Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tak for link til en god kokosolie - den vil jeg prøve :-)
8 år10. juni 2016 kl. 09:35
Op som en sol - og KLASK - ned som en pandekage.... ØV! Fordi jeg blev overmodig for halvanden uge siden og trænede for meget - så gik hofteknoglen med tilhørende slimsæk helt amok. ØV BØV : bursitis!
Når man har fremskreden slidgigt, så kan belastning af leddet udløse yderligere nedbrydning af hvad brusk der måtte være tilbage PLUS yderligere nedbrydning af knoglevæv. Nedbrydnings "affald" fra knoglevæv og brusk "svømmer" rundt i ledvæsken som omgiver leddet. Omhyldet af slimsækken, også kaldet ledkapselen.
Kroppen opfatter nedbrydningsprodukterne som affald, noget som skal bortskaffes, fremmedlegemer, og der opstår en inflammatorisk tilstand. Med hævelse som følge. SÅ er der ikke plads til nerverne - de bliver klemt. Min iskiasnerve har protesteret. Så til den grad.
Kunne atter ikke gå - kunne ikke støtte på højre ben. Ikke engang ved at aflaste leddet vha af en krykke.
I går skulle jeg handle ind.
Men jeg kunne ikke gå fra bilen til butikken ens med krykke.

Heldigvis kunne min veninde med laseren tage sig tid, i går aftes, til at "lasere".
WOW! Jeg har det bare SÅ meget bedre i dag!

Jeg har ikke nænnet at plage hende siden jeg begyndte at få mega ondt igen. Hun er meget hårdt spændt for...
Men nu har vi lavet faste aftaler om fire laserbehandlinger. Så jeg håber og tror, at hævelsen forsvinder. Og jeg bliver NÆSTEN som ny igen.

Skal blot huske fremover at være meget mere forsigtig vedr. træning.
Men jeg HADER at måtte sige "NEJ, det skal og kan jeg ikke".

Ellers kører mit kostprogram helt acceptabelt. Stille og rolig forsvinder der gram efter gram.

8 år11. juni 2016 kl. 08:38
Men så kan du da glæde dig over, at der er kontrol over vægttabet, mens du øver dig i at være tålmodig mht. træning. Ved godt, at det er dødsvært.
8 år12. juni 2016 kl. 21:12
Laserbehandlinger og isposer plus forsigtighed har heldigvis hjulpet. Har ikke så ondt længere.
MON jeg kan lære at lade være med at tage fat for meget? Holde op med at gå ikke blot til stregen - men 1.000 km over...?

Hvor mange gange skal jeg fremprovokere ulidelige smerter - før jeg lærer, at holde igen? Lærer at jeg ikke er ung og uden skader...?

Sikken totalt søde mennesker jeg er på glaid.dk hold sammen med! WOW siger jeg bare!
De er så hjælpsomme og passer på mig.
Bliver helt rørt!

ØV - at vores forløb er forbi den 27 juni. Jeg kommer til at saven dem.

8 år13. juni 2016 kl. 21:30
Nåh nåh nåh - jeg er godt tilfreds med vægttabs forløbet - og regner med, at det kører videre på samme vis.
Indtil jeg er kommet i mål. Nu mangler jeg kun at smide 7,6 kg over bord.

Det er virkelig lang tid siden, at vægten har vist under 74 kg. I dag viste vægten 73,5 kg.

Jeg har fundet på et nyt fif - som hjælper mig at holde fokus. Og lade være med at plumpe i.
Har oprettet et regneark der jeg daglig fører ind diverse vægttabs fakta. Og tæller sammen det ugentlige vægttab. Samt hvor meget jeg har tabt siden jeg oprettede regnearket.
Mig motiverer den slags nørderi..
Tager stadig billeder af mine dagsrationer om morgenen. Men jeg er fleksibel - hvis jeg har kommet til at spise noget andet, drukket for mange kopper kaffe med skummet mælk el. lignenede - så prøver jeg at se hvis jeg kan justere den samlede kJ mængde ved at lade være med at spise den tallerken med frugt som er bogført som "natmad". Den kan jo snildt gemmes til følgende dag..
Hej hallå! 73,5 kg! Og i morgen er det en II-dag... så mon ikke uge 24 er den uge hvor 73 kg bliver stabil??? Mandag: 73,7kg,
Tirsdag: 73,5 kg

