Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Så var vægten medgørlig igen!
Not bad - 80,9 kg her til morgen ;o)

Så mangler jeg "kun" lidt på 2 kg for at være tilbage hvor det begyndte at gå galt... så p.t er mit samlede vægttab 6,8 kg.
Og "KUN" 16,8 kg før jeg er nået i mål! ;o)
DET må jo kunne lade sig gøre i en ruf - hvis jeg kan følge rollemodellen Heidi i kølvandet hehe! Og hun er jo ikke den eneste - blot er hendes vægttab helt fantastisk!
Det er vildt inspirerende at læse andres tråde og finde ud af hvor flot og godt de har gjort det!
13 år9. juli 2011 kl. 23:40
re: Så var vægten medgørlig igen!
Hej Sól.
Hvor dejligt at vægten er medgørlig :) Det gør altid dagen lidt bedre! Skønt med en taberdag ;)
Mange hilsener Katzen
13 år10. juli 2011 kl. 21:42
Op som en sol - og ned som en pandekage - KLASK!
Op som en sol - og ned som en pandekage - KLASK!

Jeg har det virkelig skidt for tiden. Mangler luft i den grad!
Allergisk astma - hoster i døgndrift og INTET ser ud til at hjælpe.
Så bliver jeg dødsens træt, kan ingenting. Trøstespiser - fordi jeg drikker diverse drykke med honning - det hjælper for en lille stund. Og så er det så vammelt sødt at jeg bare SKAL have en ostemad...

Det bliver en sej omgang at komme på ret kurs igen.

Der kom et stråtag i vejen.
Lider af krafig allergi overfor skimmelsvampe.
Der hvor min hest står er de igang med at skifte ud det gamle stråtag. Jeg har jo været nødt til at tage ud til min hest. Ikke mange gange - men nok til at mine lunger er gået fuldkomment amok.
Jeg får i forvejen så meget astmamedicin - ja alt hvad den kan trække...
Efter to ugers døgnhoste greb jeg - i samråd med min læge - til den sidste mulighed der findes at få banket ned irritationstilstanden i mine lunger: kæmpe doser af Prednisolon... ØV ØV ØV...
Men det ser ikke ud til at virke ordentlig...
Risikoen for knogleskørhed stiger markant når man spiser prednisolon..
Men lige her og nu må jeg vælge mellem pest og kolera.
Og vælger at prøve at få luft i nutiden.
På trods af, at jeg risikerer at få knogleskørhed i fremtiden...

Så jeg er pt et rigtigt jammerchatol!

Men ukrudt forgår ikke så nemt! Jeg kommer nok op til overfladen igen!

Der er kun to uger tilbage til min hest flytter.
Og så må jeg håbe og bede til at der IKKE er skimmelsvampe i stalden på det ny sted.
DE har i hvertfald ikke stråtag - så den risiko at de begynder at skifte ud et gammelt stråtag findes heldigvis ikke på det ny sted!
13 år15. juli 2011 kl. 00:22
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år15. juli 2011 kl. 08:43
re: Op som en sol - og ned som en pandekage - KLASK!
jeg har haft svær astma......men det forsvandt via healing samt arbejdet med mig selv og det at have opvokset med en en tyrannisk mor. Selvom jeg skred hjemmefra som 17 årig var hendes handlinger ikke glemt. Det som har smertet er manipulationer og hemmeligheder som har påvirket alle i kredsen. På tiltrængte fridage blev jeg ringet op og blev påvirket af alt det brok.... Så efter de healinger græd jeg alt ud sad badekarret og alt blev renset ud...det strømmede bare ud af mig....jeg var bevidst om de ting ikke skyldtes noget i mit eget liv. Så healingen var for at få mindre smerter i muskler og led men det hjalp på astmaen......(.hvor medicinen gav mig dårlige tænder) m åske er der noget du skal slippe i dit liv. Faktisk ville jeg godt have skrevet dette som en privat besked...knus Calcit.
13 år15. juli 2011 kl. 09:14
Ej, hvor er det synd for dig Sól!
Det lyder bestemt ikke sjovt!!
Nej, prednisolon er bestemt ikke at spøge med, men det kan jo være den sidste udvej. Surt, at det ikke er så effektivt som håbet!
Jeg tror på, at når du har det bedre igen, så kommer du op til overfladen rent energimæssigt, og dermed kan man jo så bedre fokusere på slank kost og kcal.
Hilsen fra Katzen, som føler med dig!
13 år15. juli 2011 kl. 12:20
Tak for støtte flab, calcit og Katzen!
calcit er inde på noget af det rigtige! Allergisk astma ligesom al anden allergi er - for at citere Prof. Uroma - altid mindst 50% psykisk betinget! Healing kan være en god hjælp. Forudsætter dog at der er stor tillid mellem giver og modtager.
Ja det er altså noget skod det her at jeg måtte gribe til Prednisolon. Jeg som er så hundeangst for knogleskørhed..!! Piv piv piv..
Jeg har jo to glas stående fra tidligere år - har tjekket udløbs dato.
Lagde ud med lægens foreskrift, den "kraftige":
37,5 mg dosis - ingen effekt overhoved
tjekkede max doser på nettet og "slog til" med 60mg
- lille effekt
nu to dage med 50 mg - og det begynder at "bide"
Har ikke bestemt hvorvidt jeg tager en dag til med 50 mg før jeg begynder at trappe ned.
Og så skal jeg på jagt efter maske - helst en helt bestemt type 3M støvmaske..
Og så tager jeg ud til min hest.
Jeg SKAL jo igang med at give ham vitaminer og mineraler indfør den evt. operation den 2. august. Det er lidt sent - men jeg har jo ikke kunnet komme igang.
Mærkelige mennesker der på gården - som ikke synes heste på sommergræs skal have vit og min ved siden om... Det plejer man jo!
Jeg er så taknemmelig at der er en sød ung dame som gider ride Mik - og til en billig pris. Hende har jeg tillid til! Hun er mild og dygtig. Ellers ville Mickey Mouse nok få kuller!

Jeg håber at "nissen ikke flytter med" til det ny sted...
Men der skal jo altid to til en tango - så hvis jeg styrer mig og min hest stile og rolig - og han ikke kommer op at slås alt for alvorlig - så skal det sikkert gå godt.

Nej, nu må jeg ud på indkøb!
Vi skal prøve ny opskrift (Plum opskrift) :kikærte- pandekager med fyld.
Pandekage dejen er meget simpel: kikærte mel og vand.
Røres sammen og skal stå en ½ time. Man må IKKE komme salt i dejen.
Det bliver spændende!
Men det var et HYR at male kikærter til mel! Kan IKKE anbefales... men jeg gad ikke købe en hel pose - hvis vi ikke kan lide pandekagerne..
Kikærter har jeg altid hjemme.
Koger en stor portion og fryser ned i mindre portioner - lige så det passer til en gang hjemmelavet hummus. Det er MUMS! Men fordi jeg absolut skal have Tahin i - så er det lidt af en kaloriebombe:
nem opskrift:
persille (skyllet selvf.)
Hvidløg
tahin
citronsaft
vand
salt og peber
kogte kikærter
kommes i en blender - og så kører man til den konsistens man ønsker.. hvis massen er for tyk tilsætter man blot mere vand
smager til.. og så MUMS! Meget lækkert på ristet rugbrød eller på Thin Crisp (tyndt finsk knækkebrød fra Lidl).
Hummus holder fint tre fire dage i køleskab. I hvert fald hvis man er så pertentlig med madhygiene som jeg er... alt skal helst skoldes..
13 år15. juli 2011 kl. 13:01
kikærter til pandekager - de skal naturligvis ikke være kogte når man maler dem - så duger det ikke.
Der er en ting jeg ikke rigtig forstår vedr. kikærtemel til pandekager etc.
Når man skal koge kikærter skal de jo først lægges i blød over natten i koldt vand. Blødlægningsvandet SKAL smides ud.

Men der skal tydligen ikke udblødes giftstoffer far melet... hm... !
Hvem kunnem man mon spørge? Måske det mel man kan købe er behandlet på nogen speciel måde...?

F.eks hørfrø skal helst varmebehandles eller koges inden man giver det til heste. Fordi hørfrø kan udvikle blåsyre i mave tarm systemet når det kommer i kontakt med vand. heste kan blive forgiftet.
Jeg har haft en lille korrespondence med fødevareministeriet her i landet omkring hørfrø.. tror og håber de har ændret anbefalingerne for mennesker.
OBS hvis frøerne er hele sker der ikke noget - de ryger bare igennem systemet.. men nogle blender hørfrø for at kroppen skal kunne komme til at bruge den sunde hørfrø olie i frøene (gisp - dette er et svært ord for en selvlært udlænding! Håber jeg ikke kom til at skrive om firbenede frø...)
Nåh hold jer muntre!
Jeg er i hvert fald godt på vej op ur kul-kælderen!
13 år15. juli 2011 kl. 13:09
Godt solakka men det slider at glide op og ned af kulkælderen det er ikke for sjov jeg siger det.
13 år15. juli 2011 kl. 14:07
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år15. juli 2011 kl. 15:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...