#121 af calcit
Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: AV AV - knust storetå! Forts
uha jeg bliver dårlig når jeg tænker på hvad du er udsat for. Det er sgu synd for dig Solakka bare vi kunne gøre noget her.....
13 år14. juni 2011 kl. 12:53
solakka
tak calcit - det varmer når folk gider YNKE mig lidt!
GRRRR jeg er rigtig vred på den dumme tå!
Jeg kom jo ikke med til Pinsestævnet - jeg havde GLÆDET mig sådan til rytterfesten - for en gangs skyld ville jeg være med til at feste - de andre år har jeg jo måttet være chauffør for dommere... havde fået lovning på at låne min venindes hestetransporter til at sove i på stævnepladsen ... havde tænkt indrette mit eget fine lille BUDOIR med springmadrass, læselampe og jeg ved ikke hvad... ØØØØH!
Og hvad sker der så??!!! Min gode kære veninde skal giftes på søndag - og hun vil at alle ryttervennerne kommer til hest til bryllupet!! ÅÅÅHHH - jeg er inviteret med. Men med krykker,. Ikke til hest.
Jeg glæder mig vanvittigt meget opå min venindes vegne - herligt at lykken tilsmiler hende!
Men jeg er mega skuffet over at jeg ikke kan være med til hest!
Bryllupet er udendørs på en romantisk historisk plads..
GRRRR jeg er rigtig vred på den dumme tå!
Jeg kom jo ikke med til Pinsestævnet - jeg havde GLÆDET mig sådan til rytterfesten - for en gangs skyld ville jeg være med til at feste - de andre år har jeg jo måttet være chauffør for dommere... havde fået lovning på at låne min venindes hestetransporter til at sove i på stævnepladsen ... havde tænkt indrette mit eget fine lille BUDOIR med springmadrass, læselampe og jeg ved ikke hvad... ØØØØH!
Og hvad sker der så??!!! Min gode kære veninde skal giftes på søndag - og hun vil at alle ryttervennerne kommer til hest til bryllupet!! ÅÅÅHHH - jeg er inviteret med. Men med krykker,. Ikke til hest.
Jeg glæder mig vanvittigt meget opå min venindes vegne - herligt at lykken tilsmiler hende!
Men jeg er mega skuffet over at jeg ikke kan være med til hest!
Bryllupet er udendørs på en romantisk historisk plads..
13 år14. juni 2011 kl. 16:01
calcit
det er ikke ynk...en knust tå.....
er ingen spøg....det kan enhver forstå
er ingen spøg....det kan enhver forstå
13 år14. juni 2011 kl. 19:35
biologi c
re: AV AV - knust storetå!
av av god bedring. og held og lykke fremover..
13 år15. juni 2011 kl. 06:53
solakka
indlæg som forsvandt!
Typisk! Her havde jeg skrevet og skrevet - og så kom jeg til at trykke på en forkert knap - og VUPTI! Så var hele min udgydelse forsvundet!
Nåh - det går meget bedre med tåen!
Er nede på at kun tage EN pille til natten. Og det fremmest fordi der er en stakkels hund et eller andet sted i naboskabet som gøer og gøer timevis hver nat. Stakkels hund - den kan ikke have et godt liv. Og stakkels alle os menneske naboer som ikke kan sove på grund af den glammen..
Jeg overdriver altså ikke!
Vægten går den forkerte vej - men jeg gør hvad jeg kan.
Jeg fik et flip fordi der var ekko i køleskabet og tomt på hydlerne. Så går jeg straks i barndom.
Efter min far døde var vi meget fattige. Så jeg HAR oplevet hvordan det er at være sulten og at der ikke findes noget at spise... ak ja! Min mor var myreflittig og altid igang. Selv begyndte jeg at tjene penge når jeg var fire år gammel... og afleverede hver penni og mark til min mor. Mine ældre søskende og min lille bror var aldrig gode til det der med at tjene penge og bidrage til familiens forsørgelse.
Måske det er grunden til, at jeg ikke har et tæt forhold til dem?
Og måske ligger rødderne til at jeg nemt bliver udnyttet og kommer til at hoppe og danse for at hjælpe og servicere andre der - i min utrygge barndom..??
