - er tryg og tilpas og kan lide at være sammen med sit menneske! Så kan være stolt og tilfreds Kosesmølf!

Nej - jeg er vist for træt til at skrive...
Det var en hård dag på hospitalet sammen med min datter.

Lægen sagde noget SLUDDER! Som ikke passer sammen med hvad der står i e-journalen...
Det er en skrækkelig situation min datter er havnet i.

Hun BURDE have blevet undersøgt akut i juni - juli - august 2011 - da hendes sygdom var i fuldt udbrud.

Nu lykkes de ALDRIG ramme rigtigt - så hun kan ikke få sin diagnose... Det er meget belastende!

Betændelsestallen i prøverne viser gang efter anden at der er noget galt - men at få sikkerhed for HVAD det er - det lykkes ikke. Eller er ikke lykkedes endnu.

Nu skal der atter tages prøver - og så må man se! Hvis betændelsestallene viser aktivitet - ligesom de har gjort de sidste mange gang - og man atter venter for lang tid inden der bliver lavet kikkertundersøgelse og taget biopsier - så misser man sygdommen igen. Igen... ØV!

Jamen godnat! Jeg skal tidlig op i morgen - håber jeg KAN!
Fordi vi hjo skulle have undervisning Miceky musen og jeg klokken halv ti!
12 år25. juli 2012 kl. 22:52
To dage med "program" = mindst to dage hvile...
Det begynder at gå mig på at jeg slet ikke "flytter" mig....
Men egentlig skal jeg vel være glad for "status quo"...?
Vægten hoppper op og ned omkring samme niveau...
(Fordi "udfordringer" hver gang medfører ædeflip, gemmen sig i sengen..)

Hvor ville jeg gerne bytte med min datter! Bære hendes byrder - som jo er meget tungere end mine!

Men det kan jo ikke lade sig gøre.
Jeg gør det jag kan. Støtter, er der for hende i det omfang jeg vurderer er sundt og positivt (med et observant og følsomt finger på puls og hjerte)

En mor kan komme til at dominere for meget. "Tage over". Og DET er ikke sundt.
Så jeg passer på og prøver at finde den rette balance.

Det GND skrev om at det siger mere om en selv når man er VRED på familiemedlemmer... det slog an en streng! AVAV - må atter citere den finske talemåde:
se koira älhtää.. oversat: den hund knoglen rammer - hyler! AV AV!
Lige nu er min "familie-fobi" i udbrud!
Nej hvor jeg er vred og skuffet på min mellemste søster, mine brødre og nu som noget nyt: min niece.

Hvor er de tarvelige, luskede, tyvagtige - bare ikke "min slags" mennesker! Selviske, uden moralske hemninger, selvoptagne.. Bilder sig selv ind en masse fantasier. Som er så langt ude at ingen ved sine fulde fem ville kunne få sig selv til at tro på fantasierne. Endsige fortælle dem videre som "sande historier"..

Jeg GIDER dem ikke. Får lyst til at helt vende dem ryggen.
Heldigt at vi bor så langt fra hinanden!

HVAD siger det mon om mig at jeg reagerer så negativt på dem?

Helt generelt: jeg har valgt at det for mig er vigtigt at være
ærlig, modig.
At prøve at se virkeligheden i hvidøjnene. Ingen "bortforklaringer". Bare lige på.
Ikke noget med at luske og tiltuske sig det som ikke tilkommer mig
at være redelig og til at stole på

Det der med at være hjælpsom og generøs - er gået for vidt. Så der må jeg nedjustere. Men ellers kan jeg godt lide at være både hjælpsom og generøs.
Det falder sig helt naturligt for mig.
Men set i bakspejlet kan jeg se - at det lokker nogle mennesker ud i uføre og får dem til at opføre sig så uselt - at jeg efter rum tid - vender dem ryggen. I stedet for at nøjes med et lillefinger eller en hjælpende hånd af og til - så hiver de fat i hele mig og udnytter mig på det groveste.
Jeg tolererer at blive udnyttet og "pisset på" i alt for lang tid. Hverken knurrer eller sparker bagud.
Og så bliver de ved, Udnytter mere og mere - og opfører sig mere og mere respektløst.

Og så får jeg pludseligt nok.
Og så går jeg.

Det er ikke særligt hensigtsmessigt.

Men HVAD fortæller min intolerance vedrørende mine søskende egentlig om mig?
Det skuffer mig og gør ondt at jeg ikke har et godt og tillidsfuldt forhold til mine søskende.
Er det noget JEG kan gøre for at ændre på dette?

12 år29. juli 2012 kl. 09:54
re: To dage med "program" = mindst to dage hvile...
Uha, en klog hest der spiller dum er nu det farligste - sådan er det i hvert fald ofte med mennesker ;)

Hvordan med familie-fobien, er der noget specielt der har udløst det? Noget omkring din sygdom? Det kan jo være svært at forstå, når det ikke er en sygdom man ved så meget om.. Prøv at gå til dem med positiv indstilling, når du snakker med dem (er jeg sikker på, at du gør/har gjort!), og ellers må du prøve at undgå, at negativiteten over det smitter for meget over på dig selv.. Det er ikke helt nemt, med det du kører rundt med i øjeblikket!
12 år29. juli 2012 kl. 10:38
re: To dage med "program" = mindst to dage hvile...
uh hvor jeg bare genkender desværre det meste....at ville tage smerten for sine børn.. Dine irritationer over andre udnytter dig kunne måske ophøre hvis du var bedre til at sige fra undervejs. Nogen forstår ikke et hint og skal have skåret alt ud i pap, træls og tungt.
Drømmen om en familie hvor alle vil hinandens bedste...er åbenbart det sted hvor problemstillingerne pisker op - jeg opgiver at forstå det - men meget skyldes kævl og misundelser og manglende oprigtighed. Ville man hinandens bedste kunne man nå langt hvorfor det bremses er mig en gåde...så alt i alt jeg kender alt til de ting men forstår dem ikke....jeg prøver på ikke at lade mig gå på af det....men har brugt mange kræfter på det.....
12 år30. juli 2012 kl. 00:47
Ablanu - min hest er den frommeste hest der findes!
Ablanu - min hest er den frommeste hest der findes!

