Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: regnormen kom frem igen - ØV
Det lyder til at du ville for meget på én gang, Solakka ;-)
Kender det skam alt for godt. Stædighed kan få en langt, men også gøre svære ting endnu sværere.

Hvordan går det med bækkenet? Driller det stadig eller forsvinder smerterne lidt efter lidt?
12 år12. december 2012 kl. 18:42
Tak Girl Next Door - det har været ret slemt.... snart må jeg få en ny kæmpe pakke Dolol...
Og jeg prøver altid at holde igen... Dolol er jo noget man kan blive afhængig af..
Et par gange snuppede jeg sågar Ibuprofen - fordi osteopaten jo har gjort mig opmærksom på at det er hævelser og betændelsestilstandene inde i bækkenet som klæmmer på nerver og som gør AV_AV_AV...
Men jeg har dog ikke været oppe at ringe på smertebarometret.. men godt på vej til "løve tilstanden"... når det gør så ondt at man småtripper og hyperventilerer (eller det er i hvert fald den adfærd jeg udviser og ikke kan stoppe når jeg når loftet på smerte barometret...)

Hvile hvile og atter hvile har hjulpet - det er ikke så slemt mere. Og i morgen torsdag skal jag på tortur briksen! Og så håber jeg at jeg på trods af jule helgerne kan få komme til tortur en gang per uge... indtil det dumme bækken er sat på plads igen.

Men det ser ud til at senerne som skal holde haleknoglen på plads i forhold til bækken skålen er blevet så til pas ødelagte at der næsten intet skal til for de atter ryger ad H til...

Mon kosttilskud af "sene - byggestene" kunne være en god ting? Det håber jeg at jeg husker at spørge osteopaten om...
Men så bliver jeg nok også nødt til at spørge hospitalet også... så jeg ikke laver ulykker med henblik på min IBD...
12 år13. december 2012 kl. 06:17
Hvor lyder det træls! Det er da også alverdens ulykker du skal igennem, synes jeg..
Ja, det ville da være dejligt, hvis du kunne få noget eller gøre noget som kunne mindske risikoen.. Det er jo ikke sjovt at gå rundt og ikke rigtigt kunne noget, fordi man er bange for en forkert bevægelse!
Så håber jeg, at en tur på 'torturbriksen' kan hjælpe lidt :)
12 år13. december 2012 kl. 09:22
SYG HEST. Så behøver jeg vist ikke sige mere... hovbyld = masser af pleje og pasning. Og gåture...
Tak Ablanu for din kommentar og hilsen!
Jeg har ikke orket noget som helst i længere tid...

Men NU. Nu skal det kæmpes for den lille hest. Igen.

"Ingen hov, ingen hest" Så det er magtpåliggende at få has på hovbylden.
Dyrlægen var forbi og diagnosticerede, skar op... nu skal hesten have sæbevands fodbad og ny bandager på to gange per dag...
Og så snart jeg har fået købt "støvler" som passer og er vandtætte - så skal vi ud på gåture.... Ud på fold kan han ikke komme foreløbig - fordi der er en kæmpe mudder vandpyt som hestene SKAL igennem.
Så KUN hvis jeg kan finde waders som passer på en lille kompakt islandsk hest kan Mik komme ud til sine venner. Indtil hoven er OK igen.
12 år21. december 2012 kl. 09:07
NUL fokus på kost
Helt ned til sokkeholderne - det er hvor jeg er p.t.
Det overskrider mine kræfter så til den grad at atter passe syg hest...
Men det skal jo gøres.
Der er så meget vandpytter og mudder på alle folde at Mik ikke kan få lov til at komme ud på fold.
Så det er atter "ledsaget udegang" som gælder.
I går var jeg sammen med ham i hele syv timer... KOLDT! Og jeg er bestemt ikke fit for fight.

Hvordan i al verden jeg skal kunne gennemføre
hestepasning
juleforberedelserne
at fejre jul
aner jeg ikke...

Jeg ved jo at når jeg bliver så enormt overtræt - så taber jeg besindelsen hurtigt.
Min lunte er mega kort.
Jeg kan jo hverken byde hest eller familien at være hidsig og opfarende i denne søde juletid.
Så jeg må presse mig selv enormt.
JUL skal være fredens fest. Kærlighedens højtid.
12 år23. december 2012 kl. 09:08
re: NUL fokus på kost
Uhhh - hvor jeg føler med dig kære tante Sól!!!!

Ville ønske at jeg kunne overføre lidt af mit eget overskud til dig, bare sådan ved at trykke på en knap. Forsøger lidt positiv tanke overførsel i din retning.

Ønsker dig en rigtig glædelig jul trods alt - og håber, at der er mennesker omkring dig, der træder i karakter og giver en hånd med.

Juleknus til dig fra Julemandens land (og nej, det er altså ikke Finland!!!) :-)

Nikomath
12 år23. december 2012 kl. 14:31
Godt nytår til dig og Mik ;-)
12 år31. december 2012 kl. 16:08
Kære Sól.

Savner dine indslag her på sitet - og er helt bekymret over dit lange fravær....

Håber alt er vel med både dig og Mik - sender dig lidt positive energier over Atlanten.

Knus Nikomath
12 år4. januar 2013 kl. 17:28
meget enig nikomath: Vi savner dig Sol!
12 år4. januar 2013 kl. 19:36
Kære Solakka. Hvordan går det med dig? Har du det mon godt og husker du at passe på dig selv?

Håber du er kommet godt ind i det nye år og at dit fravær skyldes at du har det godt og har travlt med dit liv udenfor computerskærmen.

Tænker på dig og ønsker alt det bedste for dig. Håber du snart beriger os med dine skriverier herinde igen :-)

Kærlige tanker fra GND ;-)
11 år12. januar 2013 kl. 22:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...