#371 af silvercocker
Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+silvercocker
re: Hallå hallå - hvad er der sket!!??
Det var da en herlig belønning for dine mange timers puslen om Mik og gåture med ham. Tillykke.
13 år20. november 2011 kl. 10:43
solakka
yes silvercocker! Det var en dejlig belønning!
Og også en dejlig belønning for de ca 1.000 km jeg har gået med Mik at vi nu kan starte med at ride uden en laaaaang opstartsperiode! Det er bare at gå til ridningen! Det har jeg både dyrlægens ord for PLUS kiropraktorns termografiske optagelser af Mik - da havde vi redet helt normalt tre dage... og ALT var ok (bortset fra der hvor den dyre sadel havde trykket... UNDSKYLD mit grove sprog - men det er ikke sjovt at få bekræftet at man er blevet snydt... 32.800 kr er MANGE penge!
Men heldigvis kommer verdens flinkeste sadelmager i dag med en service-efterset sadel som passer!
I dag starter jeg så småt op med at spise kontrolleret! OG planen er: morgensvømning mindst to gange per uge.
Og også en dejlig belønning for de ca 1.000 km jeg har gået med Mik at vi nu kan starte med at ride uden en laaaaang opstartsperiode! Det er bare at gå til ridningen! Det har jeg både dyrlægens ord for PLUS kiropraktorns termografiske optagelser af Mik - da havde vi redet helt normalt tre dage... og ALT var ok (bortset fra der hvor den dyre sadel havde trykket... UNDSKYLD mit grove sprog - men det er ikke sjovt at få bekræftet at man er blevet snydt... 32.800 kr er MANGE penge!
Men heldigvis kommer verdens flinkeste sadelmager i dag med en service-efterset sadel som passer!
I dag starter jeg så småt op med at spise kontrolleret! OG planen er: morgensvømning mindst to gange per uge.
13 år21. november 2011 kl. 06:14
Ablanu
Det er så ÆRGELIGT at blive snydt! Er det muligt for dig at skrive og brokke dig? Eller holder det ikke, er der bare ikke noget at gøre? For et dårligt omdømme kan de vel ikke holde til, måske kan du få lavet noget om med det? Penge tilbage eller en ny saddel?
Uf ja, dyre regninger er jo ikke godt! Hvordan går det med anmeldelsen egentligt, er den blevet sendt afsted?
Og igen, ros, ros, ros.. Det er imponerende hvad du får gjort for den hest :)
Og de mange kilometre du fik gået, det gav åbenbart lidt ;)
Uf ja, dyre regninger er jo ikke godt! Hvordan går det med anmeldelsen egentligt, er den blevet sendt afsted?
Og igen, ros, ros, ros.. Det er imponerende hvad du får gjort for den hest :)
Og de mange kilometre du fik gået, det gav åbenbart lidt ;)
13 år22. november 2011 kl. 19:59
solakka
Tralala jeg er så glad!!
Tralala jeg er så glad!
Det er bare så HERLIGT at atter kunne ride i skoven!
Herlig for lille Mik at bagefter få komme ud på fold og spise græs - uden at være i snor!
Tak Ablanu for ros!
Helt i "havn" er vi jo ikke endnu - såret er ikke lukket helt. Men det er lillebitte og nemt at holde øje med.
Det kan tage rigtig lang tid før det lukker helt.
Men jeg er stadig så glad at det er rent ubeskrivelig! Svæver på lyserøde skyer!
På trods af, at jeg jo har to vemmelige klagesager jeg bare SKAL køre igennem!
Jeg har ikke endnu taget fat på leverandøren af den megadyre sadel.
Egentlig tog de i hånd på, at de tager sadlen tilbage hvis den ikke passer... det var dengang de tog mål til sadlen. November 2010. Leveringstiden var vanvittigt lang - fik sadlen i starten afapril 2010.
Protesterede straks - sagde den var for lang.
Men de mente jo, at vide bedre end mig... Påstod at det sidste stykke af bagsvidslen og panelerne slet slet ikke kan trykke på hestens lænd... fordi det bærende stykke af panelerne midt på skulle være uldstoppede paneler... og det bagerste stykke fyldt med blød lateks...
Men desværre - det var nok wishful thinking!
De HAR jo heller ikke den store erfaring med islandske heste...
De lovede at komme og justere sadlen i maj, senest juni. Men jeg har ikke hørt et lyd om at Jens fra Tyskland skulle være på vej til DK for at justere sadler...
Sadlen er for lang. Og for TUNG!! Fatter ikke hvad de har haft gang i!
.
Jeg skal lige sunde mig før jeg går i krig med dem!
Klagen over dyrlæge Jens Bakkegaard er sendt afsted til Fødevarestyrelsen Region Øst - lige som sig hør og bør.
Jeg har fået en bekræftelse per brev med et journalnummer. Så den sag kører vel - regner jeg med.
Så snart jeg har fået de to sidste dyrlægeregninger (som har med operationsforløbet at gøre) skriver jeg til Jens Bakkegaard og spørger hvis han vil refundere mig det det har kostet. Svarsfrist 5 arb. dage. Manglende svar = afslag. Betalingsfrist en måned.
Hvis han vil betale - så er den del af klagen afslutted så snart pengene er på min konto.
Hvis han ikke vil, ikke betaler eller ikke svarer indenfor fristen - så starter jeg en klagesag ved Ankenævnet for dyrlæger (under Forbrugerstyrelsen).
Det er jo ikke just sjovt eller hyggeligt at blive tvungen til at skrue bissen på og klage. Hvare sig over inkompetente dyrlæger eller inkompetente sadelleverandører...
Men det SKAL jo gøres!
Lige nu vil jeg koncentrere mig om at nyde livet, være mindst så flittig og samvittighedsfuld med at genoptræne Mik som jeg har været med at passe hans sår..
Verdens flinkeste og dygtigste sadelmager kom onsdag sidste uge og tog med sig den PH sadel han har solgt mig - en brugt! Den skulle polstres om - det skal man gøre mindst en gang om året...
Den eneste brugte sadel jeg har købt tihi - og den eneste som passer Mik! Lidt tankevækkende!
Den sadel passede ikke mig som den var - der var faste knæpuder som drejede mine knæ og gav mig frygtelige smerter i højre hofte, knæ , skinneben...etc
Bad Jim at skære bort sadelpuderne... og komme lidt velcro på som plaster.. hehe Så jeg ville kunne eksperimentere med små knæpuder hvis det viste sig at jeg røg ud over hestens hals... man kan nemlig købe knæpuder med velcro i alle mulioge og umulige størrelser og faconger..
Jim - som er en engel - fiksede med lynets hurtighed både at fjerne knæpuderne og at polstre om sadeln! Og kom med den mandag eftermiddag.
JUBII - jeg kan ride i sadlen helt uden knæpuder! Og det gør næsten ikke ondt! LIDT knurrer mit bækken når vi rider skridt... men så hjælper det med lidt trav, tölt eller galop!
Nej venner - jeg er næsten ikke til at skyde igennem!!!
Og så er jeg så småt kommet igang med at holde styr på hvad jeg spiser!!
glad hilsen fra Sól
Det er bare så HERLIGT at atter kunne ride i skoven!
Herlig for lille Mik at bagefter få komme ud på fold og spise græs - uden at være i snor!
Tak Ablanu for ros!
Helt i "havn" er vi jo ikke endnu - såret er ikke lukket helt. Men det er lillebitte og nemt at holde øje med.
Det kan tage rigtig lang tid før det lukker helt.
Men jeg er stadig så glad at det er rent ubeskrivelig! Svæver på lyserøde skyer!
På trods af, at jeg jo har to vemmelige klagesager jeg bare SKAL køre igennem!
Jeg har ikke endnu taget fat på leverandøren af den megadyre sadel.
Egentlig tog de i hånd på, at de tager sadlen tilbage hvis den ikke passer... det var dengang de tog mål til sadlen. November 2010. Leveringstiden var vanvittigt lang - fik sadlen i starten afapril 2010.
Protesterede straks - sagde den var for lang.
Men de mente jo, at vide bedre end mig... Påstod at det sidste stykke af bagsvidslen og panelerne slet slet ikke kan trykke på hestens lænd... fordi det bærende stykke af panelerne midt på skulle være uldstoppede paneler... og det bagerste stykke fyldt med blød lateks...
Men desværre - det var nok wishful thinking!
