Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Den søde juletid - UPS!!!
Den søde juletid - travl og fuld af fristelser!
UPS!
Hilsen til Silvercocker - tak søde ven at du spurgte til hvordan det går!! Jamen jeg tog altså total ferie fra
vægttab
livsstilsændring... you name it!
Ikke nogen særlige problemer... havde bare brug for at slaske, spise, gå i hi!

Resultatet blev som forventet: 82,5 viste vægten.

Men det er Ok for mig.
Nu skal jeg bare op på hesten - i overført betydelse.

Jeg har grumme planer om selvdisciplin! Så får jeg jo se hvorvidt tilværelsens tilskikkelser vil tillade mig at holde fokus på at ændre vaner.
For det er jo det som skal til!

Lidt ØV at madital ikke tillader et lille hurtigt supermål!
Jeg har altså tænkt at høvle af 4 kg på 9 dage.
Fordi jeg skal stå skoleret hos lægen den 9. januar.
Det skulle nu ikke være så svært!
De tre første kg plejer at forsvinde med lynets hurtighed.
Lidt stædighed - og så bør det kunne lade sig gøre at komme af med et kg til!

Jeg savner - det vil sige mit bevægelsesapparat savner - de der ca 14 km gåtur per dag som det blev til i Miks sygdomsperiode.
Planen er at finde frem en eller anden rygsæk som er stor nok - og så GÅ ud til Mik og hjem i hvert fald nogle gange per uge.
To gange svømning per uge
Gymnastik HVER dag - for hestens skyld!

Og så ellers tage en uge med den kost jeg holdt mig til sidst jeg tabte mig større mængder.
Den bestod af masser af grove grøntsager, fisk, kød og æg.
Nul pasta, nul ris, nul kartofler, nul grød, nul brød..
Og naturligvis ikke sukkerholdige produkter - dvs intet slik, ingen kager.

Det bliver spændende at se hvordan det lykkes!

Bagefter skal jeg prøve at være uden mejeriprodukter og kaffe mindst to uger...

FINA PLANER!!

Og så vil jeg passe på at ønske Alle Jer Medtabere et Rigtigt Godt Nyt År!!!

12 år1. januar 2012 kl. 10:41
....
'Hvordan vil du bære dig ad med at tabe 4 kg på 9 dage? Altså hvordan ser dit daglige program så ud?

Motion, motion, motion?
12 år1. januar 2012 kl. 10:48
re: ....
ok ja det er ret skrap....uh kaffe og mejeriprodukter ville jeg ikke kunne undvære...
Man kan jo så sige det månedlige lægebesøg er konstruktivt fordi det fastholder dig.
Bare fyr løs hvordan det går og har du brug for et spark vil jeg til et hvert tidspunkt støtte dig.Du kan regne med mig !
12 år1. januar 2012 kl. 12:52
re: ....
Hold da op, held og lykke med projektet! Håber du når det, og at du formår ikke at gøre det på en usund måde - kan godt være lidt svært, når det er så meget, men du har jo ret i, at det første nok ryger ret hurtigt :)

Godt nytår til dig også! Og alle der læser med :)
12 år1. januar 2012 kl. 18:22
4 kg på ni dage
Tak Ablanu og Calcit for støtte! Joh støtte - DET har jeg brug for - min rygrad er jo her på gamle dage blevet slap som en regnorm! Dt er meget velkomment hvis folk gider give mig et los et vist sted hvis jeg begynder at slingre bort fra den smalle sti!
Fedtskatten - de første tre kg plejer at ryge overbord i en vis fart! Og et kg "æagte vægttab" skulle lade sig gøre!
Men uden kraftig motion grejer jeg det ikke.
Motion alene duer heller ikke.

