Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
re: Vægtabet er endelig godt igang igen!
GND - du må oven i det "sexede" med lange uldne benklæder tænke dig til at det er en tyk gammel folkepensionist som eksponerer herlighederne!! Et absolut ØMT syn!
Jeg er flittigt igang med at læse om binyretræthed - it all makes sense!!!! For pokker da, at jeg ikke har tænkt på dette tidligere!
Jeg er flittigt igang med at læse om binyretræthed - it all makes sense!!!! For pokker da, at jeg ikke har tænkt på dette tidligere!
12 år23. november 2012 kl. 09:17
kosesmølf
re: Vægtabet er endelig godt igang igen!
Hurra! Dejligt at høre at du er på banen igen tante Sol!
Det med de sexede lange uldunderbukser kender jeg jo altfor godt -her har de været i brug siden midten af september! Sådan nogle almindelige ridebukser giver nemlig bare ikke ret meget varme, så uldunderhylere er et must!
Jeg har lidt samme problem med mine thermoridebukser som du -ikke at jeg ikke kan lukke dem, men de er så løse i elastikken at de glider ned. Løsningen fandt jeg i fjor: Seler!!
Rigtig god weekend til dig og lille Mik (målte min lille "baby" igår -163 cm er han nu -ikke så mærkeligt at folk synes han er stor! (selvom han for mig bare stadig er en lille baby :) ))
Det med de sexede lange uldunderbukser kender jeg jo altfor godt -her har de været i brug siden midten af september! Sådan nogle almindelige ridebukser giver nemlig bare ikke ret meget varme, så uldunderhylere er et must!
Jeg har lidt samme problem med mine thermoridebukser som du -ikke at jeg ikke kan lukke dem, men de er så løse i elastikken at de glider ned. Løsningen fandt jeg i fjor: Seler!!
Rigtig god weekend til dig og lille Mik (målte min lille "baby" igår -163 cm er han nu -ikke så mærkeligt at folk synes han er stor! (selvom han for mig bare stadig er en lille baby :) ))
12 år23. november 2012 kl. 13:16
solakka
Et billede jeg tror jeg vil hænge på køleskabsdørren!
19 gode grunde til vægttab!
Jeg tror jeg vil hænge det på køleskabsdøren!!
Link til billede på nettet:
sphotos-c.ak.fbcdn.net
Jeg tror jeg vil hænge det på køleskabsdøren!!
Link til billede på nettet:
sphotos-c.ak.fbcdn.net
12 år24. november 2012 kl. 17:31
solakka
Det går stadig fint med mad disciplinen
87,3=>83,5= - 3,8 kg/ 9d ( på ni dage). Godt!
Det går stadig fint med mad disciplinen!
Motionen skal jeg tage det meget forsigtigt med - siger osteopaten. Så det gør jeg.
Jeg spiser relativt sundt, mange måltider per dag. Rigelig med frugt og grønt (MINDST de anbefalede 600g/d)
Mængden kalorier holder sig tæt omkring det anbefalede minimum som vægtbjælken viser.
Jeg prøver at TYGGE maden sindsygt mange gange...
Desværre driller min Colitis Ulcerosa lidt...
begynder at se et mønster: RÅ broccoli og blomkål... er ikke et hit!
Når maven "piver" og det gør ondt - vælger jeg lind havregrød med nogle mandler som næste måltid. Det ser ud til at virke!
Jeg blev saft suse mig udled på at være depri!
Så jeg "bestemte" mig for at tage kampen op!
Mod overvægten, smerterne, trætheden, nedstemtheden.
KAMP til STREGEN!
"sund mor, slank mor, stærk mor"
Det går stadig fint med mad disciplinen!
Motionen skal jeg tage det meget forsigtigt med - siger osteopaten. Så det gør jeg.
Jeg spiser relativt sundt, mange måltider per dag. Rigelig med frugt og grønt (MINDST de anbefalede 600g/d)
Mængden kalorier holder sig tæt omkring det anbefalede minimum som vægtbjælken viser.
Jeg prøver at TYGGE maden sindsygt mange gange...
Desværre driller min Colitis Ulcerosa lidt...
begynder at se et mønster: RÅ broccoli og blomkål... er ikke et hit!
Når maven "piver" og det gør ondt - vælger jeg lind havregrød med nogle mandler som næste måltid. Det ser ud til at virke!
Jeg blev saft suse mig udled på at være depri!
Så jeg "bestemte" mig for at tage kampen op!
Mod overvægten, smerterne, trætheden, nedstemtheden.
KAMP til STREGEN!
"sund mor, slank mor, stærk mor"
12 år26. november 2012 kl. 09:20
fedania
re: Det går stadig fint med mad disciplinen
Dejligt at du ser ud til at være på rette spor igen!
Det med havregrød som "vidundermiddel" mod uro i maven kan jeg godt genkende. Da jeg havde dårlig mave (i 6 dage, hvor jeg intet kunne holde i mig i mere end 10 minutter) fik jeg af akuttelefonen rådet at spise havregrød eller revet æble for at berolige maven. Så jeg er sikker på, at du er inde på det rigtige, også selvom dit er af kroniske/sygdomsmæssige årsager :)
God vind i ugen forude - du er stærk, sund og sej!
