Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: Hej Frikadellesmed - hvordan???
Min dagbog har været tilgængelig indtil for kort tid siden. I hele tiden med vægttabet. Jeg er på vedligehold nu og skriver kun ind sporadisk. Så ingen hak i tuden der!
12 år6. december 2011 kl. 10:49
Autum (slettet)
ups
Av av av :( det må du sørme undskylde - jeg kan se du har haft et forrygende vægttab. Tillykke med det.
Ok du skriver ikke din kost ind mere kan jeg forstå, det kunne ellers være fint for andre, der kæmper med vægten, at se hvordan du gør det.
Men det var ikke for at være "spids" men jeg undrede mig bare
Et venskabeligt knus til dig :D
Ok du skriver ikke din kost ind mere kan jeg forstå, det kunne ellers være fint for andre, der kæmper med vægten, at se hvordan du gør det.
Men det var ikke for at være "spids" men jeg undrede mig bare
Et venskabeligt knus til dig :D
12 år6. december 2011 kl. 14:29
solakka
Halååå - må jeg så få "min" tråd tilbage?? LOL
Calcit helt ok du svarer blyanten i min tråd - som jo faktisk står i forkert forum... den hører jo hjemme under "personlige"...
Men Lone flyttede ikke min tråd - og jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvordan jeg flytter den...
Må tage mig sammen en dag!
I min tråd skriver jeg om min kamp for at få høvlet af i alt 22,7kg...
Der har jo været mange svinkeærinder... dramatiske og alt andet end rare begivenheder... det ene efter det andet knust stortå, føl der døde i hoppens bør og skulle skæres ud, mine lunger som gik amok, min datter alvorlig syg, min egen hest som skulle reddes fra døden...
MEN NU SKULLE DER VÆRE RO OVER FELTET så jeg endelig kan koncentrere mig om at få smidt "dødvægten" overbord.
Jeg er jo ikke engang halvvejs. GRRR jeg vejer stadig 13,3 kg for meget. På trods af at jeg har smidt 9,4 overbord.
Startvægten var 87,7 kg og skal ned på 65 kg.
Det kræver fokus og standhaftighed. Og en indsats både madteknisk men også på motionsfronten.
Her på det sidste er det gået rimelig godt - og det er heldigt!
Skal kontrolvejes af min læge om to dage...
Men Lone flyttede ikke min tråd - og jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvordan jeg flytter den...
Må tage mig sammen en dag!
I min tråd skriver jeg om min kamp for at få høvlet af i alt 22,7kg...
Der har jo været mange svinkeærinder... dramatiske og alt andet end rare begivenheder... det ene efter det andet knust stortå, føl der døde i hoppens bør og skulle skæres ud, mine lunger som gik amok, min datter alvorlig syg, min egen hest som skulle reddes fra døden...
MEN NU SKULLE DER VÆRE RO OVER FELTET så jeg endelig kan koncentrere mig om at få smidt "dødvægten" overbord.
Jeg er jo ikke engang halvvejs. GRRR jeg vejer stadig 13,3 kg for meget. På trods af at jeg har smidt 9,4 overbord.
Startvægten var 87,7 kg og skal ned på 65 kg.
Det kræver fokus og standhaftighed. Og en indsats både madteknisk men også på motionsfronten.
Her på det sidste er det gået rimelig godt - og det er heldigt!
Skal kontrolvejes af min læge om to dage...
12 år6. december 2011 kl. 18:49
silvercocker
re: Halååå - må jeg så få "min" tråd tilbage?? LOL
Kære Solakka, det må næsten være en kendsgerning at jo nærmere man kommer sin ideelle vægt, jo bedre fast sidder kiloerne. Når først man er seriøs omkring et vægttab, ryger de første kilo indenfor få uger. Så får man stablet en ny hverdag sammen og vægten falder roligt... Indtil man når et vist punkt og så skal man kæmpe for med to skridt frem kun at tage et tilbage.