Min "opskrift" på hurtigt vægttab er meget simpel:
MASSER af grove grøntsager. Kål er det som virker bedst.Meget gerne som råkost. Men også svitset på panden med lillebitte smule fedtstof er også fiint.
Frosne suppeurter er smart at have hjemme - en stor skål dampede suppeurter mætter...
Vigtigt at se til at man får nok med fedt - ellers taber man sig frygtelig langsomt.
Rigelig med protein.
Meget lidt "hurtige" kulhydrater som sukker, hvidt brød - og når det skal gå rigtigt hurtigt ikke engang rugbrød...

Det bedste resultat plejer jeg at få hvis jeg spiser hver tredie time (kl 6, kl 9, kl 12, kl 15 - og så kl 19) Men det bliver svært denne gang - det er så bøvlet at huske at spise når jeg er ude ved hesten..

NUL nattespisning!!!!!!!!!!!!!!!!! Der skal måske hængelås på køleskabet i tidsperioden mellem kl 19 om aftenen og kl 6 om morgenen hehehe!!!

IKKE spise noget som helst i dette tidsrum - er mit mål. Evt. knurrende mave prøver jeg at berolige med et stort glas te - gerne spændende urte teer.

Nåh - første døgn gik da ret godt! Vægten flyttede sig pænt fra 82,5 til 81,7!

Jeg HAR ladet op med gode forråd af
Baked beans (desværre for meget sukker - meeen jeg er jo lidt doven vedr madlavning)
En stor dåse Sauerkraut - altså surkål... GENIAL mavefylde!
Fryseren bugner med frosne grøntsager..

Men jeg skal supplere op med gulerøder og æbler i dag - Miks og min yndlingsspise! Og så bananer - Mik får gerne en banan og to æbler hver dag. Den forkælede hest! Overvejer lidt at give ham en kur med frisk hvidløg igen. Jeg må jo passe ekstremt godt på ham denne vinter - hans immunforsvar er jo med garanti svækket.

Det ÆRGER mig at jeg gjorde som dyrlægen sagde og fik ham plysset på siderne. Fordi det er et bøvl uden lige at se til han har passende dækken på når det regner og blæser.. Og så skal jeg køre ud og tage dækkener af, tage dem hjem for at tørre dem etc etc.
Mik skal ALDRIG mere plysses så han står og mangler sin gode vandtætte islænder bamsepels når vi har dårligt vejr!

Frugt i næsten moderate mængder er også fint.
12 år2. januar 2012 kl. 07:22
re: 4 kg på ni dage
Super god plan Solakka. Efter min mening så skal du dog overveje at passe på frugten og gulerødderne, men det vælger du jo selv. Kulhydraterne påvirker jo insulinen, hvilket får blodsukkeret til at dale, så du igen bliver sulten. Erstat det evt med en håndfuld nødder og mandler, og giv alle æblerne til hesten.
12 år2. januar 2012 kl. 10:28
Ja for pokker, det lyder stramt :-) Men det skal du da nok klare, når du godt ved du kan.. Så er 9 dage jo ikke frygteligt meget! :-)
12 år2. januar 2012 kl. 20:29
Du skal simpelt hen af med de kilo.....kan lige se dig stå hos lægen når målet er nået, og du får grønt lys......det er det du vil. Visualiser det sker. Du står glad. Og Mik glæder sig til ikke at skulle slæbe så meget....hehe.

Her står den første erantis og lyser gul og fin.
12 år2. januar 2012 kl. 21:05
2,4 ned på tre dage - : 4 kg på ni dage
Ja her går det godt Fru Kammerherreinde!
Og jeg har ikke engang været særligt fanatisk - madital siger jeg mindst skal spise 13xx kcal - og det blev til 15xx kcal (husker bare ca tal)
12 år3. januar 2012 kl. 07:08
re: Den søde juletid - UPS!!!
Nu hvor du har været inaktiv en lille periode tror jeg godt at du på få dage kan tabe 4 kg. Kom ud af sofaen og pas, plej og leg med Mik, samtidig med at du spiser grove grøntsager og højt proteinindtag. Og put en hovedrengøring ind en af dagene, det hjælper også gevaldigt.
12 år3. januar 2012 kl. 12:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });