Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
JUHUU - kun 8,8 kg fra normal BMI! Det var dejligt at se den slags tal på vægten (igen)!
Jeg startede med BMI 31 i starten af marts - så jeg synes det ikke er så ringe enda! Især som jeg jo desværre ikke kan skrue op for motionen. Men vægttab hovedsagligst sker ved at lægge om kosten - og skære ned på totalmængden.
Til tider fungerer 2:5 glimrende for mig.
Men det bliver en sej omgang, at få høvlet af de sidste 8,8 kg... På så kort tid, som jeg har tænkt mig... Ville jo helst være i mål med vægttab i slutningen af juni.
Men hvis det først bliver i slutningen af juli - så er det OK.
Jeg startede med BMI 31 i starten af marts - så jeg synes det ikke er så ringe enda! Især som jeg jo desværre ikke kan skrue op for motionen. Men vægttab hovedsagligst sker ved at lægge om kosten - og skære ned på totalmængden.
Til tider fungerer 2:5 glimrende for mig.
Men det bliver en sej omgang, at få høvlet af de sidste 8,8 kg... På så kort tid, som jeg har tænkt mig... Ville jo helst være i mål med vægttab i slutningen af juni.
Men hvis det først bliver i slutningen af juli - så er det OK.
8 år14. maj 2016 kl. 08:39
fedania
Hold nu op! Mega sejt klaret igen at være så tæt på normalt BMI - det er virkelig flot klaret! :)
8 år14. maj 2016 kl. 09:19
solakka
Tak fedanis - det er en stor hjælp, at få ros!
Til tider er det ret surt, at "stramme garnet".... holde sig på den smalle sti..
I går var jeg MEGA standhaftig i Netto. Handlede ind i selskab med datter og svigersøn. Og HVAD spottede jeg i spotten?? UUU NEEEJ!! Fazers chokolade med SALMIAK fyld!!! iiiih - enABSOLUT favorit. Og som man sjældent finder i butikkerne...
Svigersønnen som er tynd som en streg i luften snuppede to.
Og jeg - INGEN. NUL.
Der var kun økologiske gulerødder, økologiske bananer og økologisk skummetmælk i MIN kurv!
Til tider er det ret surt, at "stramme garnet".... holde sig på den smalle sti..
I går var jeg MEGA standhaftig i Netto. Handlede ind i selskab med datter og svigersøn. Og HVAD spottede jeg i spotten?? UUU NEEEJ!! Fazers chokolade med SALMIAK fyld!!! iiiih - enABSOLUT favorit. Og som man sjældent finder i butikkerne...
Svigersønnen som er tynd som en streg i luften snuppede to.
Og jeg - INGEN. NUL.
Der var kun økologiske gulerødder, økologiske bananer og økologisk skummetmælk i MIN kurv!
8 år15. maj 2016 kl. 08:16
Firkanten (slettet)
Jeg synes også at det er imponerende at du kun er knapt 9 kg fra et normalt bmi. Jeg er stadig 30 fra mit. ;-) Men du ER jo standhaftig, ved jeg. Og så er din køkkenvægt altså genial. Sådan en vil jeg også have, for min flytter rundt på bordet og det er da nemmere at klappe den ned og så veje af. Jeg drømmer stadig om et køkken mage til jeres.
8 år15. maj 2016 kl. 09:08
solakka
Ej - nu er alt gået i fisk! Surt surt surt!
Er så hammer snot forkølet og hoster så jeg kaster op (og tisser desværre slvf. i bukserne ØV ØV ØV)
Ved ikke hvis sådan en omgang snot OGSÅ påvirker ødelagte led... men jeg er nødt til at bruge krykke for at overhoved kunne humpe rundt det mindste.
Når jeg er så syg, så kan jeg hverken holde styr på kost eller noget som helst.
Opgav at veje. Fik masser af hostebolcher (OG trøste chokolade). Har drukket voldsomme mængder alle-mulige-slags influenza-teer... med honning og solbærsaft.
Heldigvis havde jeg lidt Pectyl tilbage - så jeg kunne få sovet om natten.
Bihulerne har også været helt fyldt op.... og pandehulen.
Det går lillebittesmule bedre i dag. Fandt ingefær i skabet. Og økologiske citroner. Og frisk hvidløg.
Der er ikke en eneste vampyr som tør komme tæt på mig i dag!
Mik blev "familiesammenført" i søndags (og jeg har sikkert vrøvlet medens vi sad og holdt øje).
Det gik super godt! de to store løb et par glædesrunder - nu der kom "ny dreng i llassen". Mik løb lidt med. Men stoppede snart : NED med mulen! Og så skal der spises græs!
Den ene af de store flyttede
Er så hammer snot forkølet og hoster så jeg kaster op (og tisser desværre slvf. i bukserne ØV ØV ØV)
Ved ikke hvis sådan en omgang snot OGSÅ påvirker ødelagte led... men jeg er nødt til at bruge krykke for at overhoved kunne humpe rundt det mindste.
Når jeg er så syg, så kan jeg hverken holde styr på kost eller noget som helst.
Opgav at veje. Fik masser af hostebolcher (OG trøste chokolade). Har drukket voldsomme mængder alle-mulige-slags influenza-teer... med honning og solbærsaft.
Heldigvis havde jeg lidt Pectyl tilbage - så jeg kunne få sovet om natten.
Bihulerne har også været helt fyldt op.... og pandehulen.
Det går lillebittesmule bedre i dag. Fandt ingefær i skabet. Og økologiske citroner. Og frisk hvidløg.
Der er ikke en eneste vampyr som tør komme tæt på mig i dag!
Mik blev "familiesammenført" i søndags (og jeg har sikkert vrøvlet medens vi sad og holdt øje).
Det gik super godt! de to store løb et par glædesrunder - nu der kom "ny dreng i llassen". Mik løb lidt med. Men stoppede snart : NED med mulen! Og så skal der spises græs!
Den ene af de store flyttede
8 år17. maj 2016 kl. 12:42
Firkanten (slettet)
Alt er ikke gået i fisk. Jeg skulle også være slået over på LCHF, men snot gør at det bare ikke er overkommeligt. Du tager ikke meget på af hostemidler osv, men pas på chokoladen. Jeg skal også koge ingefærshot i morgen. I aften har jeg fået pitapizza med usømmelige mængder hvidløgsolie. Og jeg gider ikke skamme mig. :-P
Det er så skønt at høre at Mik er blevet indlemmet hos de andre heste. Jeg håber at det går som det skal.
Det er så skønt at høre at Mik er blevet indlemmet hos de andre heste. Jeg håber at det går som det skal.
8 år17. maj 2016 kl. 21:43
solakka
I dag har terapihesten trænet MIG på den lille ridebane! Kunne lægge krykken fra mig - fordi jeg havde det så sjovt, at jeg kom til at bruge min krop på en GOD måde!
Sens moral: når jeg har det sjovt og er meget optaget af noget - så GLEMMER jeg smerterne. Og så slapper jeg af?? Og bruger kroppen på en OK måde - hvilket leder til mindre smerter = god spiral! (Det er altså min hjemmestrikkede forklaring på hvad der skete på ridebanen i dag - smiler SOL! - og griner glad ved tanken om terapihestens spildopper :D :D :D :D - han ER altså sjov!)
I morgen skal jeg en tur til lægen. På trods af vampyr-afskrækkelses-teens gode virkning - så hoster jeg stadig som en søløve. Så lægen vil lige lytte...
Atter en dag gik UDEN at jeg fik taget mig sammen til at sende MR scanning mv til Modic klinikken i Odense. ARGH! Tiden løber snart ud...
Fik heller ikke rykket Hillerød ryg-ambu. HVOR bliver henvisningen til "funktions rtg" af???
jeg GIDER ikke med det hospitalsvæsen... stoler ikke på dem overhoved.
Fryugter at en eller flere operationer bæliver nødvendige. Og så er det skidt -når man ikke har tillid til hospitalet... (skrev først "hopsitalet" - passende navn for disse hovsa-mennesker)... som IKKE er logiske overhoved.
Sens moral: når jeg har det sjovt og er meget optaget af noget - så GLEMMER jeg smerterne. Og så slapper jeg af?? Og bruger kroppen på en OK måde - hvilket leder til mindre smerter = god spiral! (Det er altså min hjemmestrikkede forklaring på hvad der skete på ridebanen i dag - smiler SOL! - og griner glad ved tanken om terapihestens spildopper :D :D :D :D - han ER altså sjov!)
I morgen skal jeg en tur til lægen. På trods af vampyr-afskrækkelses-teens gode virkning - så hoster jeg stadig som en søløve. Så lægen vil lige lytte...
Atter en dag gik UDEN at jeg fik taget mig sammen til at sende MR scanning mv til Modic klinikken i Odense. ARGH! Tiden løber snart ud...
Fik heller ikke rykket Hillerød ryg-ambu. HVOR bliver henvisningen til "funktions rtg" af???
jeg GIDER ikke med det hospitalsvæsen... stoler ikke på dem overhoved.
Fryugter at en eller flere operationer bæliver nødvendige. Og så er det skidt -når man ikke har tillid til hospitalet... (skrev først "hopsitalet" - passende navn for disse hovsa-mennesker)... som IKKE er logiske overhoved.
8 år18. maj 2016 kl. 23:06
solakka
Nu går den jo ikke længere!
Så må jeg tilbage på sporet.
Det er godt, at jeg VED jeg kan!
Det bliver spændende at se hvad vægten viser i morgen.
Jeg har hverken vejet, tastet ind eller på nogen måde holdt mig tilbage vedr. ædelse!
Sådan har jeg det når jeg bliver syg! Trøste gufferi mv er hvad jeg tyr til.
Hosten er endnu ikke forsvundet. Men er da fri fra tykflydende snot i lange baner - det har været rigtig træls.
Og så har min krop gjort mega ondt. Ligesom tandpine i hele højre ben... Benet har også svigtet pludseligt mange gange.. Men har dog heldigvis ikke faldet slemt - endnu. Har måttet bruge krykke for at kunne gå.
Men nu vender bøtten!
Skal også have købt diverse slidegigt kosttilskud. Fik endelig læst bogen "Lev godt med slidegigt / ved hjælp af den nyeste forskning og viden" af Keld Østergaard (kiropraktor, læge PHD)
Nåja - "den nyeste forskning" er vel så meget sagt! Bogen er fra 2003...
(Må undersøge hvorvidt der findes nogen nyere hehe)
Mik har det fantastisk!
Fik den bedste morgenhilsen ever per sms! Et billede af Mik som står og gnubber med Maskot! ENDELIGT har min hest et godt hesteliv!
Så må jeg tilbage på sporet.
Det er godt, at jeg VED jeg kan!
Det bliver spændende at se hvad vægten viser i morgen.
Jeg har hverken vejet, tastet ind eller på nogen måde holdt mig tilbage vedr. ædelse!
Sådan har jeg det når jeg bliver syg! Trøste gufferi mv er hvad jeg tyr til.
Hosten er endnu ikke forsvundet. Men er da fri fra tykflydende snot i lange baner - det har været rigtig træls.
Og så har min krop gjort mega ondt. Ligesom tandpine i hele højre ben... Benet har også svigtet pludseligt mange gange.. Men har dog heldigvis ikke faldet slemt - endnu. Har måttet bruge krykke for at kunne gå.
Men nu vender bøtten!
Skal også have købt diverse slidegigt kosttilskud. Fik endelig læst bogen "Lev godt med slidegigt / ved hjælp af den nyeste forskning og viden" af Keld Østergaard (kiropraktor, læge PHD)
Nåja - "den nyeste forskning" er vel så meget sagt! Bogen er fra 2003...
(Må undersøge hvorvidt der findes nogen nyere hehe)
Mik har det fantastisk!
Fik den bedste morgenhilsen ever per sms! Et billede af Mik som står og gnubber med Maskot! ENDELIGT har min hest et godt hesteliv!
8 år22. maj 2016 kl. 10:01
kosesmølf
Herligt at familiesammenføringen er gået så fint! Men det hjælper sikkert hvis der er god plads og masser at æde ;)
8 år23. maj 2016 kl. 22:12
Har fundet et internet sted med ENDNU mere "små" øvelser..(folkene bag dette koncept holder til i Hawaii... og vil gerne sølge DVD'er. Men har også lagt ud gratis videoer på YouTube). hvor formålet faktisk lyder mega smart! Det er jo den INDRE muskelkorset som ikke virker enligt hensigten! Der går ikke rettidige neurologiske signaler til mit indre korset om at stramme op og beskytte rygsøjlen... så jeg har brugt de ydre muskler.. men de kommer jo på overarbejde - med forkerte opgaver...
derfor er det heller ikke smart for mig, at træne de ydre mave og ryg muskler. De er rimelig stærke.
Har dog ikke taget hul på øvelserne fra Hawaii - endnu!
Kender du Mihaly Csikszent-mihalyi - han har skrevet en bog som hedder "flow". Når man glemmer tid og sted - er man i "flow"..