Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Flytningen gik fint - i første ombæring. Godt vejr - lidt blæst, men ingen regn.
Os to mennesker havde begge rygsæk på, hjelmen på hovedet. Hestene havde sine sadler på og trenser. Vi gik største delen af vejen.. vi red kun det lille stykke gennem Paradisets have.

Når vi kom frem var der lavet en fin fold til de to nye - med et ekstra hegn ind til deres nye flok.
De to heste var straks helt tilfreds: GRÆS på folden!! Jubii! De gik straks igang med at spise. Undersøgte ikke engang sin ny fold.
Der var også to store bunker med hø - en til hver. Og en stor balje med vand.

Til natten får de komme ind på den anden fold - alene. Med adgang til det ene læskur.
Resten af flokken må dele det andet læskur. Indtil videre.

Hvordan flytningen er gået ved man jo først når de to nye er kommet ind i flokken... Og der er gået et godt stykke tid...
Det er mange som først lader den nye/de nye gå for sig selv på en fold ved siden af resten af flokken...
Så kan hestene se hinanden an over hegnet et stykke tid. Før man sætter dem sammen.

Mik fik sin nye sikkerhedsgrime på. En som jeg selv har udtænkt og designet. Man tager en lidt for lille grime og sætter ind gummiringe fæstnet med velcro på to strategiske sted. Vupti - så passer størrelsen OG hvis hesten hænger fast, åbner sig velcroen.

Tænk - en sød pige havde læst i min tråd på et heste site, at jeg godt kunne tænke mig at have adgang til lab og maskiner for at teste ved hvilken trækstyrke velcroen åbner sig.
Det har hun på sit arbejde. Og så udførte hun eksperimentet på sit job!!!
Smal velcro åbner sig ved ca 10 kg træk ved 5 cm overlapning. Og ved 20 kg ved 10 cm overlapning. PERFEKT!
Hvor var det sødt af hende!
Meget betryggende!
Så VED jeg at mit nye design virker efter hensigten!
Og kan gemme Miks andre nyindkøbte sikkerhedsgrime - den er støbt i silikone og koster mange penge....
Den holder ikke til grimeleg. Og egner sig heller ikke til at hesten bindes op...

I dag skal vi have undervisning.
Jeg er så spændt på at se hvordan Mik tager flytningens første etape... Nu han har været på den ny sted over natten...
Mon han savner det gamle sted??

Det er mange ting ved det ny sted som er bedre for mig.
Ingen mugning - så får min musearm en chance at komme sig helt...
Elefantbenet får jo også ro.. nu jeg ikke skal vade rundt i mudder..
Fint ridehus og ridebane.
NEMT og overkommeligt at komme ud i min favorit skov Horserød hegn. Og stadig tæt på Kohaven - hvis man har lyst til variation...
Også godt for elefantbenet at jeg ikke SKAL gå 2 x 3 km to gange per uge for at komme til og fra undervisning.

Ur Miks synsvinkel er det sikkert et stort plus, at hestene får hø ad libitum på det ny sted. I stedet for hø i 2 små portioner á 1 kg og en á 2 kg per dag... Ingen af hestene er smækfede på det ny sted. På trods af, at de har fri adgang ad libitum til godt hø...

Heste plejer at holde op med at være så emsige og aggressive omkring foder når de lærer sig at stole på at der ALTID findes mad... Dette giver mere ro i flokken.
Færre slagsmål.

Nu får vi se hvad flytningen gør ved de to indflyttedes fordøjelse... Egentlig skal man skifte foder stegvis over et par uger...
Men det kan jo ikke lade sig gøre.
Heldigvis har begge heste ingen tilbøjelighed til hverken tynd mave eller kolik.

Jeg vælger at tro på at alt kommer at gå strålende!

Den anden hest som har SAVNET legekammerater finder sikkert nogen at fjolle med...
Og måske Mik også begynder at lege igen..? Det stoppede han med når han fik sin gaffelbåndsskade.. Tidligere var Mik et virkeligt legebarn.. som altid og evig havde lyst til de forskellige hestelege..

Og så håber jeg jo på tørvejr! Så foldene ikke mere er så smattede og glatte når de to skal familiesammenføres med sin ny flok!

I går kunne jeg ikke koncentrere mig om kosten.

Også fordi jeg havde lokket den anden hestejer til, at vi skulle invitere alle på det ny sted til "indflytter kaffe".
Hun skulle bage kage og jeg stå for det andet.

MUMS! Hun havde bagt to store ølkager! Det var meget populært!
Da jeg ikke har så stor termokande kapacitet havde jeg også købt juice, ice tea, coca cola, dansk vand og Cocio.
Det viste sig, at Cocio var den mest populære drik! Skarpt forfulgt af kaffe m. mælk og te.

Vi fik fine indflyttergaver: to poser gulerødder og en pose hesteguf hver!
Det var meget hyggeligt og vi fik sagt god dag på en god måde til de fleste af vore nye ridekammerater!
Nogle kendte vi i forvejen... Jeg har faktisk kendt fem af dem siden starten af firserne..

Ejeren drillede og sagde at vi havde lovet at byde på kaffe og kage HVER lørdag fremover!! Hihii
Nej, det er nok bedst at lade være at tage fusen på hende og møde op også næste lørdag med kaffekurven!

Egentlig LAVEDE jeg jo ikke så meget i går. Men hold da op hvor var jeg flad når jeg kom hjem!
Hvilede et par timer... kiggede lidt fjernsyn.. og så i seng!
Har sovet dybt og godt - det er så dejligt når man får sovet igennem uden at vågne af smerter.
Men hold da op sikken jeg drømmer for tiden!
Vilde action filme hver nat! I flotte farver - og MEGET absurde!

10 år16. februar 2014 kl. 09:07
Sikke en skøn indflytningsdag I havde! Det lyder som et skønt sted for dig og Mik, hvor er det bare dejligt for jer. Krydser fingre for at det videre forløb også går godt :-)
10 år16. februar 2014 kl. 09:50
Godt at høre at flytningen er gået godt - indtil videre. Mon ikke at Mik og de andre heste er knapt så krigeriske, når de netop har fri adgang til mad? Eller er heste meget territoriale uanset madmængder og -tilgang?

Jeg krydser fingre for at Mik klarer skærene i fin stil. Og ja, det er nogle lækre forhold i forhold til det gamle sted. Det bliver så godt for jer begge. :-)
10 år16. februar 2014 kl. 11:53
Håber det er gået fint med første nat på det nye sted. Hvis du er bekymret for slåskampe når hestene sættes sammen, var det så en mulighed evt at lukke dem sammen to og to løse i ridehuset først? Hvor bunden er ok, og der plads til at komme væk? Evt bar Mik og førerhesten eller den I forventer vil volde problemer...
Hvorfor er det egentlig du har brug for sikkehedsgrimer - går hestene med grime på folden eller? Kunne de ikke slippe for det? Eller det har I måske ikke lyst til. Jeg er vant til at hestene går uden grimer heroppe, og det fungerer så fint. Har kun været ude for en hest som ikke vil have grime på når den skal ind, men det var en fræk pony, som trængte opdragelse. Jeg lavede lidt HMS med den i tyve minutter, og derefter var den let at fange - for meg, men desværre viste dens rytter fortsat ikke selvtillid nok, så den fortsatte at drille hende. Nå, det var et sidespor!

Det er bare så dejligt at få en god nats søvn efter at man er blevet fysisk udmattet :)

10 år16. februar 2014 kl. 15:48
Næseblod! Mik havde næseblod i går! Åh nej oh nej!
Ikke meget - men det hylede mig helt ud.

Det hjalp overhoved ikke at:
*det var meget lidt, kun ur det ene næsebor.
*det koagulerede meget hurtigt
*Mik var helt upåvirket - og spiste glad sit hø bagefter
*de andre prøvede at berolige mig ved at sige, at den slags har de set mange gange..

Mik har ALDRIG haft næseblod før. Jeg har ALDRIG set en hest have næsblod.

Når jeg kom hjem søgte jeg på nettet - og blev hvis muligt ENDNU mere bekymret... GISP! Også netdyredoktor havde skræmmende ting omkring næseblod hos heste...

Heldigvis har Hørsholm dyrlæge praksis telefontid om morgenen.
Jeg hang i telefonen fra 7.30 - og kom til sidst igennem.

SIKKEN en lettelse! Dyrlægen kunne berolige mig, efter at have spurgt detaljeret ind til episoden.
Jeg skal blot holde øje med Mik. Han må sagtens komme ud i skoven - dog skal vi ikke "gå til den" så meget at Mik bliver forpustet.
Skridt, trav og tölt - men ingen "tonsning".
Hvis der kommer flere episoder i løbet af de næste 14 dage - så er der grund til at dyrlægen undersøger Mik.
Ellers ikke.

Jeg kan rolig regne med, at det blot er et overfladisk blodkar i næsen som "sprang læk"... og intet at bekymre sig over.
Og ja - den slags sker. En enkelt episode, eller et par, giver ikke anledning til bekymring.
I de fleste tilfælde finder man aldrig ud af HVORFOR hesten fik næseblod.
Sagde den gode Dr. Dyr.

Puha - det var rart at få snakket med en veterinær!

Ja, jeg VED - jeg er hyper bekymret så snart der er det mindste med Mik.

Men det er nok fordi han hele to gange er blevet reddet fra "sandsynlig død"...

Nehej - nu skinner solen!
Og Mik og jeg skal ud på en stille og hyggelig tur i min yndlings skov. DEJLIGT!

Tak til de gode ønsker for at alt går godt omkring flytningen af Mik!

Kose - på så stort et sted med så mange opstaldede heste og så mange forskellige hesteejere, er man nødt til at have klare regler!

En af reglerne er: ingen løse heste i ridehuset! (Angivelig har der været grimme uheld når heste har fået løbe frit i et ridehus med spejl - og har prøvet at springe igennem spejlet... (Eneste undtagelse er når der ordnes løsspringning - men så er vi mange til at holde opsyn. Og banen bygges sådan at ingen hest kan tro at den kan springe ud gennem spejlet.)

En anden regel er at alle heste skal have grime på. Det er af praktiske grunde. De store og også nogle islandske heste kommer på boks om natten. De skal trækkes ind og ud daglig. Ved dårligt vejr måske flere gange.
Flokken af islandske heste i løsdrift bliver bundet op for en kort bemærkning når de skal have vitaminer og mineraler i krybbe...
De er ganske få personer til at passe så mange heste.
På trods af at jeg IKKE kan lide at heste går med grime på fold eller i boks, så har jeg forståelse for at det skal de på dette sted.

Reglerne er ikke til diskussion.
Og det kan jeg både forstå og acceptere.

10 år17. februar 2014 kl. 10:43
Godt du blev beroliget - og at Mik tilsyneladende er fuldstændig ligeglad med næseblod;))

Håber I får en god tur i skoven. Her fra min kontorsol ser vejret helt fantastisk ud, så nyd forårsfornemmelserne!

Lovely
10 år17. februar 2014 kl. 10:51
Blodige Mik - slem dreng!! I går næseblod. I dag blod på venstre bagben. Og DET ved vi jo hvor kommer fra: SLAGSMÅL.
Men det var heldigvis et lille sår. Som heldigvis havde blødt fint.
Ingen varme eller hævelse.
Konklusion: fingrene væk!
Ikke noget med at vaske, desinfektere, smøre!

Bare man ser til at hesten er godt dækket ind med vitaminer, mineraler, spåremnen, - og selvf. protein , kulhydrat, fedt så heler den slags småskrammer bedst hvis de får lov til at være i fred.
HVIS benet bliver varmt eller hævet er det straks en anden sag.

Mik og den anden hest er blevet "familie sammenført" allerede i dag. Og det er gået ret stille af..blev det sagt... hrmpf - bortset fra MIN guldklump som jo har været lidt fremme i skoene..
Nu må vi jo se hvem som bliver venner med hvem..

Den anden ny hest klistrer i hvert fald til Mik - som i hvert fald bestemmer over ham.

Hm... jeg er ikke helt klar over hvorvidt de er fem eller seks i gruppen...?
Syntes jeg så en hvis gråskimmel også...??

KUSLIGT og lidt for nervepirrende: i morgen ser jeg vist ikke Mik overhoved.
Det kan jeg jo ikke lide.
men jeg kan heller ikke lide at aflyse en forpligtelse jeg ganske frivillig har påtaget mig.

Hm.. måske et kompromis? Måske kunne jeg komme lidt tidligere hjem fra Kbh end sidst...(kl seks - syv... det er godt nok lidt overdrevet.. Det ER jo dog frivilligt arbejde...)
og så liiige smutte ud til Mik?
bare for at tjekke hvorvidt han har klaret dag nr 2 i den ny flok UDEN store skader...?

Nu må vi se hvorvidt "hønemor" kan holde hovedet koldt.

Lige nu fungerer det der med kostomlægning overhoved ikke...

Men det er fordi jeg har smidt cigaretterne... hvilket jeg jo egentlig ikke må. Risikerer at min Colits Ulcerosa går i kæmpe udbrud.
Men jeg GIDER ikke ryge mere..
Hvis det går galt - så må jeg ty til en mega kur Prednisolon! HA!

Og så håbe at Asacolen virker efter at Prednisolonen har banket udbruddet ned.
Det gør det nemlig ikke altid...

Det er også derfor min overlæge vil vente tre fire år FØR vi prøver at stoppe med Asacol.
Fordi en pause kan betyde at medicinen overhoved ikke virker mere... når man prøver igen.

10 år17. februar 2014 kl. 20:18
Nørj hvor var jeg træt når jeg kom hjem i går!

Turen ind til Kbh med Øresundstoget var atter et cirkus!
Desværre på grund af en tragedie - atter en personpåkørsel.. denne gang i Hellerup.

Tog personalet var helt tydeligt påvirkede. Når os passagerere til sidst fik info via højtalere, rystede damens stemme.

Ved Klampenborg var planen først, at vi skulle skifte til S-tog. Men det blev lavet om - et senere tog fra Helsingør ville kunne køre "normalt".. Vi stod som sild i en tønde.
Det positive var en virkelig service mindet tog betjent - som kiggede i sin tablet og rådgav folk hvordan de bedst kunne komme videre på rejsen.
Det var en god oplevelse. Han havde et kæmpe overskud, rolig og behagelig og ægte hjælpsom.

Han havde godt nok haft en hændelsesrig vagt.. fortalte at på første morgentur fik de narkopoliti ombord med hunde. De fangede tre smuglere. Men tre mænd nåede at smutte fra toget.
Det er angivelig en meget populær smugler rute at smugle narko til Sverige ombord Øresundstoget.
Typisk er det mænd som smugler... De står ombord med flere tunge tasker. Som de placerer rundt om i toget.
Et "kendetegn" på en smugler er, at de IKKE bliver ved sin/sine kufferter! Og at de har flere tasker.
Og "spreder" taskerne ud i flere vogne...
Hvis politiets dygtige narkohunde fanger en smugler - så er der næsten altid mindst en til smugler ombord..
Interessant at høre syntes jeg!

Jeg var jo desværre forsinket - så jeg gik så hurtigt jeg kan til foreningens kontor.

En hyggelig dag med frivilligt arbejde - for en god sag!

Vi var kun tre: chefen, en projektansat og så den frivillige.

Vi fik "pakket" invitationer til en konference - 3.000 flyers skulle deles op i "portioner" af forskellig størrelse, Invitation og følgebrev .. puttes i kuvert, veje kuverter, frankere, lime adresselabels på...
Hehe - de arbejder ikke SÅ struktureret på dette kontor!
Det var en ny tanke for dem, at det går betydelig hurtigere at VEJE af ret antal flyers til de forskellige modtagere, end at tælle dem manuelt enkeltvis.

Arbejdet var ikke tilrettelagt så som jeg ville have gjort det... Bam bam bam - jeg elsker at arbejde effektivt!
Mit motto har altid været: TÆNK først! Tilrettelæg derefter opgaverne optimalt. Så man får et godt flow. Minimerer alt unødvendigt.. præcis som man gør i en fabriks produktion... Højrehåndede skal have "komponenterne" liggende på venstre side.. "monteringen midt foran. Det færdige "produkt" skal videre til venstre.. Og SÅ igang! Tempo! Præcision!

Det er ligemeget HVAD jeg skal lave - jeg har altid disse "effektivitets principper" i baghovedet... Også hjemme når der skal laves "husmoder opgaver"..

Jeg kan se flere gode opgaver på foreningens kontor for en nørdet tante som mig! Arkivet trænger VIRKELIG til at blive organiseret og ordnet...
What is it in for me? Ja, jeg føler at jeg er til nytte. De er rigtig søde og behagelige mennesker med stor viden om det vidensområde som optager mig..

TOTALT sundt for mig at komme lidt ud blandt "normale" mennesker og ikke "begrave mig levende" i heste kredse...

Ekstra bonus er at jeg morer mig på togrejserne - håber blot at jeg ikke er FOR anmassende!! Men jeg kan jo godt lide at snakke med folk jeg ikke kender. Alle har altid noget interessant at fortælle! Eller så lytter jeg blot med uden at blande mig - som når han togbetjenten fortalte om sin dag.
OBS! Passer dog meget på at ikke "smuglytte" til meget private samtaler. Men det KAN være svært!

Ih - jeg tripper!
Vil ud til Mik!
Men venter lidt endnu - ikke smart at komme og tage sin hest fra foderet.. Så bliver man ikke populær!

Jeg HÅBER han ingen alvorlige skrammer har!
Venstre bagben skal jo tjekkes i hvert fald. Håber det ikke er blevet varmt eller hævet. Men at min vurdering i mandags af skrammen var korrekt.
Man gør sit bedste - og må håbe det er godt nok!

I DAG skal vi endelig ud i vores yndlings skov.
Det måtte vi skippe i mandags... først kunne jeg slet ikke finde Mik!
Og så fandt jeg ud af at nogle amatører (det var MEGET tydelig de var amatører) var ved at fælde et stort træ ved siden af vejen som går til yndlings skoven. Ingen grund til at udfordre skæbnen og komme i nærheden af farlige træfældnings projekter!
Derfor gik turen i mandags til Edens have... aka Kohaven.

Mik var ret ulydig. Stop signalet virkede ikke som det skulle.. halve parader.. lyttede han slet ikke efter.
Men det var nok pga flytningen.
Mik er jo en meget følsom lille hest!
At han virker så rolig og "bomb sikker" skyldes mange års tålmodig træning... baby steps!
Men så snart Mik føler sig utryg.. så regrederer han straks!

Det er ikke altid nemt at regne ud på forhånd HVAD som kan gøre ham utryg!

Jeg håber Mik kan slippe for yderligere flytninger! DET er i hvert fald noget som påvirker en hest dybt. Uanset de giver udtryk for det eller ej.
Det tager mindst et halvt år før en hest er faldet helt til efter en flytning...
10 år19. februar 2014 kl. 09:44
Arrgghh - blod på højre bagben i mandags. Og blod på venstre bagben i går..... Jeg kan ikke have dette her!!
Mik er en slem dreng på folden....
I går når jeg kom ned til folden stod han lige så fredeligt og spiste af en tot hø på marken. Med bagen til selve hø-feederen (sådan en grim rund dims - "hø buffet" med plads til mange heste - eller køer..)
Lige pludselig syntes Mik at den af hestene som nærmest ham og spiste ur "hø-buffeten" havde sin bag for tæt på..

Hvin og hyl og spark!

Mine nerver holder snart ikke til dette!

Konstaterede at Mik har ligget ned på marken - måske har han sovet ude.
DET gør Mik ikke frivilligt..

Stakkels Mik! Han ER en hest - og heste er - som de er....

Heldigvis var hverken højre eller venstre bagben hævede eller varme. Så jeg mener stadig at det er småskrammer som har bedst af at få være i fred.

Tjekkede Mik for halthed i longerings round pen'en.. Mik kan man nemt longere uden snor - bare det er et lukket område. Han så absolut rentgående ud i trav på begge volter.
Så vi kom ud på en lille tur i skoven.

Mik var ikke "sig selv"... så tændt plejer han ikke at være...
Han er nok "rystet i sine grundvolde". Det tager nok tid før han falder til.

Hm... skal jeg bede om at han får en boks når der engang bliver en ledig boks..?
Så Mik kan få lov til at sove i fred...inde i tørvejr.. på tør halm...

Hm..hm... på den lange bane er det nok bedst han kommer "rigtigt" ind i sin flok.. og mon ikke han får lov til at komme ind i læskuret for at sove.. på sigt..?
Til næste vinter. I hvert fald.
Hvis vejret holder sig og vi får forår uden tilbageslag af vinter med dårligt vejr... Så er det Ok at han sover ude. Og bliver våd på sin mavse... Pelsen er jo tyk og vandskyende.
men jeg er ikke vant til at han har våd og mudret pels under maven...

HVIS Mik har valget - så vælger han nemlig at sove inde. På tørt underlag.

Jeg må bevæbne mig med tålmodighed. Og håbe og tro at Mik falder til.

Det der med at være "bokshest" er ikke godt for islandske heste... Eller så skal de barberes til vinteren - og gå med dækken.

Trøstespisning - jeg falder i... når jeg er bekymret. Og ikke kan "take action".
10 år20. februar 2014 kl. 08:44
Travl dag i går...
Godt nok er jeg atter "helt bombet", elefantbenet bliver ved med at drille... nu er det selve foden som er mærkelig og gør ondt.
(Er lidt i tvivl - skal jeg holde pause med de fine trænings tip jeg fik af Fedania.. eller tværs om lave lidt flere..? Jeg må prøve mig frem!)
Men er alligevel tilfreds - jeg kan jo stadig huske den periode, hvor jeg KUN kunne EN ting per dag.
Enten Mik. Eller biblo. Eller købe ind. Så alt i alt går det da fremad!
Typisk: to skridt frem og et tilbage.
Jeg tror jeg vælger at blive ved med at presse mig selv. Baby steps - men retningen er klar: lidt mere hver uge..

Mik havde ingen nye skrammer i går - JUBII!
Men stadig våd og mudret pels under maven = han har ligget ned direkte på marken. (Hvilket jeg helt bestemt mener han ikke gør hvis han har mulighed for at vælge at sove indendørs). Den inderste uldpels virkede dog tør...

Og så er Mik begyndt at fælde sin vinterpels.. så vi nærmer os perioden når man "drukner i hår"...
Det starter altid på indsiden af bagbenene..
Mik er jo ellers rød - men har lyst hovskæg - store pæne "pelsstøvler" , lidt som moon boots - og lyst hår under maven.

I går var en rigtig hyggedag. Havde ikke så meget tid. Så jeg syntes vi skulle bruge vores hjemmelavede underlag med elastikker.
Dyrlægen anbefalede at købe et Equiband underlag m. elastikker. Pris 2350 plus moms...
Det RENE rip off. For noget så simpelt som et underlag med fire påsyede plastik klips og to elastikker!

Man kan ikke søge patent på noget som består af kendte - og alment brugte principper. Den første jeg har støt på som har brugt denne slags metoder (elastiske bånd) til at stimulere den proprioceptive sans hos heste - er Gamle Gode Linda Tellington-Jones. For "hundrede år siden"..
Så jeg havde ingen betænkeligheder ved at selv designe et system med elastiske bånd.
Havde et passende ubrugt underlag (fejlkøb). Købte fire klips hos skoma'r Flemming for 60 kroner. Og to elastikker hos Intersport til 200 kr.
Frem med symaskinen.. og VUPTI! For små penge og en minimal arbejdsindsats kan vi nu træne såsom dyrlægen anbefalede!
(Jeg har også et dyrt Pesoa set, det "ægte"... men kan ikke lide at trækket går til hestens mund...).

Som altid skal der først varmes op med 15 min gåtur.
Og så gik vi ind i longerings rundelen.
Lukkede udgangene med snor... SÅ lydig er Mik ikke, at han bliver i rundelen hvis indgangene tillader ham at smutte ud efter behag... og han skal ikke løbe ud på cykelstien alene!

Mik kan man "longere" uden longe. Han ved præcis hvad han skal og er ret god til at følge stemme kommandoer og mit kropssprog.

Især er han ekspert i at lystre til stop signalet! Hihiii - fordi han regner med at jeg MÅSKE kommer en til ham med en godbid. Hvis han står rigtigt pænt med hovene perfekt ved siden af hinanden i fin holdning!
Hvis frem og baghovene ikke er pænt samlede ved siden af hinanden - så ved han godt hvad kommandoen "Fuss!" betyder..

Vores skifte af volte er dog ikke på plads... endnu! Han skifter ikke helt flydende..

Han tölter heller ikke ved longeringen. (Det er nok fordi Anna Volovic ikke fik "installeret" denne gangart..)
Men jeg er godt tilfreds med at det er ret nemt at skifte mellem skridt trav og galop.
Overgangene kunne dog være mere skarpe.

Traven bliver altid meget bedre efter lidt løsgørende galop. Faktisk rigtig flot!
Endelig INGEN problemer med højre galop ved longering!

Det "fejl" fik vores lærer ganske hurtigt pillet ur os ved rideundervisningen. Så det ser ud til at det har hjulpet.

Bagefter atter en lille gåtur. Og så strækkeøvelser - med belønninger i form af gulerods og æblestykker.
Og så var det tid at tage afsked med Mik..
Mik kom tilbage på folden med sine kammerater.

Blev meget glad over at se at han FLYTTER sig når en af de andre hestene truede ham. Han gemte sig bag den anden ny hest!
Det blev ikke til nogen skærmydsler - jeg HÅBER det er sådan det bliver.
Mik skal helst flytte sig for de andre! Og IKKE tage kampen op!

Er spændt på hvordan Mik ser ud i dag! Håber han stadig ingen ny skrammer har fået!

Bagefter tog jeg ind til Kbh. Til demonstration mod KH reformen og GF.
Tænk, at man kan komme til at synes så dårligt om bestemte politikere, at jeg så RØDT når bestemte doven og uduelige politikere forlod sin arb. plads allerede klokken TRE!
Nogle af dem var faktisk inviterede at komme og snakke med os demonstranter! Men luskede afsted FØR demoen begyndte!
Nok fordi de har fået så dårlig publicitet på grund af arrogante og uforskammede kommentarer og svar på spørgsmål fra de tidligere demonstrationer.
Demonstrationerne fortsætter.
Media er begyndt at gøre sit job med at offentliggøre afsløringer omkring KH reformen og GF. DR1 halter dog frygtelig efter. De er stadig regeringens små marionetter.
Haha - hvor skal det ærge dem når andre løber med priser for de afsløringer som er i vente.
Eksperter regner med, at det bliver den største poltiske skandale vi har haft her i landet.
Vi regner med at få et media gennembrud ganske snart.

I dag, fredag, kører Moms taxa som sædvanlig... Jeg hjælper jo min datter hver fredag. Kører hende hjem fra fys . Bl.a.
Effekten af fys behandlingen bliver jo ikke bedre af, at køre hjem med offentlig transport med flere skift...
Især som Øresundstoget meget hyppigt ikke kører efter plan. Det er mere normalt med forsinkelser og aflysninger end at det fungerer..

Mon jeg kan skrive en hilsen til GND og Kose her i min egen tråd..?
Den gang for 46 år siden da jeg havde født, ammede ... så tænkte man ikke så meget på hvorvidt ens krop ville blive som før graviditet, fødsel og amning. Eller jeg gjorde i hvert fald ikke.
Men jeg VED at der ikke gik særlig lang tid før jeg atter kunne passe størrelse 36.

I en kort periode nogle år senere tog jeg med vilje på - ville op at veje 80 kg = idealvægten for de seljbådsklasser jeg var aktiv i... Sejlede jo konkurrencer i to typer sejl jolle.
Men kom atter hurtigt ned til størrelse 36 efter jeg stoppede med at sejle.

Det er først med alderen at jeg er blevet overvægtig.
10 år21. februar 2014 kl. 08:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...