det er godt nok et træls forløb at komme igennem.
skulder operationer er vist nok ikke så nemme..
hørte også, at for hver fuldnarkose indenfor samme kalender år - tager det længere tid at komme sig
jeg tror der er noget om snakken
men der er jo lys forenden af tunnellen!
hospitalspilrene er slut - og dermed den værste kvalme
helten i mit liv er fantastisk! nu hilser de ham i stalden med ordene "vores ny heste pige" - tror de godt kan lide ham
skridtmaskinen har han ikke turdet give sig i kast med
men han fandt på noget andet - som er ren win-win: han går tur i ridehuset med Mk.. de får begge motion under optimale forhold. bunden i ridehuset er nemlig kanon god
første gang helten var alene afsted i sin ny rolle som hestepige - så ringede han stolt og meget glad hjem! Mik kunne kende ham!
jæjæ - det skal nok blive rigtigt godt det her!
det er så heldigt, at der KUN er søde piger der hvor Mik står. Ingen intriger. Intet fnidder.
hver morgen laver helten mad rationer klar til mig. jeg skulle egentlig sætte ind et billede på madital facebook. små skåle med udskåret frugt og grønt. et kogt æg skåret i skiver, ost i skiver. ristet brød med lidt smør.
alt nemt at "gå til" med en hånd
han er godt nok flink
og med et stort,stabilt omsorgsgen
Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Beregn dit BMI
Klik på knappen for at beregne dit BMI og få anbefalinger til supplerende målinger.
solakka
det er godt nok et træls...
7 år11. januar 2018 kl. 10:35
Nikomath
Han lyder som en fuldstændig fantastisk...
Han lyder som en fuldstændig fantastisk mand, ham din helt! Og du har da om nogen fortjent at have sådan en helt ved din side, Sol. Er fuld af beundring over din måde at tackle modgang og en hvilken som helst situation du lander i. Du er enestående!!! Knus Nikomath
P.S Giv helten en krammer fra mig-han fortjener det;)
P.S Giv helten en krammer fra mig-han fortjener det;)
7 år11. januar 2018 kl. 18:40
solakka
tak niko! ja jeg har bestemt...
tak niko! ja, jeg har bestemt vundet højeste præmie i livets lotteri!
helten er et helt enestående menneske
og hans mor det mest elskelige menneske jeg har mødt
jeg tror det hænger sammen..
ak ja!
ellers keder jeg mig bravt. hvilket jeg aldrig plejer
men det er godt nok begrænset hvad jeg kan
lidt rengøring - nu med venstre hånd hahaha
jeg kan tørre støv af med fugtig klud... så det gør jeg.
kom til at rive ned en persienne. og lykkedes selv sætte den på plads med en hånd. det var sejt, synes jeg.
i dag skal jeg på min første "outing" - kort køretur til biblioteket. men hvad pokker tager man på?
natkjole og kondibukser er min nuværende uniform....
der skal jo ikke gambles med at holde skulderen i ro...
tirsdag skal jeg til egen læge for at få fjernet sting.
tænker, at jeg må være lidt kreativ vedr tøj...
og så vil jeg prøve at vaske mit korte hår i håndvasken
heldigt, at den flinke frisør veninden klippede af min lille fletning før operationen!
fik også flyttet tid hos tandlæge
og genoptrænings start flyttet helt til 14 februar. jeg vil ikke risikere, at kommunens rehab fysser lokker mig ud i noget som forsinker min rehabilitering.
eller worst possible scenarie: ødelægger skulderoperationen
de var jo så "dygtige" senest - når jeg gik til hofte rehab efter operationen. det gik jo helt galt.... så jeg har nul tillid til deres kompetence
men agter dog at tage til mig det som kan bruges. Men ikke før skulderen burde være groet sammen godt nok til at holde til lidt kommunale dumheder
helten er et helt enestående menneske
og hans mor det mest elskelige menneske jeg har mødt
jeg tror det hænger sammen..
ak ja!
ellers keder jeg mig bravt. hvilket jeg aldrig plejer
men det er godt nok begrænset hvad jeg kan
lidt rengøring - nu med venstre hånd hahaha
jeg kan tørre støv af med fugtig klud... så det gør jeg.
