Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: PLASK - så faldt jeg på næsen!
Tillykke med Isbukken i bedring ;-) Hvor er det dejligt at høre i igen er sammen om ture i det fri..

Men Tandpine burde der være lov imod. Er noget af den mest modbydelige smerte.. av av.
Er enigmed de andre. du må have en akut tid så snart som mulig.
Hvis du siger du har feber så skal de tage dig med det samme, bare snak med vagtlægenm han ved hvordan den skal krængles.

Ellers kan jeg anbefale 2000mg Ibuprofen + 2000mg Paracatamol... er en rigtig god blanding til tandpine, og den bliver man ikke svimmel af.
Er jo langt over normal dosis, men over igennem en weekend er det ok. Vagtlægen vil sikkert sige det samme.

Det kan tilmed fås i håndløb så man ikke skal på et døgnåben apotek.

rigtig god bedeing ....

Stort medynkende knus ;o)

Michael.
12 år10. december 2011 kl. 21:26
Det er da UTROLIGT så den vægt hopper!
Det er da UTROLIGT så den vægt hopper!
Nogle dage med udskejelser - og vupti så er min vægt gået op med ca 3 kg!
EN dag med fornuftig kost - og så falder vægten med TO kg!
Hehe - det er nok blot et spørgsmål om fyldt mavse - hvornår jeg har spist og hvornår jeg har vejetr mig... i det store hele.
Nåh pyt! Back On Track again!

BUKSE-PRØVEN viser jo at det ikke er gået helt galt.
Nu må jeg leve lidt asketisk størst delen af tiden for at få "plads" i regnskabet til at nyde julen!

TAK Michael! Det er skønt at mareridtet med min kære isbuk nu ser ud til at være helt forbi! Såret er ikke lukket helt, der løber LIDT væske ud... men det er på minimalt lille at det er nemt at holde styr på det, vakse og disse engang emellem.
Og så har vi blot det lange seje træk foran os med genoprtæning, genoptræning, genoptræning... vi ved godt hvad vi skal de næste 5½ måned!
At hesten er meget gladere nu han må komme ud på fold med artfæller - DET kan man se lige så tydeligt!
Den værste i flokken er på sygeorlov fra flokken pga hovbyld - frygter lidt for hvordan deres magtkamp kommer at forløbe når Ás - smukke sorte Ás, skal indlemmes i flokken igen. Han var nemlig boss - på trods af hans unge alder.. De to, Mik og Ás, står i boks ved siden af hinanden i stalden - og de bider ud efter hinanden og er meget jaloux på hinanden...
Men lad os se hvordan det går når der ikke er tremmer mellem dem! Krydser fingre for at større skader ikke opstår i kampens hede!
Men heste er heste - og os mennesker skal holde snotten for os selve når det drjer sig om naturlige magtkampe der "kæmperne" er ret ligeværdige...

Nåh - nu ¨å jeg skynde ud til den lille firbenede. Han skal have dækken på - fordi han er blevet plysset, det kommer regn i dag plus blæsevejr - ja faktisk storm i vindstødene..
Og så går turen med færge til Sverige og tandlægen!

Kan I alle have en skøn og berigende taberdag derude!
Tante Sól
12 år13. december 2011 kl. 08:39
re: Det er da UTROLIGT så den vægt hopper!
Er tandpinen blevet kureret? i hvert tilfælde fejler humoren ingen ting :-).
12 år14. december 2011 kl. 02:07
Hej Calcit - tak fordi du spurger! Det er så hyggeligt når nogen gider læse hvad man skriver...

NEEEJ!!! Tandpinen er endnu værre!!
Tandlægen advarede mig - så jeg var forberedt!
Jeg håber at antibiotikan SNART virker!
Er helt tummelumsk - har spist max dos af Dolol, Panodil og Ibuprof - og det gør stadig ondt.

Sov ikke et sekund i nat - AV AV AV! Når jeg nu alligevel ikke kunne sove - så syede jeg ... et sadelbetræk (gave) som en meget sød og hjælpsom veninde har ønsket sig.. "Ommøblering" af det ekstra bryststykke-forlænger jeg købte. Fordi jeg havde købt et dyrt sveddækken (Bucas) som var for stramt i halsen. Forlængerstykket var - spejlvendt!!! og kunne ikke bruges for jeg syede det om...
Et par dejlige HELT vandtætte fodrede bukser til både stald og ridbrug skulle have sat i lynlås og ekstra stykke i linningen med knap og knappehul...
Og så lagde jeg sidste hånd på det kreative fleecedækken med hals og mavestykke jeg har syet til Mik (Købte to - de var mega billige... brugte det ene til at lave halsstykke og mavestykke (plus betræk til en Elisabeth sadel - det skal jeg prøve at få solgt!!)

Så gik den nat alligevel. Om morgenen blev det værre - jeg hoppede rundt som en løve i bur indtil apoteket åbnede så jeg kunne få fat på antibiotika!

