Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: to skridt frem - og et tilbage!
Tak fedania - det lyder som et spændende forslag!
Jeg tør dog ikke prøve før jeg har tjekket med hospitalet - for tænk-nu-hvis.. fiberpiller kan lave ravage i en mave med kronisk blødende tyktarmsbetændelse...?
Og så venter jeg lige med at spørge "mine" kontaktpersoner på "min" afd. på hospitalet - hehe jeg var jo der på besøg denne uge med mine udslæt som viste sig være helvedesild..

Jeg tror jeg vil prøve med diverse urte te varianter - det har tidligere hjulpet mig at lade være med at spise om natten.

LÅS på køleskab og køkkenskab er jo også en mulighed - haha!

Det kan også være at problemet løser sig selv når jeg får rettet op på kosten.
125 g chokolade plus ½ studenterbrød er ikke rigtig noget der hører hjemme i en slanke kostplan, vel!?
P.t. spiser jeg ikke nok grøntsager - så der er mange ting jeg skal have rettet op på!

12 år16. november 2012 kl. 15:19
re: to skridt frem - og fem tilbage!
HVEM har stjålet min standhaftighed???
Kan jeg så få den tilbage! NU!

Det er da helt vanvittigt sådan min rygrad ter sig - den rene regnorm!!

Høhø - i går havde jeg dog en god undskyldning: familie tam-tam..! Trippel fødselsdagshygge: svigersønnen, HiML og mig selv sagde hunden..
Overspiste.. fordi maden var så sindsygt lækker!
Og helt ekstremt: vi åbnede en god flaske rødvin! Vi drikker ellers aldrig normalt alkohol her i huset...

Men nu er det mandag og på tide at rette op på livsstilen!

Så det gør jeg!

Menuen som fik mig på fald:
Jeg havde jo købt en lammekølle fra lam som har haft et godt liv og som er slagtet lokalt..
Der blev kogt fond i hh til alle kunstens regler (køllen var kæmpe stor så HiML savede af lidt knogle m. kød).
Langtids stegt lammekølle med hvidløg, løg, rosmarin og æblejuice (fra egne æbler) er ikke at kimse ad! Sovsen blev simpelthen Himmelsk! Fik en slat fløde også...
Hjemmelavet kartoffel mos med urter
Langtidsbagte rødbeder med olivenolie, hvidløg og timian fra haven..
Æble crumble pie - egne æbler, kanel og crumble dej af hasselnødder, kokos sukker og smør... NOT BAD!

Men nu er hverdagen her og NU skal "garnet strammes"!
12 år19. november 2012 kl. 12:29
re: to skridt frem - og fem tilbage!
Hvad siger dine omgivelser til dig ang. dit indtag? Det er kun venligt ment at jeg spørger......jeg får det tit at vide hvis jeg slægger.....og det er jo egentlig godt når det sker.
12 år19. november 2012 kl. 21:17
3 fede og en tynd...
3 fede og en tynd.... det var sammensætningen omkring bordet til fødselsdags festmåltidet!
Alle fire spiste for meget....
Calcit jeg ved ikke hvorvidt det er godt eller skidt - men min familie kommenterer normalt ikke uanset hvad jeg spiser, hvor lidt eller hvor meget...

Dog kan HiML finde på at sige noget når jeg i (dårlige) perioder går i pendulfart til køkkenet for at smøre mig endnu en ostemad..
Helten i Mit Liv har tabt sig lidt... men meget lidt. Fordi han har fået bevæget sig mere nu han har knoklet med det ny køkken - som endelig er i funktion - men dog stadig mangler lidt finish.

Han kan finde på at sige, at han synes vi ikke skulle have et eller andet ekstra lækkeri hvis jeg foreslår den slags.
Men for det meste er han nem at lokke ud på glidebanen...
Forslag som "skal vi tage lidt chokolade til frugtanretningen?" Kan han han svare ja eller nej på. Det er lidt hip som hap..

Ingen protester når jeg dekorerer den udskårne frugt med rosiner, nødder..
Principielt spiser han ret sundt - men stadig for store mængder..

Han er vant til at selv tilberede sin mad - det kommer fra de 25 år hvor det var meget sjældent at jeg var hjemme en hel uge. jeg rejste jo enormt meget på grund af mit arbejde..

Han vil bestemt ikke veje og taste ind hvad han spiser.
Det vil min datter heller ikke..

Så jeg får beholde "min" madital metode helt for mig selv...

12 år20. november 2012 kl. 08:07
re: 3 fede og en tynd...
ok jamen så er det sådan....jeg har sagt til dem omkring mig at de godt må sige noget hvis det er - men de er også kærlige og vil mig det bedste....det er ikke vigtigt for mig om de selv overholder det.??...aaaah det er måske for meget sagt:-)
12 år20. november 2012 kl. 21:18
Tihi - jeg tror at alle tre fede er så stædige at det absolut ikke nytter noget at andre siger noget! Den tynde er også stædig - men på en anden vis...

Lige nu er jeg inde i en god stime... motiveret..
Men sikken enormt hårdt det er at atter komme tilbage på den smalle sti!
I går var første dag i lang tid at jeg fik bevæget mig over de anbefalede 10.000 skridt for egen maskine... AV AV AV!

Godt jeg skal til torturdamen i dag - jeg får sikkert blå mærker ligesom sidst..
I morgen er det tortur mandens tur.
Gad vidst hvor mange gange de to skal torturere mig før det dumme bækken er på plads.. og alle kompensations udløste smerter er væk...? Først bagefter kan jeg jo vurdere hvor meget af smerterne kommer fra colitis og/eller medicinen...
Men allerede nu kan jeg konstatere at en del skyldes mit skæve bækken. Så det er på sin vis jo positivt! Fordi det jo indebærer at jeg har udsigt til pillefri smerte reduktion. Men også en dyrere løsning - det bækken bliver ikke på plads men skal rettes op løbende...
Vægten var ret positiv her til morgen - 85,3.
Det er ikke mange dage siden vægten viste over 87 (DET tal tastede jeg dog ikke ind her på madital...)

12 år21. november 2012 kl. 07:16
Ja det er smertefuldt det med bækkenet....god dag Sol......
12 år21. november 2012 kl. 09:32
Vægtabet er endelig godt igang igen!
Godt igang med vægttabet! JUHUU!!
Vægten var rigtig medgørlig her om morgenen! 600 g mindre end i går... så nu står den på 84,7 kg morgenvægt!

Kunne også lyne op yndlings cowboy ride bukserne - endeligt!

Jeg må skynde mig at blive mindre om maven så jeg kan passe min "flyverdragt" - sådan en er et MUST når man skal være ude med sin hest om vinteren!
Min er i to dele - jeg kan ikke komme i og ur de der heldragter uden hjælp. Og jeg har - desværre - ingen kammer jomfru!
Jakken passer fint... men bukserne er for små i taljen.
Hvis jeg lader være med at trække lynlåset helt op - så åbner lynlåset sig stille og rolig. Og så risikerer jeg at bukserne falder ned... UHA! Så jeg kommer til at vise frem mine "sexede" lange uldne underbenklæder! GYS!
12 år22. november 2012 kl. 12:02
re: Vægtabet er endelig godt igang igen!
godt at høre - hopper i stolen - skønt Sol;-)
12 år22. november 2012 kl. 12:13
re: Vægtabet er endelig godt igang igen!
Ihhh hvor er det dejligt at høre, at du har genfundet dit gode humør, tante Sól :-)

Dejligt med et godt smil fra morgenstunden - og det har du netop givet mig!! Tillykke med det flotte vægttab.

Knus Nikomath
12 år22. november 2012 kl. 12:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...