Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Kontrolvejning hos lægen i dag!
vær ikke for hård ved dig selv alt i alt er det jo godt gået...
13 år28. april 2011 kl. 10:32
Tak Michael og calcit for opmuntring!
Jeg kravler bare op på hesten igen!
Men for pokker da - hvor er det fjollet at SYNDE! Så man bliver nødt til at smide de samme kilo flere gange!
Jeg var jo lige et dyk ned til 79,4 kg - og så op igen helt til 80,6 GRRRRR!
Men det går jo tjept nedad igen - dagens vægt viste 80,3.
Så snaaaart er jeg i 70-erne igen!
Sól
13 år28. april 2011 kl. 10:51
Skal betro dig en hemmelighed...Jeg kan også bedst lide hverdage:-)
Men med det sagt bliver vi sgu´ nødt til at bruge alle de "forstyrrende" dage til at lade op og finde spontanitet, livsglæde, og finde energi hvor det batter.... hæmninger og kontrol kører man for hurtig død i.
13 år28. april 2011 kl. 11:32
jeg er enig med morfologi.....men det er først nu hvor børnene er flyttet hjemmefra jeg kan mærke det......mht til at tabe sig hverdage.....
13 år28. april 2011 kl. 15:44
hej calcit og morfologi
- helt klart at der skal være plads til fest og farver! Helt enig!
Og også helt enig med calcit om, at det er meget nemmere at styre sit vægttab via kost når man ikke skal sørge for at poderne får spist! Børnefamilier lever et hektisk liv! Jeg får helt sved på panden ved blotte tanken!

Men ak - den største af mine "synder" var desværre ikke tilknyttet fest og farver! Snøft! Nej det var usselt trøstespiseri i sengen sammen med en god bog - den rene Oblomov! Guffe guffe guffe 275g chokolade og marcipanæg - det var faktisk så vammelt at det måtte skylles ned med skummetmælk! Jeg accepterer at jeg gjorde det - men hvor var det DUMT!

Det at jeg så spiste en pæn stabel hjemmelavede ostekisk i selskab med min veninde under en rigtig saldre-seance - det var mere OK!

Og at jeg ikke nænnede eller syntes jeg på en høflig måde kunne sige nej til en lille gammeldansk når vi var på ridende besøgsturne i en lille landsby - det var helt fint! 105 kcal alkohol - for den gode sags skyld er helt OK.
Og gud hvor var det sjovt! Jeg har aldrig været med om magen! Damen jeg red sammen med havde to ungheste med som håndheste (altså i snor!) - helt VILDT! Tænk hun kan styre tre stærke heste hvoraf to jo ikke er skolede eller trænede! De to ungbasserne havde bare at følge trop ind i villakvarter med alle mulige ting de aldrig har set før! Helt vildt!
13 år28. april 2011 kl. 22:26
JUBII 78,9 kg - solidt på vej i 70-erne!
efter et lille svinkeærinde er jeg tilbage på sporet! JEPS!

Nu mangler jeg KUN at smide 13,9 kg! 8,8 kg er forsvundet siden jeg startede for 34 døgn siden.

ØV at mit gamle skrog ikke er med på masser af motion! Den overdrevne motion påskelørdag kostede! Efter den tur gør det atter mega nass at ride - øv øv øv!

Jeg sover heller ikke særligt godt - snurrer rundt som en snurretop i sengen. Det gør ondt hist - og efter lidt pist! Nu må jeg simpelthen gribe til finske bandeord: saatana perkele at man ikke kan bestæmme over sin egen krop! Og BEFALE den at opføre sig ordentlig!! GRRRR!
De to sidste rideture har jeg måttet få hjælp af min hest. Det hjælper nemlig med "gymnastik til hest" - det sikkert drabelig ud - men who cares!
På vejen hjem har hesten hjulpet mig at få strukket lænd og bækken - jeg lægger mig på tværs over sadlen (det kaldes "død indianer"), holder tøjlerne i ventre hånd og pisken i højre hånd - og når jeg toucherer Miks bagdel meget let - så går han frem. Der ligger jeg og bliver rystet godt og grundigt.
Mik er helt styrbar - vi har sågar töltet med mig på tværs! Hvis han løber for hurtigt eller jeg bliver træt - så stopper han på stemmekommando.
Men AK - igår kom jeg til at dumme mig! Ville kravle op at sidde igen og kom til at trykke mine ribben til venstre når jeg skulle kravle rundt! Kæmpe blåmærke og lidt bukkede ribben var resultatet!
Så her skal hverken grines, hostes eller nyses i den nærmste fremtid.
De ribben har jo aldrig blevet helt sig selv efter en hest for mange år sen kom til att bukke dem med et spark...
Så motionen er hvad den er - kan ikke sætte turbo på. Irriterende!
Men ellers er jeg ved godt mod og klør på mod mit mål!
Kan I have en førrygende 1ste maj!
Sól
13 år1. maj 2011 kl. 09:50
Triathlon i august?? Er det mon realistisk...?
I dag starter tilmeldingen - men måske er det udsolgt nu? Brøndbys Kvindetri er blevet vanvittigt populært - det er faktisk verdens største kvindetri arrangement!
Hm... tror jeg tager chancen og kigger - hvis der er plads, så...
Det vil jo hjælpe på motivationen!
Dog ved jeg, at det bliver svært at få trænet svømning - svømmehallen holder lukket om sommeren..

Det har været en herlig dag i dag! Jeg hverken har eller får egne børnebørn så jeg er altid lykkelig når jeg kan få "låne" lidt. At træne børn i "gymnastik til hest" synes jeg - er en fest! Det ser sågar ud til, at jeg får et drengehold! I dag var der tre drenge og en pige til træning. Og så skulle vi også træne hestefodbold - stakkels Mik blev helt fra snævsen! Jeg var ved at ryge af flere gange - vi træner jo kun med grime og en pad - ikke noget med sadel og trense med bid. Det var bare så morsomt!
Ungerne havde det vist lige så sjovt som jeg...
Alle fire kom op at stå på hesteryg, alle fire fik lavet jorden rundt, død indianer.. også den dreng som ikke havde prøvet at sidde på en hest tidligere... men vi fik jo ham gjort helt tryg - og så kom han hurtig videre i teksten. Når vi gik hjem fra den lille ridebane sad to af drengene på Mik. Og deres mødre var kommet for at hente dem - de var så stolte og galde allesammen!
Bagefter lærte husets børn - eller prøvede at lære mig - et computerspil - øøøh hvad var det nu det hedder et eller andet med warcraft. Super hyggeligt og spændende!
Jeg bliver vist nødt til at træne lidt i smug - så jeg ikke falder helt igennem ;o)

Og så må jeg læse på "de rigtige" fodbold regler! Alle ungerne spiller fodbold - og jeg kender jo kun de regler for hestefodbold som jeg selv har lavet!
Danmarks Rideforbund har officielle regler - men det er et kedeligt spil! Der dyster kun to ekvipager mod hinanden. Vi spiller med seks ekvipager på banen, to mål og midtlinie og liniedommer med fløjte og rigtige dommertrøjer! Men det er jo også LANDSKAMP vi træner til ;o)
Dejlig dag - men motionen halter lidt efter.
Jeg pønser på hvorvidt der er plads i regnskabet til et stykke rugbrød... Til aften skal jeg have en dejlig frugtsalat.
13 år1. maj 2011 kl. 18:19
VÆGTENS LUNER er ikke til at begribe!
700 gr er forsvundet siden i går - det er jeg jo glad over! Men hvordan pokker er det gået til????

??????

Mon det er sådan, at man taber sig ekstra meget hvis man har det sjovt??? ;o) hehehe...

