Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fedt % 36,5 - det laveste i laaang tid!
Det lyder til en dejlig dag, Solakka. Fuld af positive ting. Og husk på at selvom det er alletiders for Mik at møde sine kammerater, ja så er hjemme altså sammen med dig. Det tror jeg også gælder for dyr der er blevet videresolgt, at det tager lang tid før de glemmer de gamle bånd til den gamle ejer. Mik og dig er et makkerpar, selvom I begge bliver glade for at være lidt sammen med andre noget af tiden.
12 år8. februar 2012 kl. 16:14
så er det i morgen...
Så er det i morgen som min søster skal opereres - jeg KAN altså ikke lade være med at bekymre mig... og spekulere "mon det er så slemt som jeg frygter"....????
Agressiv brystcancer - hvad mon de finder når de opererer?? Jeg HÅBER der ikke er metastaser i lymfekirtlerne...
I disse dage trøstespiser jeg.. Og det er helt i orden.

Ved ikke hvornår vi får besked om den første vurdering som man jo laver medens patienten stadig er på operationsbordet og i fuld narkose...

Jeg prøver mit bedste at tænke på andet. Fordi det jo ikke nytter noget til at jeg bekymrer mig..

Ins Allah... Må Guds Vilje Ske. Nu er det op til De Højere Magter hvilken skæbne min søster skal lide..
12 år9. februar 2012 kl. 09:23
re: så er det i morgen...
Forstår fuldt ud dit trøstespisen.. Jeg krydser fingre for hende!
12 år9. februar 2012 kl. 09:29
På grund af tidsforskellen får vi nok ikke noget som helst at vide før i overmorgen...
Det er bare så sørgeligt.
12 år9. februar 2012 kl. 17:23
Har I fundet ud af noget? Eller endte det med at blive i morgen, du kan få besked?
12 år10. februar 2012 kl. 21:17
Operationen gik godt!
Operationen gik godt!
Den blev udført med lokalbedøvelse + beroligende og min søster måtte komme hjem blot få timer efter operationen.
Klokken ca 18 fik jeg fat på den veninde, Sybil, som var hjemme hos dem for at hjælpe.

Vi havde aftalt at min søster, når hun vel var hjemme fra hospitalet, skulle bede den ven/veninde som var hjemme hos dem, at gå online med Skype så en af o andre kunne ringe og høre nærmere.

Nu håber jeg min søster orker snakke selv i dag...

Jeg guffede en masse chokoladekiks i går. Var bare så rastløs...
Vægten tog et tigerspring opad... meen nu må jeg atter op på hesten!
12 år11. februar 2012 kl. 06:44
Det er ikke sjovt!
Øv hvor bliver man skuffet når "systemet" ikke fungerer som man håbede og troede!

Skrev jo en klage over den klamphugger til dyrlæge som næsten slog min hest ihjæl...
Fik svarskvittering per brev fra Fødevarestyrelsen. Med journalnummer.

Nu er der gået mere end 3½ måned - og jeg har ikke hørt mindst PIP fra dem!

Så idag har jeg rykket for svar. At komme igennem per telefon - æader sig ikke gøre! Godt nok er Vivaldis musik smuk. Men man bliver da knotten når man venter og venter.. ringer op påny og venter.
igen og igen...

DEN slags slendrian gik nok ikke i en privat virksomhed!!

Har også i dag givet en advokat fuldmagt til aktindsigt i min klagesag - og lov til at bruge informationer og dokumentation efter eget skøn i den retssag hun lige pt køre på vegne af en anden hesteejer!!!!

Gad vidst hvor mange heste denne klamphugger de facto har slået ihæl eller ødelagt??

Når jeg kommer lidt videre i klagesagerne - helst når der foreligger afgørelser - så skal jeg skrive tråde i hvert eneste hestefora jeg finder her i landet!
Og så åbner jeg en fb gruppe for os heste ejeren som mener denne bestemte dyrlæge ikke lever op til de krav man berettiget har vedr. dyrlægers kompetence..

Har taget det første skridt til at kræve at klamphuggeren betaler tilbage OG refunderer alle efterfølgende dyrlægeregninger jeg har haft pga hans klamphuggeri.

Brevet er formuleret, printet ud - nu skal jeg bare smutte forbi posthuset og sende det anbefalet til kalorius.

Bagefter sender jeg det per mail til ham.

Og orienterer advokaten og forsikringsselskabet.

Han får knap en måned betalingsfrist.

Hvis jeg ikke betaler - så indleder jeg klagesag ved Forbrugerstyrelsens Ankenævn for Dyrlæger.

Og hvis DE ikke giver mig ret - ja så mødes vi i retten!!
Min mand er helt indstillet påp dette - fordi det jo kan blive KODYLT dyrt!

Svært at holde fokus på kost &motion med så meget BØVL OG SORGER i tilværelsen..
ØV sikken en træls dag!

GODT gårdagen var bedre!!!

Fik mig en HERLIG ridetur i skoven i går - det hjælper!
Lille Mik var megafræk og løb med mig! For fuld hammer - troede jeg! Indtil han efter ca 2 km SATTE TURBO PÅ!
Så hurtigt har han ALDRIG løbet før - den lille bandit!
Bagefter var han MEGET velfornøjet og veltilfreds!!

Jojo - han er bare dejlig!

chokoladespisende hilsen fra
Sól
12 år14. februar 2012 kl. 15:33
re: Det er ikke sjovt!
Forstår godt det er vigtigt for dig at få sagt fra. På det punkt ligner vi hinanden 100 %.

Man kan ikke gøre den slags alene godt med en advokat. Jeg tager hatten af for dig solakka.....der er ting som betyder meget som samvittighedsfulde personer må handle på. Og her er chokolade det kit der smører hjernecellerne. God vind!
12 år14. februar 2012 kl. 16:39
vægten reagerer - logisk! Desværre...
Den sidste tids trøstespisning har sat sine spår... GRRRRR

Slæber også med mig en dum forkølelse som hverken vil blive til noget værre eller forsvinde.

Tandlæge i morgen.
Skifte lynlås i cvenindes flyverdragt i dag..

Men på FREDAG!!! Da sker der spændende ting!!

1. Mik skal læsses i trailer... uha uha - håber det lykkes!!

2. Undervisning af en superdygtig mand

3. Mik skal læsses igen og køres hjem...

Skal lave noget vanvittigt lækkert af rødbeder i dag:
Rårevne rødbeder lynsteges i god olivenolie sammen med hvidløg - store mængder hvidløg.
Hvidløgene pilles fra (kan bages færdig i ovn - MUMS!)
Serveres med hakkede ristede hasselnødder.

UHM UHM UHM!! Det smager herligt!
12 år15. februar 2012 kl. 08:08
re: vægten reagerer - logisk! Desværre...
Hvor er det dejligt med din søster! Fik du snakket med hende, eller hvordan står det til? Hvordan er udsigterne?

Jeg synes det er godt, at du (endnu engang) har sat skub i klagesagen! Sådan en 'dyrlæge' skal ikke have lov til at give flere heste problemer! Jeg håber, du har fundet en god advokat, så skal I nok finde ud af noget!

Sørg for at spise 'det rigtige', så går sygdom over hurtigere :) .. Også selvom det er 'sjovere' at drukne sig i selvmedlidenhedens slik og godter..
12 år15. februar 2012 kl. 08:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });