Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Firkanten - onsdag aflyst! Flyttet til lørdag 13.30!!
Firkanten - rideundervisning onsdag aflyst! Flyttet til lørdag 13.30!!

Håber du har tid lørdag - nu har jeg jo sat op næsen efter ikke blot at Mik bliver video filmet - men også efter hyggeligt selskab!

Jeg er lykkelig, at det kunne lade sig gøre at få en undervisning til før min underviser tager til det store udland::

Hm... hvordan ved jeg at det er DIG som søger venskab på FB...???
Er det mon DIG som har et billede af en hvid kat med perler omkring øret... og vores favoritbogstav Ø????

Onsdags undervisningen måtte jeg aflyse - min datter skal til koloskopi onsdag!
Heldig hun fik tid så hurtigt!
Men ØV - at det lige var onsdag!

Det er ikke fordi hun er pivet hun gerne vil have sin mor med...
De indviede ved.... at det IKKE er rart at måtte køre med offentlig transport til og fra koloskopi...

I say no more!

Nogle kirurger synes desuden at man skal have beroligende.... og så er man jo tummelumsk så det vil noget lang tid bagefter.

Koloskopi er IKKE for sjov... man har brug for omsorg før og efter... er min ERFA!

Det er godt jeg selv har prøvet "rumlen"

10 år20. januar 2014 kl. 19:12
Du gættede rigtigt. ;-)

Jeg skal på tur lørdag, desværre - så jeg kan ikke alligevel. Men tilbuddet står altså ved magt, når underviseren kommer retur. Jeg starter nok på job igen om 14 dage, men weekenderne er som regel fri.

Jeg forstår godt at man helst vil have nogen omkring sig, når man skal mødes med sundhedsvæsenet. Det er bare bedst at dele de oplevelser med nogen. Jeg sender tanker til jer onsdag.
10 år20. januar 2014 kl. 22:34
ÅÅÅHH NEJ!!!
Åh nej - min ældste søster er indlagt på hospital med hjerteproblemer..

den 13. faldt hun og fik knoglebrud i højre kraveben...

Og så vågnede hun i morges med smerter i VENSTRE arm og kæbe... blev hasteindlagt på hospital.. men straks flyttet til et andet med bedre hjertekirurgi kompetence.... Hun har jo allerede haft en hjerteoperation....

Ved denne slags situationer er det SLEMT at ens familie er spredt over den halve klode...

Jeg kan jo ikke rejse til USA.

Efter den seneste tids stress måtte jo min medicin dosis sættes op.

Dette betyder, at hvis der ellers ikke sker andet med min sygdom, så er nedtællings uret alligevel ATTER sat til NUL . Der skal gå "2 år fra dato for medicinændring" FØR jeg kan bede om at få forhåndsgodkendelse fra rejseforsikringen til at rejse til USA.
ØV ØV ØV ØV.

KUN en tåbe rejser til USA uden gyldig rejsesygeforsikring - især når man har et par kroniske sygdomme!
10 år21. januar 2014 kl. 19:45
Hvor trist med din søster, Sol. Jeg håber de finder ud af hvad det er, og klarer at behandle det. Det er så utrolig svært at sidde langt borte når ens kære har det ondt. De bedste ønsker til din søster og dig.
10 år23. januar 2014 kl. 06:10
HURRA - umiddelbart ikke operation!
Min søster måtte komme hjem fra hospitalet - operation ikke nødvendig pt JUBII!

Det viste sig at hun havde haft en slem omgang angina pectoris. At den var slem er der ingen tvivl om - fordi hele tre nitroglycerin piller jo ikke hjalp.
Hun skal tilbage for kontrol i marts.
Hun er jo opereret en gang tidligere på grund af disse kramper i hjertemusklen.. og har sine piller..

Håber hun ikke får slemme smerter igen, hvor nitroglycerinpiller ikke hjælper.
Fordi man er nødt til at blive undersøgt på hospitalet HVER gang.
Uden alle de apparater de har på hospitalet kan man nemlig ikke sikre, at det ikke er en blodprop men "blot" angina pectoris.

Min lettelse er gevaldig!

Håhåjajaa - håber og tror at mine mammografi resultater også viser "falsk alarm"!

Men hvor KUNNE jeg dog tænke mig en periode uden de store bekymringer!

JUBII - i dag kommer Firkanten på besøg! Jeg glæder mig helt vildt!

Men det bliver en KOLD omgang... Minus ca 5 grader + blæst = det kommer at føles som minus 12 - 14 grader..

