Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

AV AV AV! For pokker hvor har jeg ondt efter glaid træningen!
Måtte restituere i min seng i timevis.
HÅBER at smerterne forsvinder - senest kl 9 i morgen tidlig.
Ellers må jeg skrue ned for træningen. Være mere forsigtig.

Stoler heller ikke helt på at ryg-knæ fysserne har forstand på hvad en med så store skader i rygsøjlen må, eller nærmere IKKE må lave af øvelser....
Mener at bold øvelser faktisk er skrappere end den øvelse Hillerød ryg ambulatoriets fyss sgde NEJ til...

Nåh - jeg har nu altid kunnet lide at leve livet farligt.

Vi er et pudsigt 4 personers hold... tre tussegamle tykke tanter plus en MEGA flot ung, muskuløs sort fyr. Han kunne sagtens optræde som Chippendale-fyr... Han siger ikke så meget... spurgte ham hvordan han har det med at være på hold med os gamle madammer.. hm.. tror han er lidt genert!
En af de gamle madammer bliver sur og irriteret på mig - fordi hun ikke kan forstå hvad siger.
jeg har jo en frygtelig accent. Og snakker hurtigt! Jeg er Finlands svar på Lotte heise. Minus cirkelsav-stemmen... jeg har en lille stemme. Underkomprimerer. medens kvinder som Lotte heise overkomprimerer.

På trods af smerter (tog max dos Ibuprofen plus to Panodiler) har Mik fået sin gåtur med bakkeøvelser her til aften. Det var dejligt smukt i Edens Have.
8 år9. maj 2016 kl. 22:37
Glaid.dk træning anden gang. Skruet kraftig ned for ambitions niveauet. HÅBER jeg slipper for at få mere smerter denne gang...
Har overholdt min kostplan helt skarpt.
Nu MÅ der vel snart komme positive meldinger fra den usammarbejdsvillige vægt???????

Men uanset hvad så klør jeg på. Både med glaid.dk træning, 2:5 kost og hestetræning.
BASTA!
8 år11. maj 2016 kl. 14:52
X'er fingre for træningen. Du skulle gerne finde et niveau hvor du ikke er ødelagt bagefter. Højst lidt øm. Knus, Alinea.
8 år11. maj 2016 kl. 15:14
Det er altså SÅ spændende hvad glaid træning kan gøre for dig. Jeg håber sådan at det hjælper dig rigtig meget :)
8 år12. maj 2016 kl. 07:52
Tak Alinea! Du må meget gerne blive ved med at krydse fingre! På trods af, at jeg havde skruet ned for træningen nåede smerterne op over niveauet "tålelige smerter". Det var ikke en nem nat! Blev ret desperat når det var så godt som umuligt, at komme på toilettet. AV for SATAN! Det er alt andet end sjovt at være akut tissetrængende - og ens krop ikke vil makke ret og krabbe skroget ud på toilettet. De FÅ meter. (Det lykkedes dog i tide - men det var en kamp).
Hvis og hvis min rxx er spids.. jeg IKKE havde set til at Mik fik SIN træning... men i stedet for havde hvilet og aflastet kadaveret.. så..?
Det går nemlig lidt bedre her til morgen. Hvilket er heldigt - jeg SKAL jo være hos Mik kl ni. Fordi veninden med tryllestaven kommer kl ni.
Ville så gerne til demo i dag. Der er demonstrationer i de fleste danske byer i dag. Hos os kl 17 foran Rådhuset på Stengade.
MEN: er jo virkelig dårligt gående. Og kan ikke samme dag både træne Mik OG deltage i en demo. ØV ØV ØV.
Jeg KAN ikke svigte Mik. Hans højre bagben er mega stift.
8 år12. maj 2016 kl. 08:07
Ja, du har accent, men så er det heller ikke sværere at forstå dig. Måske er jeg præget af barndommens TV fra Sverige, måske ikke - men du er god til at forklare det, hvis man spørger ind til det man ikke helt fanger. Og ja, du taler meget, men det du siger er klogt, så heller ikke dér er der noget at komme efter. :-D

Jeg forstår godt du ikke kan svigte Mik, så jeg synes det er godt at du er blevet hjemme fra demo. Også selvom en mere altid gavner. På den anden side demonstrerede du og Mik nok så fint alene for nogle år siden. Da sad vi andre herhjemme. Du er sådan en ildsjæl - men du kan ikke passe på os, hvis du ikke passer på dig selv først.

Jeg er også spændt på at høre om glaid-træningen - og om tryllestaven hjælper Miks bagben.

PS. Forleden talte jeg med Roomie om min lyst til at tage mc-kort. Så spurgte han: Hvis nu du havde mc-kort og en motorcykel - hvor ville du så køre hen? Hvis du gætter på "Op til Mik", gætter du rigtigt. Det var lige præcist hvad jeg havde allermest lyst til.
8 år12. maj 2016 kl. 18:50
Ej - det ville være fedt at få besøg af Firkanten på motorcykel!
Mik er vist god til motorcykler. I hans barn- og ungdom kørte familjens store drenge rundt på folden blandt alle hestene med motorcykel. Mik sagde heller ikke et pip, rokkede ikke med ørerne, når hele OTTE store flotte Harley Davison motorcykler brummede forbi os. MEGET tæt på, på en meget smal vej... Jeg siger altid til Mik - du min ven, i dit næste liv når du bliver født som menneske - SÅ skal du have MOTORCYKEL (eller stor sportsvogn... eller hvad det nu er som passerer os med masser af lyd på..)
Tak Firkanten for dine pæne ord! Ja Du kan forstå hvad jeg siger... men det er langt fra alle danskere som kan. Hvis jeg snakker med min normale hurtighed.... Men det hjælper hvis jeg bestræber mig på at snakke laaaangsomt .... den slags ligger desværre ikke sådan lige til højre ben.. jeg skal virkelig koncentrere mig for at kunne snakke langsomt.

Glaid.dk træningen har været for hidsig de to første gange. Plus jeg må tjekke hvorvidt det overhoved er tilrådelig for en med mine rygdiagnoser at lave de der boldøvelser... håber jeg ikke har fremprovokeret en ny diskusprolaps. Ni diske, regnet nedfra, er jo degenererede. Altså også diske i thorax området. Har haft smerter ret højt oppe også. Mine fingre har "sovet"..
Så jeg må passe på mig selv!

Tre gange laser ser ud til at have hjulpet Mik rimeligt godt. Højre sidens muskel og lænd er ikke mere så "døde" at mærke på. Venstre halter bagefter. Sikkert en kombination af at hesten har kompenseret for det dårlige højre bagben og en rytter som ikke sidder lige på hesten. Det var virkeligt dejligt at Mik NØD at få massage i dag. På højre siden.
Jeg har ikke masseret ham så meget, og slet ikke dybt, i rimelig lang tid. Dels fordi han ikke har virket at nyde det. Og dels fordi jeg selv har været for sølle fysisk.
I dag lavede han tapir mule når jeg masserede ham lidt på lænden. Og så gik jeg ellers igang med den mellemstore massage omgang (Har jo været på kursus i hestemassage, så jeg er rimelig kompetent.) Tastede ind massagen som "strigle hest" i motionen. DET giver nemlig rigtigt mange motionskalorier (1330 kJ/time. Det samme som at løbe på niveau 6 jogge/gå kombination)
og som Firkanten ved, så ryger der jo HURTIGT en time eller mer når man strigler og polerer en hest hehehe

Ej - jeg er som et lille barn på juleaften! Jeg VENTER på den pakke som er på vej! Har købt en lille, handy Aesculap klippemaskine så jeg kan barbere Mik på de "strategiske sted" - så han ikke tapsveder. Men ingen helklipning - hvis jeg kan undgå dette. Synes ikke det er godt for heste at gå med dækken. deres pelse er meget bedre til at holde hesten tilpas varm når det er koldt og også tør når det regner...
8 år12. maj 2016 kl. 22:23
Jeg kunne faktisk heller ikke lave boldøvelserne, så jeg sagde bare at jeg valgte at springe dem over. Det vil jeg da også anbefale dig. De er jo ikke specielt for knæ og hofter, men generel styrketræning.
8 år13. maj 2016 kl. 00:07
Alinea - jeg vil følge trop! Ingen ide, at risikere nye diskusprolapser. Fyssen på Hillerød ryg ambu. instruerer i helt andre øvelser - meget "milde". Hvor formålet er, at styrke de muskler som er rundt rygsøjlen. Og IKKE de ydre muskler. Dem skal man øve sig i at slappe af.
8 år13. maj 2016 kl. 08:27
Hvis du er virkelig sej (og det ved jeg jo du er) kan du jo eventuelt lave en eller flere af øvelserne fra ryg ambu. når de andre laver boldøvelser? :)

Kender godt det med at tidsfornemmelsen forsvinder, når man laver noget man godt kan li' eller som kræver ens koncentration - det sker ofte for mig. Det er faktisk også en af de ting jeg glæder mig til når jeg flytter - at kunne fortabe mig i diverse interesseområder uden at skulle tænke på faste spisetider ;D
8 år13. maj 2016 kl. 09:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...