Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Firkanten (slettet)
Sol har lige postet et billede af sig selv i gang med gåtræning på Facebook. Hun er den sejeste jeg kender.
7 år20. januar 2017 kl. 10:54
Ablanu
Det var dejligt at høre! Så virkede de krydsede fingre. Hils hende med ønske om god bedring :)
7 år20. januar 2017 kl. 11:45
Firkanten (slettet)
Sol har lige skrevet på Facebook, at hun er hjemme igen. Det er rigtigt dejligt at høre.
7 år21. januar 2017 kl. 23:07
Nikomath
Kære Sol. Dejligt at høre at OP er gået godt, og at du er hjemme igen Håber du bliver glad for resultatet og at solen vil skinne ufortrødent på dig i fremtiden-du fortjener simpelthen noget medgang!!! God vind-jeg følger med på sidelinien og glæder mig til at høre nyt fra dig. Tak til dig, Firkant for opdateringerne de seneste dage;)
7 år22. januar 2017 kl. 16:42
fedania
Dejligt at operationen er vel overstået - jeg håber den nye hofte bliver din nye bedste ven, og gør alle "de forjættede ting" mulige igen :)
7 år23. januar 2017 kl. 10:59
Alinea66
Dejligt du kom hjem så hurtigt - det plejer at betyde at alt går som smurt. Jeg vil glæde mig til at høre fra dig. Knus, Alinea
7 år23. januar 2017 kl. 14:13
solakka
Bare helt kort - TAK for alle gode ønsker og krydsede fingre!
Alt er gået vanvittigt godt!
Helten i Mit Liv sover sødt - så jeg har listet ned i min kælder til min kære computer. Hvilket jeg ikke må!! FY FY FY! Men jeg er altså forsigtig og holder godt fast når jeg klatrer op og ned for trappestien (jeg kommer ned til min computer i mit fine kælderværelse med vindue, radiator, lufttørrer via en lem i gulvet. Der er ikke en trappe med gelænder, men en gammeldavs trappestie...) Fyssen på hospitalet nedlagde veto. Og Helten ANER ikke, at jeg kan finde på at liste ned.
Men jeg var jo ligesom NØDT til at kigge efter hvad kommunen har sendt. Og Udbetaling Danmark.
Jeg ER forsigtig!
Jeg skal jo ikke køre bil i den nærmeste fremtid og jeg kan tåle syntetisk morfin - så ingen smerter! Behøver ikke en gang spise så mange piller som det står på seddelen fra hospitalet.
Kommunen meddelte, at genoptræningen i kommunal regi starter den 24.2! Haha - der er jeg jo FORLÆNGST flyvende!
Min Bedste Kompis kom første gang i dag med sin tryllestav - og vi har aftalt hun kommer hver dag de næste 9 dage. Sårheling og heling af knoglebrud går dobbelt så hurtigt hvis man får laser! YESS!!
Læs f.eks.Overlæge Jette Ingerslevs Power Point præsentation! easy-laser.dk
easy-laser.dk
Opholdet på Hillerød hospital var fint! (Minus en ubehagelig patient - men den slags kan jo hospitalet ikke gardere sig i mod)
Maden: 5 kokkehuer
Plejepersonale: 5 thumbs up
Kirurger og andre læger: 5 thumbs up
Og det er jo heldigt - nu jeg indser, at jeg skal tilbage og få fikset også min venstre hofte.... efter at have kigget på billeder sammen med to forskellige dygtige læger...
Ved 3 måneders kontrollen vil jeg spørge om hvornår det er optimalt at få protese også tv.... tror nemligen, at det er ganske unødvendig at vente indtil smerterne bliver lige så vanvittige som ved hoften th....
Nehej - nu skal jeg klatre op og kravle i min seng. Som helten har forhøjet med 10 cm... Snart kan jeg gå med kun en krykke... og måske helt uden - om ikke så lang tid! Meget korte strækningen går fint uden krykker allerede nu.
Starter med kondicyklen i morgen. Meget korte repriser og uden belastning. Er ved at køre igang det komplette trænings program - har jo fået udleveret brochurer og har fået instruktion.
Pt læser jeg Harry Potter på engelsk - meget afslappende!
God nat! så kravler jeg meget forsigtigt op igen!
Alt er gået vanvittigt godt!
Helten i Mit Liv sover sødt - så jeg har listet ned i min kælder til min kære computer. Hvilket jeg ikke må!! FY FY FY! Men jeg er altså forsigtig og holder godt fast når jeg klatrer op og ned for trappestien (jeg kommer ned til min computer i mit fine kælderværelse med vindue, radiator, lufttørrer via en lem i gulvet. Der er ikke en trappe med gelænder, men en gammeldavs trappestie...) Fyssen på hospitalet nedlagde veto. Og Helten ANER ikke, at jeg kan finde på at liste ned.
Men jeg var jo ligesom NØDT til at kigge efter hvad kommunen har sendt. Og Udbetaling Danmark.
Jeg ER forsigtig!
Jeg skal jo ikke køre bil i den nærmeste fremtid og jeg kan tåle syntetisk morfin - så ingen smerter! Behøver ikke en gang spise så mange piller som det står på seddelen fra hospitalet.
Kommunen meddelte, at genoptræningen i kommunal regi starter den 24.2! Haha - der er jeg jo FORLÆNGST flyvende!
Min Bedste Kompis kom første gang i dag med sin tryllestav - og vi har aftalt hun kommer hver dag de næste 9 dage. Sårheling og heling af knoglebrud går dobbelt så hurtigt hvis man får laser! YESS!!
Læs f.eks.Overlæge Jette Ingerslevs Power Point præsentation! easy-laser.dk
easy-laser.dk
Opholdet på Hillerød hospital var fint! (Minus en ubehagelig patient - men den slags kan jo hospitalet ikke gardere sig i mod)
Maden: 5 kokkehuer
Plejepersonale: 5 thumbs up
Kirurger og andre læger: 5 thumbs up
Og det er jo heldigt - nu jeg indser, at jeg skal tilbage og få fikset også min venstre hofte.... efter at have kigget på billeder sammen med to forskellige dygtige læger...
Ved 3 måneders kontrollen vil jeg spørge om hvornår det er optimalt at få protese også tv.... tror nemligen, at det er ganske unødvendig at vente indtil smerterne bliver lige så vanvittige som ved hoften th....
Nehej - nu skal jeg klatre op og kravle i min seng. Som helten har forhøjet med 10 cm... Snart kan jeg gå med kun en krykke... og måske helt uden - om ikke så lang tid! Meget korte strækningen går fint uden krykker allerede nu.
Starter med kondicyklen i morgen. Meget korte repriser og uden belastning. Er ved at køre igang det komplette trænings program - har jo fået udleveret brochurer og har fået instruktion.
Pt læser jeg Harry Potter på engelsk - meget afslappende!
God nat! så kravler jeg meget forsigtigt op igen!
7 år24. januar 2017 kl. 01:24
Alinea66
SOL, Du ER jo ikke til at styre på en halv tønde land. TILLYKKE. Dejligt det er gået perfekt. Pas nu på dig - ikke overmodig. Lad dig varte op. Knus, Alinea
7 år24. januar 2017 kl. 06:39
fedania
Som Alinea siger - pas nu på dig selv! Det er okay at blive lidt forkælet i perioder, især når man lige er blevet opereret!
Det lyder heldigvis som om den ny hofte bliver rigtig god for dig, og at en tilsvarende i venstre side vil gøre underværker. Jeg håber du får det hele passet ind, så du igen kan have et aktivt og dejligt liv! :)
Det lyder heldigvis som om den ny hofte bliver rigtig god for dig, og at en tilsvarende i venstre side vil gøre underværker. Jeg håber du får det hele passet ind, så du igen kan have et aktivt og dejligt liv! :)
7 år24. januar 2017 kl. 08:13
Jeg er så lettet over at det er gået godt.
Knus, Alinea