kom til at rive ned en persienne. og lykkedes selv sætte den på plads med en hånd. det var sejt, synes jeg.
i dag skal jeg på min første "outing" - kort køretur til biblioteket. men hvad pokker tager man på?
natkjole og kondibukser er min nuværende uniform....
der skal jo ikke gambles med at holde skulderen i ro...
tirsdag skal jeg til egen læge for at få fjernet sting.
tænker, at jeg må være lidt kreativ vedr tøj...
og så vil jeg prøve at vaske mit korte hår i håndvasken
heldigt, at den flinke frisør veninden klippede af min lille fletning før operationen!
fik også flyttet tid hos tandlæge
og genoptrænings start flyttet helt til 14 februar. jeg vil ikke risikere, at kommunens rehab fysser lokker mig ud i noget som forsinker min rehabilitering.
eller worst possible scenarie: ødelægger skulderoperationen
de var jo så "dygtige" senest - når jeg gik til hofte rehab efter operationen. det gik jo helt galt.... så jeg har nul tillid til deres kompetence
men agter dog at tage til mig det som kan bruges. Men ikke før skulderen burde være groet sammen godt nok til at holde til lidt kommunale dumheder
7 år13. januar 2018 kl. 08:09
solakka
helten havde ikke fanget hvordan man...
helten havde ikke fanget hvordan man afleverer bøger på biblo.
så jeg måtte tage med
det var godt nok et hyr, at komme i tøj til en lille "outing"
fandt ud af, at jeg har 1 stk bh som kan kommes på ved egen hjælp med blot en hånd. sådan da. brugte kun højre hånd en lille bitte smule til at holde fast når hægterne skulle lukkes.
jeg har helt klart taget på.
mine soft shell bukser er nu virkelig for små....
helten kørte op til min datter efter at have sat mig af herhjemme.
hehe - når katten er ude... så går sol på eventyr!
nej, jeg skulle teste hvor langt jeg kan gå p.t.
nu jeg havde tøj på
tog pung og nøgle og kom dem i en håndtaske med skulder rem
satte min tussegamle -store - ridejakke på - en arm i , og så over skulderen. der er trykknapper, så jeg kunne tøjre jakken ved at lukke overste trykknap
på med en hæslig hue - og så afsted.
det var godt nok kun vha af stædighed at jeg lykkedes gå til irma, købe småtterier.
og så gå hjem igen
ryggen gjorde ondt
mine knæ gjorde ondt
den ene fod gjorde ondt
men jeg er godt tilfreds. på trods af, at det er skræmmende at konstatere, at min kondi nu er så ussel, at sølle 1,6 km kræver viljestyrke
det skal der gøres noget ved
det bliver godt nok som at klatre op i en stang smurt med sæbe, at få mit liv tilbage
men hvor der findes en vilje - finder man vej og metoder
må også tjekke kalorie indtaget!
så jeg måtte tage med
det var godt nok et hyr, at komme i tøj til en lille "outing"
fandt ud af, at jeg har 1 stk bh som kan kommes på ved egen hjælp med blot en hånd. sådan da. brugte kun højre hånd en lille bitte smule til at holde fast når hægterne skulle lukkes.
jeg har helt klart taget på.
mine soft shell bukser er nu virkelig for små....
helten kørte op til min datter efter at have sat mig af herhjemme.
hehe - når katten er ude... så går sol på eventyr!
nej, jeg skulle teste hvor langt jeg kan gå p.t.
nu jeg havde tøj på
tog pung og nøgle og kom dem i en håndtaske med skulder rem
satte min tussegamle -store - ridejakke på - en arm i , og så over skulderen. der er trykknapper, så jeg kunne tøjre jakken ved at lukke overste trykknap
på med en hæslig hue - og så afsted.
det var godt nok kun vha af stædighed at jeg lykkedes gå til irma, købe småtterier.
og så gå hjem igen
ryggen gjorde ondt
mine knæ gjorde ondt
den ene fod gjorde ondt
men jeg er godt tilfreds. på trods af, at det er skræmmende at konstatere, at min kondi nu er så ussel, at sølle 1,6 km kræver viljestyrke
det skal der gøres noget ved
det bliver godt nok som at klatre op i en stang smurt med sæbe, at få mit liv tilbage
men hvor der findes en vilje - finder man vej og metoder
må også tjekke kalorie indtaget!
