Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Og så den gode nyhed!!!!!!!
Medicinen ser ud til at virke!!! JUUUBIIIII!!

Hey det er bare helt fantastisk at ikke behøve løbe på toilettet i åendulfart!!!!! YAY!!!! JUBILUUUU!!!

NÆSTEN intet synligt blod heller!!!

Og igår var jeg på en super hyggelig tur i skoven med Mik!!

Og hvor er jeg bare lykkelig og taknemmelig over at Mik er rask - strutter og stråler! Man kan se han er glad og nyder livet!

Og hvor er jeg bare taknemmelig over at han er i fuldpension på et så godt sted! Fordi så behøver jeg ikke bekymre mig men kan være syg i fred og fokusere på at blive rask!!

ja jeg ved godt det er overskyet! Men HER skinner SOLEN!!
12 år12. maj 2012 kl. 09:06
re: Bøvl og dårlige relationer...
Jamen selvfølgelig - det hele har gået dig på. En gang i mellem har man brug for lige at høre om andres mening. Det hele er jo med til at du kommer videre i hel behold. God tur det er iskoldt her og blæser. Godt du mærker posetiv ændring.
12 år12. maj 2012 kl. 09:16
re: Og så den gode nyhed!!!!!!!
Fantastiskt! Ingen mavekrampe eller lynmarch ud på toilettet i nat!!

Nej sikken LUKSUS at kunne sove uden afbrydelser!

Kun TO toiletbesøg om morgenen! Og næsten intet synligt blod!

Det her - det er jo det rene mirakel!

Jeg turde også spise normal morgenmad... og frokost!
Og tænk - maven holder sig stadig i ro!!!

Det ser da ud til at jeg - præcis som jeg havde håbet og forventet - responderer PERFEKT på Prednisolonen!

Det ser da ud til at jeg får mit normale liv tilbage!

Ej hvor er jeg bare heldig!

Kirurgen lykkedes da ellers at skramme mig fra vid og sans med det han skrev...

om at han har forberedt alt så jeg kan akut indlægges hvis jeg bliver dårligere
og at han - helt modsat hvad han sagde ved kikkertundersøgelsen - straks ordinerede medicin.

Åh sikken lettelse at jeg slap vente på behandling indtil jeg kommer til mave-tarm ambulatoriet!

På trods af at der max går tolv dage fra nu af inden jeg kommer til det mave-tarm ambulatorie hvor jeg fremover hører til!

Jeg nyder helt VILDT at ikke behøve løbe på toilettet hele tiden. Eller slipper for at faste og tørste for at slippe for at være "toilet-jo-jo" LOL

Tralala - hvor er det bare SKØNT!!
Hvor
12 år12. maj 2012 kl. 15:35
Lækkert. Du har brug for der kommer ro på. Ja, man kan blive overvældet af sygdomsbeskrivelser...det er jo ikke lutter lagkage...med mave/tarm problemer.
12 år12. maj 2012 kl. 22:12
jeg håber jeg er heldig...!
Åh, jeg håber jeg er heldig!
At symptomerne forsvinder - og bliver borte..

Kopierer lige ind hvad mine odds er:

"Ubehandlet er dødeligheden 24%, hvilket kan reduceres til 7% ved behandling med binyrebarkhormon og til mindre end 1% ved samarbejde med kirurgiske eksperter. Flere end 8 diareer per døgn og udtalt stigning i CRP efter tre dages behandling er forbundet med en 85% risiko for operation under indlæggelsen [37]."

Lige nu er jeg altså endelig i gruppen med 7% dødelighed.

Men så snart jeg er "på skinner" i samarbejdet med mave-tarm ambulatoriet - så glider jeg ind i gruppen med 1% dødelighed.

Den medicin har bare at virke PERFEKT!

Og så tager jeg ud på en herlig lang skovtur i godt selskab!!

God søndag til jer allesammen!
12 år13. maj 2012 kl. 09:00
re: jeg håber jeg er heldig...!
Åh skovtur lyder hyggeligt....
12 år13. maj 2012 kl. 10:29
re: jeg håber jeg er heldig...!
Kære tante Sól.

Hvor er det dejligt at høre, at du reagerer positivt på medicinen - jeg krydser fingre for dig - og alt andet, hvad der kan krydses!!!! Glæder mig over, at du har fundet den positive attitude - det er SÅ vigtigt for processen!!!!

Fortsat god bedring til dig - misunder dig den tur i skoven - men til gengæld har jeg lige set en legende hval fra mit køkkenvindue og skal ud og løbe en tur på de snesjappede veje lidt senere på dagen :o)

Knus Nikomath
12 år13. maj 2012 kl. 13:33
Hvor er det da helt igennem SKØNT, at du reagerer så godt på medicinen! Pyt med statistikkerne, med den kampgejst og vilje du ligger (og altid har lagt) for dagen, skal du nok komme igennem! Uanset hvor forskrækket kirurgen kan gøre dig ;)

Og så er det godt, at du fik sagt fra over fra hende 'veninden'! Som de andre sagde: Hvis du endnu ikke har gjort det, få brevet sendt (i morgen), og så kan du starte igen!

God bedring!
12 år13. maj 2012 kl. 16:13
Vidunderlig morsdag!
I dag er jeg træt og sådan lidt tudemarie agtig...

Men i går havde jeg en vidunderlig dag!

Ikke nok med at maven arter sig perfekt takke være medicinen!

Nænej - oveni det så var jeg på en HERLIG langtur til hest i godt selskab!

Naturen er så smuk lige nu!
Solskin! På tur i flok - the more the merrier!

Vi var fem ekvipager som tog afsted på tur gennem Teglstrup Hegn og Kohaven til den hyggeligste cafe vi har her i området : Hammermøllen!

For mig og Mik var det den RENE nostalgi! Lige som de hyggelige Hammarmølle ture i gamle dage!

Det var jo på en Hammarmølletur - hvor vi plejer at holde pit stop pause for både heste og mennesker - at jeg besluttede at købe Mik!......
Den tid havde jeg part på en sort hoppe, Skella. I pausen ringede jeg til sælger og sagde: jeg køber Mik! Blot fem minutter senere ringede en anden og ville købe ham! WOW - hvor var jeg heldig at jeg kom først!!!

Jeg kunne skrive i timer om gårdagens herlige tur! Om alle de gode minder som dukkede op!

Og mon ikke vi fik os en næsten perfekt "fræser-firsprings-galop"!!! Over Kohavens herlige marker! Jo da - det bugter sig i bakkedal og er det bedste terræn i området for firsprings ræs! Det giver et vanvittigt kick at galoppere for fulde gardiner op og ned ad bakke på markvejene! YAY!!!

Galoppen var dog ikke helt i skabet - fordi jeg af hensyn til to af rytterne måtte holde Mik tilbage. Og DET var han ikke meget for!

Os tre som er vilde ryttere havde jo spurgt "er det i orden med en galop". Og der blev svaret ja... og så var det alligevel ikke i orden for de to..
Som så - heldigvis uden sure miner - vendte om og red hjem! Det er helt OK at være kylling. Man skal IKKE deltage i så vildt ridt hvis man ikke er tryg ved det. Men blot SYND at de to ikke kendte sin begrænsning og kom til at sige ja til noget de ikke vil - eller måske KAN klare..

Så havde vi jo gjort det på en anden måde: delt op os i to grupper..

Håber jeg kan få lov til at følges med de to andre som er ligeså vilde som jeg! Hestene NYDER så meget at få LOV at piske afsted!

Efter galopbakkene er man nødt til at ride mere behærsket - man skal jo kunne stoppe sin hest med kort "bremselænge" på skovveje hvor andre færdes til fods , på cykel.. evt med hunde og børn.

Hammarmøllen var lige så smuk som den plejer!

Jeg kan varmt anbefale cafeet - de har de lækreste sandwiches.. kager.. MUMS MUMS MUMS! Alt er friskt og råvarerne i top!
Sætter ind et link til Hammarmøllens hjemmeside:

hammermollen.dk

Snyd ikke dig selv for en god oplevelse næste gang du er i Helsingør området!!

Vi er velkomne med vore heste - der er dejligt græs som hestene kan spise.

Vi deler op os så nogen/nogle holder hestene medens andre går ind i cafeén og køber mad og drik... som så nydes med hver sin hest i snor....

I går gav en af rytterne fadøl - fordi hun havde haft fødselsdag dagen i forvejen.

UHM!! Kan ikke engang huske hvornår jeg sidst drak en øl!! Vin - det drak jeg vist senest på nytårs aften...

En kold lille fadøl som man nyder i solen efter et heftigt ridt - DET smager godt!

Så red vi hjem igen. I godt og skiftende tempo.. alle fire gangarter blev trænet.

Jeg var så glad og lykkelig at hjertet var ved at eksplodere!
Munden gik fra øre til øre!

Mik var ikke træt - hans kondi er i top!

Vel tilbage på gården nød os ryttere en god kop kaffe i solen - med lækker kanelstang! After Ride er ligeså vigtig en del af fælles hyggen og det sociale samvær som selve rideturerne er!

Det MÅ jo hede "After Ride" når det jo hedder After Ski når man hygger efter skiture...?

Bagefter gik jeg mig en lang tur til fods i Kohaven. Fordi det er næsten umuligt at tage billeder fra hesteryg! Fik mig mange hyggelige passiarer med flinke folk! Og fik taget masser af billeder. Dog blev billederne af de små kipkalvene ikke så gode... jeg er ikke en god fotograf... og mine fingre plejer alt for hyppigt at komme med på billederne...

Men det var nok også fordi jeg inderst inde en meget utryg ved køer... man går jo midt blandt dem der i Kohaven!!!! og de har så lange horn! Det er Skotlandskt Højlandskvæg man har sat ud i Kohaven på Teglstrup siden. Tyren er ikke så høj - men hærdebred muskelbundt...med KÆMPE horn... og han har jo sit harem med småkalve at passe på... tænker jeg! Uha - ham har jeg respekt for! Og tænk nu hvis nogen af køerne synes man truer dens kalv!!

Jeg tog mod til mig og var meget tæt på de små som plejer at hygge i en buskads...måske to meter fra dem???

De er altså nuttede de små kipkalve! De aller mindste gemte sig lidt længre ind i buskagen.. klumpede sig sammen. Så dem kan man dårligt se på billedet..

På trods af at jeg har været der mange gange og ALDRIG har set Højlands kvæget vise mindste tegn på aggression... og jeg VED de er vane til folk... så er jeg MEGET på tæerne når jeg er midt i blandt dem alene.. det føles bedre når jeg er til hest..

Og så var jeg træt når jeg kom hjem! Skridttælleren viste over 25.000 skridt... km tallet kan man ikke regne med. Fordi Mik og jeg har forskellig skridtlængde.

Men i alt måske nærmere 30 km vil jeg mene...

God motionsdag! Mindst 3 timer i sadlen og mere end en time på gåtur!

Kunne alligevel ikke sove om natten på grund af medicinens euforiserende virkning..

I dag er jeg derfor TRÆT... men så kan jeg jo bare hvile mig!!

Jeg håber alle andre havde en lige så fantastisk dag i går som jeg havde!
12 år14. maj 2012 kl. 12:53
re: Vidunderlig morsdag!
åh, hvor dejligt - men det er også et lækkert område du bevæger dig rundt i...........
12 år14. maj 2012 kl. 15:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...