Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Girl next door
re: Efter en pause... havde brug for time out!
Mugedame lyder ikke helt så spændende, så der må findes et alternativ ;-)
Staldtante. Det stemmer jeg for ;-)
Staldtante. Det stemmer jeg for ;-)
11 år9. februar 2013 kl. 11:23
solakka
OK Girl Next Door - da du er den eneste der har stemt så følger jeg dit forslag. Fremover vil jeg kaldes "Staldtante" hihiii - så må jeg jo være flittig med at muge stalden!
Jeg har ellers læst en bog jeg kan anbefale (?) til alle "gubbar och gummor" = ældrebyrden... GAMLE mænd og kvinder..
Det er en antologi som hedder "Ældrestyrken"... en masse gamle mennesker skriver om hvordan det er at blive og at være gammel. Meget forskellige indlæg. Og som sådan en lille bid af information om hvor forskelligt det opleves at blive og at være gammel i dagens Danmark. Forfatterne er alle 70+.
Den største fejl ved bogen er at det KUN er "elite folk" som bidrager...
Den helt almindelige lille Fru Andresen og Herr Pedersen er aldeles ikke repræsenterede.
Ingen rengørings kone eller ufaglært fabriksarbejder har fået lov til at bidrage...
Gamle bliver vi jo alle - hvis vi ikke dør før vi hver og en i sær er nået til milepælen "GAMMEL"...
Når jeg skriver spørgsmålstegn ved hvorvidt jeg kan anbefale bogen - så er det fordi jeg havde mareridt om natten efter jeg havde læst bogen!
Mærkeligt! Jeg plejer ikke have mareridt..
Men heldigvis endelig ingen mareridt seneste nat!
Jeg har ellers læst en bog jeg kan anbefale (?) til alle "gubbar och gummor" = ældrebyrden... GAMLE mænd og kvinder..
Det er en antologi som hedder "Ældrestyrken"... en masse gamle mennesker skriver om hvordan det er at blive og at være gammel. Meget forskellige indlæg. Og som sådan en lille bid af information om hvor forskelligt det opleves at blive og at være gammel i dagens Danmark. Forfatterne er alle 70+.
Den største fejl ved bogen er at det KUN er "elite folk" som bidrager...
Den helt almindelige lille Fru Andresen og Herr Pedersen er aldeles ikke repræsenterede.
Ingen rengørings kone eller ufaglært fabriksarbejder har fået lov til at bidrage...
Gamle bliver vi jo alle - hvis vi ikke dør før vi hver og en i sær er nået til milepælen "GAMMEL"...
Når jeg skriver spørgsmålstegn ved hvorvidt jeg kan anbefale bogen - så er det fordi jeg havde mareridt om natten efter jeg havde læst bogen!
Mærkeligt! Jeg plejer ikke have mareridt..
Men heldigvis endelig ingen mareridt seneste nat!
11 år10. februar 2013 kl. 12:08
calcit
Selvfølgelig er "fru andersen" ikke repræsenteret for hun døde i 50 erne.....( alderen).....knoklet ihjel...og ud af 7 klasse.....hun kan ikke deltage.........Sidst i 20 erne var jeg rasende over det for jeg kendte mange som døde......uden at nå andet end 50 erne.....uden at have fået grå hår endnu. Nu har jeg selv den alder hvor min svigermor stod af, min bror og min far.....samtidig er naboerne ældre og har levet med stuepiger hele livet....
Der er ikke så meget nyt under solen...læs om min gamle slægtning Jeppe Aakjær s bøger om det at sidde i aftægt.....
Der er ikke så meget nyt under solen...læs om min gamle slægtning Jeppe Aakjær s bøger om det at sidde i aftægt.....
11 år10. februar 2013 kl. 12:31
calcit
så kære Sol jeg vil ikke åbne den bog !
11 år10. februar 2013 kl. 12:34
solakka
calcit - desværre er vores samfund dybt uretfærdigt... og på vej at blive endnu mere uretfærdigt...
De priviligerede rider på ryggen af de andre. Og helt uden samvittighedsnag..
Men jeg vil lade det ligge! Min sociale indignation er ved at fortære mig. Så jeg holder lidt time out også vedrørende vore blatante sociale uretfærdigheder!
De priviligerede rider på ryggen af de andre. Og helt uden samvittighedsnag..
Men jeg vil lade det ligge! Min sociale indignation er ved at fortære mig. Så jeg holder lidt time out også vedrørende vore blatante sociale uretfærdigheder!
11 år11. februar 2013 kl. 08:52
calcit
Ja det har jeg også brug for ind i mellem....men det er perfekt formuleret Sol....samvittighed er ukendt med en fed tegnedreng.
11 år11. februar 2013 kl. 12:21
solakka
Slikmonstret på besøg!
Slikmonstret på besøg to dage i træk!
Uha uha!
I forgårs i supermarkedet sprang 1 plade chokolade og to pakker med chokoladekis op i min kurv!
Choko pladen og en pakke kiks blev spist - af dagens 2962 kkcal kom løveparten fra slik og kiks... hele 1554 kcal.. FY for POKKER!
Den anden pakke kiks blev spist i går - fik næsten kvalme.. og gårdagens regnskab viste at jeg spiste mere end jeg havde forbrændt.
NU stopper det!
Jeg må op på hesten igen!
Blot kommer jeg ikke foreløbig op på hesten (den rigtige) ... han er i genoptræning og det kommer at tage lang tid.
Men vi skal gå ture - så det er jo godt.
At muge stalden og mugge på folden er også god motion.
I søndags gav jeg en hånd med vedr. min venindes flytning. Så også i dag. Væk uret ringer kvart i fem om morgenen - og så suser jeg afsted for at hjælpe.
Og mon ikke jeg også får tid til at muge en time eller to...? Mik og jeg skal gå en lille tur på 20 minutter også...
Længden på gåturen skal sættes op med fem minutter hveranden dag...
Og det var et herligt vejr i dag! Ismulerne elsker vinter - og det gør jeg også når solen skinner og vi har SNE!
Uha uha!
I forgårs i supermarkedet sprang 1 plade chokolade og to pakker med chokoladekis op i min kurv!
Choko pladen og en pakke kiks blev spist - af dagens 2962 kkcal kom løveparten fra slik og kiks... hele 1554 kcal.. FY for POKKER!
Den anden pakke kiks blev spist i går - fik næsten kvalme.. og gårdagens regnskab viste at jeg spiste mere end jeg havde forbrændt.
NU stopper det!
Jeg må op på hesten igen!
Blot kommer jeg ikke foreløbig op på hesten (den rigtige) ... han er i genoptræning og det kommer at tage lang tid.
Men vi skal gå ture - så det er jo godt.
At muge stalden og mugge på folden er også god motion.
I søndags gav jeg en hånd med vedr. min venindes flytning. Så også i dag. Væk uret ringer kvart i fem om morgenen - og så suser jeg afsted for at hjælpe.
Og mon ikke jeg også får tid til at muge en time eller to...? Mik og jeg skal gå en lille tur på 20 minutter også...
Længden på gåturen skal sættes op med fem minutter hveranden dag...
Og det var et herligt vejr i dag! Ismulerne elsker vinter - og det gør jeg også når solen skinner og vi har SNE!
11 år13. februar 2013 kl. 00:36
calcit
re: Slikmonstret på besøg!
Jeg tror da bare vi trænger til noget forå,r sol og energi....jeg kan sagtens følge dig og flere andre, kan jeg se.....vi er i stort underskud af det hele......hils Mik fra mig...
11 år13. februar 2013 kl. 15:07
kosesmølf
re: Slikmonstret på besøg!
Hej Sol!
For lige at fortsætte hestesnakken lidt ;):
Min hest er DV/KWPN (selvom han har grønt pas, fordi hans far er kåret i Dansk Pinto, som ikke var godkendt af FEI på det tidspunkt), og hans forældre er begge omkring de 170. For min skyld må min dog gerne blive lidt mindre, men det er nok ikke realistisk at tro at han stopper på de 163!
Jeg har godt hørt om ET, men ved ikke om der findes nogen instruktører her i Norge -men det kan man vel finde ud af! Dog tror jeg det må vente, for jeg har ikke tid lige nu -der er nok at se til når man har en unghest der skal uddannes ;) Og så har jeg iøvrigt også længe undret mig over udviklingen indenfor isbuk-avlen -synes de nye typer har så tynde ben og hals, mens de fortsat har den kæmpe man og hale -det ser mærkeligt ud, efter min mening!
Men Sol altså -kan du da lige tage at sætte et filter på den handlekurv så der kun kan hoppe sunde og nærede ting nedi :D
For lige at fortsætte hestesnakken lidt ;):
Min hest er DV/KWPN (selvom han har grønt pas, fordi hans far er kåret i Dansk Pinto, som ikke var godkendt af FEI på det tidspunkt), og hans forældre er begge omkring de 170. For min skyld må min dog gerne blive lidt mindre, men det er nok ikke realistisk at tro at han stopper på de 163!
Jeg har godt hørt om ET, men ved ikke om der findes nogen instruktører her i Norge -men det kan man vel finde ud af! Dog tror jeg det må vente, for jeg har ikke tid lige nu -der er nok at se til når man har en unghest der skal uddannes ;) Og så har jeg iøvrigt også længe undret mig over udviklingen indenfor isbuk-avlen -synes de nye typer har så tynde ben og hals, mens de fortsat har den kæmpe man og hale -det ser mærkeligt ud, efter min mening!
Men Sol altså -kan du da lige tage at sætte et filter på den handlekurv så der kun kan hoppe sunde og nærede ting nedi :D
11 år13. februar 2013 kl. 15:13
Jeg kan ellers anbefale dig at selv tage et kursus i Equine Touch. Level 1 klæder dig godt på at selv fremme din hests velbefindende!
Man kan også selv lære at massere! Men lige så dygtig som dem med den lange uddannelse og stor erfaring - det bliver man jo ikke uden at investere masser af tid og penge i projektet.
ET er en blid måde at fremme hestens velbefindende. Blid for både hest og menneske.
De fleste heste bliver direkte afhængige af ET og nyder meget tydeligt det man gør for dem!
Ak ja 163 i stang - hvor stor bliver mon din "lille" hest for han er færdig med at vokse? Det varierer jo fra individ til individ og også racen spiller en rolle.
Mik han voksede indtil han var 8 år gammel... og er en normalstor islandsk vallak på 137 cm i stang.
Dog har avlerne af islandske heste fået en grille og vil ikke mere have den oprindelige type.. som Mik. Så man kan frygte at de islandske heste fremover bliver større.. lettere og hidsigere.. mere som en sportspony...
Slut med godmodige, kraftige, pålidelige små heste med et ben i hvert hjørne. Som villigt vil bære dig over stok og sten på langture i naturen....