Det med havregrød som "vidundermiddel" mod uro i maven kan jeg godt genkende. Da jeg havde dårlig mave (i 6 dage, hvor jeg intet kunne holde i mig i mere end 10 minutter) fik jeg af akuttelefonen rådet at spise havregrød eller revet æble for at berolige maven. Så jeg er sikker på, at du er inde på det rigtige, også selvom dit er af kroniske/sygdomsmæssige årsager :)
God vind i ugen forude - du er stærk, sund og sej!
12 år26. november 2012 kl. 10:04
calcit
Bukker mig i støvet Sol......det er ikke let at holde sig på måtten uden så meget motion......DET SKAL LYKKES.....og så kan du tilføje ; Glad mor.
Ligesom vægttabet så skal vi gøre alt for os selv som beriger os og giver glæden liv. Håber virkelig du når til lægen som giver dig stemplet GODKENDT! i det nye år som venter på os.
Ligesom vægttabet så skal vi gøre alt for os selv som beriger os og giver glæden liv. Håber virkelig du når til lægen som giver dig stemplet GODKENDT! i det nye år som venter på os.
12 år26. november 2012 kl. 11:12
Girl next door
Ej hvor er du bare sej! Det er jo helt vildt hvad du har tabt på 9 dage. Godt kæmpet Solakka :-) Keep up the good work :-)
12 år26. november 2012 kl. 11:21
solakka
Tak fedania, Girl Next Door og calcit! Det er en stor støtte I giver!
Disciplinen er stadig høj - men nu flader vægttabet selvfølgelig ud. Jeg kender rumlen - så det er ikke det mindste demotiverende.
Ændrede mit mål - jeg var jo kommet så langt bagud at det ikke ville have været realistisk - eller sundt - at prøve at få den blå linie til at nå eller berøre den røde linie - hehe barnligt! Men alle små fif gælder!
Det bliver meget svært at holde fokus - Mik er halt. Og jeg sidder og venter på at smeden skal ringe og sige hvilken tid han kommer i dag. Det er muligvis en hovbyld under udvikling..
Læste på nettet om hovbylde - og blev meget forskrækket og bekymret.
Smeden skulle have ringet ved ni tiden. Og nu er klokken et kvarter over...
Giver ham yderligere fem minutter... og så prøver jeg at få fat på ham.
Men jeg mistænker han var på druk i går... udledt af hvor han sagde han var i når jeg ringede i går aftes... I dårligt selskab sammen med en fordrukken smed.. selv har han alvorlig knas i privatlivet... så. SUUUK!
Hvis han svigter Mik og mig - så er det UD!
Jeg tænker på børne tegnefilmen om det lille tåg: jeg kan-jeg kan- jeg kan - jeg kan... Jeg holder fast i det: jeg kan jeg kan jeg kan...
At trøstespise ville ikke gøre noget som helst bedre. Tværs om!
Disciplinen er stadig høj - men nu flader vægttabet selvfølgelig ud. Jeg kender rumlen - så det er ikke det mindste demotiverende.
Ændrede mit mål - jeg var jo kommet så langt bagud at det ikke ville have været realistisk - eller sundt - at prøve at få den blå linie til at nå eller berøre den røde linie - hehe barnligt! Men alle små fif gælder!
Det bliver meget svært at holde fokus - Mik er halt. Og jeg sidder og venter på at smeden skal ringe og sige hvilken tid han kommer i dag. Det er muligvis en hovbyld under udvikling..
Læste på nettet om hovbylde - og blev meget forskrækket og bekymret.
Smeden skulle have ringet ved ni tiden. Og nu er klokken et kvarter over...
Giver ham yderligere fem minutter... og så prøver jeg at få fat på ham.
Men jeg mistænker han var på druk i går... udledt af hvor han sagde han var i når jeg ringede i går aftes... I dårligt selskab sammen med en fordrukken smed.. selv har han alvorlig knas i privatlivet... så. SUUUK!
Hvis han svigter Mik og mig - så er det UD!
Jeg tænker på børne tegnefilmen om det lille tåg: jeg kan-jeg kan- jeg kan - jeg kan... Jeg holder fast i det: jeg kan jeg kan jeg kan...
At trøstespise ville ikke gøre noget som helst bedre. Tværs om!
12 år28. november 2012 kl. 09:22
kosesmølf
Bare for lige at berolige lidt: LANGT de fleste hovbylder forløber fuldstændig ukompliceret! Men det ser dramatisk ud, fordi hesten er voldsomt halt sålænge bylden ligger og trykker. Men når først den bliver skåret ud, kan man se hvor stor en lettelse det er for hesten. Har selv prøvet det nogle gange -og det er absolut ikke sjovt at se sin lille hest have så ondt. i fjor troded jeg næsten min hest havde brækket benet, så halt var han. Men efter bylden var skåret ud, travede dyret glad og fornøjet rundt igen :) Det er selvfølgelig vigtigt at holde det rent og tørt bagefter, men dertil kan man lave en "pude" af vat og så sætte den godt fast med først gaze og derefter omvikle det hele med gaffatape -det kan holde et par dage, hvis hesten bare ikke går i mudder så længe.
Held og lykke med det!
Held og lykke med det!
12 år28. november 2012 kl. 12:26
Sexede lange uldne underbenklæder. Herligt :-)