Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

enig i det med salget..
Sig nej!!!.... vi skal ikke sælge vores landsforsyning til et investeringsfirma - endda et af de mest grimme af slagsen.. :-(
De ledende medarbejdere + politikere tjener på salget - og borgerne betaler.. (og jeg er så liberal, som man kan være - og alligevel har jeg denne holdning)
Prøv at se hvordan det er gået med DSB / TDC / Post DK /osv....
= dårligere service og højere betaling!!
10 år1. februar 2014 kl. 08:12
De mennesker man har elsket højt - og mistet - glemmer man aldrig.
Firkanten, ja det var dybt tragisk.
De mennesker man har elsket ubetinget - og mistet - glemmer men aldrig.
Man bærer med sig mindet. Med tiden bliver det nemmere.
Men når man mindst forventer det - så hugger savnet til.
Når unge mennesker dør er en del af sorgen det uretfærdige, at et liv blev afsluttet så urimelig tidlig.

Men med tiden kommer også indsigten, at man skal være taknemmelige for den tid man fik sammen.

10 år1. februar 2014 kl. 08:14
Lad vær'med at give penge til Danmarks Indsamlingen!
Lad vær' med at give penge til Danmarks Indsamlingen!

Vi må hellere hjælpe vores egne som er i AKUT NØD lige nu!!

Hjælp hellere en kontanthjælpsmodtager som nu står uden en klink til mad. Endsige penge til at betale sin husleje.

I går var det Sort Fredag. Den dag da den danske velfærd endelig døde. Aflivet af regeringen og Folketinget.

(Og HUSK det var KUN Enhedslisten der stemte mod. Jeg har lyst til at spytte på de hykleriske Dansk Folkepartister og SF'ere som nu efterfølgende "dundrer" mod de forudsigelige konsekvenserne af KH "reformen")

Er I klar over hvor mange familier som er dybt afhængige af at få sin kontanthjælp udbetald - som LOVEN BYDER - og som IKKE FIK penge i går?
Mennesker på kontanthjælp er FATTIGE. De har IKKE en buffer af penge.

Derfor er der nu mange børn som må gå sultne i seng.

Kommunerne er ikke i stand til at løfte opgaven med at implementere kontanthjælps"reformen" - de roder rundt og ved slet ikke hvad de gør. Fejl på fejl på fejl...
10 år1. februar 2014 kl. 09:52
Hold da op nogle tragiske ting du har oplevet, kære Sol! Først at se din elskede blive kørt ned og så at blive jagtet f en psykopat. Det er godt nok hårdt at læse om. Kan godt se at det har krævet en stærk kvinde at komme igennem det. Men hvor er det dog dejligt at tænke på hvor du så er nu - med et stabilt forhold med helten i dit liv og din sjæleven Mik, og med mulighed for og overskud til at agere på vegne af de svage i samfundet. Det er så flot at du orker det, Sol.
Jeg har ikke selv sat mig så meget ind i sagerne i DK, da jeg ikke helt kan overskue to lande på samme tid ( plus en baby), men jeg har dog fulgt lidt med og er meget skuffet over den danske regering. At de kan være det bekendt :( men man kunne nok ikke forvente megen medfølelse fra en statsminister som blev kaldt Gucci-Helle tidligere...

Hvordan går det med at få flyttet Mik- er det denne weekend han skal til sin nye stald?
10 år1. februar 2014 kl. 18:43
Tak Kose!
Det er jo på grund af mine egne barske oplevelser, at jeg er engageret i at støtte, og hjælpe så godt jeg kan!

Men, at sætte sig ind i de mange forfærdelige konsekvenser regeringens asociale kontanthjælps"reform" medfører, kommunernes udbredte lovovertrædelser og svigt - er deprimerende.

Det aller værste er dog, at store dele af befolkningen er blevet manipuleret til at TRO at historierne om "Dovne Robert" og "Fattig Carina" er SANDE og repræsentative. Det er afskyelig, og desværre med største sandsynlighed, bevidst manipulation.

Uden at store dele af befolkningen fejlagtigt tror, at kontanthjælpsmodtagere er DOVNE, og at tage livsgrundlaget fra dem vil få dem til at tage sig selv sammen, få et job, komme igang med studier og frem for alt at derved "holde op med at nasse på os lønmodtagere" - havde det ikke kunnet lade sig gøre at få gennemtrumfet at afskaffe den danske velfærd i det omfang som nu er sket.
Sætter ind et link - det er godt nok en længere artikel - men håber folk vil læse den igennem alligevel. Så flere får indblik i hvordan vores samfund behandler udsatte mennesker!

avisen.dk

Alle danskere bør skamme sig over det som sker for tusinder af udsatte borgere i dette land. Det er værre end nogensinde!

Det var heldigt for mig, at jeg var stærk og kampdygtig, havde skaffet mig en god uddannelse og har nogle egenskaber og færdigheder som har gjort, at jeg både har kunnet skaffe mig gode jobs. Og fastholde de gode jobs også når mit privatliv lå i ruiner.
At Fru Fortuna efterfølgende var så nådig at jeg mødte Helten i Mit Liv var heldigt! Den slags, det er at vinde i livets lotteri!

At jeg så oveni at møde og blive godt gift med en mand jeg kan beundre og altid stole på OGSÅ har fået Mik - det er helt vildt synes jeg!
Når man tænker på hvor dyster prognosen for mit liv var engang....

Mik flytter den 15 februar. Det glæder jeg mig til. På trods af at jeg frygter at han kommer til skade i den ny flok.
På trods af at jeg er enormt ked af at Mik skal flytte IGEN.
Det er ikke godt for heste at blive flyttet rundt.
De er vanedyr og meget sociale dyr.

Det er meget belastende for en hest at komme ind i en ny "familie".
Hvordan ville vi selve have det med at sættes sammen med mennesker vi ikke kender eller er venner med? At være nødt til at være sammen med nogle vi ikke selv har valgt 24/7/356 på et begrænset område?

Heste SAVNER sin "egen familie" og de enkelt individer hesten eventuelt har knyttet tætte bånd til.
Jeg har selv gjort iagttagelser som viser dette. Endog MEGET tydelig.

Måske bliver vi en dag så oplyste, at vi vil betragte det, at skille en hest fra hans egen oprindelige flok, som lige så grusomt og forkastelig, som vi synes det var når slavefamilier blev splittede, den gang i USA, før slaveriet afskaffedes! (In my dreams... I know!)

I dag skal vi på en lille skovtur. Mik skal agere "selskabshest" for ejerens ny hest. Hun fik endelig købt sig en hest. Hendes ny hest flyttede til hendes gård i onsdags. Går alene på fold og sover i boks. GOD IDÉ! Det ville være dumt at sætte ham ind i den lille flok af tre heste - nu de to skal flytte om 13 dage.
Mik har dog "snakket" rigtigt godt over hegnet med den ny hest - som jo er påvirket af at have blevet solgt og flyttet til et nyt og ukendt sted.
På trods af, at de to heste ikke kender hinanden godt, så vil det hjælpe den ny hest, at der er en stedkendt og rolig hest med på hans første ture i det for ham nye og ukendte område.

Når nu Mik skal flyttes, så er det en kæmpe fordel, at han IKKE flytter til et for ham ukendt sted i et for ham ukendt område!
HURRA for det!

10 år2. februar 2014 kl. 09:08
Ikke for at have NEJ-hat på..Men..
..Hvis de, der kunne bestride jobs / starte på uddannelse.. havde gjort det - så var det IKKE nødvendigt at sætte "tommelskruer på hele Danmark.. (og så kunne vi lige tilpas afbryde alt efterbetaling af børnepenge mv.v til udlandet..!)
Jeg vil ikke beskrive mit livsforløb her - (fik selv "tilbudt" førtidspension) men oplever en "laden stå til" af rigtig mange, der blot er dovne nassere - og mange "socialt stærke" får ydelserne - i stedet for de - med store problemer - , som skulle have haft dem.
de pisser mig virkeligt af..
10 år2. februar 2014 kl. 10:11
Super flot - at sparke til dem som ligger nede...
L_B - hvor har du dine ideér fra??? Du følger vist ikke med i hvad der sker...?

Hvis du kender en eller flere som ville kunne bestride jobs eller studere og som IKKE har gjort det på grund af "laden stå til" eller dovenskab - så bed disse mennesker om at stå frem!

Du har selv øjensynlig oplevet et forløb med en kommunal forvaltning....

TROR DU virkelig på fuldt alvor at der er normale, arbejdsdygtige mennesker som af DOVENSKAB udsætter sig for de ydmygelser og andet som kommunerne systematisk udsætter kontanthjælpsmodtagere for???

LÆSTE du overhoved den artikel jeg linkede til??
Nej vel.
Du foretrækker vist at tro at det, regeringen har sat i gang, er både tiltrængt og retfærdigt.

NEJ - hvor jeg græmmes!

Det du fortæller om, at blive TILBUDT fortidspension - lyder meget mærkeligt.

Ikke helt troværdigt når jeg tænker på de flere end 50 personer jeg er i kontakt med som KÆMPER og ikke får fortidspension. Også før alle "deformerne" var det svært af få fortidspension...
10 år2. februar 2014 kl. 10:34
Solakka
Ja- jeg vil stå ved, at mange af KH / FP modtagere ikke er berettigede.. Og ellers må man jo fremlægge et budget.. hvad er "nødvendigt" - og hvad er valgt.. Ydmygelser - ja, det har man også på det normale arbejdsmarked.. og jeg føler mig ydmyget af, at skulle betale for at andre går og dangdererer den.....
10 år2. februar 2014 kl. 10:39
Hvis folk på offentlige ydelser skal fremlægge budgetter, skal folk i arbejde dokumentere at de er deres løn værd. Kontrol er aldrig af det gode - og har man stemt, har man valgt at lægge ansvaret for ens skattepenge i politikernes hænder og stole på at de kan forvalte det godt nok. Det samme gælder vel egentlig socialrådgiverne. Det er dem, der har uddannelsen. Vil man også fortælle sin læge hvilken behandling man skal have for sit forvredne knæ eller hjertesygdom? Næppe. Hvorfor er det så at man mener at man er klogere end folk, der har taget en uddannelse indenfor et felt?

Da jeg tilbage i bumbum ... var det i 1990 blev "tilbudt" revalidering, husker jeg stadig min vrede over at blive "parkeret". Dengang skulle man "bare" tage sig en uddannelse for at få revalidering - men jeg anede jo ikke hvad jeg ville med resten af mit liv. Jeg var forvirret og utryg og havde bare brug for at nogen så mig og det menneske jeg var. I dag - jeg har været sygemeldt for nyligt - er jeg klar over at det med at se mennesket ikke er noget man gør i i kommunerne. Man er en "borger", der skal flyttes rundt i diverse kasser, så det koster mindst muligt.

Og nej, man har ikke de samme ydmygelser på arbejdsmarkedet som man har i systemet. På en arbejdsplads har du altid et valg. Du kan finde dig et andet arbejde. Det kan du ikke, hvis du er landet på kontanthjælp af forskellige grunde, feks. hvis du er langtidssyg eller fordi du ikke kan fastholde et arbejde (af forskellige grunde). Men der er ingen der gider sætte sig ind i hvordan man opmuntrer folk. Det er nemmere at straffe, pine og ydmyge. Grotesk!
10 år2. februar 2014 kl. 11:31
Firkanten
10 år2. februar 2014 kl. 11:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...