Du har tabt halvdelen af det du skulle, du er godt på vej og skal nok nå resten. Du ved jo hvad du skal, du ved jo hvad du skal spise. Og du har massere af andre ting at fylde din dag med, end kalorietabeller og vægtgrafer. For jeg tror ikke det er sport sundt at springe ud i voldsomme akrobatiske øvelser på torturmaskiner, erstatte rigtig mad med proteinpulvere, og glemme alt om at man som person er mere og andet end en der skal tabe sig. Vi skal holde fast i hvem vi er som personer, samtidig med at vi langsomt skiller os af med vores panser af fedt og lader andre møde den vi virkelig er. Og vi er ikke helse- og motionsfreaks inderst inde. Vi er mennesker af kød og blod, der bliver trampet over tæerne, står i blod og snask op til armhulerne for at redde et dyr, og som oplever at nej, al sygdom skyldes ikke livsstil og det rammer bestemt ikke kun dem der lever et 'syndigt' liv fuld af alt det der går stik imod gængs opfattelse af at leve korrekt.
Du har tabt halvdelen af det du skulle, du er godt på vej og skal nok nå resten. Du ved jo hvad du skal, du ved jo hvad du skal spise. Og du har massere af andre ting at fylde din dag med, end kalorietabeller og vægtgrafer. For jeg tror ikke det er sport sundt at springe ud i voldsomme akrobatiske øvelser på torturmaskiner, erstatte rigtig mad med proteinpulvere, og glemme alt om at man som person er mere og andet end en der skal tabe sig. Vi skal holde fast i hvem vi er som personer, samtidig med at vi langsomt skiller os af med vores panser af fedt og lader andre møde den vi virkelig er. Og vi er ikke helse- og motionsfreaks inderst inde. Vi er mennesker af kød og blod, der bliver trampet over tæerne, står i blod og snask op til armhulerne for at redde et dyr, og som oplever at nej, al sygdom skyldes ikke livsstil og det rammer bestemt ikke kun dem der lever et 'syndigt' liv fuld af alt det der går stik imod gængs opfattelse af at leve korrekt.
12 år6. december 2011 kl. 19:36
solakka
re: Halååå - må jeg så få "min" tråd tilbage?? LOL
Helt enig Silvercocker! Sund kost kan ALDRIG erstattes med pulver! Og på den lange bane duer ikke hurtige vægttab... der skal livstilsændringer til hvis den optimale vægt skal holdes... Men jeg må gå til bekendelse: jeg ELSKER "torturcentre"! Men denne gang har jeg valgt det fra - fordi det er for dyrt. Og jeg har andre ting jeg skal som også giver motion. Det er billigere at gå til svømning - og sandsynlighden for at jeg får skader er meget mindre... det er mere skånsamt at svømme.
Men en dag vender jeg frygtelig tilnage til alle de dejlige "tortutmaskinerne" hehehe!
Dagens svømning var det ikke så nemt at komme afsted til UJ UJ!!! Sne på vejen og bilruden skulle renses for is... men afsted, det kom jeg!
Dagens super højdepunkt var dog når lille Mik - efter arbejde i hånden som opvarmning - blev jaget rundt i rondelen i galop og bagefter viste lige så flot trav som tidligere! Med svæv, god bagpartsaktion og blændende forbensaktion! AK - ikke et øje var tørt!
Han har jo lidt problemer efter det kæmpesår - går pludselig krydsgalop på højre volte. I begyndelsen når han atter kom i træning slæbte han bagbenene efter sig - det så IKKE godt ud. Men efter det han viste i dag er jeg fortrøstningsfuld! Han skal nok blive mindst lige så god ridehest som før.
Og så blev han endelig "familiesammenført" og fik komme ud på vallakfolden med to andre vallaker. Jeg håber sammenføringen vil gå glat og uden skrammer!
Så dagens motion for både hest og rytter var OK. Madteknisk ser det også godt ud - må bede Helten i Mit Liv om at sætte lås på køleskabet i nat!
Men en dag vender jeg frygtelig tilnage til alle de dejlige "tortutmaskinerne" hehehe!
Dagens svømning var det ikke så nemt at komme afsted til UJ UJ!!! Sne på vejen og bilruden skulle renses for is... men afsted, det kom jeg!
