Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Solakka - jeg har først set din besked her, men selvom jeg holdt udkig efter dig, så jeg dig ikke. Jeg havde travlt med at styre faklen - de brændte sq hurtigere ned end en 5 øres lynkineser. Der var ikke ret mange - og faklerne brændte alt for hurtigt ned. I øvrigt troede jeg at vi skulle gå fra Rådhuspladsen og til Christiansborg og dér høre taler og musik, men sådan var det altså ikke.

Jeg er dog glad for at jeg var med. Jeg stod ved siden af TV2's kamera, da vi skulle have gang i faklerne, så måske jeg var med i TV. Haha. Ej, de har nok klippet mig ud. :-P

Kommer du til lysfesten d. 29. december? Det er mod den nye offentlighedslov, der træder i kraft d. 1.1.14.
11 år19. december 2013 kl. 21:49
HVAD??? Hvad skete lige der?
Hej Firkanten - ØV hvad surt at du gik for tidligt!
Vi gik fra Rådhuspladsen til Christiansborg - men kom meget forsinket afsted!

Fordi HØJTALERvognen var forsinket på grund af trafik kaos!
Og fordi højtaler vognen ikke var på plads - så kunne arrangørerne dårligt få beskeden ud til folk.. om forsinkelsen.

Kiggede ikke på uret hvornår vi begyndte at gå - men den var nok nærmere fem. Muligvis mere.

Det var jo min første "rigtige" demo - så det var en stor oplevelse!

Giver dig ret i at faklerne var besværlige! Tror jeg fik købt i hvert fald ti styk!

Flotte taler.. fin musik!
Til sidst var der sågar to talere udenfor nummer!

Klokken var nok over syv når det slut med "program"

Der er mange billeder og lidt videoer på siden
facebook.com

(Bare spring over Rikkes sure opstød... det er nemt at kritisere...)

Nogle af de andre byerne er også begyndt at sætte ind billeder osv.

JA - vi SES den 29 december ved Christiansborg!
man skal vælge sine kampe - og også dette er en afgørende sag.

det er helt uhyrlig hvad en socialdemokratisk ledet regering har begået af grimme, kritisable love! FØJ!

Der må startes en folkebevægelse: NED med regeringen NU!

11 år20. december 2013 kl. 15:12
Jeg har fulgt med på begivenhedens side her i dag via telefonen og jeg har læst en del af indlæggene. Det er meget nemt at kritisere, men jeg savnede virkelig info. Om ikke andet kunne man jo blive enige om at sige "det og det" og så enten prøve at råbe folk op eller bare gå mellem grupperne og gentage budskabet. Det med at vi stod og ventede på at gå og faklerne futtede af og ja - så tabte vi tålmodigheden.

D. 29. er en "silent demo", så der er ikke musik eller taler eller andet, der kan gå galt. Vi skal bare gå med fakler. Jeg overvejer at købe nogen selv denne gang. De andre var simpelthen for billige. :-/

Jeg er helt enig med dig - regeringen er ikke rød (nok). De kører "brede forlig", men det er bare ikke hvad folket har brug for. Jeg meldte mig ind i Enhedslisten i begyndelsen af december - jeg har aldrig været mere politisk engageret i mit liv end hvad jeg er nu. Der skal andre boller på suppen og det skal snart gå stærkt. Jeg ved ikke om jeg er mod politi og den slags, som nogle Enhedsliste-folk er - eller om jeg er for revolutionen, som andre Enhedsliste-folk er, men jeg ved bare, at jeg næsten ikke kan komme for langt til venstre på den politiske akse med al den kontravægt, der er på højre side af balancestangen.

Det kan godt være at det stærke køn kører showet for tiden, men jeg synes sq ikke de gør det ret godt. :-/
11 år20. december 2013 kl. 15:24
Så er det jul!
Mik holder lidt pause fra politikken her i juletiden!
Traditionerne skal jo følges!

Vi rider med juleudstyret på - og I kan tro at folk vi møder ser glade ud, vinker, stopper op, så der kan udveksles ønsker om glædelig jul! REN hygge!

Blot tabte jeg min fine Julemandskone- nissehue i går.
Den røg af når Mik og jeg galopperede en ny rideveninde i møde.
Hun er ikke stedkendt og har lige købt sin hest - også en rød islandsk vallak.

Lidt komisk: vi er på samme alder, samme uddannelse, og MÅ have mødt hinanden professionelt i det vi har bevæget os i samme brancher..
Mærkeligt at møde en hvor hvor vore livsforløb indeholder så mange paralleller!
Godt nok har hun udelukkende arbejdet i Danmark og mit arbejdsområde har jo over 30 år været hele Norden - og til dels hele Vest-Europa.
Men alligevel pudsig, at vi her på gamle dage mødes - og at vi også har passionen for den islandske hest til fælles!

Hahahaa - egentlig burde vi bytte hest! Fordi hun er meget lille og sirlig, en lille spirrevip - og hendes hest er usædvanlig stor og kraftig, en rigtig "mandehest". Miks størrelse ville passe hende meget bedre!
Men Mik skal ikke byttes! ALDRIG I LIVET!

Vi fandt min fine nissehue - der lå den og strålede rødt med hvid (syntetisk) pels kant på stien. JUBII - det er jo faktisk Julemandens hue, som jeg selv har syet til ham. Den er nemlig stor nok at kunne bruges ovenpå min ridehjelm.

Det var en hyggelig lille jule-ridetur vi fik os igår i det fine vejr i solskin!

Men endnu mere herlig var julerideturen i forgårs! Der var vi 23 ryttere og en håndhest - næsten alle var pyntet op med nissehuer!
Mik og jeg blev nemlig inviterede af vores ridelærer at deltage i Julefesten på deres gård.
Godt nok er det en ordentlig tur derhen og hjem - 3 km hver vej. Men vi går til fods så ikke Mik skal blive træt.

Det var så festligt!

Men Mik, som lige har været en hel dag alene med mig inde i byen uden at blive det mindste ræd, som modigt gik forbi mange skotske højlandskvæg i skumringen på vej hjem gennem skoven - uden at flejne ud, var pludselig LIVRÆD for et lille juletræ som blev kørt langs cykelstien i en trillebør!
En anden hest flejnede ud meget kraftigt! Og Mik - fulgte trop!

Godt at blive husket på, at også den mest stabile hest KAN pludselig blive livræd for - ingenting!

Efter det skønne ridt skulle alle 24 ekvipager ride ind i ridehuset - ride rundt det flotte juletræ.
Det syntes Mik var helt OK!

På trods af, at ridehuset bestemt ikke lignede sig selv...
Ridehuset var nemlig ubeskrivelig flot pyntet op!
Helt magisk flot!
Det henlå i lyset fra de mange levende lys i lygter som stod på barrieren hele vejen rundt ridehuset.
Den eneste el-belysning var lyskæden i det kæmpestore flotte juletræ som stod midt i ridehuset.
Gløderne fra den store grill i det ene hjørnet, med store kasseroller med varm chokolade og gløgg, lyste også op!

Rytterne red stille og rolig rundt juletræet, medens der blev sunget mange af de gode gamle danske julesange!
(Og ØV at jeg aldrig får lært ordene - og at det altid synges i et toneleje som min stemme ikke kan klare. men ellers FANTASTISK smukt og dejligt!). Levende lys giver en vidunderlig stemning!

Det var nok første gang, at Mik var med til juletræsfest!

Mik fik låne en boks så jeg kunne deltage i selskabligheden, spise æbleskiver, pebernødder og drikke gløgg.

Det var buldermørkt når Mik og jeg gik de 3 km hjem.
Med refleksbånd på benene, refleksvest, pandelygte og blinkende lygte på mit venstre ben..

I dag skal julen forberedes herhjemme.
Vi pynter ALDRIG op før lige op til juleaften.

Alle traditionerne skal følges... Det bliver mega hyggeligt. På trods af, at vi kun er tre i morgen. Svigersønnen fejrer med sin mor og søster og søsterens barn.

Spisebordet har fået en ekstra plade alligevel. Den aller største antikke hør borddug og mundservietterne venter på at blive strøget.
Ænderne på at blive udbenet. Fonden skal koges, ligesom risengrød til Ris-ala-mande... mandler smuttes og hakkes..
Juletræet plejer min datter at pynte om eftermiddagen den 24..

Svigermors fine julepynt kommer frem - jeg tænker altid ekstra meget på min elskelige svigermor i julen. Savner hende!
Men efter hendes eget ønske har vi ikke en grav vi kan besøge.

Måske skulle jeg ringe mine søskende i aften - det kan være lidt besværligt selve juleaften. Der er jo 6 timers tidsforskel til USA.

Må julefreden sænke sig over hele verden!

Min tanke går dog til de mindst 100.000 danskere, (sandsynligvis er det mange flere*) som har fået sine liv smadret af Mette Frederiksens helt UNØDVENDIGE reform.

Jeg ved, at der er utallige mennesker, som i stedet for at nyde julen, lider. Lider af angst, bekymring. Familier er allerede nu blevet splittet. Utallige unge mennesker som ved, at de fremover ikke BÅDE kan spise OG have et tag over hovedet. Som ved, at de havner på gaden.

* Er I klar over, at Mette Fredriksen enten LYVER med vilje eller ikke har tjek på hvor mange mennesker som bliver ramt?
Der kommer hele tiden frem mere informationer om hvor mange flere mennesker som får sine liv ødelagt af reformen.

UANSET hvad er der med garanti ikke EN dansker som ikke kender mindst en person som får sit liv smadret.

Jeg FATTER ikke at det danske folk ikke PROTESTERER mod ødelæggelsen af vores sociale sikkerhedsnet.

Det er meget få, meget rige, som ikke risikerer at blive ramt af "reformen".

Almindelige lønmodtagere HAR ikke så mange penge på kistebunden, at de kan klare sig resten af livet hvis de bliver ramt af
* sygdom
* arbejdsløshed.

Og hvad med de unge?

Derfor er protesten mod Mette Frederiksens "reformer" og "forlig" noget der i højeste grad rager os ALLE.

Jeg håber at mange flere vil møde op til protest demonstrationer, at mange flere vil skrive under og dele de underskriftsindsamlinger som er startet op. At det danske folk vil vise, at de HAR social empati, at vi er ENIGE om, at det ikke er i orden, at unge mennesker skal jages ud på gaden, at familier bliver splittede. At endnu mange flere i Danmark bliver fattige. RIGTIG fattige.

Tro mig - Fattig Carina og Dovne Robert var OMHYGGELIGT udvalgte for at manipulere med det Danske folk. Og styrke MYTEN om dovne og slappe kontanthjælpsmodtagere som BLOT skal have frataget så mange penge at de enten må sulte eller "tage sig sammen".
At kontanthjælpsmodtagere SNYDER og NASSER på alle dem som knokler og arbejder.

Den som "køber" denne propaganda er i mine øjne fuldt ud sammenlignelige med det tyske folk i 1933.
Der kørte staten OGSÅ en propaganda kampagne som dæmoniserede en bestemt gruppe borgere.

Nemlig jøderne, zigeunerne og udviklingshæmmede.

Der gik ikke lang tid før de hjernevaskede tyskerne mente det var HELT i roden at slå disse mennesker ihjel...

Vi er faktisk allerede på vej mod nazi-tyske forhold.

OVERDRIVER jeg??

Nej - desværre. Til min dybe sorg må jeg konstatere at jeg IKKE overdriver.

Hvis du ikke tror at det er sandt det jeg skriver - så kom da igang med at UNDERSØGE FAKTA!

Jeg håber at alle kritisk vil undersøge fakta - i stedet for at stikke hovedet i sandet.. Lulle sig ind i falsk tryghed.

Dog er jeg ikke helt så optimistisk.. danskerne har jo ikke tradition for modstand.
Der var jo blot en LILLE håndfuld danskere som var aktive i modstandsbevægelsen under besættelsen...

Jeg ønsker alle medtabere her på madital - og alle andre også - en Glædelig og Fredelig Jul!

11 år23. december 2013 kl. 07:53
Glædelig jul til dig og Mik!

Jeg må sige, at jeg blev dødmisundelig når jeg læste om dine julerideture. Jeg kan jo slet ikke ride for tiden, og jeg får heller ikke set min lille hest fordi jeg er på juleferie hos svigerforældrene. Øv med øv på. Men sådan må det nu være i år.

Fortsat god jul til dig og dine kære :)
11 år25. december 2013 kl. 16:15
Det er det rene svir!
Tak Kose for julehilsen!
Mik har holdt fri, fået wellness massage og god mad..

jeg havde mugedag både juleaftensdag og første juledag.. så derfor!
Det er saftsusemig HÅRDT at muge tre-fire trillebøre med mudderblandet gødning..
Gummistøvlerne hænger fast i mudderet.. Den fulde trillebør er næsten ikke til at skubbe gennem mudderet..

Regn regn - GÅ VÆK!

Det er godt at hypserne har tørre arealer på folden. Og den store fine tørre stald med spåner - hvor de kan gå ind når de har lyst!

En ting som begynder at genere mig er, at "træningssmerterne" slet ikke forsvinder!
Det er det samme HVER gang, hver dag jeg har lavet det mindste... AV AV AV! Efter mugetjansen, efter rengøring, efter rideture, efter rideundervisning... GRRRR!!
Nåh - det må jeg vist leve med..
Har stadig min medicin (Asacol) mistænkt..

Det må jeg snakke med overlægen om.. den 9. januar skal jeg til kontrol.

De glemte mig i August.. og jeg ville ikke ulejlige dem - det går jo såmænd rimelig godt, så...

Og så er "min" afdeling flyttet!!
De er nogen torskedumme politikere vi har... på alle plan, alle vejne.

Man lukker ned velfungerende hospitaler FØR man ens er kommet igang med at bygge det ny super hospital..

UPS! Nu ringer æggeuret!
Så er det tid til at gøre OVNEN ren!!

Det er en af ulæmperne med den juleænderne - de SVINER ovnen til!

Og bagefter skal jeg skynde mig ud til Mik. Vi skal til UNDERVISNING - JUBII!!

Helt vidunderlig hvor mange ekvipager i julepynt man ser her og der!
Sågar inde i byen!
Mødte tre glade ryttere på Esrumvej halvvejs til inder by - godt nok red de på fortovet FY FY!
Men pyt!
De var så fine - med juledækkener, nissehuer etc.
Man skal da bruge indsiden af hovedet og ikke slavisk følge færdselsloven - det er nu min mening! Sikkerhed for både ekvipager og andre trafikanter må være det overordnede princip!

Mik har
11 år26. december 2013 kl. 10:39
Glædelig jul til dig og Mik, Solakka. Det lyder helt fantastisk med juleridtene. Jeg husker, da min søster red som ung, kom de også ridende ind i byen i nissehuer og med hestene pyntet. Det er jo et skønt syn.
11 år26. december 2013 kl. 19:05
Glædelig Jul til alle dejlige medtabere!
Tak Firkanten! Håber du har haft en skøn jul! Hihii - vi kom til at fejre juleaften dobbelt!!
Dette år fejrede svigersønnen jul med sin mor og adfærdsvanskelige søster (som sandsynligvis har borderline)
Datteren skulle have fejret jul her hos os - men sådan skulle det ikke gå...
Hun er jo meget syg - Inflammatory Bowel Disease - sandsynligvis Crohns...
Den 24 dec. - havde hun "en lorte dag"... Helt bogstaveligt...
IKKE sjovt at tilbringe juleaften alene - på toilettet... ØV ØV ØV! Julemad?? NUL.

I håb om, at hun ville få det bedre, tilberedte jeg kun EN and juleaften til os to gamle nisser... med alt tilbehør som hører til... Sovsen var perfekt. Havde udbenet en stor and og lavede fond af skroget, hals, vingespidser.. brunet med rodfrugter og løg.. som fik simre 7 timer... YES!!
Ja , I ved jo, at Helten i Mit Liv er den Ægte Julemand! Godt nok optræder han ikke for tiden i sit fine kostume (som jeg har syet - man kan jo ikke købe julemandskostumer til en som er 2 m høj!)

Dengang jeg havde mit første hold af gymnastik-til-hest, piger så ønskede pigerne at lave en juleopvisning for familie og venner.
Jeg fik arrangeret at vi måtte låne det ridehus hvor vi trænede.. Og så måtte jeg jo igang med at sy et fint juledækken til Mik.. og et julemandskostume til Helten... Fordi Helten i Mit Liv jo ligner en julemand, så fik jeg ham overtalt til at komme og dele ud godteposer til børnene... medbringende kurve med varm chokolade, kaffe, te og pebernødder.
Det var en fin juleoverraskelse til mine kære gymnastik piger!
Der blev taget nogle meget søde billeder af Julemanden med Julekonen og ikke mindst Julehesten!

Det KAN jo ikke være andet end hyggeligt at fejre juleaften sammen med Julemanden!

Heldigvis havde datterens udbrud af IBD faldet til ro dagen derpå! Godt nok var hun træt efter halvandet døgn på "potten"... men havde alligevel mod på at hilse på hos os (mom's taxa er jo en fleksibel transportmetode!

Så den 25 dec. kokkererede jeg atter en julemiddag - med alt som hører til! And med sprødt skind, sovs, hvide og brune kartofler, rødkål etc. Og NATURLIGVIS Ris ala mande med varm kirsebærsovs..

Det var smadder hyggeligt den 24 - men endnu mere hyggeligt den 25!
Det er nu sjovere med lidt flere mennesker omkring julemiddagsbordet!

Det er jo typisk for IBD, at udbrud kan komme som lyn fra klar himmel... og sygdommen kan gå i remission lige så pludseligt.. Man kan ALDRIG være sikker på, at være fri fra udbrud..

Min metode til at sikre at jeg er "fit for fight" har indtil nu fungeret for mig 7-9-13!!
14 timer før jeg skal afsted, stopper jeg med at spise og drikke.
Når jeg bliver rigtig tørstig - så skyller jeg munden med vand...

Alt afhængig af hvor lang tid jeg regner med at være "på farten" så kan jeg spise lidt havreslim før jeg tager af sted.. drikke lidt lunkent vand... Og så ellers medbringe vand og "sikre" snacks..

Nåh - hvad VAR det jeg egentlig havde tænkt at skrive...??
Klokken er midt om natten.
Jeg er tummelumsk - Dolol-tummelumsk...

Smerterne var til sidst ulidelige.

Det var hårdt at gå de tre km med Mik til undervisning. På trods af voldsomme smerter kunne jeg koncentrere mig 110% - og det gik fantastisk godt. Mik var så dygtig!
Tænk, at Mik her på gamle dage, han er jo 14 år, udvikler sig og bare bliver bedre og bedre!
YES!
Det er jo også et godt koncept, at varme hesten op med en lang gåtur, før der trænes med fuld intensitet, interval træning - trav, galop, tölt for fuld skrue, med skridt intervaller.. Vores underviser er totalt genial - det bliver aldrig stereotyp træning!

Men hold da op hvor havde jeg svært at komme ned fra sadlen når dagens undervisning var forbi! AAAVVV!!! Piv piv piv...
GODT for Mik at køle af ved at gå hjem igen.. de tre km føltes godt nok lange.. jeg måtte bide tænderne sammen.
Også den længste, smertefulde gåtur kan man klare - med stædighed! ET skridt ad gangen.. og så et til.. bare blive ved med at tvinge benene at flytte sig.. Fokusere på det dejlige vejr, på at rose den søde, dygtige Mik... På de ting vi oplever på vej hjem..
Heste er utrolig observante!
Portene til lossepladsen var jo lukkede i dag - DET lagde Mik mærke til! Normalt kigger han ikke når vi går forbi indkørslen til lossepladsen. Portene plejer jo at være åbne..
Vi mødte to ryttere...
Går forbi en fold med meget livlige heste. Og straks bagefter - GRISENE!
De fleste heste kan ikke lide grise... de lugter jo også ret kraftigt! Fordi man holder grise helt forkert!! GRRRR og FØJ!
Nabo-grisene er nu alligevel meget priviligerede! De bor i løsdrift i en rundbuehall - og kan gå ind og ud som de lyster. Men deres folde er alt for små til så mange grise! De to folde til de to hold grise ligger helt ud til vejen.
I starten var Mik hyppigt meget bekymret når han skulle passere grisene.
Jeg ved ikke hvorvidt Mik er enig med mig - jeg synes jo de er så SØDE! De har fået vinterpels... Og øffer og roder i mudderet..

Til sidst var der en traktor med fejemaskine.. Men føreren var så hensynsfuld, at vi ikke fik trænet "fejemaskine" - de har heste også på den gård.. så traktorføreren vidste sandsynligvis besked med, at heste kan flejne ud... hvis de ikke er vant til fejemaskiner i funktion..

Det var skønt at komme hjem til gården.. sadle af, give Mik hans "arbejdsløn" = en spand med opblødte roepiller, mesh, fire store gulerødder og et æble... Og 1 kg godt hø - som dufter sommer! UUHM! Mik kom i boks for at få spise i fred.. skiftede vand..

Det gik OK at køre hjem. Men det var en udfordring at gå ned for kældertrappen.. få støvlene og ridebukserne af..
Tænk at det kan være en udfordring at gå ned for en trappe! Og endnu værre at gå op igen.

Og så var det at jeg besluttede at holde pause fra smerterne! HURRA for Dolol!
Jeg er ikke oppe på max dosis, i hh til lægen må jeg tage 4 stk/døgn.
Men denne gang skulle der 3 stk til før den himmelske tilstand NUL smerter endelig indfandt sig!

Det er bare så dejligt! Jeg har sovet så godt som man kun kan når det ikke gør ondt..

Måske ventede jeg for mange dage med smerter for jeg tillod mig selv at få en pause fra smerterne? Man spænder jo når man har ondt - og det kan gøre at man får endnu mere ondt.. Men på den anden side, så hjælper jo Dolol bedst når man tager Dolol meget sjældent.. Mit forbrug er rimelig synes jeg - i gennemsnit 3 piller/måned... Hm..
Jeg må få mig en snak med min læge!

Nej, nu har jeg vrøvlet nok!
God nat!

11 år27. december 2013 kl. 04:09
Elefantbenet driller...
Men det skal ikke afholde mig fra at tage ud på eventyr i dag!

Først fornøjelserne:
horse warming party
efterfulgt af
undervisning
Ja - Mik han kommer med til HWP. Det bliver hyggeligt! Og anstrengende for elefantbenet...

Så tager jeg toget ind til KBH og deltager i lysfesten. Men der må Mik ikke komme med. De er jo lidt snæversynede på Øresundsbanen - heste må ikke køre med toget heheee - GAD VIDST hvad Mik ville sige til at vi prøvede!
Han kan jo ikke komme ind i en lille taske!

Man lever KUN en gang!

PUHA - det bliver en hård dag. Men SJOV!
11 år29. december 2013 kl. 09:48
Fantastisk dag!
Jeg kan stadig anbefale deltagelse i demonstrationer som en særdeles effektiv slankemetode! (LOL)

Selvfølgelig kombineret med HESTERIER!

Kan mærke effekten når jeg har mine nye fine Karlslund softshell ridebukser på!

(Som fejlagtig kaldes jodhpur bukser - fnis.. de har IKKE "ridelår" - men sidder stramt helt ned til underbenet hvor der er lidt "svaj" og lynlås. Typisk ridebuks for islænderryttere som gerne bruger jodhpur støvler - dem med kort skaft.)

Jeg havde jo disse bukser på også til demo inde i København... og min fine islandske strikkede jakke (Som er født som strikketrøje med motiv af töltende hest på forsiden... den er lavet om til en jakke med silkefor og fire lommer med lynlås.. og jeg lavede bagsiden om til forside - havde ikke lyst til at klippe hestemotivet over hehee.. den sidder lidt mærkelig i halsen - men pyt!)

På vej hjem fra en stemningsfuld demonstration mod offentlighedsloven blev jeg "spotted" som islænderrytter af en ung ditto - hyggehestesnak helt til Humlebæk.. hvorefter en let afvigende svensk hestetosse M tog over... for at snakke hest fra Humlebæk til Helsingør - og helt ud til holdepladsen hvor min mand ventede på mig for at køre mig hjem!

Ridetøj på toget = hyggesnak med ligesindede LOL!

Det var ellers en velbesøgt demo - TV2 mener der var 1000 - 1500 mennesker.
På et tidspunkt begyndte folk med fakler at gå IND i Christansborg - kæmpedørene var ikke låst af.. Vi blev jo nysgerrige og fulgte trop med vores fakler... Vi troede jo at det hørte til arrangementet.. at man måske skulle gå RUNDT Christiansborg.

Politiet sov vist i timen! Der gik nok i hvert fald fem-syv måske mere end 10 minutter - vi havde lige nået halvvejs ind i den flotte portgang - før der blev piftet og råbt "POLITIET" og vist politi ID.. Og så fik vi besked på at luffe ud igen og det med det samme!

Hahaa - jeg OPLEVER da helt nye ting! Her på mine gamle dage!

ALDRIG nogensinde har nogen politibetjent befalet MIG at flytte mig! Men lystrede selvf. straks!
Hvis jeg havde vidst at vi ikke måtte gå ind - så havde jeg da selvf. ikke gjort det.

Jeg er jo som sådan ekstremt lovlydig..

Højdepunktet for mig i går var dog ikke Lysfesten ved Christiansborg..

Nej - LYKKEN for mig er at være sammen med min hest!

Horse warmingen var hyggelig - champagne! Hvad siger I så!
Mik og jeg var lidt sent på den - så vi ankom i hurtig tölt i fin stil!

Bagefter fik vi UNDERVISNING...
For folk som ikke har prøvet det selv, er det nok svært at leve sig ind i hvor fantastisk, vidunderlig totalt euforiserende det er når ens hest går som en DRØM!

Det var bare så fantastisk! Mik er så dygtig - det er helt vildt!
Vi fik da også atter en gang kraftig ros!

Og jeg svævede på lyserøde skyer hele vejen hjem.. og lidt til!
Faktisk svæver jeg stadig!

Det er så uvirkelig, totalt surrealistisk at min Mik, min flødebolle, mirakelhesten som to gange er reddet ur dødens kæber, sådan bare helt ur den blå luft (sådan føles det) kommer i en rivende udvikling som ridehest og atlet!
I en alder af 14 år!

(Og så kan jeg ikke lade være med at tænke.. tænk nu hvis Mik havde kommet i TILRIDNING som unghest... i stedet for at vi har haft en 8 år lang og møjsommelig rejse frem til dagens mirakelpræstationer ... Eller hvis Mik havde fået en anden ejer. En KOMPETENT rytter... tsk tsk tsk... så er det ikke til at vide hvad han havde kunnet opnå!! Vi skal jo ikke glemme, at Miks halvbroder er tredobbelt verdensmester!)

Jamen altså hvor er jeg STOLT over min kære Mik! Tænk at han havde sådanne evner og talenter OGSÅ! Ved siden af at være den kæreste sødeste hest - den bedste kammerat på eventyr!

Men en strid banan - det er han. I omgang med andre heste... Når vi kom hjem kom jeg i skudlinjen mellem Mik og en anden hest.. som ville spise Miks hø.. den anden hest vendte bagen til og lossede ud efter Mik.. men ramte mig! Heldigvis fornemmede jeg et eller andet og var ved at flytte mig.. så hoven ramte ikke hårdt.. og heldigvis min bagdel. Som ikke er stor - men dog lidt polstret...

Alt i alt var det en fantastisk dag i går!
Fik dog ikke sagt hej til Firkanten - men jeg regner med du var der til lysfesten ved Christiansborg!

11 år30. december 2013 kl. 12:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...