7 år14. januar 2018 kl. 11:19
1magda
Hej Tante SolDu skal da have...
Hej Tante Sol
Du skal da have en poncho, som inkaerne. Den skal bare over hovedet, luner godt og vægten betyder ikke så meget og evt deller skjules godt.
Flot med gåturen. Tror du ikke også, at det var hårdt, fordi narkosen tager hårdt på kroppen? Du plejer jo at være i god form, så det passer ikke rigtig til dig at have udfordringer ved en sådan distance. Men måske det er god ?forgenoptræning? med små gåture. Kroppen heler bedre, når den bliver godt iltet - og det bliver den, når man bevæger sig og blodet ruller lidt raskere rundt. Jeg tror på, at du bliver fit for fight igen, du er bare et vildt sejt kvindemenneske. Rigtig god helse.
Du skal da have en poncho, som inkaerne. Den skal bare over hovedet, luner godt og vægten betyder ikke så meget og evt deller skjules godt.
Flot med gåturen. Tror du ikke også, at det var hårdt, fordi narkosen tager hårdt på kroppen? Du plejer jo at være i god form, så det passer ikke rigtig til dig at have udfordringer ved en sådan distance. Men måske det er god ?forgenoptræning? med små gåture. Kroppen heler bedre, når den bliver godt iltet - og det bliver den, når man bevæger sig og blodet ruller lidt raskere rundt. Jeg tror på, at du bliver fit for fight igen, du er bare et vildt sejt kvindemenneske. Rigtig god helse.
7 år15. januar 2018 kl. 09:46
solakka
tak 1magda - min datter...
tak 1magda - min datter siger også jeg skal købe en poncho.
så nu må jeg vel tage mig sammen!
jeg har cyklet lidt på kondicyklen
kom på en mini gåtur i går - så ja, det går fremad.
prøver også at huske at lave gymnastik i sengen - der kan jeg jo holde skulderen helt i ro når jeg laver lidt ryg, balle, mave og ben øvelser.
jeg tror nok, at det er diverse uheldige ting som har ført til, at jeg er så dårlig.
tre gange fuld narkose og operationer indenfor 12 måneder - det er hårdt for ens krop at klare.
det værste var dog de helt unødvendige tre måneder jeg blev tvunget til at vente før min skulder endelig blev taget på alvor og repareret.
jeg havde jo voldsomt ondt. det blev til stadighed værre. kunne ikke særligt meget.
på grund af de to helt over revne sener - prøvede min højre biceps muskel at tage over opgaverne. hvilket har medført stygge myoser.
hele overarmen, underarmen, højre skulderparti, brystmusklerne og alle muskler omkring skulderbladet plus nakken - er vanvittigt ømme.
det var jo løgn at få en normal natsøvn...
venstre hofteled lavede også ballade
man kommer jo ind i en dårlig spiral når man ikke kan hvile ordentligt....
jeg må bare bide tænderne sammen - og blive ved med at få lidt søvn vha piller
der kan jo ikke gøres noget effektivt ved myoserne endnu.
fordi der skal passes på operations sammen rimpningerne
det er jo også indlysende, at de to sener, som ifred og ro fik lov til at trække sig sammen i knap tre måneder - føles ubehagelige og strammer voldsomt efter operationen
kirurgen har jo strukket dem 2x4 cm - det er meget! så de, og "rimpningen" er jo under konstant træk... indtil senerne atter bliver vant til at være strukket ud. og indtil reparations området er helet.
jeg ved præcis hvordan reparationen er lavet. ikke kun pga af beskrivelse i min journal, men også fordi der findes videoer på youtube af denne operation.
se selv youtu.be
ca sådan er min skulder blevet repareret..
jeg vil jo gøre alt jeg kan, for at ikke ødelægge kirurgens fine arbejde!
og for at ikke ødelægge mine chanser for at atter leve "normalt"
så nu må jeg vel tage mig sammen!
jeg har cyklet lidt på kondicyklen
kom på en mini gåtur i går - så ja, det går fremad.
prøver også at huske at lave gymnastik i sengen - der kan jeg jo holde skulderen helt i ro når jeg laver lidt ryg, balle, mave og ben øvelser.
jeg tror nok, at det er diverse uheldige ting som har ført til, at jeg er så dårlig.
tre gange fuld narkose og operationer indenfor 12 måneder - det er hårdt for ens krop at klare.
det værste var dog de helt unødvendige tre måneder jeg blev tvunget til at vente før min skulder endelig blev taget på alvor og repareret.
jeg havde jo voldsomt ondt. det blev til stadighed værre. kunne ikke særligt meget.
på grund af de to helt over revne sener - prøvede min højre biceps muskel at tage over opgaverne. hvilket har medført stygge myoser.
hele overarmen, underarmen, højre skulderparti, brystmusklerne og alle muskler omkring skulderbladet plus nakken - er vanvittigt ømme.
det var jo løgn at få en normal natsøvn...
venstre hofteled lavede også ballade
man kommer jo ind i en dårlig spiral når man ikke kan hvile ordentligt....
jeg må bare bide tænderne sammen - og blive ved med at få lidt søvn vha piller
der kan jo ikke gøres noget effektivt ved myoserne endnu.
fordi der skal passes på operations sammen rimpningerne
det er jo også indlysende, at de to sener, som ifred og ro fik lov til at trække sig sammen i knap tre måneder - føles ubehagelige og strammer voldsomt efter operationen
kirurgen har jo strukket dem 2x4 cm - det er meget! så de, og "rimpningen" er jo under konstant træk... indtil senerne atter bliver vant til at være strukket ud. og indtil reparations området er helet.
jeg ved præcis hvordan reparationen er lavet. ikke kun pga af beskrivelse i min journal, men også fordi der findes videoer på youtube af denne operation.
se selv youtu.be
ca sådan er min skulder blevet repareret..
jeg vil jo gøre alt jeg kan, for at ikke ødelægge kirurgens fine arbejde!
og for at ikke ødelægge mine chanser for at atter leve "normalt"
7 år16. januar 2018 kl. 08:57
fedania
Der er ingen tvivl om at...
Der er ingen tvivl om at du er et utroligt stærkt menneske på utroligt mange områder. Men jeg sidder også nogle gange og tænker at du er FOR stærk, og at det bringer dig i uheldige situationer. Som nu den her skulder. Jeg tror ikke de første læger har kunnet se hvor ondt det egentligt gjorde, fordi din smertetærskel og kommunikation om smerte er så utrolig ulig andre menneskers. Så hvad du beskriver som 6 eller 7 på 10-skalaen vil være omkring 15 for "normale mennesker". Og det hæmmer bare kommunikationen, når man ikke har samme landkort :)
Så - selvom det jo naturligvis aldrig nogensinde sker igen at du kommer til skade - måske er det noget du skal være ekstra opmærksom på, især i forhold til skader? At du taler mere "i samme sprog" som lægerne? Jeg tænker også at dit store videbegær (ligesom mit) til tider hæmmer andre folks forståelse af at vi fx er dybt bekymrede, fordi vi også er dybt interesserede. Så når du ikke bruger oceaner af tid på at fortælle lægen hvor ondt det gør, men spørger ind til procedurer og statistikker, så er det ikke fordi du ikke har ondt, men fordi du elsker viden (og sandsynligvis også har en præference for at forstå, analysere og gennemtænke scenarierne før du træffer en beslutning om hvorvidt du vil udsætte dig selv for det der foreslås). Men altså - hvis lægen man sidder overfor ikke forstår det, så bliver du fejltolket og misforstået :)
(Ja, jeg er lidt reflektorisk i dag, jeg er på kursus i værdier og styrker og det er mega fedt!)
Så - selvom det jo naturligvis aldrig nogensinde sker igen at du kommer til skade - måske er det noget du skal være ekstra opmærksom på, især i forhold til skader? At du taler mere "i samme sprog" som lægerne? Jeg tænker også at dit store videbegær (ligesom mit) til tider hæmmer andre folks forståelse af at vi fx er dybt bekymrede, fordi vi også er dybt interesserede. Så når du ikke bruger oceaner af tid på at fortælle lægen hvor ondt det gør, men spørger ind til procedurer og statistikker, så er det ikke fordi du ikke har ondt, men fordi du elsker viden (og sandsynligvis også har en præference for at forstå, analysere og gennemtænke scenarierne før du træffer en beslutning om hvorvidt du vil udsætte dig selv for det der foreslås). Men altså - hvis lægen man sidder overfor ikke forstår det, så bliver du fejltolket og misforstået :)
(Ja, jeg er lidt reflektorisk i dag, jeg er på kursus i værdier og styrker og det er mega fedt!)
7 år16. januar 2018 kl. 15:14
solakka
spot on fedania!egentlig er det jo...
spot on fedania!
egentlig er det jo utroligt, at du kender mig så godt, at du kan analysere og komme frem til en helt korrekt konklusion! og det på trods af, at vi ikke har mødtes IRL!
jeg er faktisk helt sikker på, at jeg KUN fik min operation uden videre svinkeærinder, fordi jeg IKKE prøvede at være tapper og stoisk ved mødet med den dygtige kirurg. som forbarmede sig og gik med til, at springe MRscanningen , og derved yderligere to måneders ventetid over.
på det tidspunkt var jeg så langt ude, at jeg begyndte at være suicidal.
jeg har nemlig lovet mig selv, at jeg IKKE kommer at affinde mig med en skæbne som den min mor fik. nemlig et håbeløst, udsigtsløst smertehelvede.
de sidste 15 år af min mors liv var et uværdigt smertehelvede.
det er ikke fordi jeg er pivet.
men der findes grænser for, hvad man skal lade sig byde!
ellers interessant, autentisk kommentar fra en sygeplejerske vedr. visitations reglerne for skulder traumaer, hvor YNGRE sportstosser omgående skal diagnosticeres og opereres, men hvor ældre skal holdes hen og ikke undersøges for at konstatere evt. operationsbehov før der er gået tre måneder:
"man håber jo de dør i mellemtiden"
fik taget stingene i går.
operationssnittet er større end jeg troede. men det heles fint
dog KLØR det ret voldsomt
og smerterne var slemme i nat
men pyt! det går fremad!
og Miks nye "hestepige" (= Helten i Mit Liv) ser ud til at knytte sig til heste-kræet!
han tager ud til Mik hveranden aften
og melder positivt ud hver gang han kommer hjem... han roser Mik hver gang
jæjæ - hvis man skal delegere pasningsansvar, så er det jo en kæmpe fordel, at dyret er lammefromt, tillidsfuldt og hyggeligt at håndtere!
al kærlig træning og hyggeligt samvær med Mik giver så sandeligen bonus nu!
og da har Helten endnu ikke fundet ud af hvor meget Mik kan - og gerne gør - når man blot beder om det!
almindelige gennemsnits heste kan i hh til forskning lære sig 74 stemme kommandoer...
i morgen får jeg sågar TO besøg! den søde svømmeveninde som tilbød at hjælpe kommer efter kl tolv (det har jo vist sig, at jeg klarer mig uden anden hjælp end Heltens)
efter fem kommer damen med tryllestaven! herligt! Har jo efterhånden slemme myoser. rygmusklerne, nakken, forsiden af brystet th, højre biceps - hele molevitten er godt og grundigt fucket up
meen nu skal jeg liiige igennem en måned til - hvorefter jeg tror jeg kan komme i svømmehallen og få løst op for myoserne i IRkabinen og varmtvands bassinet.
håber pengene strækker til en serie massage tortur også!
så er jeg kørende igen!
egentlig er det jo utroligt, at du kender mig så godt, at du kan analysere og komme frem til en helt korrekt konklusion! og det på trods af, at vi ikke har mødtes IRL!
jeg er faktisk helt sikker på, at jeg KUN fik min operation uden videre svinkeærinder, fordi jeg IKKE prøvede at være tapper og stoisk ved mødet med den dygtige kirurg. som forbarmede sig og gik med til, at springe MRscanningen , og derved yderligere to måneders ventetid over.
på det tidspunkt var jeg så langt ude, at jeg begyndte at være suicidal.
jeg har nemlig lovet mig selv, at jeg IKKE kommer at affinde mig med en skæbne som den min mor fik. nemlig et håbeløst, udsigtsløst smertehelvede.
de sidste 15 år af min mors liv var et uværdigt smertehelvede.
det er ikke fordi jeg er pivet.
men der findes grænser for, hvad man skal lade sig byde!
ellers interessant, autentisk kommentar fra en sygeplejerske vedr. visitations reglerne for skulder traumaer, hvor YNGRE sportstosser omgående skal diagnosticeres og opereres, men hvor ældre skal holdes hen og ikke undersøges for at konstatere evt. operationsbehov før der er gået tre måneder:
"man håber jo de dør i mellemtiden"
fik taget stingene i går.
operationssnittet er større end jeg troede. men det heles fint
dog KLØR det ret voldsomt
og smerterne var slemme i nat
men pyt! det går fremad!
og Miks nye "hestepige" (= Helten i Mit Liv) ser ud til at knytte sig til heste-kræet!
han tager ud til Mik hveranden aften
og melder positivt ud hver gang han kommer hjem... han roser Mik hver gang
jæjæ - hvis man skal delegere pasningsansvar, så er det jo en kæmpe fordel, at dyret er lammefromt, tillidsfuldt og hyggeligt at håndtere!
al kærlig træning og hyggeligt samvær med Mik giver så sandeligen bonus nu!
og da har Helten endnu ikke fundet ud af hvor meget Mik kan - og gerne gør - når man blot beder om det!
almindelige gennemsnits heste kan i hh til forskning lære sig 74 stemme kommandoer...
i morgen får jeg sågar TO besøg! den søde svømmeveninde som tilbød at hjælpe kommer efter kl tolv (det har jo vist sig, at jeg klarer mig uden anden hjælp end Heltens)
efter fem kommer damen med tryllestaven! herligt! Har jo efterhånden slemme myoser. rygmusklerne, nakken, forsiden af brystet th, højre biceps - hele molevitten er godt og grundigt fucket up
meen nu skal jeg liiige igennem en måned til - hvorefter jeg tror jeg kan komme i svømmehallen og få løst op for myoserne i IRkabinen og varmtvands bassinet.
håber pengene strækker til en serie massage tortur også!
så er jeg kørende igen!
7 år17. januar 2018 kl. 12:50
solakka
ej altså hvor det dog trækker...
ej altså hvor det dog trækker tænder ud! At prøve på at være tålmodig. Prøve at holde fast i at træne hver dag...
Nogle dage er jeg bare helt elendig.
Min syge datter er godt nok besværlig.
Jeg forstår jo godt, at hendes liv er meget svært. Og der findes ikke nogen udsigt til, at hun kan blive rask.
Frygtelig skæbne, at måtte leve helt isoleret. Fordi andre menneskers uhæmmede brug af kemikalier medfører, at mennesker med svær MCS er NØDT TIL at leve som eremitter i så vid udstrækning som overhovedet muligt.
Den ny kommune , som indtil nu har opført sig NÆSTEN anstændigt, begynder vidst at opføre sig "normalt"... normal kommunal adfærd er nu om stunder den, at kommunen chikanerer syge borgere. Trakasserer, lyver, begår lovbrud..
SUK - jeg MAGTER IKKE hvis det bliver lige så grelt som det var i Glostrup.
Ombudsmandens jurist ville MEGET GERNE modtage en klage (over de mest grelle lovovertrædelserne).
Men min datter magtede det ikke.
Jeg forstod og forstår. Men er stadig skuffet og ked af, at det ikke var muligt for hende at magte en så vigtig klage.
Helten bliver også træt af hendes evige bekymringer.... og manglende evne til at holde hus og hjem pænt og ordentligt.
Men hun er desværre for syg.
Kæresten er OK som sådan. Men en vatnisse. Han magter ikke at skrue bissen på, og tage over.
Og det kan jeg også godt forstå.
Det er vanvittigt hårdt at være partner med en som er alvorligt syg. Kronisk handicappet. For resten af livet. Det begrænser jo også hans liv.
Er glad og taknemmelig over, at han ikke endnu er løbet skrigende bort.
Og her sidder jeg og KAN IKKE suse afsted, smøge ærmene op og sige : nu tager mor over og ordner dit hus og alt dit skrammel!
Det er tungt når ens eneste barn græder i telefonen og er dybt fortvivlet over sin sygdom.
Heldigvis mestrer hun sin situation ualmindelig flot det meste af tiden.
Men kommunal terror - får hende at gå i spåner.
Det er ikke så mærkeligt at jeg, som altid har kæmpet for retfærdighed, anstændighed, rimelighed, faktisk HADER de ussle mennesker som LEVER AF at pine syge mennesker. FØJ!
Jeg synes det er en betydeligt mere respektabel proffession at være gadeludder end sagsbehandler, kommunaldirektør, kommunal teamleder, anden aktør osv
de mennesker som får sit udkomme ved at aldeles ikke overholde lovgivningen, men i stedet for trakasserer og snyder de mennesker de i princip burde hjælpe - dem ville jeg gerne se få lovens strengeste straffe.
Som godt nok er meget milde straffe i forhold til den tortur de udøver. De ødelægger liv.
Jeg har skrevet sammen med en af de journalister som i sin tid gravede frem fakta om ressourceforløbene.
2015 var det 65 dødsofre for kommunal ressourceforløbs cirkus.
Beskæftigelsesminisytrene har gang på gang vejledt, at ALVORLIGT SYGE aldeles ikke skal pines, men at kommunerne helt lovligt kan bevilje fortidspension UDEN alt det cirkus.
Det er jo indlysende, at mennesker som er så dårlige at de afgår med døden, IKKE skal "optrænes" til at komme ud på arbejdsmarkedet.
Man kan IKKE FÅ LOV TIL AT DØ I FRED - for de kommunalr gribberne som KUN er ude på at hytte sit.
FØJ FOR HELVEDE!
Fatter ikke at folket finder sig i tingenes tilstand!
Så GØR DA NOGET!
Mød op til demo! Skriv læserbreve, skriv til politikerne!
Der går kun 22 uger før almindelige mennesker havner på kontanthjælp og i kløerne på Jobcenter bøddlerne. Sygdom og uheld kan ramme hvem som helst. Man kan også uforskyldt blive arbejdsløs. Så FAT DET DOG!
Nogle dage er jeg bare helt elendig.
Min syge datter er godt nok besværlig.
Jeg forstår jo godt, at hendes liv er meget svært. Og der findes ikke nogen udsigt til, at hun kan blive rask.
Frygtelig skæbne, at måtte leve helt isoleret. Fordi andre menneskers uhæmmede brug af kemikalier medfører, at mennesker med svær MCS er NØDT TIL at leve som eremitter i så vid udstrækning som overhovedet muligt.
Den ny kommune , som indtil nu har opført sig NÆSTEN anstændigt, begynder vidst at opføre sig "normalt"... normal kommunal adfærd er nu om stunder den, at kommunen chikanerer syge borgere. Trakasserer, lyver, begår lovbrud..
SUK - jeg MAGTER IKKE hvis det bliver lige så grelt som det var i Glostrup.
Ombudsmandens jurist ville MEGET GERNE modtage en klage (over de mest grelle lovovertrædelserne).
Men min datter magtede det ikke.
Jeg forstod og forstår. Men er stadig skuffet og ked af, at det ikke var muligt for hende at magte en så vigtig klage.
Helten bliver også træt af hendes evige bekymringer.... og manglende evne til at holde hus og hjem pænt og ordentligt.
Men hun er desværre for syg.
Kæresten er OK som sådan. Men en vatnisse. Han magter ikke at skrue bissen på, og tage over.
Og det kan jeg også godt forstå.
Det er vanvittigt hårdt at være partner med en som er alvorligt syg. Kronisk handicappet. For resten af livet. Det begrænser jo også hans liv.
Er glad og taknemmelig over, at han ikke endnu er løbet skrigende bort.
Og her sidder jeg og KAN IKKE suse afsted, smøge ærmene op og sige : nu tager mor over og ordner dit hus og alt dit skrammel!
Det er tungt når ens eneste barn græder i telefonen og er dybt fortvivlet over sin sygdom.
Heldigvis mestrer hun sin situation ualmindelig flot det meste af tiden.
Men kommunal terror - får hende at gå i spåner.
Det er ikke så mærkeligt at jeg, som altid har kæmpet for retfærdighed, anstændighed, rimelighed, faktisk HADER de ussle mennesker som LEVER AF at pine syge mennesker. FØJ!
Jeg synes det er en betydeligt mere respektabel proffession at være gadeludder end sagsbehandler, kommunaldirektør, kommunal teamleder, anden aktør osv
de mennesker som får sit udkomme ved at aldeles ikke overholde lovgivningen, men i stedet for trakasserer og snyder de mennesker de i princip burde hjælpe - dem ville jeg gerne se få lovens strengeste straffe.
Som godt nok er meget milde straffe i forhold til den tortur de udøver. De ødelægger liv.
Jeg har skrevet sammen med en af de journalister som i sin tid gravede frem fakta om ressourceforløbene.
2015 var det 65 dødsofre for kommunal ressourceforløbs cirkus.
Beskæftigelsesminisytrene har gang på gang vejledt, at ALVORLIGT SYGE aldeles ikke skal pines, men at kommunerne helt lovligt kan bevilje fortidspension UDEN alt det cirkus.
Det er jo indlysende, at mennesker som er så dårlige at de afgår med døden, IKKE skal "optrænes" til at komme ud på arbejdsmarkedet.
Man kan IKKE FÅ LOV TIL AT DØ I FRED - for de kommunalr gribberne som KUN er ude på at hytte sit.
FØJ FOR HELVEDE!
Fatter ikke at folket finder sig i tingenes tilstand!
Så GØR DA NOGET!
Mød op til demo! Skriv læserbreve, skriv til politikerne!
Der går kun 22 uger før almindelige mennesker havner på kontanthjælp og i kløerne på Jobcenter bøddlerne. Sygdom og uheld kan ramme hvem som helst. Man kan også uforskyldt blive arbejdsløs. Så FAT DET DOG!
7 år21. januar 2018 kl. 12:52
pillrene fra lægen har hjulpet ret godt.
i dag kunne jeg for første gangspise af det kost tilskud til heste jeg købte til mig selv. ( equi nogenting ASU plus)
det virkede jo så godt på Miks overrevne gaffelbånds vedhæftning.. dyrlægen var jo helt forbløffet
det kan i hvert fald ikke skade!
men det er dyrt og smager fælt - synes jeg
min sødeste rideveninde som også harskulderproblemer fik 120 g før at prøve en kur. HUN synes ikke det smager så dårligt
en anden trogen og sød veninde som er dygtig alternativ behandler havde ellers to gode råd mod kvalme (man skal ALTID spørge hende har jeg fundet ud af. hun er sådan lidt ala klog kone!)
tryk hårdt med fingeret under næsen . lige midt på i renden og lige under næsen
et andet triggerpunkt mod kvalme finder du på indsiden af håndleddet. midt på afstanden fra håndleddets start er to gange langefingerets midterste led
Firkant hvor er det sødt af dig! Men man kan altså ikke komme ud til gården på fornuftig vis uden bil. Det tager en krig med offentlig transport. Min datters kæreste har jo også tilbudt at hjælpe utallige gange. Men det er jo urimeligt hvis folk skal bruge to tre timer på transport hver vej. Det kan jeg ikke byde folk.
Min datter vil jo også gerne hjælpe. Men de har jo ikke bil. Og hun kan jo overhovedet ikke bruge offentlig transport - så bliver hun meget syg. Desuden er mange af de søde hestepiger -damer desværre folk som STINKER. Ja jeg VED. Det er ikke pænt at bruge sådant et ord.
Men hvis I vidste hvor ilde det lugter med Bamseline nivea creme shampoo med stinkende syntetisk parfume - når man har prøvet frisk luft uden den slags i en perdiode.
Naturligvis reagerer jeg også med vrede over den slags helt unødvendig kemikalie påvirkning FORDI mit eneste barn bliver frygtelig syg af det.
flere og flere bliver jo syge