Men for pokker - jeg er jo en gammel tante på 63 år! Hvis jeg ikke skynder mig at komme videre og få lagt min barndom og skyggerne derfra bagved mig - så kommer jeg jo ALDRIG videre!
Det haster jo lidt efterhånden hehehe!
For at citere fra en af Astrid Lindgrens bøger:
"Livet er en sorgens ø
bedst man lever skal man dø!"
Måske lyder jeg ikke munter - men jeg griner og er i godt humør!
Jeg skal nok få has på både fortidens spøgelser, overvægt og DUM tå!
Nåh - det går meget bedre med tåen!
Er nede på at kun tage EN pille til natten. Og det fremmest fordi der er en stakkels hund et eller andet sted i naboskabet som gøer og gøer timevis hver nat. Stakkels hund - den kan ikke have et godt liv. Og stakkels alle os menneske naboer som ikke kan sove på grund af den glammen..
Jeg overdriver altså ikke!
Vægten går den forkerte vej - men jeg gør hvad jeg kan.
Jeg fik et flip fordi der var ekko i køleskabet og tomt på hydlerne. Så går jeg straks i barndom.
Efter min far døde var vi meget fattige. Så jeg HAR oplevet hvordan det er at være sulten og at der ikke findes noget at spise... ak ja! Min mor var myreflittig og altid igang. Selv begyndte jeg at tjene penge når jeg var fire år gammel... og afleverede hver penni og mark til min mor. Mine ældre søskende og min lille bror var aldrig gode til det der med at tjene penge og bidrage til familiens forsørgelse.
Måske det er grunden til, at jeg ikke har et tæt forhold til dem?
Og måske ligger rødderne til at jeg nemt bliver udnyttet og kommer til at hoppe og danse for at hjælpe og servicere andre der - i min utrygge barndom..??
Men for pokker - jeg er jo en gammel tante på 63 år! Hvis jeg ikke skynder mig at komme videre og få lagt min barndom og skyggerne derfra bagved mig - så kommer jeg jo ALDRIG videre!
Det haster jo lidt efterhånden hehehe!
For at citere fra en af Astrid Lindgrens bøger:
"Livet er en sorgens ø
bedst man lever skal man dø!"
Måske lyder jeg ikke munter - men jeg griner og er i godt humør!
Jeg skal nok få has på både fortidens spøgelser, overvægt og DUM tå!
13 år16. juni 2011 kl. 10:59
calcit
re: indlæg som forsvandt!
Godt Solakka det er dejligt med dine reflektioner..........ja ekkoer fra fortiden dukker op.......når vi er klar.
13 år16. juni 2011 kl. 19:17
solakka
ingen smertestillende - det går fint!
det er jo vigtigt at være forsigtig med vanedannende medicin - så jeg prøver at kalre mig helt uden piller. Det går fint!
Min tå arter sig - stadig kæmpestor. Men hvordan den ser ud under plastret vd jeg ikke. Holder et skarpt øje på eventuelle røde linier... GYS! Jeg er bange for blodforgiftning.. En gang for mange år siden havde jeg er sår på min ene fod. Det gik betændelse i skidtet - fik antibiotika. Som ryddede væk alle bakterier - og gav frit spil til svampbetændelse... den kravlede helt ind i knoglen. Måtte akut opsøge en tysk skadestue sent en aften. Uha uha - først kom der en sygeplejerske, så en læge, så en læge til - og så en tredie læge. Alle var dybt alvorlige... de ville indlægge mig for TRE UGER. Truede med mulig amputation! Nørj at det passede mig dårligt!
Fik vristet mig fra dem og tog tilbage til hotellet med taksa - mod løfte at opsøge Bayers poliklinik følgende dag.
Tidlig følgende morgen blev jeg vækket af ambulance folk! Jeg skulle op på en båre og køres til bayers poliklinik med ambulance!!! Hillemand! Gisp!
Men de var fornuftige på poliklinikken - fik fodbad i Kaliumpermanganat opløsning - og fik KMnO4 kristaller med hjem til hotellet i en lille æske. Fodbad morgen og aften - og min svampebetændelsen frosvandt straks! Foden var helt OK - blot kraftigt misfarved hehe.
Når man bor på hotel må man jo til tider improvisere - jeg brugte hotelværelsets lille skraldespand til mine fodbad!
Nåh det går jo nok ikke så galt denne gang!
Og jeg har vist lidt KMnO4 kristaller tilbage i æsken - hvis det skulle blive aktuelt!!
Ellers har jeg bare lidt "bryllups-feber" ... Sikken romantisk at min veninde har fundet kærligheden og skal giftes!
Bare surt, at jeg ikke kan være med til vielsen til hest!
Men så kan jeg jo tage billeder af optåget!
Og suuk - min veninde flytter jo nok til USA... Brudgommen er jo amerikansk statsborger.. Når de er gift kan hun uden problemer flytte til USA.
Men HAN er ikke velkommen her i landet...
Sådan har tingene udviklet sig her i landet.
Sørgerligt!
Men- så kan os tøser jo tage til USA og hilse på! Og Skype fungerer jo!
Os tøser som har kendt hianden ca 100 år splejser til en gave. Heldigt - fordi jeg kan jo ikke humpe nd til byen og købe gave!
Vægten holder sig omkring de 81 - 83 kg.
Få nu se hvorvidt jeg kan holde mig på den smalle sti idag!
Indtil nu er det da gået rimeligt godt!
Jeg tror jeg humper ud i køkkenet og snupper mig nogle gulerødder!
Min tå arter sig - stadig kæmpestor. Men hvordan den ser ud under plastret vd jeg ikke. Holder et skarpt øje på eventuelle røde linier... GYS! Jeg er bange for blodforgiftning.. En gang for mange år siden havde jeg er sår på min ene fod. Det gik betændelse i skidtet - fik antibiotika. Som ryddede væk alle bakterier - og gav frit spil til svampbetændelse... den kravlede helt ind i knoglen. Måtte akut opsøge en tysk skadestue sent en aften. Uha uha - først kom der en sygeplejerske, så en læge, så en læge til - og så en tredie læge. Alle var dybt alvorlige... de ville indlægge mig for TRE UGER. Truede med mulig amputation! Nørj at det passede mig dårligt!
Fik vristet mig fra dem og tog tilbage til hotellet med taksa - mod løfte at opsøge Bayers poliklinik følgende dag.
Tidlig følgende morgen blev jeg vækket af ambulance folk! Jeg skulle op på en båre og køres til bayers poliklinik med ambulance!!! Hillemand! Gisp!
Men de var fornuftige på poliklinikken - fik fodbad i Kaliumpermanganat opløsning - og fik KMnO4 kristaller med hjem til hotellet i en lille æske. Fodbad morgen og aften - og min svampebetændelsen frosvandt straks! Foden var helt OK - blot kraftigt misfarved hehe.
Når man bor på hotel må man jo til tider improvisere - jeg brugte hotelværelsets lille skraldespand til mine fodbad!
Nåh det går jo nok ikke så galt denne gang!
Og jeg har vist lidt KMnO4 kristaller tilbage i æsken - hvis det skulle blive aktuelt!!
Ellers har jeg bare lidt "bryllups-feber" ... Sikken romantisk at min veninde har fundet kærligheden og skal giftes!
Bare surt, at jeg ikke kan være med til vielsen til hest!
Men så kan jeg jo tage billeder af optåget!
Og suuk - min veninde flytter jo nok til USA... Brudgommen er jo amerikansk statsborger.. Når de er gift kan hun uden problemer flytte til USA.
Men HAN er ikke velkommen her i landet...
Sådan har tingene udviklet sig her i landet.
Sørgerligt!
Men- så kan os tøser jo tage til USA og hilse på! Og Skype fungerer jo!
Os tøser som har kendt hianden ca 100 år splejser til en gave. Heldigt - fordi jeg kan jo ikke humpe nd til byen og købe gave!
Vægten holder sig omkring de 81 - 83 kg.
Få nu se hvorvidt jeg kan holde mig på den smalle sti idag!
Indtil nu er det da gået rimeligt godt!
