Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: NU får jeg motion!
hold da op det er jo et rent smertehelvede....det er godt I har hinanden....uha...
13 år9. august 2011 kl. 23:30
Årh, hvor er det synd for Mik! Og for dig...! Håber på hurtig bedring til Mik, så du hurtigt slipper for det væmmelig job at grave i hans sår. Din kloge hest må vide, at det dyrlægen gjorde (og som du skal gøre) er for hans eget bedste.... Meget klog hest!
13 år10. august 2011 kl. 08:58
Tak calcit, flab og katzen!
Dseværre - det går ikke bedre... uheldet bliver ved, Miks betændelse bliver ved...
Bilens servostyring er gåët og skal rep i dyre domme!
Vi var uden internet forbindelse i mange dage...

Penicillinen hjalp ikke -så nu har endnu en dyrlæge tilset Mikjáll.
Hun syntes godt nok det var en mystisk ide at proppe behandskede fingre ind i opertaionssårene (kunne jeg se) UDEN forudgående grundig vask af området...
Om aftenen den 11 tillså denne dygtige dyrlæge min arme hest - vaskede grundigt af hele området med lunkent vand og Lactacyd. bagefter spulede hun de kæmpedybe sår med sterilt saltvand.
Og fordi Mik er så flink mente hun, at det kan jeg sikkert selv klare fremover.
Så jeg vasker, spuler sår , "malker" ud betændelse, spuler lidt mere, og så en gang til for prins Knud, tørrer med køkkenrulle og så skal huden smøres ind... fordui den ikke kan tåle at være våd og snasket til med materie som jo løber ud ur sårene...
Det tager sådan set en god times tid morgen og aften... nu på femte døgn er Mik TRÆT af at blive "pint" - så han har begyndt at få lidt løse bagben...
Efter en uge på kraftig penicillin er betændelsen endnu ikke slået ned... hver morgen/aften jeg går i krig med vaske- spule processen starter jeg med at "malke" ud evt. pus... og der kommer stadig ud pus. det er dog blevet meget bedre... det er kun få klatter som kommer ud...

MOTION?
Ja i går fik jeg virkelig motion! I hh til skridtælleren gik Mik og jeg mere end 10 km..
Jeg har købt sikkerh3edssko med snørebånd - tre numre for store - i Harald N. SÅ er der plads til byens grimmeste, rødeste stortå! Nemlig min! Som er ved at tabe naglen - godt detsamme - den er blåsort! Og hænger fast ved den ene kant...
Med uldsokker og stramt snørede sikkerhedssko kan jeg gå uden at få vabler. Men tæerne på min "raske" fod opfører sig mærkeligt efter otte km... så gør de ondt.
Hvad er meningen??? ØV siger jeg!

Men - der er ikke andet at gøre end at bide tænderne sammen og klø på!

Hesten skal ordnes morgen og aften. han skal ud på lange gåture..
Og måske taber jeg nogel gram hist og pist?
Sikkert er, at jeg er unatrurlig træt, har ONDT alle vejne og er meget meget bekymret over min lille hest!
Penicillinen tager slut i dag... og han har stadig en betændelse som genererer STINKENDE pus...

Jeg vil prøve at overkomme at veje og taste ind min kost.
13 år15. august 2011 kl. 13:41
nu tænker jeg lidt utraditionelt....men der findes jo dyrehealere som måske kunne lindre ham. Jeg har erfaret at de er ret dygtige......Selvom jeg er sikker på at dig og MIK har en tæt kontakt fysisk åndeligt og på alle fronter.Men derfor kan der godt være nye vinkler på en sag.
13 år15. august 2011 kl. 15:29
calcit - jeg har haft ret fine oplevelser med et ægtepar hvor konen er clairvoyant og "snakker" med hesten og manden healer... men lige nu har jeg ikke overskuddet til at få fat på nogen...
Jeg venter med bekymring på, at dyrlægeregningerne begynder at vælte ind... Så før jeg ser hvor dyrt det bliver tør jeg ikke binde an med noget som helst... operationen dækker forsikringen i hvert fald ikke... måske heller ikke de efterfølgende besøg af dyrlæge.. begge to har været ude om aftenen... så det er aftentakst UPS!
MEEEN det kunne have været værre! Hvis ikke en som har kompetence og derved lov til at give injektioner, frivillig og ganske gratis havde tilbudt at stikke Mik morgen og aften... så havde det blevet rigtig dyrt! Km penge og dyrlægebesøg... det plejer aldrig at koste under 800 kr - 1000 kr per besøg... så blot 2 x 6 dage sprøjte havde kostet mindst 12.000...
Og så den elendige servostyringsmotor!! Jeg sagde tio værkstedet at hvis de bonger mig mere end 12.000 kr totalt - så laver jeg en frygtelig scene!! Men det skal nok hjælpe hehehe... de skriver jo lige hvad det behager dem på regningen...
Surt med den Fiat Panda - der er ALTID vrøvl med den bil! Og den er ikke kørt 60.000km endnu Hrmpf!

Og jeg som troede at jeg havde fuldt styr på min økonomi!! HA!
Jeg må vel LÅNE og skaffe gæld ligesom "alle andre".. Afskyleligt! Jeg har sådan NYDT at ikke skylde nogen bank etc så meget som et bøjet rødt øre!
Men denne byge af udgifter klarer jeg nok ikke med at spinke og spare og skære ned på udgifter... Efterlønnen er jo hvad den er...

Nåh nok med jammer!
Det er bare at klø på, bide tænderne sammen og alligevel SMILE!
Vi har det jo godt!
Hvis man tænker sig om bare det mindste så må man jo erkende: vi har det godt!
13 år15. august 2011 kl. 15:53
øh hvor er jeg ukoncentreret!
Skulle jo sige tak søde calcit!
Den slags tror jeg kan være til stor hjælp!

Hvis jeg var sikker på, at kunne betale alle regninger som ramler ned over mit syndige hoved - altså var sikker på at have penge nok... så ville jeg meget meget meget gerne have Marja og hendes mand at komme og kommunikere lidt med Mik!
Nu må jeg jo krydse fingre og håbe på at Mik kommer sig i løbet af de næste par dage... ellers skal jeg hyave dyrlægen ud igen - blev vi enige om!
13 år15. august 2011 kl. 15:56
jeg forstår dig til fulde....( og det er ikke rygklapperi det er ikke min natur).
13 år15. august 2011 kl. 15:58
Hvor er det synd for dig og Mik!!
Håber der snart kommer lys forude for jer!
Mvh Katzen
13 år16. august 2011 kl. 09:04
TAK!
Mon det er alle de gode ønsker der hjælper?
Mik er langsomt bedre - krydser bare fingre for, at betyændelsen ikke blusser op igen... jeg skal stadig vaske 2 gange per dag. Med lunkent vand og Lactacyd, skylle rent og så spule sårene vha 60ml steril sprøjte og sterilt isotonisk saltvand. Tørre tørt med køkkenrulle og smøre huden ind i creme...
For det meste er Mik medgørlig og nu der ikke løber masser af stinkende tykfydende materie ud fra sårhullene - så tager det ikke SÅÅ lang tid! Jeg skal jo blive ved med at sprøjte saltvand ind i sårhullene, "malke" ud vand og materie indtil det som løber ud ser ud som klart rent vand...

Bilproblemet tror jeg også jeg har fubndet en løsning på!
HÅBER i hvert fald!
Det auktoriserede værksted jeg havde lavet en aftale med må se sig om efter en anden succer at narre SÅ mange penge fra! (20.000 kr plus moms plus arbejdsløn plus moms plus det løse!)
Bilen blev købt for 105.000 kr i 2008. Der er lavet nye bremser og ny støddæmpere.. og den er ikke endnu kørt 60.000km... jeg har da aldrig hørt magen!
Via venindens mand fandt jeg et andet værksted - og de synes at være helt fornuftige og til at stole på. Forklarede i detalje hvordan servosystemet er opbygget.. hvor fejlen kan være. og at man ikke på forhånd kan vide hvad det er som larmer. Føleren, el-motoren - eller måske et lille rør som skal justeres (eller sagde han smøres?) Han menete det godt kunne være røret som skulle ordnes. Og derfor ingen grund til at skifte ud hele servostyre systemet. Og HVIS el-motoren eller føleren skal skiftes var hans priser for orginaldele 20% lavere end de andre havde fortalt mig. Plus at man måske kan finde delene hos en auto ophugger til rigtig små penge!
Jeg skal "giftes" med denne mekaniker! Min bil ham og jeg skal følges ad til døden os skiller - hvis han er bare halvt så god som han virker!

Besøget hos lægen var så en lidt ØV oplevelse - jeg VIDSTE det godt... men hendes vægt er altså strengere end min! SUUK. Jeg taster dog ind kg i hh til hvad min egen vægt viser.

Håber jeg magter at holde fat i at veje og taste min kost!

Og så langsomt sætte motionen op.
Jeg kan ikke skrue op særlig hurtigt - det gør simpelthen alt for ondt alt for lang tid... faktisk flere dage!
Det må jeg leve med..
som sidste "knor" : tog cyklen til lægen. Konstaterede at den var i udu den også! Gearene virkede slet ikke. Cykelsmeden skifter gearene ud - det koster så 650 kr og cyklen er klar i morgen.
Så jerg kan begynde at øve..
fra den 23 og ??? dage frem skal jeg jo cykle ud til Mik og hjem igen.. to gange per dag.. i alt 25 km.
Det lyder jo ikke meget i andre ører... men jeg er jo virkelig i dårlig kondi og er rigtig dårlig til at cykle. Fik det først lært som meget voksen..
nåh - hold jer muntre!
Det skal nok gå alt sammen!
Og i morgen skinner solen! YES!!
13 år17. august 2011 kl. 16:54
re: TAK!
Hel Sol.
Godt at høre det går bedre med Mik :)
Og dejligt at du har fundet dig en mekaniker, der er til at have med at gøre. Sådan en burde alle have! Jeg er selv meget glad for min!
Surt med cyklen, men rart at den kan fikses så hurtigt, såd u kan få hjulet en masse på den. Jeg synes 25 km pr. dag lyder af meget! Hatten af for det!!!
Glæder mig på dine vegne over, at det lader til tingene så småt begynder at gå fremad for dig! Synes du fortjener at få lidt medvind efterhånden!
Når først du får gang i motionen og får lidt fat i kosten igen, så falder vægten jo nok snart igen :)
Mange hilsener Katzen
13 år18. august 2011 kl. 08:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...