Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

smileys -
Tabt 7,3 kg siden 2.3 - mangler stadig 10,9 kg... er ikke endnu halvvejs i mål... Men det går jo rigtig godt at få høvlet af kiloer - og aflastet hofteknoglen.
Det der med 2:5 passer vist mig rigtig fint! Synes ikke det er svært at begrænse spisningen 2 d/uge til 2100 kJ/dag.
Mit fif er, at jeg vejer op og taster ind HELE dagsrationen om morgenen.
Så ved jeg hvad jeg har at holde mig til.
På II-dagene prøver jeg i størst mulig omfang, at erstatte mine mange kopper kaffe med skummet mælk - med urte te. F.eks Yogi te Double Chilli. Plus at jeg begrænser mængden skummet mælk per kop.
8 år10. april 2016 kl. 09:40
Føj - II dag i dag.. og jeg er aldeles ikke mega inspireret!
Men så må jeg bruge SISU. HA!
Men lidt opmuntrende var det at finde seddelen med den vægt jeg havde den dag jeg sidst fyldte op min CU-medicin æske!
Det var dags at fylde op igen - og så kunne jeg se, at jeg havde tabt 207 g/dag i gennemsnit siden jeg sidst fyldte op for to uger siden!

Man kan jo lige så godt finde på små fif til at opmuntre og motivere sig selv - når nu ingen anden gider...
Godt nok irriterende at INGEN siger noget som helst... det MÅ da synes, at jeg har smidt over syv kg overbord...

Så jeg giver mig selv et kæmpe skulderklap! Virkelig godt gået!
Og jeg skal nok komme helt i mål!

Fik også aftalt med lægen, at jeg boker en tid hos ham når jeg er kommet i mål - så han kan se ved selvsyn, at jeg har gjort som jeg sagde jeg ville gøre.

Jeg ved jeg er frygtelig snerpet. Jeg tog det faktisk fortrædeligt op når denne unge knøs til læge på en meget akavet måde gjorde mig opmærksom på, at den bedste "motion" for stramme psoas muskler - er sex! (Missionær-sex vel at mærke...)
Hermed er rådet givet videre!
8 år12. april 2016 kl. 08:09
Hej Sol!

Jeg havde slet ikke opdaget at du var tilbage igen, men det var da en dejlig overraskelse at se dig her igen :)

Puh -det lyder godtnok som en drøj omgang med ryg/hofte. Det er imponerende at du sådan tager tøjlerne i egen hånd og prøver at løse problemerne uden operation osv -jeg tror ellers der er rigtig mange der bare læner sig op ad at sundhedssystemet skal fikse deres problemer for dem, og man kan jo ofte gøre rigtig meget selv...som du også prøver at bevise.

Og så synes jeg det er vildt flot at du har tabt 7 kg så hurtigt, især når man tænker på dine begrænsede muligheder ift motion osv. Selvom andre måske ikke kommenterer det, så er det vigtigt at du selv giver dig en masse anerkendelse for det. Ligesom vi ofte selv er vores egen største kritiker, burde vi også være vores egen største roser!

Håber ellers det går fint med Mik, selvom du ikke kan ride ham -at han er skadefri og har det godt.
8 år12. april 2016 kl. 12:43
Jeg er altså også vildt imponeret over dit vægttab. Ved godt, at 5-2 er vildt effektivt, men det kræver altså selvdisciplin! Sejt!
8 år12. april 2016 kl. 14:28
Tak for ros Kosesmølf og 1magda - meget tiltrængt! Jeg er vist havnet på en "repos" på vej ned af vægttrappen! ØV BØV!
Det ser ud til, at 76,9 - 77,1 kg er et "stabilt vægtleje" = en repos...
Men det kan ikke nytte noget, at blive skuffet ved morgen vejningen. Der er kun EN vej og det er at være standhaftig og yderst selvdisciplineret! Vægten skal nok komme på vej nedad igen.

Mik har det relativt godt. Siden jeg var nødt til at stoppe med at selv ride ham, fandt jeg en sød pige på 14 år som rider ham et par gange per uge. TÆNK at det skulle være SÅ svært at finde nogen som vil ride verdens mest skikkelige islandske vallak - og det helt gratis!
Pigen er et fund - blid og stille. En lille spirrevip. Og det mest velopdragne, høflige teenager man kan forestille sig. Hele familien er yderst behagelig. Meget civiliserede.

Jeg var nødt til at flytte Mik - da jeg ikke længere kunne passe ham selv.
Det ny sted er SKØNT. ALLE er søde. Hvilket man ikke kan sige om det tidligere sted.
Men Mik går stadig alene på fold. Og kommer på boks til natten.. ØV!
Håber der kommer en eller flere heste som ville kunne gå sammen med Mik. UDEN at det går galt!

Det ser ud til, at alle på det ny sted kan lide Mik. Der er kun en anden islandsk hest - en strid bandit som bider mennesker... Og så en 12 - 13 mere eller mindre "hysteriske" store heste... Så det er jo naturlig at folk kan lide Mik som er SÅ nem at håndtere! Lammefrom og rolig. Han hverken hopper, stejler eller skaber sig når man skal trække ham ind og ud - men følger pænt med. Og kommer selv til lågen. Det er ligemeget hvis der er "nye farlige objekter", blæser etc - Mik kan man altid stole på. Han flejner ikke ud. Han STOLER på, at os mennesker vil ham det godt. Og at verden er et trygt sted.

Minusser: "ingen træer vokser op i himmelen" eller at man også her "auch nur mit Wasser kocht"...
Mik går alene.
Hestene kommer alt for tidlig på boks.
Han har problem med at drikke ur sin vandkop. Den fejler ikke noget som sådan.
Hans overlinje er blevet dårligere efter jeg ikke selv kan ride ham.
Det højre bagben (det med den alvorlige gaffelbånds skade, hvor vedhæftningen til hasen var næsten revet over) er STIV.

Men problemet med det stive bagben er jeg taget fat på!

Motion, mere motion: Rider ham ca 15 minutter i skridt (uden saddel) som opvarmning. Så går vi lidt. Og så longerer jeg ham. Og laver versader og traversader i hånden. Det begynder at hjælpe! Senere, når bagbenet er mere smidig igen, vil jeg bruge den portugisiske indspændnings gjord jeg har måttet låne.

Cortaflex: Hørte fra troværdig person, at hun har sluppet for hofteoperation vha træning og CORTAFLEX!
Så nu har jeg bestilt Cortaflex HA Super Fenn (med ASU) solution og en bøtte af det samme i pulverform til Mik og mig.
Forsendelsen burde komme i dag eller i morgen! Jeg kan dårligt vente med at komme igang! Og så må det smage så grimt det vil! Jeg er ligeglad! NED skal det!
smiler: Som brødre vi dele! (Vi deler allerede mikroniseret hørfrø - godt for hår og pels + fordøjelsen. Køber en 20 kg sæk til deling... )

8 år13. april 2016 kl. 12:07
Overspisning.. ØV! Min "plus dag" gik heeelt over gevind.
Men pyt - nu er jeg tilbage på den smalle sti igen.

Jeg har en fornemmelse af, at det måske var rigtigt godt med et mad-orgie... Syntes mit vægttab havde gået helt i stå. På trods af, at regnskabet med indtag/forbrugvar overholdt perfekt - og der BURDE have været vægttab.

Tre skridt frem - og to tilbage. Ak ja... sådan er det!

Cortflex pakken fra UK kom i går.
Mik og jeg starter med den flydende Cortaflex HA Super Fenn
hhcare.dk

Brugte lommekalkulator til at finde korrekt start dosis for Mik og mig. Han skal have ca 22 ml og jeg skal have 6 ml.
Om en månde kan man vurdere hvorvidt dette kosttilskud virker for os to.

Når flasken på 1 liter er tom - overgår vi til pulver (købte jo både flydende og pulver)

Det smager ikke så tosset synes jeg. Lidt som hostesaft el. lignende.

Men MIK - syntes det var slemt! Han gik fra sin spand med fornærmelse..

Men, når jeg håndfodrede så fik han da spist rimelig godt op... kun de sidste krummer blev tilbage..

Mik er altid meget konservativ når man kommer med et nyt kosttilskud... så siger han " NEJ ellers tak!!

men når han skal spise - så... lykkes det altid alligevel.

Der findes heste som er så stædige, at det ikke kan lade sig gøre at få dem til at spise medicin, kost tilskud mv...
De må jo så få medicinen i sprøjte...
8 år15. april 2016 kl. 08:41
Syv kilo, det er da flot! Det svarer da nogenlunde til en buksestørrelse. Køb noget nyt tøj, så skal folk nok lægge mærke til det.
Åh, ham Mik måtte da gerne bo i min løsdrift. Han ville passe fint i størrelsen, og min gamle dame ææælsker søde små drenge. :-)
8 år16. april 2016 kl. 15:20
Tak MarleneP! Løsdrift er det bedste for heste! Hvad det angår ville jeg da gerne flytte Mik til dig! Han er meget glad for hopper. Men respekterer hvis de siger: hold afstand!
Men ak - det er nok ikke realistisk. Vi må holde os i postnummer 3000... jeg skal jo kunne komme ud til Mik hver dag. Kan jo ikke engang køre særlig langt i bil før mine skavanker begynder at skabe sig!
Og hvem ved hvordan det går til næste år, når jeg bliver 70 år og skal have fornyet mit kørekort... Bedst at være på forkant sådan, at der findes mulighed for offentlig transport.
HELST ville jeg bo sammen med Mik..

Al ros modtages med taknemmelighed!
OK - jeg ER mega motiveret til at tabe mig - jeg VIL jo gøre alt jeg kan for at slippe for hofteoperation! Man skal nemlig have et super godt helbred for at kunne klare, at opholde sig på hospital. Og det har jeg jo ikke...

Mik og mig er startet på Cortaflex HA Super Fenn i flydende form. Når vi har brugt op den flydende - så overgår vi til tilsvarende pulver. Måske lidt synd! Produktet smager lidt som hostesaft! Nam nam! Lidt ala Läkerol pastiller... Efter at den første dag have været MEGET skeptisk - spiser Mik nu med stor glæde sit kosttilskud. Eller skulle jeg sige hans kosttilskud i pluralis!
Han får vedligeholds doser af
loppefrøskaller (med bukkehorn) - for at forebygge sandkolik
Hoofmaker - han har haft white line disease. Så hovene skal passes ekstra godt på
Mikroniserede hørfrø - 20 g/d - godt for fordøjelse, pels og hove

11 g vitamin & mineral pulver fra AME

B plus fra Brogaarden - nu i pelsskifte perioden - og SOM han dog fælder! Man kan bruge to timer på at strigle. Og kommer alligevel ikke i bund.

22 ml Cortaflex - hans højre bagben er stivt. Ikke noget at sige til efter den alvorlige.
Jeg bløder op 30 roepiller med vand (smed lavt sukkerindhold) og blander vitamin pulveret, B-plus og Cortaflex med roepillrerne.
Lige før jeg kører overhælder jeg 20 g St. Hippolyt Glyx mesh med kogende vand..
Før servering blandes loppefrøskaller, Hoofmaker piller og Glyx meshen med roepiller blandningen.. og så lidt skiver af æble og små stykker gulerod som pynt - og "lokkemad" på toppen...
AK ja - Mik er forkælet! DET fortjener han! Og der skal jo kæmpes for athan skal have det godt. Efter alt det han har været igennem, så er hans helbred svækket...

I forgårs red jeg hele 22 minutter! Vi kom ud på en lille tur i skoven - det tager ikke engang 5 minutter skridt - så er vi i skoven. Det var så dejligt at atter ride lidt i skoven.
Bagefter longerede jeg Mik. Og til sidst versader i hånden.
Det var lidt for meget for mig - så jeg havde mega ondt om natten.. ØV!
Men ribben SKAL hele tiden flyttes. Ellers kommer jeg aldig igang med at ride igen.

I går blev Mik masseret af en prof. Og gået tur og longeret lidt bagefter..

Hehe - som altid: Mik bla bla bla Mik , Mik.... se munden taler jo om det som hjertet er fuldt af!! (Eller - hånden skriver..)
Jeg er meget knyttet til den kære Mik. Kender ham så godt... kan "læse" mindste krølle på mulen..
8 år17. april 2016 kl. 07:40
Tak for dit tips om Cortaflex. Det vil jeg huske hvis jeg igen får problemer. Og gi videre til en veninde der har en dum skulder.
Jeg håber det hurtigt hjælper dig. Knus Alinea
8 år17. april 2016 kl. 08:49
Super Alinea - jo flere som ved hvad som svarer sig at prøve - desto bedre!
Jeg tænker, at hvis man ligesom jeg, har degenererede diske i ryggen - og et hofteled hvor brusken helt er forsvundet - så vil det være smart, at tage Cortaflex forebyggende. Også hvis jeg ikke havde gener af disse alders forandringer...
Hvis jeg kan, vil jeg supplere med laser behandling af mine ledsække. Knæled, hofteled, hele ryggen. Så jeg kan få stimuleret blodcirkulationen og forbedret transporten af "byggestene" ind i ledvæsken. Derfra forhåbentlig ind i brusk og diske.
Hvis det ikke lykkes at genopbygge de ødelagte diske, få gendannet brusk... så er det jo allerede en stor gevinst hvis jeg kan forhindre yderligere forfald. Eller blot forsinke forfaldet...
Der skal jo også generel træning og motion til! Sund kost, frisk luft og rigelig med søvn.

Der er dog et vigtigt punkt som jeg ur "ledsundheds synspunkt" burde gøre. Nemlig at stoppe helt med at ryge. Muligvis også skære ned på kaffedrikning. Men min alvorlige Colitis Ulcerosa er en kontra indikation - hvis jeg stopper med at ryge, så risikerer jeg at å et kæmpe udbrud Colitis Ulcerosa. Man kan aldrig være sikker på, at man kan slå ned Colitis Ulcerosa udbrud med medicin. Og de mediciner som findes, har stygge bivirkninger.
Den yderste konsekvens af et alvorlig udbrud er at man må gribe til operation og derefter stomi pose... Og DET ønsker jeg ikke!
Det er lidt af en balance gang!

Går også og pønser på at blive veganer. Og holde op med at spise gluten. Just in case... at det ville påvirke gunstigt!
Når jeg er kommet i mål med mit vægttab tror jeg jeg vil prøve!

8 år17. april 2016 kl. 09:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...