De HAR jo heller ikke den store erfaring med islandske heste...
De lovede at komme og justere sadlen i maj, senest juni. Men jeg har ikke hørt et lyd om at Jens fra Tyskland skulle være på vej til DK for at justere sadler...
Sadlen er for lang. Og for TUNG!! Fatter ikke hvad de har haft gang i!
.
Jeg skal lige sunde mig før jeg går i krig med dem!
Klagen over dyrlæge Jens Bakkegaard er sendt afsted til Fødevarestyrelsen Region Øst - lige som sig hør og bør.
Jeg har fået en bekræftelse per brev med et journalnummer. Så den sag kører vel - regner jeg med.
Så snart jeg har fået de to sidste dyrlægeregninger (som har med operationsforløbet at gøre) skriver jeg til Jens Bakkegaard og spørger hvis han vil refundere mig det det har kostet. Svarsfrist 5 arb. dage. Manglende svar = afslag. Betalingsfrist en måned.
Hvis han vil betale - så er den del af klagen afslutted så snart pengene er på min konto.
Hvis han ikke vil, ikke betaler eller ikke svarer indenfor fristen - så starter jeg en klagesag ved Ankenævnet for dyrlæger (under Forbrugerstyrelsen).
Det er jo ikke just sjovt eller hyggeligt at blive tvungen til at skrue bissen på og klage. Hvare sig over inkompetente dyrlæger eller inkompetente sadelleverandører...
Men det SKAL jo gøres!
Lige nu vil jeg koncentrere mig om at nyde livet, være mindst så flittig og samvittighedsfuld med at genoptræne Mik som jeg har været med at passe hans sår..
Verdens flinkeste og dygtigste sadelmager kom onsdag sidste uge og tog med sig den PH sadel han har solgt mig - en brugt! Den skulle polstres om - det skal man gøre mindst en gang om året...
Den eneste brugte sadel jeg har købt tihi - og den eneste som passer Mik! Lidt tankevækkende!
Den sadel passede ikke mig som den var - der var faste knæpuder som drejede mine knæ og gav mig frygtelige smerter i højre hofte, knæ , skinneben...etc
Bad Jim at skære bort sadelpuderne... og komme lidt velcro på som plaster.. hehe Så jeg ville kunne eksperimentere med små knæpuder hvis det viste sig at jeg røg ud over hestens hals... man kan nemlig købe knæpuder med velcro i alle mulioge og umulige størrelser og faconger..
Jim - som er en engel - fiksede med lynets hurtighed både at fjerne knæpuderne og at polstre om sadeln! Og kom med den mandag eftermiddag.
JUBII - jeg kan ride i sadlen helt uden knæpuder! Og det gør næsten ikke ondt! LIDT knurrer mit bækken når vi rider skridt... men så hjælper det med lidt trav, tölt eller galop!
Nej venner - jeg er næsten ikke til at skyde igennem!!!
Og så er jeg så småt kommet igang med at holde styr på hvad jeg spiser!!
glad hilsen fra Sól
13 år23. november 2011 kl. 14:45
calcit
re: Tralala jeg er så glad!!
Dejligt Solakka...at du rider på bølgen.....flot udtryk...godt det føles som om det hele letter lidt....for det har været en trist omgang.......man bliver glad...utroligt som alt smitter....
13 år23. november 2011 kl. 17:33
Nikomath
Hej Tante Sól :o)
Hvor er det dejligt at se/høre at dit humør stemmer overens med dit navn ;o) Endelig medvind på din ridesti - og guderne skal vide, at du i den grad har fortjent det.... Hvor er Mik dog heldig at have dig som ejer ....
Glædes usigeligt på dine vegne og traller sammen med dig i denne sene aftentime. Ikke meget melankolsk finne over dit seneste indlæg ;o))
Knus Nikomath
Hvor er det dejligt at se/høre at dit humør stemmer overens med dit navn ;o) Endelig medvind på din ridesti - og guderne skal vide, at du i den grad har fortjent det.... Hvor er Mik dog heldig at have dig som ejer ....
Glædes usigeligt på dine vegne og traller sammen med dig i denne sene aftentime. Ikke meget melankolsk finne over dit seneste indlæg ;o))
Knus Nikomath
13 år24. november 2011 kl. 03:04
solakka
YES Niko og Calcit!
Det er bare så fantastisk at min lille søde bedste firbenede ven overlever!! Han ser ud til at have det fint!
Det var det hele værd!
Sidder lige ved computeren og gnasker gulerødder!
Mit morgenmåltid består for tiden af:
ca 200 - 300g gulerødder
havregrød kogt på vand og uden salt (21g)
mandler i grøden ca 11- 13 g
en skive rugbrød
et kogt æg
3-4 kopper kaffe med skummet mælk
Jeg kører for det meste ret tidlig ud til Mik - fordi han ikke skal stå i sin boks og blomstre, kede sig...
Tager en lille madpakke med - en skive rugbrød med lidt ost, en frugt og drikke Cultura (hvis jeg har nogen..)
Så morgenen og dagen kører ret OK "madteknisk" for at citere Ninni...
Det er om aftenen og natten at det går galt for mig...
Og så får jeg ikke (endnu) lavet gymnastik...
håber jeg kan tage mig sammen til at tage til svømmehallen SNART!
På trods af diverse fortrædeligheder... ( så kaldt veninde bliver VED med at brænde mig af, bliver ved med at omtale mig nedsættende og det når jeg er tilstede... og så er der "Nasseprincessen"... hun KAN ikke gøre for at det er anstrængende at være sammen med hende.. hun er jo ikke rask, stakkels pige.... men folk med Borderline er besværlige. Anmasende, grænseoverskridende. Og potentielt frygtelige, urimelige ballademagere.. suuk - håber hun snart bliver aktiveret/sendt på skolebænken så hun ikke HELE tiden er i stalden...
Hun er sød nok.
NU.
Men jeg ved hvad hun kan finde på hvis det stikker hende...
Jeg prøver dog at begrænse hendes nasseri gennem at ikke have noget med mig som hun vil have...
Egentlig skylder hun mig et par tusind kroner fra sidst vi havde vores heste på samme sted...
Men hvis jeg slår i bordet - så ved jeg at HUN KAN FINDE PÅ HVAD SOM HELST.
Jeg er ikke bange for hende.
Men jeg gider ikke ballade og hun er ekspert i intriger - det hører til sygdomsbilledet.
Desuden kan hendes raseri gå ud over sagesløse.
Også firbenede.
Det der med at ikke kunne styre sine impulser omkring vrede/raseri - hører også med til sygdomsbilledet..
Som sagt - hun er virkelig sød og hjælpsom. Og sjov og hyggelig.
Men hun kan skifte meget pludseligt og urimeligt...
Hun har et kæmpe behov af at hade og bagtale...
Så jeg lister omkring som på rådne æg.
Hvilket er belastende.
På trods af at hun virkelig har gjort mig fortræd er jeg ikke det mindste vred, bitter eller sur på hende.
Det er hendes tunge skæbne at lide af Borderline og jeg kan ikke andet end at have oprigtigt ondt af hende.
Men jeg skal ikke nyde mere ballade! Så derfor er jeg meget forsigtig!
Og uanset hvad så er mit humør i top! Jeg svæver på lyserøde lykkeskyer - i mit hjerte er jeg GLAd. glad OG taknemmelig.
Og så er jeg lidt stolt. På den gode måde!
YES YES YES - det lykkedes at vriste min kære ven Mik ur dødens gab!
Det er bare så fantastisk at min lille søde bedste firbenede ven overlever!! Han ser ud til at have det fint!
Det var det hele værd!
Sidder lige ved computeren og gnasker gulerødder!
Mit morgenmåltid består for tiden af:
ca 200 - 300g gulerødder
havregrød kogt på vand og uden salt (21g)
mandler i grøden ca 11- 13 g
en skive rugbrød
et kogt æg
3-4 kopper kaffe med skummet mælk
Jeg kører for det meste ret tidlig ud til Mik - fordi han ikke skal stå i sin boks og blomstre, kede sig...
Tager en lille madpakke med - en skive rugbrød med lidt ost, en frugt og drikke Cultura (hvis jeg har nogen..)
Så morgenen og dagen kører ret OK "madteknisk" for at citere Ninni...
Det er om aftenen og natten at det går galt for mig...
Og så får jeg ikke (endnu) lavet gymnastik...
håber jeg kan tage mig sammen til at tage til svømmehallen SNART!
På trods af diverse fortrædeligheder... ( så kaldt veninde bliver VED med at brænde mig af, bliver ved med at omtale mig nedsættende og det når jeg er tilstede... og så er der "Nasseprincessen"... hun KAN ikke gøre for at det er anstrængende at være sammen med hende.. hun er jo ikke rask, stakkels pige.... men folk med Borderline er besværlige. Anmasende, grænseoverskridende. Og potentielt frygtelige, urimelige ballademagere.. suuk - håber hun snart bliver aktiveret/sendt på skolebænken så hun ikke HELE tiden er i stalden...
Hun er sød nok.
NU.
Men jeg ved hvad hun kan finde på hvis det stikker hende...
Jeg prøver dog at begrænse hendes nasseri gennem at ikke have noget med mig som hun vil have...
Egentlig skylder hun mig et par tusind kroner fra sidst vi havde vores heste på samme sted...
Men hvis jeg slår i bordet - så ved jeg at HUN KAN FINDE PÅ HVAD SOM HELST.
Jeg er ikke bange for hende.
Men jeg gider ikke ballade og hun er ekspert i intriger - det hører til sygdomsbilledet.
Desuden kan hendes raseri gå ud over sagesløse.
Også firbenede.
Det der med at ikke kunne styre sine impulser omkring vrede/raseri - hører også med til sygdomsbilledet..
Som sagt - hun er virkelig sød og hjælpsom. Og sjov og hyggelig.
Men hun kan skifte meget pludseligt og urimeligt...
Hun har et kæmpe behov af at hade og bagtale...
Så jeg lister omkring som på rådne æg.
Hvilket er belastende.
På trods af at hun virkelig har gjort mig fortræd er jeg ikke det mindste vred, bitter eller sur på hende.
Det er hendes tunge skæbne at lide af Borderline og jeg kan ikke andet end at have oprigtigt ondt af hende.
Men jeg skal ikke nyde mere ballade! Så derfor er jeg meget forsigtig!
Og uanset hvad så er mit humør i top! Jeg svæver på lyserøde lykkeskyer - i mit hjerte er jeg GLAd. glad OG taknemmelig.
Og så er jeg lidt stolt. På den gode måde!
YES YES YES - det lykkedes at vriste min kære ven Mik ur dødens gab!
13 år24. november 2011 kl. 08:45
calcit
sej den sidste linie...og det er godt at se stædigheden kan bruges meget langt. Og hvor stærk kroppen er. Nu håber Mik vel du får tabt dig, så han ikke skal slæbe for meget hehe......jeg ved du kan tåle lidt gas.
13 år25. november 2011 kl. 13:02
solakka
hehe Calcit - lige min plan!!
Men det bliver godt nok en sej omgang! Jeg har brugt så meget mentalt "krudt" på at redde Mik - og skal fortsat være meget flittig og meget OBS! Uanset hvad MÅ den hest være svækket... så dr skal holdes øje med ham. Såret er jo heller ikke helt lukket endnu.
Genoptræningen kræver også sit!
Men PLANEN - den står fast!
Kiggede lige på svømmetiderne - hm... tirsdag og fredag er der længere tid om morgenen - så jeg kan nå både at svømme og at sidde i Haloo-kabinen og få varmet igennem min krop... som jo knurrer og "brokker" sig hist og pist. Har ikke liiige råd til at gå til osteopat og massage... så jeg må bruge de metoder jeg har råd til!
Det vanskligste bliver at:
1. stoppe med nattespiseriet. Igen igen igen
2. Lade være med at købe chokolade og den slags
3. Tilberede de der 700 - 1000g grøntsager.Og det HVER dag!
Jeg pønser på, at af og til lade bilen stå og GÅ ud til Mik og hjem. Min krop mangler de der lange gåture!
I går var jeg rigtig dum og lusked! Bildte mig selv ind, at hvis jeg køber blød nougat og marcipan og guffer - så HAR jeg fået hvad jeg skal have af den slags for denne måned og næste... så det gjorde jeg!
Haha - julen er ikke en nem tid for folk som mig... som ELSKER nougat og marcipan! Og chokolade! Og og og...
