Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: YEAH! 81, 4 = - 6,3kg!
formateringen drillede:
ville skrive at der kom en God Fe forbi med sin trylle stav med fed tekst...
fordi det ville jo være aldeles pragtfuldt hvis der kom sådan en fe forbi...

Ved godt det ligesom ikke er stedet at skrive en sjov historie - men kan ikke dy mig:

der boede en grim gammel kone i et lille forfaldent hus langt ude i skoven. Hun var ganske alene - hendes eneste selskab var hendes kat.
En dag skre der, at hun finder en gammel flaske med en stor prop i.
Nysgerrigt åbner hun proppen - og ud kommer en Djinn og siger:
De har kaldt på mig Frue! De har nu tre ønsker - ønsk lige hvad som helst. Alt kan lade sig gøre.
Den gamle grimme kone siger: gør mig til en smuk ung princesse! (NATURLIGVI en SLANK princesse!)
Vupti - så er den gamle grimme kone forvandlet til den smukkeste princesse!
Djinnen spørger: hvad ønsker Deres Højhed videre? I har to ønsker tilbage.
Princessen (fordi nu er hun jo ikke længere en gammel grim kone) siger: forvandl min sølle hytte til et prægtigt slot!
Og VUPTI så står der det skønneste slot med tårn og tinder, voldgrav med svaner, park og det hele der midt ude i skoven!
Djinnen spørger: Deres Højhed, hvad er deres tredie og sidste ønske?
Princessen siger: forvandl min kat til en smuk ung prins!
VUPTI - så er katten blevet til en vidunderligt smuk ung prins - en rigtig lækker fyr!
Og så kigger prinsen mørkt på prinsessen og siger:
Nu fortryder du nok, at du lod mig kastrere sidste uge!
.................
13 år14. april 2011 kl. 08:54
haha....dejligt....
13 år14. april 2011 kl. 10:18
Den var god... Ja man kan blive jagtet af fortidens fejl :-)

Undskyld mit fravær - har været uden internet, og nu fundet min tråd flyttet til "personlige dagbøger" så forvirringen har været total :-)

Men nu må jeg høre om Isbuken.. hvordan har han det - tænker han har det som blommen i et æg, men hvordan med maven.. slap han helt igennem.. det håber jeg..

Nu må jeg jo også lige huske at hæve stemmen og sige, at bare fordi jeg mister net-forbindelse i et par dage, så er det jo ikke ensbetyndende med at du skal fare i tør-provianten om natten ;-)
Kan du så komme op på hesten og holde fingrene af kagedåsen efter kl.: 1800..

Vi sejler i øjeblikket gennem St. Lawrence floden i Canada.. hold da op her er flot.. lidt alla finske bugt, blot smallere og bjergene højere og barsk.. utrolig smukt, men fjendtlig sammenlignet med Finland :-)

Faktsik har jeg fornøjelsen at meddele at jeg vender tilbage til Porvoo her først i Maj. Her efter Montreal skal vi i ballast over nordatlanten, nord om England til Nyhamna i norge. helt oppe på 71°N.. meget meget mod nord - og rigtig dejlig koldt :-) i Norge skal vi laste Condensat til Neste Oil i Porvoo.. så endnu en smuk tur gennem danske farvande ogind i baltikum.. Glæder mig allerede..

Men først skal jeg se om ikke jeg kan finde noget lækkert tøj herovre i Canada. De må have noget dejlig vintertøj til rigtige priser :-)

Men nu nok fra mig, skal jo passe min køje.. hint hint.. ja du skal også se at få sovet.. (læs, uden ture til kagedåsen :-)

Stort Knus
Michael
13 år16. april 2011 kl. 03:08
GRRR - vægten driller!!
Jeg var overbevist om, at vægten ville sige "under 80 kg" i dag - men NEJ! 80,2!! GRRRR - jeg giver den dumme vægt bank, jo jeg gør!!
Nej, spøg til side - jeg kommer nok under de 80 ret snart!
Jeg havde været der hvis ikke jeg spiste så sent - og store mængder!
Godt nok salat m. broccoli, rødbede, romaine, tomat, løg - også æble - og tun. Dressing Skyr med hvidløg.
For at komme op på fornufig dagsmængde kcal spiste jeg yderligere frugtsalat af en appelsin, en lille banan og 10g mandler. PUHA hvor blev jeg mæt!

Men det lader sig ikke så godt at gøre at spise FØR kl syv...
Efter hypsen måtte flytte til et nyt sted kommer jeg hjem efter syv... Mørbanket i hele kroppen af fysiske aktiviteter ;o)

Jeg har det mægtiogt sjovt på det ny sted - men det spolerer min døgn rytme.

Men det vælger jeg at leve med et stykke tid!
PYT - jeg vinder jo på den lange bane!
Det KAN slet ikke slå fejl! Det er jo enkel aritmetik: spis færre kalorier end du bruger = vægttab.
PLUS: spis IKKE mindre end dit basisbehov - fordi det er usundt og sætter stofskiftet i stå.
Jeg er mega motiveret at følge de to regler - og så vinder jeg på den lange bane!!!! Det vil sige taber mig. JA JEG GØR!
Men hvor er det lige nu irriterende at det "magiske 70-tal" lader vente på sig!
Og jeg kan endnu ikke passe de to pæne par ridebukser som hænger og venter på mig.
Lige nu har jeg kun et par - og det er virkelig ikke et par bukser jeg kan lide. Elendig pasform - hængerøv og kæmpe brede bukseben.Suuk - og jeg som har pænt slanke lår!
De er også blevet for store - har længe måttet bruge livrem for at de ikke skal glide ned. Jeg er altså for gammel til at vise underbukser (usexede Sloggi) og/el "revne" hehehehe THAT would be the day!
Det er faktisk svært at få fat på ridebukser med tilstrækkeligt høj talje...

En anden mindre sjov ting: der blev taget et billede hvor jeg var med i går på gårdspladsen hvor vi sad og hyggede efter en mega sjov - og lang - ridetur. GUD SÅ JEG SÅ UD!
Lige så grim som på det billede fra julefrokosten i 2005 - det billede som fik mig at tabe over 30 kg i en ruf!
Jeg lignede en blanding mellem Budda og julemandenskone...
Det kan slet ikke ses, at jeg har tabt over 7 kg!

Men det gør mig bare endnu stædigere!

Kan I nyde solen og havde det godt! Foråret ER her - anemonerne er slået ud! Det er usigeligt smukt ude i Gribskov!
Sól
13 år19. april 2011 kl. 09:25
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
ja Gribskov er umådelig smuk......

De 80 lurer lige om hjørnet og i det store perspektiv betyder det ikke så meget om det bliver i morgen eller overmorgen.

I det lille betyder det alt.......ro på du er ikke grimmere end andre....sæt dig et sted med mange mennesker og se efter....
13 år19. april 2011 kl. 10:54
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
tak calcit for dine opmuntrende ord!
Jeg ved jo godt at lige pludselig kommer jeg under den magiske grænse på 80 kg.
Jeg skal bare holde fast i den sunde, fornuftige kost - lige omkring de antal kcal som madital anbefaler i hh til nuværende vægt = basis behov.
Og så motionere alt jeg kan og formår!
Jeg synes faktisk jeg har mindre ondt nu end bare for en måned siden - så det går jo fremad!

Men FY så jeg ser ud på billeder!! GYYYS! (Ikke alle - men de fleste..)
IRL ser jeg slet ikke så slem ud som på mange fotografier - jeg VED det... det er ikke kun noget jeg tror, men masser af mennesker har gennem årene kommet med diverse udråb i stil med "nej, SÅDAN ser du da ikke ud i virkeliogheden" "Du er godt nok IKKE fotogen"...

Jeg har affundet mig med at ikke være fotogen. Og har aldrig været særligt fåfængelig - heldigvis!

Mit ønske om at komme ned i vægt er jo heller ikke styret af et ønske om at blive "lækker-smækker" - men primært fordi jeg så gerne vil være aktiv. Især ridning er min største fornøjelse og glædje!
Og jeg ville så gerne kunne løbe igen... deltage i kvindetri. Fordi det er SJOVT! Og jeg bliver glad af motion!
Så jeg klapper hesten og knokler videre. I tryg forvisninmg om, at den dumme vægt nok skal makke ret. SNART!
13 år19. april 2011 kl. 13:30
så faldt jeg i -igen GRRRR
Nåh hvad er nu dette her? Tjaah - det er hvad der sker..
Et par tre "modgange"... og så TRØSTESPISER jeg når jeg skal sove. Altså!
Men jeg er stædig - kommer nok tilbage på spåret igen!
13 år20. april 2011 kl. 09:14
re: så faldt jeg i -igen GRRRR
Solakka!!!
Rejs dig op og kom videre.

Påskeknuser herfra.
13 år20. april 2011 kl. 09:32
Jeg faldt også i forleden aften :en kage, marcipanæg, guldkarameller, rødvin ,alt betød 1000 kcal.....surt show...kontant afregning.....

svært at komme på på hesten igen......men der er ikke andet for....
13 år20. april 2011 kl. 11:39
Altså SOL :-)
Det er Påske.. så afsted på påsketur med Isbukken :-)
Du må have gang i have, hestebox og indhegningen kan sikkert også trænge til et forårscheck.. Strømmen skal kontroleres osv.. Kom, ud i den friske luft og LANGT væk fra forrådskammeret :-)

Knus
Michael. ;-)
13 år20. april 2011 kl. 21:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...