Jeg tror jeg humper ud i køkkenet og snupper mig nogle gulerødder!
13 år17. juni 2011 kl. 12:35
solakka
knivdrama hos naboen
ak ja - det står vist om sagen på tekst TV.. Blot er det et parcel hus og ikke en lejlighed hvor der var massivt opbud af politifolk i nat. Med insatsleder, teknikervogn og hundepatrulje..
Tænk - jeg anede ikke noget som helst! Sat og så på et kulturprogram fra Sveriges TV når min Husbonde, som havde gået og lagt sig, kom ned for trappen og gjorde mig opmærksom på at der udspillede sig det rene drama lige udenfor vores stue vindue!
Hvordan og hvorfor der er stukket med kniv og mishandlet hele to mænd - sågar med brækkede ben som føljd - aner vi jo ikke.
Vi er ikke venner - ej heller uvenner - med disse naboer.
Det er jo heller ikke på nogen måde sikkert at det er nogen fra nabo husstanden som er gerningsmænd eller ofre.
To mænd er mishandlet og begge så slemt, at de begge er på Rikshospitalet. Den ene sågar fløjet derhenne med helikopter.
Der vrimlede med politifolk på gaden. Teknikerbilen holdt 3 m fra vores vindue... så jo, det ER tæt på.
Ubegribeligt når man som os to gamle nisser lever et stille og fredeligt liv!
Alligevel er det ubehageligt og går en på når volden udspiller sig så tæt på.
Tænk - jeg anede ikke noget som helst! Sat og så på et kulturprogram fra Sveriges TV når min Husbonde, som havde gået og lagt sig, kom ned for trappen og gjorde mig opmærksom på at der udspillede sig det rene drama lige udenfor vores stue vindue!
Hvordan og hvorfor der er stukket med kniv og mishandlet hele to mænd - sågar med brækkede ben som føljd - aner vi jo ikke.
Vi er ikke venner - ej heller uvenner - med disse naboer.
Det er jo heller ikke på nogen måde sikkert at det er nogen fra nabo husstanden som er gerningsmænd eller ofre.
To mænd er mishandlet og begge så slemt, at de begge er på Rikshospitalet. Den ene sågar fløjet derhenne med helikopter.
Der vrimlede med politifolk på gaden. Teknikerbilen holdt 3 m fra vores vindue... så jo, det ER tæt på.
Ubegribeligt når man som os to gamle nisser lever et stille og fredeligt liv!
Alligevel er det ubehageligt og går en på når volden udspiller sig så tæt på.
13 år18. juni 2011 kl. 11:36
solakka
Hele TO voldsepisoder i Helsingør fredag nat!
Tekst TV er ikke så dårlig enda!
Det viser sig, at der var hele TO voldsepisoder i Helsingør i går nat.
Den ene episode hos naboen - i et parcelhus.
Og den anden tydligen i en lejlighed.
Den bil som naboen brugte til at køre offeret til skadestuen med afhentede politiet i nat.
Så vores dygtige politifolk har haft en hektisk nat.
Jeg var på en lille prøve gåtur - hm... det bliver nok ikke så rart at deltage i bryllupet i morgen! Jeg må vist fosyne mig med smertestillende, plastposer til at pakke foden ind - den må jo ikke blive våd endnu. Regntøj, krykker og en skammel...
Det viser sig, at der var hele TO voldsepisoder i Helsingør i går nat.
Den ene episode hos naboen - i et parcelhus.
Og den anden tydligen i en lejlighed.
Den bil som naboen brugte til at køre offeret til skadestuen med afhentede politiet i nat.
Så vores dygtige politifolk har haft en hektisk nat.
Jeg var på en lille prøve gåtur - hm... det bliver nok ikke så rart at deltage i bryllupet i morgen! Jeg må vist fosyne mig med smertestillende, plastposer til at pakke foden ind - den må jo ikke blive våd endnu. Regntøj, krykker og en skammel...
13 år18. juni 2011 kl. 12:15
calcit
re: Hele TO voldsepisoder i Helsingør fredag nat!
uha..ja det er voldsomt at opleve......jeg er kommet meget i Stengade...
13 år18. juni 2011 kl. 17:56