Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Tvungen motion!
Haha ufeminint ja det kender jeg godt - det skræmmer mændene. Stærke kvinder. Vi ligner hinanden på det punkt 100 %. Jeg har haft oplevelser hvor jeg heldigvis stadig kan rystes.....
I kampen som du skal tage op, den energi som der er og som den kræver, er altid tung i forbindelse med fordækthed , magt og ønsket om at "skade" den anden. Det er ligesom du sikkert ved i kommunerne hvor der sker mange fejl. Underligt nok er det aldrig noget som de selv opdager og ændre....???og lige så underligt kaldes det fejl???i stedet for det det er.
11 år7. marts 2013 kl. 11:00
Dårligt håndværk
Det er nu ikke noget kommunalt i at en ridesport forretning snyder sin kunde...
Så ingen "konspirations teori" her!
Det drejer sig blot om dårligt håndværk, dårligt købmandskab. Og en FRÆKHED af dimensioner...

Men hvis jeg kan få annulleret købet UDEN domstolens hjælp - så er det jo en god timeløn jeg får som belønning for at måtte fare i blækhuset, tage billeder etc.
11 år7. marts 2013 kl. 11:07
re: Dårligt håndværk
nu vardet bare et eksempel kære solakka.....spændende hvad der sker.....frækhed, ja det er ordet.....ofte.
11 år7. marts 2013 kl. 11:58
re: Dårligt håndværk
Solen skinner...
Mik er ked af det...
Håber han er lidt mere glad i dag..

Hans helbredelse har lange udsigter. Igen igen...
Først forkert diagnose.. vil jeg mene. Ganske usandsynligt at en hest først skulle have hovbyld i højre baghov og så alligevel have kodeledsforvridning i højre bagben...

Det viste sig at han også har en knæskade...

Den her halthed af og til har nu stået på helt fra november...

Mik er ked af at han ikke må være på fold sammen med sine venner... men skal stå alene på sygefold.
Men han leger for vildt hvis han er sammen med de andre. Og så kan benet ikke hele.
Heldigvis er de andre flinke til at snakke med ham over hegnet..

Men mest ked af det er han når han skal have glucosamin - som dyrlægen ordinerede.
EN bøtte koster 1500 kr.. og STINKER

Mik går fra sin mad. Vender bagdelen til og kigger i væggen...

Ved ikke hvorvidt han bedre kan acceptere at jeg laver pulveret til en paste jeg kan sprøjte i munden på ham..

Det må prøves.

Når Mik lider - lider jeg også. Der er direkte forbindelse mellem min hests velbefindende og mit inderste væsen...
11 år9. marts 2013 kl. 10:51
NUL fokus på vægttab..
NUL fokus på vægttab...
Ikke nok med at jeg er bekymret for Mik - er også selv "dårligt kørende"..
PÅ Prednisolonkur pga af hoste... det har hjulpet ca 70%... så det var nok en god beslutning jeg fik lægen til at tage...

Men men men - så snart jeg tog den første pille Prednisolon... så gik der ca 8 timer og så blussede min Helvedesild op!
Ak ja...

Og så har jeg gjort noget gastro eksperten aldeles ikke vil sige god for... stoppede med at ryge.. prøver at narre min Colitis Ulcerosa vha nikotine sugetabletter og tyggegummi..
Og HÅBER sygdommen ikke går i udbrud!
11 år9. marts 2013 kl. 10:58
re: NUL fokus på vægttab..
Stakkels Mik! Har du prøvet at blande Glucosaminen i feks noget melasse eller noget mash? Det skal jo være vådt, og smager kraftigt sådan at det måske overdøver smagen af glucosamin. Du kan også prøve at 'udhule' en gulerod eller et æble, og se om det virker.

men tingene kan jo godt hænge sammen -det er jo tit sådan at hesten aflaster det dårlige ben og dermed fejlbelaster det gode, som så efterfølgende bliver dårligt...Dermed ikke være sagt at han har haft en hovbyld, for så skulle den jo være dukket op, og det gjorde den aldrig, vel?

Men det er da fint at DU får noget mere motion, nu som du skal gå med det lille pelsdyr -sådan kan man se det fra den gode side :)
Gad vide om lille Mik fælder lige så meget som mit store pelsdyr -jeg ahr snart hvide hår overalt!
11 år11. marts 2013 kl. 13:15
Hestesnak - hej Kosesmølf!
Heldigvis har Mik affundet sig med at spise glucosaminen i sin aftens- og morgenmad...
Jeg prøvede ellers ALLE trick - uden held! Blandede det kraftigt stinkende pulver i dejlig varm Irish Mesh - som han eeelsker. Mik sa "NEJ, ellers tak!".
I reven gulerod med stykker af frisk hvidløg. Det var også "FY - nej tak!"
Kom lucerne, gulerodstykker, æblestykker ovenpå... Gear pulver.. ALT var nej tak. Og han blev så mistænksom at han nægtede at spise godbidder (uden glucosamin)...
Men så resignerede han - når han fandt ud af at hvis han ikke spiser sin mad - så må han sulte...

Det går også lidt bedre med hans humør.. Måske er det fordi vi har haft solskin?
Du har helt ret - det positive ved situationen er, at vi skal gå ture sammen! Det er hyggeligt! Og så møder vi bekendte ude i skoven - jeg får en lille sludder og Mik spiser lidt græs..
En ting jeg har lagt mærke til er, at det mest er folk til hest eller til fods med hund ude i skoven. Ganske få mennesker går sig en tur "uden dyr selskab"...

Solen skinner - det har været frost i nat. Så jeg må hellere komme ud til Mik og se til der er vand i hans balje..
Og så tager jeg mine kegler med - så vi kan øve i vores roundpen. Mik trænger til "opgaver"... som jeg kan belønne ham for.
11 år12. marts 2013 kl. 09:30
Hej Solakka,
Lige en lille ting, jeg har en hardcore veninde der har mange års erfaring med heste og rescue arbejde med disse. Hun bruger med stor succes Cortaflex istedet for Glucosamin. Ved ikke om man må linke, men det kan fås her: equestriansupplements.co.uk
11 år13. marts 2013 kl. 11:19
Xebu tusind tak!! Det tjekker jeg! Der skulle da ikke være noget i vejen for, at skrive ind et link når man kommer med et godt råd til en med-madital-taber!
11 år13. marts 2013 kl. 12:24
Og JA! Man må godt skrive om heste, hunde - ja faktisk alt muligt. Vi har vel vedtaget at folk må skrive om stort og småt - om det som optager os. Fordi det har jo en kæmpe indflydelse på hvordan ens vægttab arter sig.
11 år13. marts 2013 kl. 12:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...