Mik holder fridag i dag - jeg må ikke køre bil... og så er jeg som sagt TUMMELUMSK, svimmel og har kvalme..
Og det gør ONDT!

Jeg har betændelse i kæben under en dårlig rodbehandling... ja egentlig manglede rodbehandlingen helt... men tanden har en krone...
Så der blev lavet rodbehandling i går... men selve kæbebetændelsen skal løses ad kemisk vej = piller.

Desværre havde jeg jo en ikke altfor dygtig tandlæge nogle år... så jeg har prøvet "rumlen" med kæbebetændelse tidligere!

Ja hele misæren startede såmænd 1978 på SAS restaurant inde i KBH - den flotte med udsigt over byens tag... mine kolleger besnakkede mig til at spise skovdue - og der var HAGL i duen! Jeg flækkede en tand - men var så flov at jeg ikke råbte op med detsamme.... den flovhed har kostet mig mange penge! Fordi retaurantens forsikring skal jo egentlig betale...
nåh men jeg råbte altså ikke op...
og den ene flækkede tand har ført alt muligt med sig.... og bliver ved med at have konsekvenser - på trods af at den for længst ER fjernet!
AV AV AV - nu kan jeg ikke sidde stille mere!
12 år14. december 2011 kl. 14:25
jeg har noget af det samme med betændelse i kæben....som popper op.....men det er slemt solakka så godt du var her sent...et kram fra mig ...calcit.
12 år14. december 2011 kl. 14:31
Jeg må indrømme, jeg synes det er imponerende du fik lavet så meget til trods for tandpine :)

Og det er da også noget underligt noget, at der var hagl i! Det er ærgeligt, at de ikke kom til at betale, men sket er jo sket :)

God bedring!
12 år14. december 2011 kl. 14:45
AV AV AV betændelse i kæben!
Jeg KAN altså ikke koncentrere mig om livsstilsændring når jeg spiser smertestillende - max dos - så...
Er også på max dos antibiotika - men det har endnu ikke hjulpet... AV AV AV!
Det bliver vist en styg weekend!
Må få mere antibiotika - skal blive ved med at tage max dos!
Tandlægen skal kigge på tanden/kæben mandag morgen kl halv otte
Skidt pyt! Nu må jeg tage mig selv sammen!
Det drejer sig om at klare sig igennem til mandag - og gøre det bedste af situationen!!!!!!!

Altså fokus på andre ting end at det gør ondt!

12 år16. december 2011 kl. 08:20
re: AV AV AV betændelse i kæben!
Av! Du bliver da også ramt af den ene ulykke efter den anden, synes jeg!

Men ja, man må jo fokusere på andet, synes det er imponerende du kan se så optimistisk på det - endda på sådan en omgang smertestillende..
Nå, du må have god bedring, i hvert fald!
12 år16. december 2011 kl. 09:02
re: AV AV AV betændelse i kæben!
ro på solakka..........ja jeg ved hvor ondt det gør...men vær ikke for hård ved dig selv...accepter det skal overståes og du vender tilbage igen med fornyet kraft......stærke kvinde.
12 år16. december 2011 kl. 14:14
ENDELIG er hamster/buldog kinden på retur!!!
Man ser altså lidt sjov ud med sådan en umotiveret bule på kæben!
Men efter 5 dage massiv antibiotikaspisning (MAX dosis mind you) er bulen på retur, smerten kraftigt på retur!

Til gengæld er jeg meget snottet!

Men skidt pyt! Medens tandpinen forhindrede mig i at sove fik jeg da syet diverse, ordnet diverse hængepartier.. altså ting som ikke larmer altfor meget. Helsten i Mit Liv skulle jo helst ikke gå glip af sin skønhedssøvn pga af min tandpine!
I går sad jeg ude i blæsevejr og syede om et hestedækken. jeg havde masseret den hest som bruger dækkenet og fandt ud af at stakkels pus havde ondt oppe på halsen fordi halsåbningen i dækkendet var for lille. Så jeg måtte jo sy om halsåbningen. Og det for hånd (tror ikke jeg får lov til at tage møg-beskidte hestedækken ind på spisebordet i spisestuen = mit sybord når jeg syr).
Det var et godt projekt - det blev rigtig pænt og nu trykker dækkenet ikke hesten på halsen mere..

Det er jo sådan, at når man har ondt er det en meget smart strategi at rode sig ud i uopsætlige opgaver for at hjælpe andre! Fordi så har man ikke TID til at føle efter hvor ondt det gør!! (Altså når man har fået banket spidsen af smerten vha kemi - men ikke kan fjerne den helt) Så denne strategi har jeg benyttet fuldt ud her de sidste fire fem dage...

Jeg er i strålende humør! Min hest er glad! Det gåt fremad med træningen! Tandpinen er helt klart på retur!
og snart er det jul!

Håber i holder jer muntre alle søde flinke tabere derude!
Stort smil fra
Sól
12 år18. december 2011 kl. 18:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });