Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Operationen aflyst - bliver indkaldt til konsultation vedr. min metal allergi.
Hm... hvad skal man tænke og sige...?
Men OK - godt nok at der TIL SIDST blev reageret når jeg råbte op!

Hvor svært skal det være at få specifikationer på materialerne af de ting man agter at indoperer i ens krop???

Jeg må vist lede selv!
7 år16. januar 2017 kl. 10:44
Sol - det gør mig ondt at høre at du skal vente endnu længere - og have ondt. Men GODT at de lyttede til dig.
Du skal da have RENT GULD - lige det rigtige til en lille SOL :)
Jeg kan huske at da jeg fik huller i ørene efter min 14 års fødselsdag (ret ualmindeligt i 1965 - men det havde min mor også fået) - insisterede min mor på at mine første øreringe skulle være rent guld for at være uskadelige. Jeg kan ikke huske om ordet allergi blev nævnt.
Jeg håber virkelig at de finder en løsning for dig inden længe!
7 år16. januar 2017 kl. 11:06
Om igen! Operationen bliver alligevel den 19. januar
Blev ringet op af en overlæge som var lidt bedre klædt på..

Og vi blev enige om, at af de muligheder som står til rådighed, er et keramisk knoglehoved det bedste valg for mig.

Så må jeg jo krydse fingre! Og håbe, at operationen går som den skal.

I diskussion med anæstesilægen kom vi frem til, at helbedøvelse er det rette valg i mit tilfælde. På trods af højere døds risiko.

Nu jeg har så mange diagnoser vedr min ryg , og indtil nu NUL ondt i ryggen, så er det bedst lade være med at stikke hul ind til rygmarven i lændeområdet.. også fordi jeg allerede HAR Modic I og II forandringer lige i dette område..

7 år16. januar 2017 kl. 13:04
Sol, jeg krydser også alt hvad jeg kan! Du fortjener så meget at få det bedre hurtigt :)
7 år16. januar 2017 kl. 15:32
hehe - jeg er ret knotten i disse dage...
Jeg plejer altid at have et blodtryk på 110-120/ 80-90.... så det kom godt nok bag på mig, at jeg blev målt til 146/88... nok fordi jeg var MEGA stresset..

Så det er godt, at jeg ikke skal gå og vente i længere tid på operationen. Som er min bedste chance, at få mit liv tilbage...

TAK Alinea - kryds alt hvad du kan torsdag den 19 efter kl 12.00... (og så håber jeg, at jeg IKKE er reserve patienten.... det kan man nemlig ikke vide.. jeg må hellere få mange bøger med mig...)
7 år17. januar 2017 kl. 19:26
Dejligt at der blev taget hånd om det, og at du endda endte med samme tid! Det er derfor man skal sige sådan noget - Så man (forhåbentligt) slipper for komplikationer. Så stærkt!

Jeg blev næsten selv stresset af at læse om din dag, så jeg tænker ikke, at du behøver at tage blodtryksmålingen så alvorligt. Du får den nok målt igen i morgen, der ligger den forhåbentligt lidt bedre!

Jeg krydser også fingre for dig :)
7 år18. januar 2017 kl. 11:18
Så er D-dagen her....
JEP - jeg er tilfreds med, at jegholdt fast ved, at min metal allergi skulle tages alvorlig.
Håber blot, at det ikke påvirker personalets attitude til mig... jeg kan jo bedst lide "ikke sure" kontakter til mine omgivelser... Er jo lidt af en klovn, SNAKKER umådeligt meget. "Finlands svar på Lotte Heise" - det er hvad jeg påstår at være... Dog er Lotte H og jeg MEGET forskellige... fælles nævneren er at munden går. Vi er nok begge blevet vaccinerede med et grammofon stift i sin tid...

Normalt snakker jeg med alle jeg møder. Fortæller diverse anekdoter - sande beretninger fra Muminpappans memoirer... Gør blodprøve tagning til et sjovt event.. rtg ligesådan..
Hvor mange af jer oplever, at den M/K som har taget blodprøven, giver hånd når vores veje atter skilles...? Med et stort smil..?

Nøjr så jeg har pisket rundt for at få alt på plads.... Jeg regner jo ikke med at kunne køre bil de nærmeste min. 3 uger.
Jeg er jo besværlig - andre kan nok ikke vælge bøger på biblo til mig... eller købe ind dit og dat af lidt mere særlige ting.

Lige nu sidder jeg ved min pc og spiser - 05.10 om morgenen. Fordi efter kl 06.00 dut må jeg ikke spise. Skal være 6 timer fastende til det tidspunkt hvor jeg "tjekker ind" - kl 12.. Det kan godt ske, at jeg er reserve patienten og ikke bliver lagt i narkose med det samme efter jeg er tjekket ind.. Og at det bliver MEGET sent i aften før jeg atter får noget at spise... Angivelig mindsker det risikoen for mega kvalme efter operationen hvis man ikke er alt for udsulten... Fastende - ja, fordi ellers kan man blive kvalt i opkast... Så derfor sat jeg vækkeuret til at vække mig kl 04.30.

Morgenmaden er min standard morgenmad .. 10 g hørfrø i ca 30 g drikke cultura, 1 tsk kokosolie, 350 g gulerødder, tomat, agurk, peberfrugt, 1 skibe rugbrød m smør og ost, omelet af 1 æg, en skål med juice gele ( husblas er angivelig super godt for ens led - og hud. Anti rynke behandling oralt. )
Har æblejuice parat - må drikke den slags indtil kl 10.00

Har lagt frem alt det jeg skal have med... sygesikringskort, opladere til mobilen, 5 bøger af forskellig type...

Jeg ved ikke hvorvidt jeg er nervøs, anspændt. Bange er jeg ikke.

Det var så smertefuldt og besværligt at gå i går - så det er en stor lettelse, at operationen er i dag. Faktisk kan jeg ikke rigtigt gå overhovedet...
Det kan godt ske, at der går nogen tid før jeg melder tilbage om hvordan operationen gik. Min pc er jo i kælderen... tror ikke jeg klattrer ned og op med det første.
Men måske Firkant vil hjælpe? Vi er jo både madital, FB og IRL venner!... så jeg kan sende Firkant en sms når jeg er i stand til det...
7 år19. januar 2017 kl. 05:25
Xer fingre fra kl 12 a. Hold fast i at det kun kan gå fremad. Når jeg motionerer på løbebåndet er jeg så taknemmelig for at min kiropraktor i sin tid skubbede mig til operation. Det er en af de bedste beslutninger jeg nogensinde har taget. Jeg er sikker på at det vil gå dig ligesådan. ET STORT KNUS Alinea
7 år19. januar 2017 kl. 06:30
Jeg skal hilse fra Sol. Hun har lige sendt en sms om at alt er gået supergodt. :-D
7 år19. januar 2017 kl. 19:47
Det var godt at høre! Hils tilbage og ønsk god bedring :)
7 år20. januar 2017 kl. 07:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...