Med heste er det ikke som med mennesker - kloge heste er nok generelt de heste som er MINDST farlige!
I hvert fald hvis de bliver behandlet fornuftigt og ordentligt. En klog hest som bliver mishandlet - det kan måske være farligt..?

Jeg kender ingen anden som har et så fortroligt og tillidsfuldt forhold til sin hest som det Mik og jag har sammen.
Bevars - der findes da masser af flinke heste!

Men Mik er helt speciel. Og det er ikke kun mig som mener dette! Efterhånden har jeg jo hørt alle mulige mennesker rose ham i høje toner! Også mennesker med stor faglig ekspertise!
Ligesom i går hvor vi havde besøg af en som arbejder med heste wellness...
Ih hvor er Mik bare SØD og dygtig!
Han skulle nok have været cirkus hest - og han ER terapi hest!

Calcit og Ablanu
Grunden til min akutte vrede og skuffelse over mine elendige søskende er, at jeg blev besnakket til at skribe nogle ord om vore far til det store slægtmøde som finder sted den 4. august i Finland.

Jeg synes mine søskende er tarvelige og tyvagtige.
Tænk - jeg har ikke ET ordentlig foto af min far. Som jeg jo mistede når jeg blot var fire år gammel.

Min mellemste søster narrede fra mig næsten alle gamle familie fotografier jeg havde. På trods af at hun havde mange flere end mig.
Hun narrede mig til at sende de bedste af mine billeder til sig til New York - for at hun skulle lave kopier af dem dels til sig selv og dels som fødselsdaggave til min ældste søster.

Hun laved ingen kopier. Men beholdt mine billeder.

Hverken hun eller min ældste søster eller bror GIDER scanne de fine portræt fotografier de har af vores far, mor, mormor... De er fuldkomment ligeglade med at jeg ikke har fået "min del" af familiebillederne.
Hvorvidt min lillebror har smidt ud fotografier efter vores mor flyttede på pljehjem og efter hun døde - VED jeg ikke. Men han GIDER ikke se til at jeg får "mine" billeder.. af mig sammen med min far. Portræt fotografier af mig selv som lille mv.
Nu viser det sig at min niece har raget til sig flere albummer fra min mor... hun har vist tænt sig at beholde dem. På trods af at det er albummer min mor lavede til sine børn. Et album til hvert barn....
Den samme niece besøgte min mor på plejehjemmet - og fik altid narret fra hende penge. Ret mange penge! Samlet mange mange tusinde EUR.

Jeg representerede mine søskende ved en familie auktion efter vores farbror. Råbte ind diverse kostbarheder - boet og alle effekterne var vurderede af Bukowaki - svarer til Bruun herhjemme.
Alt det jeg råbte ind blev modregnet i MIN arv.
Men alligevel ville mine søskende at jeg skulle sende dem alt mulig - helt gratis.
Jeg sendte en del - smykker, kostbare ur etc.Uden at få noget i gengæld.
Jeg fik så udbetalt en mindre arv end mine søskende. Samlet ca 100.000 kr mindre.

Har de sagt TAK for de flotte "gaver" de fik af mig?? Nej vel!

Så jeg har fået NOK af dem!

De kan sejle i sin egen sø, kan de!
Indtil de tager sig sammen og scanner lidt billeder til mig og sender filerne per mail.

Når min mellemste søster dør skal jeg nok se til at få mine billeder tilbage.

Hun er fuldkoment bindegal!
Gifte sig med en forfatter af tyrkisk oprindelse. En ægte psykopat som bilder hedne ind alle mulig fuldkomment skøre historier...
Det er bedrøveligt! Den mand har ødelagt min søsters liv. Ikke fordi han er fra Tyrkiet. men fordi han er psykopat, lystløgner. Vi kalder ham "nasseprinsen"...

Tænk at min søster kan være så idiotisk at viderefortælle sin mands tossede løgnhistorier! Som er så langt ude at det dårligt kan blive værre!

Jeg har sådan lyst til at bede hende stikke piben ind og lade være med disse dumheder. Men nænner det ikke. Hun kæmper jo med brystcancer.

Men derved kommer der jo at stå uærlighed mellem os - af medlidenhed fra min side.

Hvis det var omvendt - at jeg akut kæmpede for mit liv - så ville jeg have mig meget frabedt at nogen ville være uærlig overfor mig på grund af medlidenhed.

Men det er fordi jeg elsker ærlighed højere end næsten alt andet.
Det ENESTE fundament som holder, uanset hvad skæbnen finder på at byde en, er ÆRLIGHED.

12 år31. juli 2012 kl. 12:07
re: Det går lidt op og lidt ned...
Men har de et andet moralkodex så vil man jo aldrig nå hinanden....jeg tænker om du bruger din ærlighed på at fortælle dem hvordan du synes det bør være....meget enig m.h.t. ærlighed.........
12 år31. juli 2012 kl. 13:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...