#101 af calcit
Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: ville sætte ind en ticker - men det lykkedes ikke - ØV
måske er jeg tæske dum men hvad er det et spil?
13 år26. maj 2011 kl. 16:49
solakka
hej calcit - hvis man ikke lige har set dem så hvordan skulle man så vide hvad det er!
Det er ligesom en lineal - der du sætter startvægt i den ene ende og dit mål i den anden. Og så kan man vælge hvis man f.eks vil have en snegl at markere hvor man er på linealen på vej til målet..
Giver det mening?
Det er gratis at lave sig sådan en "lineal" - men jeg kunne ikke sætte in den jeg lavede her på madital... snøft!
Sol
Det er ligesom en lineal - der du sætter startvægt i den ene ende og dit mål i den anden. Og så kan man vælge hvis man f.eks vil have en snegl at markere hvor man er på linealen på vej til målet..
Giver det mening?
Det er gratis at lave sig sådan en "lineal" - men jeg kunne ikke sætte in den jeg lavede her på madital... snøft!
Sol
13 år27. maj 2011 kl. 08:47
Store_Michael (slettet)
Hej Sol.
Jeg er med på hvad du vil med den der lineal.. altså herinde.. men hvad kan den ellers bruges til? - kan man have den som brevfod på sine e-mails og sådan?
Er der andre anvendelser, end lige i en web-browser?
Hvordam gik det hos ham ortopæ...-noget du skulle til.. ? og hvordan med cyklen, er det stadig et hit :-)
Pas nu på bagen med den cykel - taler af erfaring.. :-)
Stor dejlig blød saddel...
Knus
Michael..
Jeg er med på hvad du vil med den der lineal.. altså herinde.. men hvad kan den ellers bruges til? - kan man have den som brevfod på sine e-mails og sådan?
Er der andre anvendelser, end lige i en web-browser?
Hvordam gik det hos ham ortopæ...-noget du skulle til.. ? og hvordan med cyklen, er det stadig et hit :-)
Pas nu på bagen med den cykel - taler af erfaring.. :-)
Stor dejlig blød saddel...
Knus
Michael..
13 år27. maj 2011 kl. 21:06
solakka
@ Michael - ja de der tickers kan bruges i mails etc.
- og egner sig udmærket som nedtælling til babyfødsel også!!
Bare tjek
tickerfactory.com
Jeg synes de er søde og sjove!
Ventetid til ortopædisk kirurg er - helt til 11 oktober... snøft! Men jeg må hellere vente med nye indlæg indtil eksperten har kigget på fødderne.
Han var så dygtig sidst - jeg var smertefri i fødderne i mindst ti år, så..
Cyklen må vente lidt endnu - og det skal være små ture i begyndelsen.
Lige nu har jeg "stævne feber" - er jo med til at arrangere de Sjællandske mesterskaber - Pinsestævnet.
Den måde man rider konkurrence på i den islandske heste verden er MEGET besværlig!
Der går tre hele dage til et World Ranking Liste stævne. Fra tidlig morgen til sent om aftenen.
Og der skal utrolig mange hjælpere for at kunne afvikle sådant et stævne.
Minimum 10 dommere - de får betalt i hh til officiel takst
meget få gider sidde som dommer sekretær tre hele dage - så man skal have fat på ca 20 kompetente dommersekretærer
Der skal være speaker på hele tiden - naturligvis
Og folk i sekretariatet - som holder styr på points etc - også fuldtidsbemanding.
Fuldtidsbemanding til at styre at rytterne ved opvarmningsområdet så de ved hvornår ekvipaget skal til collecting ring. Der indpiskeren står og krydser af.
Og så skal der ledvogtere til som åbner og lukker når ekvipagene skal ind og ud fra ovalbanen.
Folk til at passe cafeteriet, folk til at passe toiletvognene, folk til indtjekning...
>Jeg hænger heldigvis kun på hjælpere og dommersekretærer i år...
så cyklen, slankekuren og sågar min egen hyps må vente indtil efter pinse før jeg tager seriøst fat på mine egne privatopgaver!
Hvem sagde "Tordenskjolds soldat"??? hihi
Nej, jeg havde det sjovt i går hvor jeg var indpisker ved collecting ring.
Godt nok nervepirrende! Jeg var sikkert mere nervøs end mange af rytterne!
Sól
- og egner sig udmærket som nedtælling til babyfødsel også!!
Bare tjek
tickerfactory.com
Jeg synes de er søde og sjove!
Ventetid til ortopædisk kirurg er - helt til 11 oktober... snøft! Men jeg må hellere vente med nye indlæg indtil eksperten har kigget på fødderne.
Han var så dygtig sidst - jeg var smertefri i fødderne i mindst ti år, så..
Cyklen må vente lidt endnu - og det skal være små ture i begyndelsen.
Lige nu har jeg "stævne feber" - er jo med til at arrangere de Sjællandske mesterskaber - Pinsestævnet.
Den måde man rider konkurrence på i den islandske heste verden er MEGET besværlig!
Der går tre hele dage til et World Ranking Liste stævne. Fra tidlig morgen til sent om aftenen.
Og der skal utrolig mange hjælpere for at kunne afvikle sådant et stævne.
Minimum 10 dommere - de får betalt i hh til officiel takst
meget få gider sidde som dommer sekretær tre hele dage - så man skal have fat på ca 20 kompetente dommersekretærer
Der skal være speaker på hele tiden - naturligvis
Og folk i sekretariatet - som holder styr på points etc - også fuldtidsbemanding.
Fuldtidsbemanding til at styre at rytterne ved opvarmningsområdet så de ved hvornår ekvipaget skal til collecting ring. Der indpiskeren står og krydser af.
Og så skal der ledvogtere til som åbner og lukker når ekvipagene skal ind og ud fra ovalbanen.
Folk til at passe cafeteriet, folk til at passe toiletvognene, folk til indtjekning...
>Jeg hænger heldigvis kun på hjælpere og dommersekretærer i år...
så cyklen, slankekuren og sågar min egen hyps må vente indtil efter pinse før jeg tager seriøst fat på mine egne privatopgaver!
Hvem sagde "Tordenskjolds soldat"??? hihi
Nej, jeg havde det sjovt i går hvor jeg var indpisker ved collecting ring.
Godt nok nervepirrende! Jeg var sikkert mere nervøs end mange af rytterne!
Sól
13 år28. maj 2011 kl. 11:23
Store_Michael (slettet)
Skulle du ikke lære at sige nej ?? var det ikke det jeg hørte ;-)
Det sagt, så ved jeg hvor svært det er at afholde stævner af den størrelse, så nej her må du ikke vælge fra... Er sikker på at de har brug for alt din erfaring her.
Vi holder selv 2 store Landstævner om året. et for hest og et for pony. Det er virkelig noget der trækker tænder ud.. uha.. Desværre er vores klub fyldt med egoister (som der jo er rigtig mange af i hesteverdenen) og folk vil ikke rigtig kigge på stævnerne som en proffesionel affære.. Det betyder at vi "tordenskjolds soldater" må løbe rigtig stærkt.. Hvis bare man var rigtig boss der, og folk var ansatte, så skulle der godt nok andre boller på suppen :-) Men sådan er det i den frivillige verden.. de fleste er sig selv nærmest, og synes jo bare vi skal hygge os..
Det sagt.. så ville jeg jo slet ikke undvære det :-)
Så jeg fortsætter også i flokken af "Tordensjolds soldater".
Men lykke til med stævnet.. Du har rigelig at se til kan jeg regne ud.. Håber føderne vil arte sig i forløbet..
Knus
Michael.
Det sagt, så ved jeg hvor svært det er at afholde stævner af den størrelse, så nej her må du ikke vælge fra... Er sikker på at de har brug for alt din erfaring her.
Vi holder selv 2 store Landstævner om året. et for hest og et for pony. Det er virkelig noget der trækker tænder ud.. uha.. Desværre er vores klub fyldt med egoister (som der jo er rigtig mange af i hesteverdenen) og folk vil ikke rigtig kigge på stævnerne som en proffesionel affære.. Det betyder at vi "tordenskjolds soldater" må løbe rigtig stærkt.. Hvis bare man var rigtig boss der, og folk var ansatte, så skulle der godt nok andre boller på suppen :-) Men sådan er det i den frivillige verden.. de fleste er sig selv nærmest, og synes jo bare vi skal hygge os..
Det sagt.. så ville jeg jo slet ikke undvære det :-)
Så jeg fortsætter også i flokken af "Tordensjolds soldater".
Men lykke til med stævnet.. Du har rigelig at se til kan jeg regne ud.. Håber føderne vil arte sig i forløbet..
Knus
Michael.
13 år29. maj 2011 kl. 19:15
solakka
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@michael - ja mellem os Tordenskjolds soldater: puha!
Jeg var helt kvæstet. Frygter virkelig hvordan jeg skal kunne leve op til mine pligter FØR stævnet. Og endnu mere hvordan jeg kommer igennem stævnet uden at helt kollapse. Af nogen grund er jeg ikke så frisk som jeg plejer...
Tror det er de massive skuffelser som har "ÆDT OP" min livsglæde, livs appetit...
Jeg trænger vist gevaldig til en ferie.
Og at få afstand til de grimme oplevelser...
Det piner mig, at jeg ikke har fundet et sted hvor jeg føler jeg trygt kan lade min hest være opstaldet. Og hvor man ikke straks tager hele armen hvis jeg giver et lille finger.
Men i dag har jeg lidt mere overskud end i lang tid! Og det er jo skønt!
Vægten har nu ikke steget SÅ meget som jeg frygtede - jeg ligger præcis på plan.
Og kommer snildt under plan så jeg har en sikkerhedsmarginal - bare jeg har geisten en uge så er det på plads.
Jeg tror jeg mangler at tage mig en kæmpe tudetur. Frustationerne og stress hormonerne har sat sig fast.
Men jeg HADER at tude! (hihi hvad er det dog jeg tænker?? Tanken "det er KUn piger der tuder" fløj gennem mit hoved - nååh - jeg er jo altså af kvindeligt køn, så... det er vel OK at tude? En gang per år? Eller fire..)
Det er motionen som skal op at køre - så vinder jeg over stress hormonerne.
Men kun hvis jeg har så meget tempo på, at jeg får sved på anden..
Håber I andre tabere er mere fremgangsrige end mig! Og jeg kommer nok tilbage på banen - bare vent!
Sól
Jeg skal overstå pinsestævnet først!
Jeg var helt kvæstet. Frygter virkelig hvordan jeg skal kunne leve op til mine pligter FØR stævnet. Og endnu mere hvordan jeg kommer igennem stævnet uden at helt kollapse. Af nogen grund er jeg ikke så frisk som jeg plejer...
Tror det er de massive skuffelser som har "ÆDT OP" min livsglæde, livs appetit...
Jeg trænger vist gevaldig til en ferie.
Og at få afstand til de grimme oplevelser...
Det piner mig, at jeg ikke har fundet et sted hvor jeg føler jeg trygt kan lade min hest være opstaldet. Og hvor man ikke straks tager hele armen hvis jeg giver et lille finger.
Men i dag har jeg lidt mere overskud end i lang tid! Og det er jo skønt!
Vægten har nu ikke steget SÅ meget som jeg frygtede - jeg ligger præcis på plan.
Og kommer snildt under plan så jeg har en sikkerhedsmarginal - bare jeg har geisten en uge så er det på plads.
Jeg tror jeg mangler at tage mig en kæmpe tudetur. Frustationerne og stress hormonerne har sat sig fast.
Men jeg HADER at tude! (hihi hvad er det dog jeg tænker?? Tanken "det er KUn piger der tuder" fløj gennem mit hoved - nååh - jeg er jo altså af kvindeligt køn, så... det er vel OK at tude? En gang per år? Eller fire..)
Det er motionen som skal op at køre - så vinder jeg over stress hormonerne.
Men kun hvis jeg har så meget tempo på, at jeg får sved på anden..
Håber I andre tabere er mere fremgangsrige end mig! Og jeg kommer nok tilbage på banen - bare vent!
Sól
Jeg skal overstå pinsestævnet først!
13 år30. maj 2011 kl. 13:10
solakka
Og så tager vi på mini ferie!
På fredag tager vi fire piger i forskellig alder afsted til RØMØ sammen med vore heste!
Håber køreturen derhenne og tilbage går godt.
Og så håber jeg at både to- og firbenede får en herlig ferie ved Vesterhavet!
Vi er tilbage den 6. juni - så det er blot en lille mini ferie!
Håber køreturen derhenne og tilbage går godt.
Og så håber jeg at både to- og firbenede får en herlig ferie ved Vesterhavet!
Vi er tilbage den 6. juni - så det er blot en lille mini ferie!
13 år30. maj 2011 kl. 13:12
bruger slettet
re: Og så tager vi på mini ferie!
Hey.
Har ikke læst hele din tråd men så da så meget at du også gerne vil have en bryst reduktion. Jeg er dog kun 27 men vil også gere have den. Jeg mangler 12 kg for at komme til det punkt. Har heller aldrig haft held med at træne dem så det hjalp...
Men held og lykke. Vi må holde hinanden oppe.
Har ikke læst hele din tråd men så da så meget at du også gerne vil have en bryst reduktion. Jeg er dog kun 27 men vil også gere have den. Jeg mangler 12 kg for at komme til det punkt. Har heller aldrig haft held med at træne dem så det hjalp...
Men held og lykke. Vi må holde hinanden oppe.
13 år30. maj 2011 kl. 17:20
Store_Michael (slettet)
Ja opstaldning er en tillidssag..
Her er vores bedrider supper god, ja eleverne også.
Hertil arbejder min "yndlings-svigerinde" som staldpasser - så jeg er helt tryg ved HRV :-)
Men, men, men.. Ingen Hingste og ingen Isbukke :-(
Øv.. Min svigerinde arbejdede et årstid oppe hos en som har noget terapiridning på isbukke.. der blev hun vældig glad for dem.
Nu har hun jo selv Dansk Varmblod. En stor Sort en..
Men Sol, du må have fundet en super sørgelig film..
Kan anbefale "Legends of the Fall", eller legendernes tid på dansk... super sørgelig film..
Så skal du nok få åbnet for sluserne.. :-)
Er ellers noget af en køretur du vil have ham ud på. Godt han er kørevant.. Uha alle de heste man gennem tiden har set forsøgt læsset... er ikke altid tålmodigheden rækker, og så har man tabt :-) For uanset hvad, så er hesten stærkest..
Håber du får en god aktiv uge, og det for egne interresser, og ikke andres :-)
God, dag..
Knus
Michael.
Her er vores bedrider supper god, ja eleverne også.
Hertil arbejder min "yndlings-svigerinde" som staldpasser - så jeg er helt tryg ved HRV :-)
Men, men, men.. Ingen Hingste og ingen Isbukke :-(
Øv.. Min svigerinde arbejdede et årstid oppe hos en som har noget terapiridning på isbukke.. der blev hun vældig glad for dem.
Nu har hun jo selv Dansk Varmblod. En stor Sort en..
Men Sol, du må have fundet en super sørgelig film..
Kan anbefale "Legends of the Fall", eller legendernes tid på dansk... super sørgelig film..
Så skal du nok få åbnet for sluserne.. :-)
Er ellers noget af en køretur du vil have ham ud på. Godt han er kørevant.. Uha alle de heste man gennem tiden har set forsøgt læsset... er ikke altid tålmodigheden rækker, og så har man tabt :-) For uanset hvad, så er hesten stærkest..
Håber du får en god aktiv uge, og det for egne interresser, og ikke andres :-)
God, dag..
Knus
Michael.
13 år30. maj 2011 kl. 20:03
solakka
Hej Michael
ja, den lange køretur fra Helsingør via Manderup og helt til Rømø bekymrer mig..Og så turen hjem igen... Mik er slet ikke vant til den slags. Han plejer nok være rimeligt nem at læsse, men man ved jo aldrig. Han er jo ikke så vant at køre i trailer, har vist kørt ca 15 gange i trailer samlet under hele sit 12 årige liv. Og KUN korte ture! Det er jo ingenting hvis man tænker på konkurrenceheste som kører til stævner hele tiden.
Heldigvis har den som skal køre vist nok trailerkort og ret at køre. Og så kører hun langsomt. Så de andre bilister kommer at få fnidder - men fred være med dem. Håber der ikke sker uheld og Mik kommer til skade. Så tilgiver jeg aldrig mig selv.
Men hvis man aldrig tør noget - så kan man heller ikke udvide sine vyer! Det bliver vanvittigt spændende!
Vi skal sågar køre i trailer hver dag - sommerhuset med folde som vi har lejet ligger langt fra stranden. Så det bliver god træning for Mik..
Islandske heste er noget helt for sig selv - de der gangarterne er SVÆRE.
Det gik lidt bedre i dag - fordi vi fik gode råd af en sød pige som vi fulgtes med ud i skoven.
Onsdag skal vi have lidt undervisning.. og så må vi se.
Mon jeg kan holde mig på måtten vedr. kost når vi nu ER på ferie??
Hvis jeg nu kan styre min trøstespisnings-trang her til aften - så ser dagens energiregnskab OK ud
så det går jo fremad!
Sól
ja, den lange køretur fra Helsingør via Manderup og helt til Rømø bekymrer mig..Og så turen hjem igen... Mik er slet ikke vant til den slags. Han plejer nok være rimeligt nem at læsse, men man ved jo aldrig. Han er jo ikke så vant at køre i trailer, har vist kørt ca 15 gange i trailer samlet under hele sit 12 årige liv. Og KUN korte ture! Det er jo ingenting hvis man tænker på konkurrenceheste som kører til stævner hele tiden.
Heldigvis har den som skal køre vist nok trailerkort og ret at køre. Og så kører hun langsomt. Så de andre bilister kommer at få fnidder - men fred være med dem. Håber der ikke sker uheld og Mik kommer til skade. Så tilgiver jeg aldrig mig selv.
Men hvis man aldrig tør noget - så kan man heller ikke udvide sine vyer! Det bliver vanvittigt spændende!
Vi skal sågar køre i trailer hver dag - sommerhuset med folde som vi har lejet ligger langt fra stranden. Så det bliver god træning for Mik..
Islandske heste er noget helt for sig selv - de der gangarterne er SVÆRE.
Det gik lidt bedre i dag - fordi vi fik gode råd af en sød pige som vi fulgtes med ud i skoven.
Onsdag skal vi have lidt undervisning.. og så må vi se.
Mon jeg kan holde mig på måtten vedr. kost når vi nu ER på ferie??
Hvis jeg nu kan styre min trøstespisnings-trang her til aften - så ser dagens energiregnskab OK ud
så det går jo fremad!
Sól
13 år30. maj 2011 kl. 20:53