Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+katzen (slettet)
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej Sól.
Sikke dejligt det er at høre om dig og Mik, og at du får cykel og alle dine jubeluer og alt sammen :)
Masser af positivt. Det er rart for dig!! Hvor dejligt.
Håber det snart går fremad med Mik, så I begge kan få det bedre!
Mange tanker herfra, Katzen
Sikke dejligt det er at høre om dig og Mik, og at du får cykel og alle dine jubeluer og alt sammen :)
Masser af positivt. Det er rart for dig!! Hvor dejligt.
Håber det snart går fremad med Mik, så I begge kan få det bedre!
Mange tanker herfra, Katzen
13 år23. august 2011 kl. 11:55
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år23. august 2011 kl. 13:18
calcit
Haha Christian IV figur den har jeg aldrig hørt før var han ikke lige rund hele vejen rundt??......utroligt man sige jo ellers at en god hane aldrig bliver fed. Heste, de har pragtfulde øjne....stærke udtryk.
Jeg vil anbefale dig en bog men skal lige finde ud af titlen....jeg har jo læste flere biblioteker....den kunne være noget for dig.....Skrevet af en som havde dyrehealerskole i kbh.
Jeg vil anbefale dig en bog men skal lige finde ud af titlen....jeg har jo læste flere biblioteker....den kunne være noget for dig.....Skrevet af en som havde dyrehealerskole i kbh.
13 år23. august 2011 kl. 13:40
calcit
Solakka hvis du har mod på det her er bogen af Joan Schroeder ; dyrets sjæl.
Hun havde med sin dygtige mand en healerskole for dyr. I Kbh da blev min gamle kat brugt til eksamensopgave.
Hun havde med sin dygtige mand en healerskole for dyr. I Kbh da blev min gamle kat brugt til eksamensopgave.
13 år23. august 2011 kl. 13:54
solakka
@tak flab for din ros! Fik min bil tilbage i går aftes - og det var heldigt! Mine ben, herunder knæ, trænger til en restitutionsdag! Min bagdel skal også liige tilpasse sig..AV AV! Men jeg skal nok flittigt op i cykelsadlen indtil det bliver glat. Gode tanker du skrev om hvor vanskeligt det er at kommunikere... Mon man kunne bede Lone om at få installeret Kan lide/kan ikke lide knapper? Eller noget i den dur...
Eller man kunne... ? nej, det er sgu SVÆRT! At kritisere positivt så folk kan tage mod kritikken når man kun har det skrevne ord at gøre godt med og når man ikke kender vedkommende overhoved..
Og så blev jeg super glad at du skrev! Har jo været bange for du ville forlade madital helt! Dejligt hvis du fortsat vil være med her!
@calcit - jaah kig på billeder af Chr IV - han var kuiglerund med stor mave men havde ret slanke ben!
Tak for bogtippet! Jeg tjekker hvis biblioteket har bogen eller kan fremskaffe den!
Om Mik: jeg har på fornemmelsen at det går den rette vej, endelig! Temp. i går var fin: 37 om morgenen og 37,1 om eftermiddag. Ikke så meget snask... så joh jeg tror vi snart er over det værste. Og jeg kan skrue ned til en gang vask og spulning om dagen...
Eller man kunne... ? nej, det er sgu SVÆRT! At kritisere positivt så folk kan tage mod kritikken når man kun har det skrevne ord at gøre godt med og når man ikke kender vedkommende overhoved..
Og så blev jeg super glad at du skrev! Har jo været bange for du ville forlade madital helt! Dejligt hvis du fortsat vil være med her!
@calcit - jaah kig på billeder af Chr IV - han var kuiglerund med stor mave men havde ret slanke ben!
Tak for bogtippet! Jeg tjekker hvis biblioteket har bogen eller kan fremskaffe den!
Om Mik: jeg har på fornemmelsen at det går den rette vej, endelig! Temp. i går var fin: 37 om morgenen og 37,1 om eftermiddag. Ikke så meget snask... så joh jeg tror vi snart er over det værste. Og jeg kan skrue ned til en gang vask og spulning om dagen...
13 år24. august 2011 kl. 07:22
Slettet indlæg
13 år24. august 2011 kl. 07:29
solakka
ØV ØV ØV
Det er svært at bevare optimismen når man - stadig - er midt i en byge af modgange, bekymringer og den slags...
Min datter er meget syg - hun burde have blevet undersøgt ordentlig for mere end to måneder siden... Jeg undrer: SOVER hendes læge, eller?
Efter mere end to måneder med blod i afføringen, diarré som veksler med forstoppelse, frygtelige mavekramper fik hun endelig en henvisning til hospitalets specialafd.
Ventetid: 3 uger... SUUUK
Lægen tog sig også sammen til at få taget en blodprøve - UPS! Lægen kunne slet ikke forstå, at min datter havde kunnet slæbe sig til konsultationen... Ikke nok med at hendes blodprocent var så lav at lægen blev helt forskrækket... nænej - det ser ud til at min datter ikke kan optage største delen af de livsnødvendige vitaminer og mineraler ens krop skal have....
Det eneste hun IKKE manglede var kalcium.
Bl.a. mangler hun alle B vitaminerne i uhørd grad.
Fik min datter så injektioner for at hurtigt rette op på manglerne?? NÆNEJ - hun fik recept på diverse eliksirer...
GRRRR!!!!!!!!! Jeg er altså meget meget bekyymret!
Hesten vil heller ikke blive rask - der kommer stadig pus ud ur det venstre operations sår..
Jeg har sikkert taget mange kg på... orker overhoved ikke tænke på kost...
Bekymrer mig også for alle de regninger som snart begynder at ankomme...
4 ekstra dyrlægebesøg hos hesten indtil nu.. og der bliver måske behov for nogle gange til...
HVAD mon udskiftningen af bvilens servostyringsmotor kommer til at koste??? 10 - 15 - 20 tusind... eller mere???
Nåh - det MÅ jo vende på et eller andet tidspunkt!!!
Min knuste tå arter sig da i hvert fald! Stortå neglen - den mørkeblå - var ved at falde af... jeg hjalp den lidt på vej vha en neglesaks. SKØNT at komme af med den! Når den sad halv vejs fast og halv vejs løs så gjorde det ondt hver gang skoen kom til at røre ved neglen.. Nu er der ikke noget som generer sådan specielt når jeg går!
Så lidt går det da fremad!
Hilsen fra jammerchatollet
Sól
Min datter er meget syg - hun burde have blevet undersøgt ordentlig for mere end to måneder siden... Jeg undrer: SOVER hendes læge, eller?
Efter mere end to måneder med blod i afføringen, diarré som veksler med forstoppelse, frygtelige mavekramper fik hun endelig en henvisning til hospitalets specialafd.
Ventetid: 3 uger... SUUUK
Lægen tog sig også sammen til at få taget en blodprøve - UPS! Lægen kunne slet ikke forstå, at min datter havde kunnet slæbe sig til konsultationen... Ikke nok med at hendes blodprocent var så lav at lægen blev helt forskrækket... nænej - det ser ud til at min datter ikke kan optage største delen af de livsnødvendige vitaminer og mineraler ens krop skal have....
Det eneste hun IKKE manglede var kalcium.
Bl.a. mangler hun alle B vitaminerne i uhørd grad.
Fik min datter så injektioner for at hurtigt rette op på manglerne?? NÆNEJ - hun fik recept på diverse eliksirer...
GRRRR!!!!!!!!! Jeg er altså meget meget bekyymret!
Hesten vil heller ikke blive rask - der kommer stadig pus ud ur det venstre operations sår..
Jeg har sikkert taget mange kg på... orker overhoved ikke tænke på kost...
Bekymrer mig også for alle de regninger som snart begynder at ankomme...
4 ekstra dyrlægebesøg hos hesten indtil nu.. og der bliver måske behov for nogle gange til...
HVAD mon udskiftningen af bvilens servostyringsmotor kommer til at koste??? 10 - 15 - 20 tusind... eller mere???
Nåh - det MÅ jo vende på et eller andet tidspunkt!!!
Min knuste tå arter sig da i hvert fald! Stortå neglen - den mørkeblå - var ved at falde af... jeg hjalp den lidt på vej vha en neglesaks. SKØNT at komme af med den! Når den sad halv vejs fast og halv vejs løs så gjorde det ondt hver gang skoen kom til at røre ved neglen.. Nu er der ikke noget som generer sådan specielt når jeg går!
Så lidt går det da fremad!
Hilsen fra jammerchatollet
Sól
13 år29. august 2011 kl. 10:18
Slettet indlæg
13 år29. august 2011 kl. 12:01
calcit
re: ØV ØV ØV
Det gør ondt at læse der er bare perioder hvor alt skidt følger hinanden. Jeg er ked af hvis du dropper at være her. Det giver bestemt mening....
13 år29. august 2011 kl. 12:55
Jeg er meget knyttet til Mik! Uanset hvad den krikke gør - eller ikke gør - så nyder jeg at være sammen med min firbenede ven! Og synes jeg er vanvittigt priviligeret og heldig. Jeg havde aldrig nogensinde forestillet mig at jeg virkelig ville få min egen hest! For mig er det der "egen" kun vigtig i den forstand at fordi han er min egen - så kan jeg passe godt på ham! Jeg har jo oplevet hvordan det er at være knyttet til en hest - og måtte stå magtesløs og se til når hesten bliver vanrøgtet! Det kan jeg ikke klare en anden gang.
Det er slemt nok når det "kun" er heste man tilfældigvis ser... men hvis det er en som er kravlet helt ind i hjertet på en - så er det ikke at bære.. at opleve at hesten TRYGLER om hjælp - og du kan intet gøre. Andet end at melde misæren til hestens værn...Det har jo så de forventede konsekvenser.. Og så er man afskåret fra at have med den hest at gøre fremover...
Nåh - jeg er lidt stolt: to aftner efter hinanden har jeg cyklet ud til Mik og hjem. Og begge dage gået tur med ham - kun 30 min indtil videre.
Det at vaske og spule sår giver også masser af motion!
Kosten har ikke været perfekt - men dog acceptabel.
Hvis jeg bliver ved som nu - så forsvinder der nok vægt. SKØNT!
jeg er så inderlig træt af min Chr.IV figur! (Dog havde Christian IV ingen kæmpe babs&nutte at pakke sammen i stram BH - den heldige mand!)
må I alle have en skøn tirsdag - nyd solen så længe det varer!