Jeg "lader op" med ekstra tøj, plaider, varme drikke ..
10 år25. januar 2014 kl. 07:22
Dejligt at din søster slipper for operation og er kommet hjem igen :-)

Har hørt at både dig og Mik er et skønt selskab ;-)
10 år25. januar 2014 kl. 17:38
Efter at have hørt Firkantens beskrivelse er jeg misundelig over, at jeg ikke bor i nærheden af Helsingør - DET er ikke sket før :-)
10 år25. januar 2014 kl. 19:17
Firkanten = super godt selskab!
Jeg kan hilse fra de damer du mødte kort i stalden - de syntes virkelig godt om dig!
Så det er ikke kun mig som straks fanger din positive udstråling!
(Jeg har ikke fisket - der er kommet spontane positive, beundrende kommenterer! Som jeg er helt enig i!)

Dejligt at det ikke kun var mig som havde en pragtfuld dag!
Det var faktisk første gang at Mik og jeg havde selskab på turen til ridehuset og undervisning.

Tihi (STORT SMIL!) - vejen til heste ejerens hjerte (eller bedstemorens,moderens, hunde eller katte ejerens.. mvd) går jo direkte ind - hvis man kan lide vedkommendes GULDKLUMP!
Som bekendt synes jeg jo at Mik er vidunderlig, smuk, hyggelig...
Dejligt at også Firkanten synes han er en skøn hest! Jeg er også vild med hans farve (eller farver). Nogle mennesker bruger en formue hos frisør for at få sit hår farvet i flere nuancer - den slags farvespil i man og hale har mange islandske heste fra naturens hånd!
En lille afstikker langs Memory Lane: efter min første rideferie i Island ville jeg have mit hår farvet... havde et foto med til frisøren. Den slags er de jo vant til, at kunderne tager et billede med af den frisyre de gerne vil have.
Men frisøren flækkede af grin når hun så MIT foto! Det var et postkort af to islandske heste! DET havde hun dog aldrig oplevet før!)

Desværre fik vi IKKE ros til undervisningen.. Første gang efter 13 undervisnings seancer hvor det er gået fantastisk godt.

Hvis det var fordi jeg var anspændt, eller fordi Mik ikke var oplagt, ikke havde fået trænet.. ved jeg jo ikke.
Men videoerne er desto mere værdifulde - fordi jeg kan studere dem og se hvad jeg gjorde forkert. Og ikke mindst genhøre underviserens kommandoer! Virkelig super og en kæmpe hjælp!

Nogle ting sad helt i skabet - højre galop som jo var det store problem og grunden til, at vi kom igang med at få undervisning af lige præcis denne geniale træner!

Der hvor Mik bor nu findes der ikke ridehus eller ridebane. Naboen har en ridebane - men den er slem.
Lige nu kan - TØR - jeg ikke træne ridning med Mik.
Stierne i skovene er mega knoldede. Gårdspladsen derhjemme er slem... Naboens ridebane - forfærdelig.
Først en masse regn så folde og stier blev mudrede - med masser af huller efter hove.. Og så efterfølgende frost som har gjort, at folde og stier er knoldede, med masser af huller hvor det kan gå galt...
Det var jo under lignende forhold at Mik trådte forkert og fik sin alvorlige gaffelbåndsskade sidste november...
Så better safe than sorry!
Der er jo kun tre uger tilbage før vi flytter til et sted med superlækkert ridehus!
Så går vi igang igen med seriøs træning!

Lige nu består Miks motion af gåture langs vejene - og det er ikke nok til at vedligeholde den gode trend.

Blev MEGA inspireret at gøre noget ved min overvægt når jeg så videoerne af lille Mik med den TYKKE tante på ryggen!

Jeg prøver atter den gamle gode metode: vejer og taster ind på madital.
Mon jeg kan tillade mig at atter være med til torsdagsvejning?
Hm... det er jo gået i fisk for mig de sidste mange gange...
10 år27. januar 2014 kl. 09:00
Hehe, tak, søde Sol. Jeg bliver helt genert, når du sådan roser mig. :-)

Det er morsomt at du har haft et billede med til frisøren af et par islandske heste. Jeg sad nemlig og tænkte på Miks smukke farver, da I trænede - at de kunne være virkelig fine at få i håret. Hvis nu jeg skulle smide penge efter en farvning engang. Mit billede af ham yder ikke farverne retfærdighed.

Jeg synes godt om din beslutning med at lade være med at træne ridning, så længe ridebanen ser sådan ud. Den var jo farlig at gå på selv for mennesker, der går forsigtigt. Mik må hellere undvære lidt motion fremfor blive skadet. Det vil være synd.

Jeg har aldrig set tølt i virkeligheden og jeg kan stadig ikke rigtigt se forskel på trav og tølt, men jeg tænker at det lærer jeg nok, nu jeg skal filme jer noget mere. Og så var jeg meget imponeret over underviserens skarpe syn. Det eneste jeg så var en ekvipage, der futtede af sted, men hun så hånd- og fodstilling, vægtforskydninger og hvad ved jeg. Og hun sad ovre i hjørnet. Hun er meget dygtig, tror jeg. Det skal I også nok blive med tiden, du og Mik. Han gør jo hvad du beder ham om, den lille cirkushest. <3
10 år27. januar 2014 kl. 13:02
Jamen Firkanten dog! Du så da både trav, tölt, skridt og galop i lørdags! Faktisk helt hæderlige præstationer af lille Mik!
Det er en KÆMPE hjælp for mig at kigge og lytte til de fine videoer!

Godt nok kan man se, at Mik er en meget robust og kraftig hest - men han er lille... så derfor ville det nok være godt for Mik hvis jeg endelig fik "høvlet af" å mange kg som muligt! Også det hjælper videoerne mig med - jeg bliver jo meget motiveret, at tage fat på mit vægtproblem... når jeg ser "dansehåndtagene".. hehe!

Fik taget fint hul på at styre kosten i går.. at veje, skrive og taste ind.

I dag tog jeg med en sund og korrekt madpakke ind til Kbh til mit nye ´"job". (Som frivillig blæksprutte i en fin, gammel, indflydelsesrig - og vigtig - forening).

Spiste sund og fornuftig morgenmad.
Øresundstoget havde,som det plejer, store problemer.. og kørte efter en nødplan. Brud på skinnerne i Klampenborg.. suk suk..

Det kan jo ikke svare sig at køre bil ind til Kbh - der findes jo ikke P-pladser..

Fremover kører jeg altså med Øresundstoget ind til Kbh og hjem igen hver tirsdag.
jeg HÅBER Øresundstoget fremover vil køre punktlig og i hh til køreplan.
Som sådan går det jo ikke nogen nød på en når man sidder ombord på toget.. men jeg HADER at ikke være punktlig. Slemt at uforskyldt blive forsinket... på grund af DSB... ØV ØV ØV

Havde en super dag hos foreningen. Det var meget hyggeligt at give en hånd med - til et godt formål.

Men foreningen havde nok haft større glæde af en erfaren kontordame end en erfaren salgschef!

Hvis det drejede sig om betalt arbejde - ja så måtte jeg jo nok vige pladsen til fordel for en som er hurtig og effektiv.
Jeg er nemlig LANGSOM. Kan jo ikke engang skrive blindskrift.
Min force er at jeg er omhyggelig. Og tænker mig om.

En anden/ den anden frivillige kommer vist i morgen eller overmorgen og fortsætter hvor jeg slap. Ligesom jeg tog over i dag der hvor hun slap.
Håber de forbedringer jeg foreslog og fik accepteret også bliver kommunikeret til hende. (Laver et mentalt notat til mig selv: husk at lave stikprøver næste tirsdag!)

Lidt fjollet - jeg ville jo sagtens kunne lave en masse af opgaverne herhjemme.. Tror næsten jeg vil foreslå det..

Er jo lidt træt - efter 2 x Øresundstog, 2 x 25 min rask gåtur inde i Kbh. Og 25 min gåtur hjem fra toget her i Helsingør. Kontorarbejde 10.10 - 17.00, dog med både frokostpause (hvor vi brainstormede) og kaffepause (hvor der også brainstormedes).

Motionen er i vinkel - 10.922 skridt siger den lille sladrehank - og kan ikke få armene ned ! (Omrons nyere model har denne funktion - faktisk ret sjovt og inspirerende at der kommer en lille figur, som ikke kan få armene ned, op i displayet de dage man har gået mere end 10.000 skridt.)

Men ak - kosten! Det gik helt i fisk i dag!
Jeg blev udsat for UHYGGELIGE fristelser! Og faldt prompte i.
Der var rester fra gårdagens mad (der blev afholdt et stort møde med spisning i går aftes).. italienske lækkerier! Nammi nammi! uha uha.. Det spiste vi til frokost..
Og så var der rester af TO slags kage.. begge med chokolade.. som vi nød til kaffen i kaffe pausen.. FY! FY!

Jeg må starte på en frisk i morgen med at holde styr på hvad jeg putter i munden!

Men heldigvis er den slags overdådigt traktement ikke noget jeg skal forvente fremover!
Og godt det samme - fordi ellers måtte jeg jo sige op!
Jeg VIL nemlig endelig have fremgang med mit slankeprojekt. Som jo har stået stille nogle år nu...

Og hvad skete der med min sunde madpakke??
Jo, jeg faldt i snak med en sød dame på toget. Hun var på vej helt fra Kalundborg over Helsingør - Helsingborg og så videre i Sverige. (Jeg falder nemt i snak med folk - denne gang fordi jeg spurgte damen hvis jeg skulle hjælpe hende med hendes kuffert.)
Jeg forklarede hvorfor min fine sunde madpakke ikke havde blevet spist - og spurgte hvis hun ville overtage den.
Det ville hun gerne! Endog meget gerne!

Ak ja - vi hyggede os hele vejen fra Kbh til Helsingør! BEGGE to fik taletid! Mind you!... (smiler polisk)

Jeg havde også hyggeligt selskab på vejen ind til KbH. Efter at vedkommende samtalepartner havde mediteret færdig, var hun interesseret i lidt snak. Først om bruddet på skinnerne ved Klampenborg og forsinkelsen.. og hvordan det nu var - så kom vi ind på - ja GÆT fem gange hihiiii - ISLANDSKE heste! Et af mine absolutte favorit samtale emner!

Håber jeg fik "infekteret" damen yderligere med "islænder-sygen" :) Hun var allerede halvvejs "syg" = tosset med islandske heste!

Nogen gang lykkes det der propagandavæsen - jeg UNDER jo alle flinke mennesker den store glæde det er, at have med islandske heste at gøre! Så det er derfor jeg bliver ved!
I ved - delt glæde er dobbelt glæde!

I går fik jeg bekræftet, at mit propaganda arbejde hos min læge har båret frugt: de to sygeplejerskers datter rider nu fast på islandsk hest! Og har sågar vundet rosetter ved mindre stævner! De to sygeplejere er sådant et smukt par: manden er mørk og ligner en filmstjerne. Konen er lys og kunne være model.
Begge er meget kompetente og dygtige. Super service - altid! Dem er jeg enormt glad for! Så det er ekstra hyggeligt at jeg har fået lokket dem ind i islænderverden!

Jeg smuttede forbi lægen fordi apoteket gjorde opmærksom på, at jeg burde søge om kroniker bevilling... Der er halvanden måned tilbage inden min CTR saldo nulstilles - og den er nu tæt på 19.000 kr...

"Når du har en kronikerbevilling får du 100 % i tilskud til tilskudsberettiget medicin, når din saldo i CTR overstiger 17.468 kr. (21.515 kr. hvis du er under 18 år). Du kan derfor højst komme til at betale 3.775 kr. for dit årlige forbrug af tilskudsberettiget medicin."
Hvis jeg havde vidst dette - så havde jeg jo sluppet for dagens egenbetaling på apoteket - 399 kroner...

Min gastrolæge sagde jo her for nylig da jeg var til kontrol og samtale at jeg skal spise min forebyggende medicin i hvert fald fire år frem... Muligvis resten af mit liv.
De andre mediciner slipper jeg vel heller ikke for.. det går galt hver gang jeg prøver...
Så det er dejligt at ansøgningen om kronikerbevilling til mig er i trygge hænder hos min læge.

Nej nu er jeg vist træt og et værre sludre chatol!
Det var rigtig rart at komme ud og "blive luftet"!

I morgen står den på demo mod salget af Dong - hvis jeg ikke er helt kvæstet tager jeg ind til Købehavn i morgen igen!

Håber at se mange til demo foran Christiansborg kl 16 i morgen! Mere end 170.000 dansker har skrevet under på protesten.

Set med mine øjne er det LANDSFORRÆDERE som vil sælge landets dominerende energiselskab til ukendte - og give disse ukendte VETO ret.
INGEN ved jo reelt hvad som skjuler sig bag ved Goldmann Sachs konstruktion af skuffeselskaber!! Helt ærlig!
Det eneste vi kan vide med sikkerhed er - at der ikke bliver betalt et øre skat til Danmark for den del af Dong alktiernes indtjening.

Os borgere skal betale fantasipriser for energi... og der skal ikke betales skat af gevinsten...

Skriv nu under på underskriftindsamlingen, for jeres egen skyld!!:

skrivunder.net

I mellemtiden har i alt 181.371 personer skrevet under på protesten - det er en rekord!

Livsfarligt at risikere kæmpe problemer og usikkerhed omkring landets energiforsyning!
Jeg FATTER ikke at nogen politiker kan være så upatriotisk at risikere landets energiforsynings sikkerhed!

OBS - der er vist demo/demoer også i det Jydske i morgen!

her er link til Kbh demo:
facebook.com
10 år28. januar 2014 kl. 22:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...