Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
KAMPEN om jordbærrene!
GND - dejligt du har fået samlet sammen lidt overskud!
Jeg bliver jo altid glad når der kommer en kommentar fra dig!
I dag har jeg heller ikke indtil videre præsteret det helt store. Endnu.
Men jeg har været på jagt!
Jeg har lidt overraskelses jordbær hist og pist i min have. Sneglene tror det er deres jordbær!
Det var ideelt jagtvejr her i formiddags!
Uanset hvorvidt eg samler på mig negativ karma eller ej - så dræber jeg snegle!
Jeg er en Sneglemorder.
Skånsesløs. Også de små søde bliver dræbt!
Sneglene spiser op alle blomster, alle bær hvis de får lov til at leve og formere sig i fred.
Dagens høst af dræbersnegle var noget større end den har været den sidste tid: 7 store og to små.
Andre typer snegle som jeg myrder har jeg holdt op med at tælle..
Takke være min flittige jagt har jeg de seneste dage kunnet nyde små portioner nyplukkede jordbær! Nammi nammi! Og ikke kun almindelige jordbær! Jeg har også både røde skovjordbær og hvide franske skovjordbær - de er vidunderlige!
Og så må jeg se hvordan resten af dagen flasker sig!
Jeg bliver jo altid glad når der kommer en kommentar fra dig!
I dag har jeg heller ikke indtil videre præsteret det helt store. Endnu.
Men jeg har været på jagt!
Jeg har lidt overraskelses jordbær hist og pist i min have. Sneglene tror det er deres jordbær!
Det var ideelt jagtvejr her i formiddags!
Uanset hvorvidt eg samler på mig negativ karma eller ej - så dræber jeg snegle!
Jeg er en Sneglemorder.
Skånsesløs. Også de små søde bliver dræbt!
Sneglene spiser op alle blomster, alle bær hvis de får lov til at leve og formere sig i fred.
Dagens høst af dræbersnegle var noget større end den har været den sidste tid: 7 store og to små.
Andre typer snegle som jeg myrder har jeg holdt op med at tælle..
Takke være min flittige jagt har jeg de seneste dage kunnet nyde små portioner nyplukkede jordbær! Nammi nammi! Og ikke kun almindelige jordbær! Jeg har også både røde skovjordbær og hvide franske skovjordbær - de er vidunderlige!
Og så må jeg se hvordan resten af dagen flasker sig!
12 år6. juli 2012 kl. 13:38
solakka
Kampen om jorbærrene fortsætter!
Kampen om jordbærrene fortsætter!
Man skal stå tidligt op for at gå på sneglejagt!
Dagens høst af dræbersnegle blev 16!
En havde sågar kravlet ind i huset - GISP! De er ret hurtige de dræbersnegle... indkrækteren må have kravlet mindst 4 meter på en time... for at kunne nå ind i huset.
Vægten drillede - men det skyldes at jeg kom til at spise for sent om aftenen. Kalorietallet og motionen skulle ellers have givet et vægttab.
Men - det betyder ikke noget. Hvis jeg holder ved - og det gør jeg - så skla vægten nok kravle pænt ned.
Dog må mit mål nok aldrig mere være den vægt jeg egentlig gerne ville have... tror jeg.
men det vil jeg diskutere med fagfolk.
Jeg tænker nemlig at det er godt at have i hvert fald omkring 5 kg ekstra vægt at tære på... næste gang min sygdom går i vulkan-udbrud.
Sidst tabte jeg jo 6 kg lynhurtigt..
Solen skinner og jeg tror jeg kan komme ud til min lille hest i dag.
I går havde jeg feber - så det blev ikke til noget..
Man skal stå tidligt op for at gå på sneglejagt!
Dagens høst af dræbersnegle blev 16!
En havde sågar kravlet ind i huset - GISP! De er ret hurtige de dræbersnegle... indkrækteren må have kravlet mindst 4 meter på en time... for at kunne nå ind i huset.
Vægten drillede - men det skyldes at jeg kom til at spise for sent om aftenen. Kalorietallet og motionen skulle ellers have givet et vægttab.
Men - det betyder ikke noget. Hvis jeg holder ved - og det gør jeg - så skla vægten nok kravle pænt ned.
Dog må mit mål nok aldrig mere være den vægt jeg egentlig gerne ville have... tror jeg.
men det vil jeg diskutere med fagfolk.
Jeg tænker nemlig at det er godt at have i hvert fald omkring 5 kg ekstra vægt at tære på... næste gang min sygdom går i vulkan-udbrud.
Sidst tabte jeg jo 6 kg lynhurtigt..
Solen skinner og jeg tror jeg kan komme ud til min lille hest i dag.
I går havde jeg feber - så det blev ikke til noget..
12 år8. juli 2012 kl. 10:16
Girl next door
re: Kampen om jorbærrene fortsætter!
Ja, man må sige at kampgejsten ikke fejler noget fra din side ;-) Det er godt med noget motivation, når nu fjenden bag linierne er dræbersnegle. De er nogle stædige bæster, må man sige...
Håber du har det bedre i dag, når du nu havde feber i går.
Det er måske meget godt, at du har genovervejet det med vægten. Nogle gange kan man godt komme til at hænge sig i et bestemt mål, men forholdene har ændret sig i mellemtiden, så det giver ikke nødvendigvis længere mening. Eller ønsket har måske ændret sig hen ad vejen...
Er sikker på, du får gjort det, der er bedst for dig, Solakka :-)
Håber du har det bedre i dag, når du nu havde feber i går.
Det er måske meget godt, at du har genovervejet det med vægten. Nogle gange kan man godt komme til at hænge sig i et bestemt mål, men forholdene har ændret sig i mellemtiden, så det giver ikke nødvendigvis længere mening. Eller ønsket har måske ændret sig hen ad vejen...
Er sikker på, du får gjort det, der er bedst for dig, Solakka :-)
12 år8. juli 2012 kl. 12:34
Ablanu
re: Ablanu - svar på spørgsmål om ET
Og så slettede den indlægget i mit forsøg på at kommentere indlæg hen af vejen - ØV! Det bliver den korte udgave..
Nå, men det ET lyder i hvert fald dejligt, kunne godt være noget jeg kunne bruge (menneskeversionen) en gang imellem, tror jeg ;)
Og ja, så må det være i gang med at søge, du virker til at være godt i gang med det, så mon ikke du finder ud af noget! Gå lidt stille med dørene, så går det nok :)
Lyder dejligt med sygdommen i bero, så kan du jo tage ansvar for de ekstra 10 kilo.. Øv, ikke noget der kan lægges til på glædeskontoen! Men din teori omkring de 5 kilo at give af lyder fornuftigt, synes jeg.. Især fordi 5 kilo trods alt ikke er 'helt vildt meget', så det er ikke på samme måde et problem som +40!
Og så må jeg sige, at jeg faktisk aldrig har set dig som negativ.. Der sker mange negative ting i dit liv, du er godt nok uheldig (!!), men du kæmper troligt videre og nægter at give op.. Det vil jeg kalde optimisme :)
Nå, men det ET lyder i hvert fald dejligt, kunne godt være noget jeg kunne bruge (menneskeversionen) en gang imellem, tror jeg ;)
Og ja, så må det være i gang med at søge, du virker til at være godt i gang med det, så mon ikke du finder ud af noget! Gå lidt stille med dørene, så går det nok :)
Lyder dejligt med sygdommen i bero, så kan du jo tage ansvar for de ekstra 10 kilo.. Øv, ikke noget der kan lægges til på glædeskontoen! Men din teori omkring de 5 kilo at give af lyder fornuftigt, synes jeg.. Især fordi 5 kilo trods alt ikke er 'helt vildt meget', så det er ikke på samme måde et problem som +40!
Og så må jeg sige, at jeg faktisk aldrig har set dig som negativ.. Der sker mange negative ting i dit liv, du er godt nok uheldig (!!), men du kæmper troligt videre og nægter at give op.. Det vil jeg kalde optimisme :)
12 år8. juli 2012 kl. 16:31
Girl next door
re: Ablanu - svar på spørgsmål om ET
Helt enig med Ablanu. Har aldrig set dig som negativ.
Tværtimod har jeg jo ind i mellem opfordret dig til at lade det modsatte råde omend bare for et par minutter, så der er plads til alle følelser ;-)
Tværtimod har jeg jo ind i mellem opfordret dig til at lade det modsatte råde omend bare for et par minutter, så der er plads til alle følelser ;-)
12 år8. juli 2012 kl. 17:44
solakka
Ablanu og GND
Ablanu og GND - hvor er i søde!
Jeg prøver jo det bedste jeg kan at "holde skruen i vandet" og kæmpe videre! Holde modet og humøret oppe!
Af og til har jeg dog behov for at brokke, stampe i gulvet og klage - jeg synes det er mærkeligt så jeg bliver ved med at rende ind i alskøns modgange, ulykker og dårligdomme!
Men at give op - det kan der ikke blive tale om!
I dag blev det kun til lidt sneglejagt - 16 stk dræbersnegle!
og så lidt lugning plus besøg af en gammel ven vi ikke har set længe.
Jeg har vist lidt feber for tiden - HRMPF!
Men så må jeg tage det med ro.
Til alt held behøver jeg ikke være nervøs for at min hest bliver for tyk - der på gården holdes der skarpt øje med hestenes trivsel.
Overvægt er faktisk endnu farligere for heste end det er for mennesker!
I morgen bliver sikkert en bedre dag - vi får regn og det paser mig fint.
Jeg er jo ikke så god til altfor meget solskin. Især ikke nu!
Så - nu skal der hviles igen!
Jeg prøver jo det bedste jeg kan at "holde skruen i vandet" og kæmpe videre! Holde modet og humøret oppe!
Af og til har jeg dog behov for at brokke, stampe i gulvet og klage - jeg synes det er mærkeligt så jeg bliver ved med at rende ind i alskøns modgange, ulykker og dårligdomme!
Men at give op - det kan der ikke blive tale om!
I dag blev det kun til lidt sneglejagt - 16 stk dræbersnegle!
og så lidt lugning plus besøg af en gammel ven vi ikke har set længe.
Jeg har vist lidt feber for tiden - HRMPF!
Men så må jeg tage det med ro.
Til alt held behøver jeg ikke være nervøs for at min hest bliver for tyk - der på gården holdes der skarpt øje med hestenes trivsel.
Overvægt er faktisk endnu farligere for heste end det er for mennesker!
I morgen bliver sikkert en bedre dag - vi får regn og det paser mig fint.
Jeg er jo ikke så god til altfor meget solskin. Især ikke nu!
Så - nu skal der hviles igen!
12 år8. juli 2012 kl. 18:24
solakka
4,2 kg ned på 10 dage...
4,2 kg ned på ti dage...
Det er nok lidt for hurtigt... meeen...
Det er på grund af kost reduktion og kostomlægning.
Ikke motion - fordi jeg hviler MEGET..
Jeg prøver jo at finde ud af HVAD som får mit mave tarmsystem at skabe sig...
Desværre er det nok sådan, at det som giver bedst resultat er - faste..
Man mister jo lysten til at spise når man riskerer kontant afregning! Overvægt som kommer på et senere tidspunkt har ikke samme afskrækkende virkning som ondt i maven, mavekramper, diarré... som kommer næsten med det samme.
Men jeg ser da til at få spist og spist sundt ;=)
De dage hvor det går bedre - spiser jeg lidt mere.
Det er helt klart den mindskede dosis Prednosolon som gør at vægten nu rasler ned. Lige som den skød i vejret hele ti kg på kort tid når jeg gik igang med Prednisolonen..
Det ser også ud til at den anden medicin - vedligeholds medicinen Asacol - ikke rigtig klarer opgaven alene..
Men det er bedst at give denne medicin noget længere tid at virke alene inden der evt. bliver skiftet til skrappere og værre mediciner..
(Det er jo for at kunne klare mig med Asacol at jeg kæmper med kosten - fy hvor er det kompliceret! Et forhold som gør det MEGET svært er at man ikke kan stole på varedeklarationerne! For eksempel er der angivelig ca 30% sukker i pelverkaffe - også de typer hvor det STÅR på etiketten at det KUn er kaffe - 100%...)
I går var en god motionsdag - lidt havearb og så en lille tur i skoven med Mik.
Bagefter var jeg bombet tilbage til total udmattelse - og måtte se dyner MEGET tidlig!
Sneglejagten fortsætter - det er da helt VILDT med de dræbersnegle! Men jeg bliver en bedre og bedre jæger - ved efterhånden hvor de gemmer sig!
Dagens høst var 14 stk.
OBS vores grund er meget lille - vi har jo et byhus..
Jeg undrer hvordan folk med kæmpehaver kan klare at holde sneglene nede?
De spiser ALT!
Det er nok lidt for hurtigt... meeen...
Det er på grund af kost reduktion og kostomlægning.
Ikke motion - fordi jeg hviler MEGET..
Jeg prøver jo at finde ud af HVAD som får mit mave tarmsystem at skabe sig...
Desværre er det nok sådan, at det som giver bedst resultat er - faste..
Man mister jo lysten til at spise når man riskerer kontant afregning! Overvægt som kommer på et senere tidspunkt har ikke samme afskrækkende virkning som ondt i maven, mavekramper, diarré... som kommer næsten med det samme.
Men jeg ser da til at få spist og spist sundt ;=)
De dage hvor det går bedre - spiser jeg lidt mere.
Det er helt klart den mindskede dosis Prednosolon som gør at vægten nu rasler ned. Lige som den skød i vejret hele ti kg på kort tid når jeg gik igang med Prednisolonen..
Det ser også ud til at den anden medicin - vedligeholds medicinen Asacol - ikke rigtig klarer opgaven alene..
Men det er bedst at give denne medicin noget længere tid at virke alene inden der evt. bliver skiftet til skrappere og værre mediciner..
(Det er jo for at kunne klare mig med Asacol at jeg kæmper med kosten - fy hvor er det kompliceret! Et forhold som gør det MEGET svært er at man ikke kan stole på varedeklarationerne! For eksempel er der angivelig ca 30% sukker i pelverkaffe - også de typer hvor det STÅR på etiketten at det KUn er kaffe - 100%...)
I går var en god motionsdag - lidt havearb og så en lille tur i skoven med Mik.
Bagefter var jeg bombet tilbage til total udmattelse - og måtte se dyner MEGET tidlig!
Sneglejagten fortsætter - det er da helt VILDT med de dræbersnegle! Men jeg bliver en bedre og bedre jæger - ved efterhånden hvor de gemmer sig!
Dagens høst var 14 stk.
OBS vores grund er meget lille - vi har jo et byhus..
Jeg undrer hvordan folk med kæmpehaver kan klare at holde sneglene nede?
De spiser ALT!
12 år10. juli 2012 kl. 10:54
solakka
JUBII plus ½kg
JUBII plus ½ kg!
JUBII - fordi i går var en dag hvor jeg KUNNE spise - og det uden problemer!
Det ser ud til at jeg også kan spise uden problemer i dag også!
Det der med vægttab - det når jeg nok!
Jeg bliver nødt til at købe kosttilskud - jeg KAN altså ikke få smileys over hele linien kun vha kost! ØV ØV!
Onsdag var en "aktiv dag" - fik rideundervisning og havde knoklet lidt i haven om morgenen.
Torsdag "betalte" jeg så for onsdagens udskejelser - låg brak hele dagen... var som en zombie... træt træt træt
Min kontaktsygeplejerske har indskærpet at jeg SKAL hvile når denne mærkelige dyne af træthed falder over mig...
Det føles nærmest som jeg pludseligt var på en anden planet hvor gravitationen er en 10 faktor højere end på Tellus! Hvis nogen kan forestille sig det!?
Eller som hvis luftens konsistens var forvandlet til sirup - ALT er tungt og går langsomt..
Er stadig træt i dag - en ikke så slemt som igår.
JUBII - fordi i går var en dag hvor jeg KUNNE spise - og det uden problemer!
Det ser ud til at jeg også kan spise uden problemer i dag også!
Det der med vægttab - det når jeg nok!
Jeg bliver nødt til at købe kosttilskud - jeg KAN altså ikke få smileys over hele linien kun vha kost! ØV ØV!
Onsdag var en "aktiv dag" - fik rideundervisning og havde knoklet lidt i haven om morgenen.
Torsdag "betalte" jeg så for onsdagens udskejelser - låg brak hele dagen... var som en zombie... træt træt træt
Min kontaktsygeplejerske har indskærpet at jeg SKAL hvile når denne mærkelige dyne af træthed falder over mig...
Det føles nærmest som jeg pludseligt var på en anden planet hvor gravitationen er en 10 faktor højere end på Tellus! Hvis nogen kan forestille sig det!?
Eller som hvis luftens konsistens var forvandlet til sirup - ALT er tungt og går langsomt..
Er stadig træt i dag - en ikke så slemt som igår.
12 år13. juli 2012 kl. 10:30
Girl next door
re: JUBII plus ½kg
Håber du har en af de lettere dage i dag og at du har nulighed for at lave noget at det du har lyst til :-)
12 år14. juli 2012 kl. 15:16
Og jeg vil bare sige én ting:
Hvor er det FEDT, at du holder fast i dig selv! Sådan! :-)