Uge 23 var den uge hvor 74 blev "stabilt":
ma 75
ti 74,7
ons 74,5
tor 74,5
fre 74
lø 74,1
sø 74,4

MEN: det kan godt være, at jeg mærker, at jeg skal have en "spise periode" hvor jeg bare spiser løs... Jeg må mærke efter! Og foran alt - lægge mærke til, hvis jeg kommer til en repos...
8 år14. juni 2016 kl. 22:14
Det går da bare rigtig godt! Flot klaret! :)
8 år15. juni 2016 kl. 10:22
Du er ret sej, Sol. Det er godt at finde sin motivation og bruge den konstruktivt. Om det er regneark eller at undgå operation - bare det virker. Bliv ved med den fine indsats.
8 år15. juni 2016 kl. 18:52
JUBII! Endelig under 73 kg! Vægten viste 72,5 kg her til morgen. Og der er nu kun 6,5 kg til mit mål 66 kg (normal BMI)

Det har været en sej omgang fra starten af marts hvor jeg vejede 86 kg og til nu.

Desværre er jeg kommet i tanker om, at jeg sikkert er blevet mindre i højden... det bliver de fleste jo med alderen (læs når man bliver en gammel kælling! med rynker - og skal øve sig i, at skrue hatten på!) Jeg bliver jo 70 næste år... så jeg er jo ikke nogen vårhare-lamseben længere. Overhoved! Not that I care over udseende. Jeg plejer altid have alt for travlt til at interessere mig for hvordan jeg ser ud.
Jeg tænker, at hele ni degenererede diske i ryggen MÅ betyde at jeg ikke længere har den højde jeg havde.
Så note to self: bed lægen måle næste gang vi ses.
Og derfor må jeg jo straks sætte et nyt mål efter jeg er kommet ned på 66 kg. Fordi vi har en aftale om, at jeg kommer på pralebesøg når min BMI er normal. (Og det med tøj på.... så jeg må lige sjusse mig frem til hvor min vægt skal ligge når jeg skal på pralebesøg! Så jeg er helt sikker på, at lægens målinger og kalkule viser, at jeg ER nået i mål)

Af forekommen grund (svensklån "av förekommen anledning") prøvede jeg mit pæne tøj i går.
SUK - jeg kan endnu ikke passe mine klassiske spadserdragte. Især ærgerlig at min "fineste" - en ægte Guy Laroche - ikke passer. Endnu.
Men - fandt en kompromisløsning som er OK. Sort kort nedredel fra Mocca. Sort top. Sorte strompebukser. Ballerinaagtige sko. Og så det som bryder det sorte, og "samler" : en mellemting mellem bluse og jakke i stonewashed silke i ret lys rødbrun.
Det kommer at føles helt mærkeligt, at ordne hår og nagle, tage pænt tøj på... I stedet for træningstøj, ridetøj, hjemme-slaske-jogging eller py.... I sær som alt mit fritidstøj er slidt og forvasket. Jeg venter på, at atter kunne passe tøj som har ventet i skuffer og skabe de sidste mere end 10 år...

Måske skulle jeg skifte stil her på mine gamle dage? Og blive frivilligt velplejet og begynde at gå op i tøj mv. ... Hm????
8 år21. juni 2016 kl. 09:12
Tillykke, tillykke :) Hvor er det flot.

Jeg plejer da at VEJE mit tøj før jeg lader lægen veje mig med tøj på. Så jeg ved hvad der skal trækkes fra.
Kender godt det med højden. Jeg har også tabt mig på den gale led!
8 år21. juni 2016 kl. 11:34
Hvor er det altså bare flot med vægten - tillykke! Du gør tydeligvis alt det rigtigt, og det er faktisk ret godt klaret - klap dig selv på skulderen! :)
8 år21. juni 2016 kl. 13:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...