Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

NY slankemetode!
Syntes jeg straks måtte dele.... dette er et helt nyt koncept. Som godt nok kræver, at man har tilgang til badevægt og vægt ved HVERT måltid..

videnskab.dk
7 år12. januar 2017 kl. 12:47
jeg hepper på dig!
Det synes jeg bare er mega sejt. Hatten af for at du er motiveret for det. Hvordan går det med vægttabet? Mvh. Niels
7 år12. januar 2017 kl. 14:13
Det er da en morsom teori. Jeg har skrevet til ham. Nu må vi se om han bombarderes af slankefolket, som jo er hyperaktive her i januar. :-D

Hvordan går det, Sol? Operation er om en uge. Jeg håber sådan at du kommer godt igennem.
7 år12. januar 2017 kl. 15:40
Lyder fascinerende. Jeg vejer i forvejen alt hvad jeg spiser. Men hvad med tøj ved vejningen. Jeg forudser jeg ville veje mit tøj hver morgen for at kunne trække det fra :-)

Hvordan går det? Håber du har det bedre, og bliver klar til den store dag.
7 år12. januar 2017 kl. 15:59
Niels - tak!
Jeg har endnu ikke prøvet den ny metode. Men den er helt sikkert "noget for mig" - jeg er jo nørd...

Pt vejer jeg omkring de 74 kg.
Mere end jeg vejede sidste sommer - da den lavest noterede vægt vist var 68 kg.

Men 74 kg er da meget mindre end 86 kg - hvilket jeg vejede da jeg gik igang med vægttab omkring marts 2016 pga slidgigt.
Og meget mindre end den max vægt jeg har haft.. som var omkring 100 kg - så mange kg har jeg ikke slæbt rundt på siden madital kom ind i mit liv.

Jeg vejer mindre nu, end jeg vejede lige efter julens udskejelser...

Lige nu skal jeg ikke kigge så meget på vægttab som på at spise ekstremt sundt!
Er i "training camp" (min helt egen hehe) som forberedelse til operationen den 19 januar.

Tjek: Stoppede med at ryge for ca 5 uger siden. Jeg havde Colitis Ulcerosa i udbrud - så jeg tænkte "man kan jo ikke GÅ i udbrud når man allerede ER i udbrud... PLUS jeg fik max medicinering med Asacol (husker ikke aktiv stoffet lige nu..) men vi snakker om MEGA doser både oralt og den anden vej... Strategien var god nok!
Udbruddet faldt til ro - og jeg kan nå at have været tobaksfri 6 uger. Hvilket anbefales.
Tjek: Alkohol drikker jeg jo ikke andet end MEGET sjældent - så der behøæver jeg ikke tage action
Tjek: spise sundt - se til at der ingen underskud er
Tjek: motion og strækkeøvelser så hoftemuskelerne er så gode som muligt før operationen
Tjek: SOVE (i nat er det ikke optimalt... men denne slags natteravneri skal IKKE gentage sig før den 19)
Tjek: frisk luft HVER dag - det er helt automatisk! Er jo hos min kære hest hver dag. Muger og når hesten går i skridtmaskinen står jeg ved siden om og laver motion jeg også! 30 minutter.

Jep - jeg håber operationen IKKE bliver aflyst/udskudt.
Og håber alt går super godt.

Har aftalt med veninden med tryllestaven (LASER) at mandag efter operationen når jeg er kommet hjem så kommer hun 10 dage i rap og giver sår og knogle laser.
Så BURDE der komme turbo på helingen!
Og NATURLIGVIS vil jeg spise vitamin K2, kalk, magnesium og vitamin D efter operationen - så spyddet i lårbensknoglen og skålen kan gro fast hurtigst muligt. Vil give mit knoglevæv optimale vækst og reparations muligheder!

Så har jeg gjort alt jeg kan.
Og resten - ligger i Guds hånd.
7 år13. januar 2017 kl. 00:17
Du er nok den sejeste kvinde jeg kender, Sol. Tænk at du tager den i opløbet og gør dig til ikke-ryger midt i et udbrud. Logik er dig. Helt sikkert.
7 år13. januar 2017 kl. 00:34
Tillykke med rygestoppet. Jeg er vildt imponeret - rygestop er noget af det sværest man kan give sig i kast med. (Udover sukkerstop, hæ - hæ). Med den fantastiske handlingsplan kan det kun gå godt!
7 år13. januar 2017 kl. 09:59
TAK! Men i går - blev jeg helt hylet ud....
Lille lektion i finske bandeord - som regnes for at være verdens bedste:
SAATANA PERKELE VITTU JUMALAUTA!

Men - egentlig er det nok min egen skyld.

Fordi jeg selv er en fag-nørd, så havde det overhoved ikke faldet mig ind, at der kunne findes naturvidenskablig uddannede akademikere som ikke helt automatisk tænker på, at den som ikke kan tåle krom (Cr), nikkel (Ni) , kobolt (Co) , heller ikke kan tåle de gængse, traditionelle typer STÅL. Ej heller almindelig kirurgisk stål.
Sidste siden i den patienthåndbog vedr. THA (Total Hip Arthroplasty) beskriver det studie DTU har udført lige præcis vedr. hofteproteser MoM (Metal on Metal) og Cr, Ni, Co - så man VED da godt at det er et problem...

Var jo mange mange timer på Hillerød i går... blev enormt stresset - jeg er en klovn til at finde rundt på dette hospital. Og jeg blev jo kostet rundt fra det ene sted til det andet. Og jeg GÅR jo for fanden dårligt. Det gør NASS at gå.
Aldrig nogensinde har man målt så højt blodtryk på mig... jeg plejer at ligge stabilt omkring 110-120 / ca. 90. Så rating 146/88 var godt nok en styg overraskelse...

Ellers havde jeg det sjovt - det kan man jo ligeså godt. Jeg snakker jo meget og gerne...
MEN så fandt jeg jo ud af, at INGEN har reageret den mindste på min information om, at jeg er mega allergisk for diverse metaller!

Og så blev det jo kompliceret!
Der forbandede protesehoved ER altså i stål. Legeret med lige de tungmetaller jeg IKKE kan tåle.... Den unge læge-dame jeg "klemte på maven" var meget flink og piskede rundt i kort galop... Hun fik til sidst fat på en overlæge - som påstod at det INTET betyder med min voldsomme allergi overfor de tungmetaller man bruger i kirurgisk stål.
"Fordi der er en coating".
JEESUS!! har manden dog ikke begreb skabt om tingenes spontane uorden... at entropien øger...

Jeg har da også personlige meget lavpraktiske erfaringer med hvordan nikkel joner migrerer igennem plast og igennem rent guld....

1) Et brillestel med indhold af nikkel (UDEN direkte hudkontankt) - gav mig faktisk diagnosen "hudcancer". Hvilket viste sig være en forkert diagnose. Det var "blot" voldsom nikkel allergi med et stygt kronisk sår. Der VAR jo solid "plastcoating" på stængerne. Og plast "ryttere" ved næseroden. Det hjalp OVERHOVE ikke! Nikkeljonerne migrerede lystigt igennem plasten - og gav mig åbne sår...
Det som hjalp var at bytte ud nikkel brillestellet til et brillestel uden nikkel.

2) 1967 fik jeg en fin Lippes spiral af PE plast sat op. Den virkede upåklagelig i mange års tid. Måske 16 +??. Men efter så mange års års tro tjeneste måtte den kasseres.
Desværre kunne man ikke mere få en magen til.
Så jeg fik en kobber spiral.
Det gik overhoved ikke!
Ganske snart måtte den pilles ud.
Og jeg havde udviklet en så voldsom kobber allergi, at jeg aldrig efterfølgende har kunnet bruge normale (rød guld) guldsmykker. Guld til smykker (rød guld) er normalt legeret med kobber .
Jeg havde en mega flot meget tyk rødguld halskæde. Den var jeg jo ked af, at ikke mere kunne bruge.
Fik assistance fra en ven som kunne ordne, at halskæden blev belagd med rent guld. Men det hjalp heller ikke!

Overlægen skal angivelig ringe mig næste uge.... og så må vi se hvorvidt jeg overhoved tør tage chancen...

Puha - hvad gør jeg så? Hvis jeg ikke tør få sat ind en protese komponent som jeg frygter vil give mig - som er metal allergiker - problemer...???

Når jeg tænker på den ravage som den forbandede kobber spiral medførte! ..... Heldigvis er jeg ikke så forfængelig.. men alligevel trist at jeg ikke kan bruge arvesmykkerne...
Sølv er heller ikke optimalt...
Platin mener jeg at kunne tåle... så bring them on: platin med diamanter = a girls best friend! (NOT - Best Friend har nemlig blød og bamset pels og fire ben
7 år14. januar 2017 kl. 12:28
Og selvom det er coated med plast, må man vel forvente en anelse slid, når det sidder i hoften som jo bruges ret meget. Jeg forstår godt du er bekymret, for så fedt er det jo heller ikke at blive opereret og så blive opereret igen for at få fjernet protesen pga allergi. Og der er altid en risiko ved operationer.

Lytter lægerne til dig eller er det "dem alene vide"?
7 år14. januar 2017 kl. 12:35
Puha - jeg ville også forvente at lægerne kendte til problemer med allergi. Og at 'tage chancen' lyder da slet ikke som en mulighed. Jeg håber virkeligt du finder en læge der vil lytte til dig.
7 år14. januar 2017 kl. 15:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...