Men jeg kender jo rumlen: det drjer sig om at hive frem STÆDIGHEDEN og holde sig til den.
Enkelt!!! ????
I må gerne heppe på mig - og give mig en opsang hvis jeg plumper i!
Glad hilsen fra
Sól
Men det bliver godt nok en sej omgang! Jeg har brugt så meget mentalt "krudt" på at redde Mik - og skal fortsat være meget flittig og meget OBS! Uanset hvad MÅ den hest være svækket... så dr skal holdes øje med ham. Såret er jo heller ikke helt lukket endnu.
Genoptræningen kræver også sit!
Men PLANEN - den står fast!
Kiggede lige på svømmetiderne - hm... tirsdag og fredag er der længere tid om morgenen - så jeg kan nå både at svømme og at sidde i Haloo-kabinen og få varmet igennem min krop... som jo knurrer og "brokker" sig hist og pist. Har ikke liiige råd til at gå til osteopat og massage... så jeg må bruge de metoder jeg har råd til!
Det vanskligste bliver at:
1. stoppe med nattespiseriet. Igen igen igen
2. Lade være med at købe chokolade og den slags
3. Tilberede de der 700 - 1000g grøntsager.Og det HVER dag!
Jeg pønser på, at af og til lade bilen stå og GÅ ud til Mik og hjem. Min krop mangler de der lange gåture!
I går var jeg rigtig dum og lusked! Bildte mig selv ind, at hvis jeg køber blød nougat og marcipan og guffer - så HAR jeg fået hvad jeg skal have af den slags for denne måned og næste... så det gjorde jeg!
Haha - julen er ikke en nem tid for folk som mig... som ELSKER nougat og marcipan! Og chokolade! Og og og...
Men jeg kender jo rumlen: det drjer sig om at hive frem STÆDIGHEDEN og holde sig til den.
Enkelt!!! ????
I må gerne heppe på mig - og give mig en opsang hvis jeg plumper i!
Glad hilsen fra
Sól
13 år26. november 2011 kl. 07:37
silvercocker
Kan du ikke i stedet for at sige du vil spise månedens marcipan og nougat nu, planlægge præcis hvad du vil lave af konfekt, og tillade dig selv at spise så meget af det du kan KUN i juledagene? Tre-fire dages overspisning er bedre end en måned fuld af 'undtagelser'. Jeg fik også taget tidligt hul på julekonfekten, så snart det var kommet på hylderne, men jeg fik så også spist så meget jeg overhovedet orkede. For en uge siden købte jeg så lidt mere, og det er kommet op oven på skabet og skal ligge der frem til jul, for jeg er bange for butikken ikke har mere tilbage til den tid. Og denne gang tror jeg fuldt og fast på at jeg kan lade konfekten være. Desuden holder jeg tankerne på hvordan jeg kan lave diverse juletraditionelle ting lidt sundere eller med lidt flere grove grønsager, og så tænker jeg egentlig ikke så meget på konfekten. Måske du kan gøre lidt i samme stil, skifte dit fokus og love dig selv at du må spise det hele i selve juledagene men ikke før for der er det jo ikke rigtig jul?
Eneste gang jeg har været i sauna med en finne var jeg ved at dø af overophedning. i forvejen var der varmt, men så kastede finnen vand og nogle grene på stenene og temperaturen steg med det samme, samtidig med at rummet blev væk i damp. Jeg kan godt forstå man så bagefter løber ud i sneen, det var i hvert fald tiltrængt efter den tur. Det er sikkert godt for det stive skelet at blive gennemvarmet sådan, og ja, en tur i svømmehallens sauna må være billigere end besøg hos professionelle radbrækkere. Og mere hyggeligt.
Eneste gang jeg har været i sauna med en finne var jeg ved at dø af overophedning. i forvejen var der varmt, men så kastede finnen vand og nogle grene på stenene og temperaturen steg med det samme, samtidig med at rummet blev væk i damp. Jeg kan godt forstå man så bagefter løber ud i sneen, det var i hvert fald tiltrængt efter den tur. Det er sikkert godt for det stive skelet at blive gennemvarmet sådan, og ja, en tur i svømmehallens sauna må være billigere end besøg hos professionelle radbrækkere. Og mere hyggeligt.
13 år27. november 2011 kl. 10:20