Sådan rent motions-teknisk var dagen i går da ikke noget at skrive et særligt lange brev hjem om... Hvis I forstår hvad jeg mener! Skridttælleren er jo en ubønhørlig sladderhank - i går kom jeg overhoved ikke engang op i nærheden af de forskrevne 10.000 skridt. Sølle 7009 skridt blev det til.
Det var heller ikke særlig lang tid jeg sad på min hest - den lille stund var så til gengæld fartfyldt - den rene rodeo. Mik løb jo for livet og hoppede mystiske rejehop for at undgå den store bold som ungerne piskede rundt med - og gerne sendte direkte mod lille Mik med et ordentlig knald... Det værste var, at jeg jo var helt klar over, at Mik aller helst havde sprunget ud fra ridebanen gennem indgangshullet - man lukker med to bomme og afstanden mellem bommene er helt i hampen - hvilken som helst smart islandsk hest kan dykke igennem det hul! Og så ryger jo rytteren af pga den ovre bom - av av! Det kan gå helt galt! Og det er sin sag at vha en grime med tøjlerne klipset på styre en stædig islandsk hest som helst vil flugte! Jeg var ved at ryge af mange gange.. MEGA SJOVT!

MEGET mærkelig fænomen også det, at det ikke gjorde det mindste ondt at sidde på "hoppebolden" Mik! !! Hverken medens det stod på eller bagefter! Konklusionen må være at det er noget vild rodeoridning som er godt for mig! (Indtil jeg falder af og de gamle knogler går i stykker!)

Jeg spiste meget mere end basis energi behovet - det ligger nu på omkring 1300 kcal. 1956 kcal blev det til. Endvidere spiste jeg noget energifyldt sent om aftenen: jeg ikke helt tilfreds efter at have spist et stykke rugbrød med ost og skinke samt frugtsallat af frisk frugt om aftenen... så køkkenet kaldte og det blev til lidt hasselnødder, lidt mandler og rosiner..

Jeg havde regnet med, i bedste fald, et lille bitte væggtab, i værste fald vægtøgning. Så derfor kan jeg overhoved ikke kapere de tabte 700 g!
Min vægt er meget pålidelig! Så det er ikke badevægten der driller.

Naturligvis er jeg mega tilfreds - men det generer mig dog at jeg ikke har en anelse om HVORFOR. (Fordi hvis jeg fandt ud af det, så kunne jeg jo tillade mig at spise mere, motionere mindre OG ALLIGEVEL TABE MIG! Og så kunne jeg blive først millionær og så milliardær - der er masser af folk derude som meget gerne ville betale en formue for sådan en "kur"!

Så det MÅ være fordi jeg morede mig så godt i går at jeg tabte så meget!
Kan I more Jer og hygge Jer derude - det må være den ny slankekur: at have det sjovt!
Sól
13 år2. maj 2011 kl. 10:02
re: VÆGTENS LUNER er ikke til at begribe!
Hej Sol.
Det lyder til at være en knald go dag du der fik dig.
jeg er overbevist om at HRV gerne vil være vært ved en demonstration af din gunst her midt i Hjallerup Markeds dagene. Vi har i forvejen en masse hestegale aktiviteter på bordet - er sikker på lige din version af hedebold er priken over I'et :-)

Men at le bruger faktisk rigtig meget energi, så der er ikkenoget at sige til at du har tabt dig, for jeg kan sagtens tænke meig at 8 timers konstant grin og latter må ha gjort en del ved energiforbruget. :-)

Så flot gået, er noget særlig ved at lære fra sig.
Det kan man godt være stolt af.

Nu lakker dagen mod enden.
Jeg er langt om længe kommet til Skagen, og vi fortsætter mod Porvoo her i morgen tidlig. Så med lidt held er jeg atter i Porvoo om 4 dage.

Tillykke med den tabte masse :-)

Stort Knus
Michael.
13 år2. maj 2011 kl. 19:32
re: VÆGTENS LUNER er ikke til at begribe!
1 minuts latter svarer til 10 min i romaskine......ikke dårligt....
13 år2. maj 2011 kl. 22:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...