Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

ej hvorfør er man ikke RIG som en trold??!!
Kosesmølf kender problematikken - man skal IKKE have hest hvis man ikke har sin egen gård.

Magen til useriøse mennesker som der Mik står nu - må man vist lede efter!
Hvad ligner det at avertere og tilbyde opstaldningssted når det kun er for et halvt år??? Uden at fortælle at "JA - vi vil gerne have dine penge i et halvt år - men bagefter... SKRID!
Lige nu kan jeg ikke fokusere på noget som helst...
Men - der kommer andre tider...
Hvos Mik er rask og står et trygt sted.

Jeg må bare komme igennem denne tid på en eller anden vis.
12 år22. januar 2012 kl. 09:31
re: ej hvorfør er man ikke RIG som en trold??!!
Jeg vil bare sende dig en håndfuld varme tanker:-)
Jeg er også hestemenneske (dog med egen stald) og ja når hestene ikke trives, så er det op ad bakke. Jeg håber i finder en løsning på det med sadlen, 32.000 er vildt mange penge for de fleste, så jeg håber sadelmageren lever op til sit ansvar.

Til sidst vil jeg håbe vægten ikke stiger for voldsomt eller helst at den er under kontrol:-)
12 år22. januar 2012 kl. 16:06
Det ønsker jeg stadig - men står ikke lige og mangler et opstaldningssted til Mik.
Denne gang gik det ud over min veninde som måtte finde et sted med boks til sin hest...

Jeg håber ejerne af stedet hvor Mik står ellers var ærlige i sit svar når jeg i går direkte spurgte dem hvad deres planer er. Fordi hvis de har brug for Miks boks også - så vil jeg gerne have det at vide med det samme. På trods af at opsigelsen kun ville kunne ske fra den første februar med fraflytning til den første marts.
Egentlig HAR de brug for Miks boks da de har købt en hest til. Som de - mærkelige mennesker - lod gå på en lille mudderfold i døgndrift (og derved overtrådte hestelovens Bekendtgørelse om udegående heste...) Og så har de barberet ret meget pels af en af sine vallaker... den KAN gå ude - med dækken på og har adgang til læskur.. Vedr. hoppen tænker jeg at den på sigt skal ind i løsdrifts hoppeflokken - som har læskur på folden. (Dog ikke strøet bund - atter en overtrædelse af lovens paragrafer. Ved heller ikke hvorvidt læskuret er stort nok til 5 hopper af ponystørrelse... der findes nemlig meget præcise regler for hvor stort et læskur skal være..)
Fordi det ikke er godt for Mik at flytte hele tiden - og Miks forhold i det store hele er korrekte - så bliver han hvor han er. Indtil jeg modtager en opsigelse.
Hm... godt nok er det MEGET billigere på det andet sted... dertil hvor min veninde flytter sin hest.

Nåh - og hvad så med vægttab? det er IKKE gået helt amok med vægten - på trods af, at jeg har trøstespist Big Time.
Jeg ærger mig over, at jeg ikke synes jeg kan tage mig tid til at læse hvordan det er gået alle søde madital folk som jeg plejer at følge... ØV! Men nu er jeg så meget bagud at det vil trække tænder ud at læse alle trådene igenenem fra det sted hvor jeg slap.
Hm...
Men der går i hvert fald endnu en uge hvor jeg skal skifte plaster på Miks sår.. og eventuelt endnu lidt længere før han kan komme på fold med sine kammerater. Som pt er kun to (man agter at avertere efter flere pensionsheste... HOV! Når jeg skrev under kontrakten blev det sagt "max 8 heste på ejendommen) Lige nu er der 12. Dvs 50% flere end hvad man lovede...) Vallak vinterfolden er knap og nap stor nok til 4 heste i hh til hesteloven. Mindste godkendte foldstørrelse er 20 x 40 m til de 4 første. altså 800m2. Korteste side skal være mindst 20m
Hvis der skal flere heste ind skal arealet øges med 200 m2 per mule.....
Lige siden hesteloven var under forberedelse har jeg holdt mig ajour... så jeg ved hvad loven kræver.
Her I DK - som jo er en retsstat - har vi alle PLIGT til at kende lovene.. alle love kan man jo umuligt kende - de er simpelthen for mange. Men man skal da i hvert fald følge med på de områder man ved er relevante!!!
Må I alle have en SKØN dag!
hilsen fra den lille paragrafrytter
Sól
12 år23. januar 2012 kl. 08:48
Jamen så havde du jo et helt stutteri.....og folk til det grove....
12 år23. januar 2012 kl. 16:40
neee- aldrig et helt stutteri!
For hvad ville dog ikke Miki sige!!?

Den dyre sadel - hænger jeg på! Og måske er det OK..?
Det viste sig at konceptet ser ud til at virke: man måler op hestens ryg med et kompliceret instrument. Stiller ind maskinen - som de har med sig i kassevognen. Ind med sadlen i maskinen - og så VUPTI er sadlen formet så den passer!
Men den klaprede alligevel bagtil...
Det å komme an på en prøve og Mik må lægge ryg til...

Jeg er overhoved ikke motiveret til at passe på min kost p.t. ØV ØV ØV...
Håber at kunne få lidt ro over feltet.. samle mig og så finde frem motivationen igen...
12 år24. januar 2012 kl. 05:17
re: neee- aldrig et helt stutteri!
Forstår godt du har brug for ro.....men du har også brug for at gøre noget godt for dig selv.....se nu og få smidt de sidste kilo og bliv klar til at få ordnet de bryster.....du ville være lykkelig hvis det sker....Kun et kærligt spark herfra!
12 år24. januar 2012 kl. 23:38
re: neee- aldrig et helt stutteri!
Hej Solakka
Har du fået lidt af kost-kontrollen tilbage?
12 år29. januar 2012 kl. 08:52
øøøøøh... har aldrig været så lidt motiveret!!!
Hej Calcit og Silvercocker - tak søde maditalvenner at i orker holde lidt tjek på Den Gamle tante Sol!
Jamen jamen - jeg er bare TOTALT umotiveret! Har sågar spist marcipan, nougat og og...

Har nogen slags krise - men ved ikke hvad det drjer sig om!

Mareridt om natten. Uoplagt om dagen...

Nåh - nok med jammer! den lille firbenede venter på mig!
Jeg kommer Altid OP ur "kul-kælderen"...på et tidspunkt.

Men hvor er det spild af livstid at gå rundt og være GRUMPY og i dårligt humør!!!!

Mon det hjælper med kraftige spark bagi?? Hvis I gider må I gerne prøve!!

Det bliver bedre næste uge - vi får SOL!!
12 år29. januar 2012 kl. 10:10
re: øøøøøh... har aldrig været så lidt motiveret!!!
Ja, godt man kender sig selv.....har også lige haft det sådan.Heldigvis uden mareridt....hehe
12 år29. januar 2012 kl. 11:27
re: øøøøøh... har aldrig været så lidt motiveret!!!
Og så er det jo altså også bare sådan, at man ikke kan være i overskud hele tiden. Du har måttet bære så meget i så lang tid nu med Miks sygdom osv, så det er vel ikke så mærkeligt at luften ligesom går ud af ballonen.
Måske kan det hjælpe, hvis du dropper den dårlige samvittighed, og siger til dig selv at du godt må slippe det hele lidt -og så samle det op igen feks på mandag eller om en uge eller hvornår det nu passer.
Så kan du få ro til at finde motivationen frem igen, og tænke over nye mål. det virker for mig ;)
12 år1. februar 2012 kl. 21:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });