Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: snart igang... det TROR jeg på
Tak Smølf - jeg trænger vist til et lille los!
Har taget tilløb et par dage... meeen...

Til gengæld vil jeg (atter en gang) gøre opmærksom på at ULD kan hjælpe på smerter!
Tog mig endelig sammen ca. 1½ uge siden at få pakket mit dumme højre ben ind i uld. Begge de lange uldne benvarmere og begge knævarmere på højre ben så snart jeg har været hjemme. Dag og nat. Så prøvede jeg at ride i søndags - og YES!!! Det gik! Godt nok vha piller... men alligevel!
Og så blev der ikke redet så meget skridt - fordi det er det værste når man har ondt!

I dag kl 14.30 får jeg sat skroget på plads ved osteopaten (= en som er både fys og kiro uddannet)
Så kører det!

jeg prøver at tænke på calcits fine "kampråb" : "stærk og slank mor"! så jeg kan holde mig fra at falde i!

Venter på telefonsamtal vedr. hospitalstid... jeg har fået udslæt som generer..

Torsdag: Mik skal have kiropraktor behandling.
Indkommende tirsdag: tid på Hamlet privat hospital. Nu ORKER jeg ikke mere vente og håbe at det offentlige sundhedssystem GØR tilstrækkeligt for min datter så hun kan få det bedre.
jeg fyrer nok af min kapitalpension på det projekt...

Det er jo helt sindsygt - først betale ENORME summer i topskat i 30 år... og så alligevel være nødt til at bruge den surt opsparede kapitalpension på hospitalsbehandling af ens barn...

Men selvfølgelig er jeg glad over at jeg kan prøve at hjælpe min datter til at få det lidt bedre...

12 år13. november 2012 kl. 09:42
Lorteland!
Lorteland! Og det gælder næsten alle de tidligere velfærds staterne!
Her har man i hele sin ungdom og voksenliv blevet lullet ind i at grunden til at jeg skulle aflevere største delen af min indtjening var fordi vi havde brug for pengene til at kunne se til at velfærdsstaten fungerer.
At invalider får den hjælp de skal have. kronisk syge som ikke er arbejdsduelige kan få fortidspension og et rimeligt liv. At et enlig mor med tre børn, hvoraf et lider af en meget farlig kronisk sygdom, og som pludseligt bliver smidt på gaden af kvindens kæreste KAN FÅ HJÆLP.
Det troede i øvrigt kvindens læge også!!!
HA! Jeg lyttede med til samtalen med kommunen.
Hvad kan hun få af hjælp og støtte i så vanskelig en situation?

NUL.

Et stort rundt NUL.

Den syge dreng har brug for sin mor. Har brug for ro.
Det er man ligeglad med...
Børnene - ja de må gå på omgang hos familie...
og kvinden? Ja det er hendes problem! Hvis hun ikke finder et sted at bo selv - så må hun jo blive hjemløs og bo på gaden. Ligesom så mange andre...

Grunden til at jeg er så godt orienteret om hvor kæmpestore huller vi har i vores sociale sikkerhedsnet er at jeg er kommet med i diverse foreninger og grupperinger siden jeg fik en kronisk sygdom.

Jeg takker Gud på mine bare, ydmyge, blødende knæ at jeg er så heldig at ikke være afhængig af at få hjælp fra kommunen!!

Hverken i Danmark, Sverige eller Finland.
Det eneste land hvor velfærds samfundet stadig er ganske intakt - det er Norge!

12 år13. november 2012 kl. 13:59
re: Lorteland!
Jeg må altså lige korrigere dig solakka. Jeg kan godt forstå, at du er utilfreds, hvis det er sådan kvinden er blevet behandlet - men det er IKKE ensbetydende med, at hun er blevet KORREKT behandlet.

Da jeg for 9 måneder gik fra min daværende kæreste, så ansøgte jeg kommunen om ny bolig "i forbindelse med ophør af samliv" og dagen efter var der et tilbud om en bolig som jeg kunne overtage 6 uger efter. Det er korrekt, at hvis jeg ikke kunne bo hos min kæreste i de 6 uger, så havde jeg været nødt til (selv) at finde en anden løsning der - men der tilbød kommunen faktisk at jeg kunne låne penge til fair rente til at betale for hotel samt opmagasinering af mine møbler i de 6 uger.

Jeg forstår godt, at det er frustrerende når nogen ikke får den rigtige hjælp - men at skælde og smælde, og sige at hele systemet i hele Danmark er i stykker - det er trods alt (heldigvis) en overdrivelse :)
12 år13. november 2012 kl. 14:16
Det er et lotterispil. Jeg kendte en som mistede sin bolig som var tjenestebolig idet personen ikke længere magtede sit job. Og der var ingen hjælp i Albertslund. Hvorimod en anden kommune tilbød personen at låne penge såfremt denne ville flytte dertil. Jeg har oplevet at miste mit job. Og at ryge ned af den socialerangstige....miste mine venner....som heldigvis for dem, var så godt stillet at de aldrig ville opleve at være på venteliste eller i arb. løsheds køen. Kunne man undgå hele det forløb er jeg sikker på det helbredsmæssigt ville skåne en.
12 år13. november 2012 kl. 15:29
fedania - det er da HELT vildt! Hvor mange børn har du? Du ansøgte om en bolig pga ophør af samliv - og DAGEN EFTER tilbud om en bolig til overtagelse om seks uger!!!

Må man spørge hvad er det for en kommune???

Og du er ikke borgmesterens niece eller andet i den dur...? Nepotisme forekommer hist og pist og over alt.

Det er jo ikke på mine egne vegne jeg er VRED. Jeg har som sådan ikke ens en halv eller kvart ko på isen personligt.

Men det er bare så massivt hvad der kommer frem i foreningerne og de lukkede fora!
Den ene case efter en anden... grelle ting!
hvis man ser på hvor hyppigt de som klager får sin ret... så bliver man jo helt forskrækked.

Jeg kan ellers GARANTERE for at der fra pågældende sagsbehandler side overhoved ikke blev sagt et eneste ord om at man kan ansøge om at få en bolig og kommunen hjælper en at få en bolig når man er smidt ud på gaden af sin kæreste.
Der blev iskoldt sagt at det er hendes problem og det må hun klare selv.
Seks ugers ventetid er jo pea nuts! Hvis man VED det tager en ende - så er det nemmere at kunne bo i en kuffert hos venner og bekendte. Eller for den sags skyld på vandrerhjem. Bed and breakfat - what ever.
12 år13. november 2012 kl. 17:34
Inge børn, bare mig - fik en 76 m2 lejlighed 3v med (stor) stue, køkken (med spiseplads) og 2 værelser i Ishøj kommune. Og nej, ingen relation til kommunen (ud over, at de også var behjælpelige med lejebolig da vi flyttede til kommunen fra Sønderjylland året før).

Jeg tænker lidt, at du sikkert kun hører alle de negative historier - hvor ofte hører man lige en stille sig op til et utilfredshedsmøde og sige "jamen, jeg er altså tip top tilfreds med den behandling jeg har fået" - de bliver jo hjemme, for hvad skulle de lave til sådan et arrangement? :)

Jeg ved godt, at der er nogle sagsbehandlere rundt omkring som ikke gør deres job godt nok - hey, det sker sgu også for mig ind i mellem, at jeg behandler sager anderledes (dårligt) på en dårlig, stresset sag end på en god dag - men heldigvis har jeg ikke med menneskeskæbner at gøre, men "kun" kortleverancer.
12 år13. november 2012 kl. 19:11
Tror nu også mest du har set de 'slemme' sager, det er jo oftest dem der kommer frem.. Er man blevet behandlet godt, kan man bare gå rundt og smile lidt, men der bliver sjældent gjort så meget ud af det!
Og ja, der sker desværre fejl til tider, men andet ville jo være et mirakel!

Og ja, det er øv, men I må kæmpe videre, og i sidste ende, skal det nok gå.. Du er en sej kvinde, har været igennem meget, og jeg er sikker på, at du nok også skal finde en positiv løsning her :)
12 år13. november 2012 kl. 21:16
Ja, du er sej Sol.....et stærkt og spændende menneske:-)

Glæder mig på dine vegne Fediana.....
12 år13. november 2012 kl. 23:16
Super dejligt fedania! Jeg synes faktisk jeg har hørt godt om Ishøj kommune tidligere!
Der kan jo være lidt i det, at man mest hør til de cases hvor borgeren bliver ladt i stikken, ikke hjulpet, mistænkeliggjort..
Men det som er værd at fæste sig ved er at de borgere som kan overkomme at klage får ret i så pinlig høj grad.
Det er også ganske naturligt at procentandelen af "bad cases" = svigtede borgere er højere blandt syge borgere. Fordi i "normalbefolkningen" er der jo mere sjældent brug for hjælp fra kommunen!
Det som er en forkert opfattelse er at folk kun skriver i grupperne når de er kede af det, når de er blevet svigtede, mistænkeliggjort og alle de andre "søde" numre de bliver udsat for. Tværs om - det er ligesom her på madital. Vi skriver jo hellere end gerne når det er gået os godt!!
Præcis som her deles der med rund hånd ud af ris, ros, gode råd, sympati og til lykke ønsker.
Blot er emnerne meget alvorlige. Af og til direkte livstruende situationer.
Ibland tror jeg at de lukkede grupper direkte redder liv!
Fordi der altid er nogen som svarer med det samme!
(hehe måske ulækert, synes nogen, at mobilen også er med på toilettet..?) men de ny telefoner med internet adgang er da både underholdning og adspredelse plus LIVLINE når folk bliver rigtig syge.. om natten, alene hjemme, "ny i faget"... jeg har ikke selv sådan en mobil. Men har da midt om natten trøstet og givet gode råd..
Det er nemlig forbløffende hvor svært det er for nybegynder IBD patienter (og også mere garvede) at fatte at dehydrering er en livsfarlig tilstand...og når det sprøjter ud fra begge ender plus man mister meget blod - så kan man hurtigt komme i så dårlig tilstand at akut indlæggelse er nødvendig. Og væskebalancen må genoprettes ved intravenøs tilførsel af væske og elektrolytter. Blodprocenten op gennem blodtransfusion...

Nåh - dette var et sidespring.
Jeg vil blive ved med at advare: velfærdssamfundet ER afmonteret. Stol ikke et øjeblik på at du får hjælp af kommunen hvis du kommer i klemme. Se til at du SELV er forberedt økønomisk på personlige katastrofer.
Læg penge til side - cool cash som du selv disponerer over.
Lad være at tage på ferie, købe ting du ikke helt nødvendig skal have - og spar op i stedet for.
Hvis du ikke KAN spare op så må du bede til Gud om at du ikke bliver syg, ramt af ulykker mv.

Forsikringer? ØØØH - jeg kender to med alvorlige men efter bilpåkørsler som først efter fem års helvede fik både fortidspension og udbetalt sine forsikringspenge...
FEM år! Tunge år da hele deres tilværelse blev lagt i ruiner... og de ikke kun skulle bokse med at vænne sig til et alvorligt handicap med smerter men blev pint og plaget af kommunens medarbejdere som var helt sikre på at de var simulanter...
Jeg var blandt andet med som bisidder for den ene.
Så det er altså ikke fantasier dette her.

Nej - nu må jeg tænke på noget andet!
Se om mit eget "hus" (smiler) !
Starter på en ny besked...

12 år14. november 2012 kl. 05:54
Av - det gamle skrog!
I går måtte Osteopaten virkelig arbejde på at rette mig op!
Bagefter var jeg helt færdig..
Skal til "tortur-massage" i dag - jeg ved jo fra tidigere at kombinationen osteopat efterfulgt af massage er det som hjælper hurtigst.
Det gør ONDT hist og pist..

Håber jeg kan klare at først få massage - for at bløde op mine forkrampede muskler så de ikke trækker bækkenet skævt igen..
og bagefter skal jeg til hospitalet..
De vil kigge på de mystiske udslæt jeg har. Måske allergi overfor medicinen..?

Jeg håber jeg kan få lov til at blive sat ned i medicin. Og at det er OK med noget antihistamin.

Ærgerligt at jeg IKKE må motionere særligt meget.. osteopaten mente at mine led er hævede og kombineret med skævheden så kommer der nerver i klemme.. og derfor gør det ondt..
Motion vil ikke være godt for de hævede led.. bare lidt og blidt er OK
Hrmpf!
Så må jeg opnå vægttab fremmest gennem reduceret kost!
Det er ikke nemt at holde igen!
Men som altid:
hvor der er vilje - er der en vej!

Jeg prøver at huske på calcits fine motto: "stærk mor - slank mor"!
12 år14. november 2012 kl. 06:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...