Dagens super højdepunkt var dog når lille Mik - efter arbejde i hånden som opvarmning - blev jaget rundt i rondelen i galop og bagefter viste lige så flot trav som tidligere! Med svæv, god bagpartsaktion og blændende forbensaktion! AK - ikke et øje var tørt!
Han har jo lidt problemer efter det kæmpesår - går pludselig krydsgalop på højre volte. I begyndelsen når han atter kom i træning slæbte han bagbenene efter sig - det så IKKE godt ud. Men efter det han viste i dag er jeg fortrøstningsfuld! Han skal nok blive mindst lige så god ridehest som før.
Og så blev han endelig "familiesammenført" og fik komme ud på vallakfolden med to andre vallaker. Jeg håber sammenføringen vil gå glat og uden skrammer!
Så dagens motion for både hest og rytter var OK. Madteknisk ser det også godt ud - må bede Helten i Mit Liv om at sætte lås på køleskabet i nat!
12 år6. december 2011 kl. 20:15
solakka
øh - jeg staver som en brækket arm!
masser med "tyrkfejl"!
12 år6. december 2011 kl. 20:16
solakka
GISP! 700g vægtøgning - når der burde have været vægttab!
Hvad sker her??
Prøver at analysere - men finder ingen umiddelbar forklaring!
Nåh - så må jeg blot bevæbne mig med tålmodighed!
Min samvittighed er ren - der var ingen udskejelser i går - på trods af 15 små luksus marcipanbrød der stråler i stanniolpapir... (skal pakkes ind og medtages til julefrokosten den 11.Vi rafler altid om pakker til klubbens julefrokost. Og det er hylende morsomt!)
Motionen var også OK.
Spiste ikke særligt salt mad...
Jg håber det ser bedre ud i morgen = vejedag hos lægen.
Prøver at analysere - men finder ingen umiddelbar forklaring!
Nåh - så må jeg blot bevæbne mig med tålmodighed!
Min samvittighed er ren - der var ingen udskejelser i går - på trods af 15 små luksus marcipanbrød der stråler i stanniolpapir... (skal pakkes ind og medtages til julefrokosten den 11.Vi rafler altid om pakker til klubbens julefrokost. Og det er hylende morsomt!)
Motionen var også OK.
Spiste ikke særligt salt mad...
Jg håber det ser bedre ud i morgen = vejedag hos lægen.
12 år7. december 2011 kl. 06:12
calcit
re: GISP! 700g vægtøgning - når der burde have været vægttab!
uha affaldsstoffer vi må håbe de smutter inden du træder ind hos lægen...prøv at lave lidt venepumpeøvelser....
12 år7. december 2011 kl. 09:31
solakka
Mystisk!
Først tog jeg 700g på - når jeg skulle have tabt mig...
Så tabte jeg 200g - når jeg skulle have taget 63g på...
???????
Det er ikke logisk - men kroppen har vist sin helt egen logik på den korte bane.
På den lange bane er det ubønhørlig sådan, at indtager du mere end du forbruger - så tager du på!
Øh - jeg kan ikke forestille mig hvad lægens vægt vil sige i dag!
I hvert fald ikke et flot resultat - men bare jeg nu har TABT MIG LIDT så må det være godt nok!
Har sådan lyst til at tage sommertøjet på - men det går nok ikke. Jeg tænker jeg vil gå ned til lægen... og så fryser jeg ihjæl hvis jeg ikke har ordentlig med tøj på..
Hvor barnlig kan man være!!?
Så tabte jeg 200g - når jeg skulle have taget 63g på...
???????
Det er ikke logisk - men kroppen har vist sin helt egen logik på den korte bane.
På den lange bane er det ubønhørlig sådan, at indtager du mere end du forbruger - så tager du på!
Øh - jeg kan ikke forestille mig hvad lægens vægt vil sige i dag!
I hvert fald ikke et flot resultat - men bare jeg nu har TABT MIG LIDT så må det være godt nok!
Har sådan lyst til at tage sommertøjet på - men det går nok ikke. Jeg tænker jeg vil gå ned til lægen... og så fryser jeg ihjæl hvis jeg ikke har ordentlig med tøj på..
Hvor barnlig kan man være!!?
12 år8. december 2011 kl. 07:26
Vh Blyant :-)