Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

UPS! Jeg har taget på!!!
Så tager jeg fat igen!
Min tå er stadig mega slem. Så det bliver ikke nemt at være kreativ og finde ud af hvordan jeg kan motionere og samtidlig passe på den dumme tå.
Den er stadig sort - ser stadig ud som der var koldbrand i den....
Men jeg kan jo ikke vente 6 måneder med at gå igang igen med en eller anden slags fedtforbrændende motion.

Starter i det små med motionen. men tager fuld skrue med kosten.
13 år3. juli 2011 kl. 11:27
re: UPS! Jeg har taget på!!!
Nej det viser bare hvor sårbare vi er for kroppens behov.....uha ....Solakka du er jo sej...og fortsætter naturligvis.....du skal have ordnet de bryster......;-)
13 år3. juli 2011 kl. 15:36
YES calcit - det er jo lige det jeg skal!
Og nu har jo tidspunktet hvornår jeg kommer på venteliste flyttet sig - men pyt! Tiden går jo så hurtigt..

Dagen i dag er startet fint vedr. kost.
Det er fantastisk hvor stor forskel det er på følelsen af mæthed afhængig af hvad man spiser!
Rugbrød, æg, makrel og gulerødder (og så vand plus kaffe med skummet mælk) - det er jo helt utrolig hvor mæt og tilpas jeg bliver når jeg spiser ovennævnte!
Jeg har masser af kalorier til gode endnu i dag. Klokken er blevet over fire..
Nu drejer det sig om at HOLDE FAST i den fornuftige kost!
13 år3. juli 2011 kl. 16:14
Vægten var straks medgørlig!
Så det svarer sig at tjekke hvad man spiser - når man som jeg er sådan "evigheds-småspiser-i-døgndrift"
Jeg vil i en periode sågar taste ind delt op i måltider!!
13 år4. juli 2011 kl. 16:47
Fantastisk! 2,3 kg på fem dage! Nu r jeg på ret spår igen. Fra sidste torsdag 84,6kg til i dag 82,3.
Men OK de første par tre kg er altid nemme - det er mavefyld etc.... tre kg til så er jeg hvor jeg var når det gik galt...
13 år5. juli 2011 kl. 08:41
Dejligt at høre, at du er tilbage på sporet igen, Solakka - trods smadret tå og deraf følgende udfordringer :o)
Held og lykke med at nå tilbage til udgangspunktet før tåen - jeg VED at det nok skal lykkes for dig - du er så befriende uhøjtidlig og positiv - og det er helt klart vejen frem!!!
Knus Nikomath
13 år5. juli 2011 kl. 11:42
Hejsa Sól.re: UPS! Jeg har taget på!!!
fik jeg frisket hukommelsen op, nu jeg ikke har været herinde et stykke tid. Men husker dig nu fint :)
Hvor fedt at du så hurtigt er begyndt at smide det der havde sneget sig på igen. Jeg lader det være et godt ekspemel for mig selv :D
Solskinshilsener Katzen
13 år5. juli 2011 kl. 11:50
re: Hejsa Sól.re: UPS! Jeg har taget på!!!
du er kommet godt i gang:-)
13 år5. juli 2011 kl. 13:04
Tak Niko, Katzen og calcit - det opmuntrer når man får respons!
I dag har jeg sågar humpet rundt og lavet lidt husgjerning! Vaskemskinen snurrer flittigt - det er jo super vejr at tørre vasketøj! Fryseren er blevet afrimet og gjort rent - bag køl og frys var der milliarder nullermænd og snavs... jooh, det går da fremad!

Lidt ubehagelige hængepartier har jeg fået fra hånden de sidste par dage - sagt nuværende staldplads op..
Det var ikke sjovt. Men jeg orker bare ikke køre 2 x 20 km hver dag.. PLUS at jeg jo ikke kan tåle at håndtere strå foder. Jeg har fristet mit held lidt for meget siden 1½ år.. og lige nu er min allergiske astma virkelig slem. Fordi de er ved at skifte stråtag på ejendommen der hvor min hest er nu. Luften er fuld med skimmelsvampe sporer og støv - det kan jo ikke være på anden vis når man river gamle stråtag ned. Jeg var der to dage samlet måske tre timer. Og det har medført at jeg nu hoster så jeg tisser i buksene. ØV ØV!
Snakkede lige med lægen - hvis det ikke falder til ro - så må der en mega Prednisolonkur til..
Fik sagt til min veninde at jeg flytter.
Fik sagt til et tredie sted at tak for tilbuddet men jeg har aftalt med et andet sted at min hest flytter til dem.
Fik bestillt tid til undersøgelse og evt. operation af min hest...
(Mon jeg gentager mig? Har måske skrevet om alt det her nogen dag siden...? Jæjæ - sådan er det at blive senil hehehehe!)
Jeg har kun et alvorligt hængeparti tilbage ... dommere til et stævne..
OG SÅ er jeg på "smult vand" og kan koncentrere mig om at tage fat på at få min svenske pensions problem løst...
Jeg glæder mig til at
spise sundt og tilpas
komme igang med at bevæge mig
snart snart begynde at se min hest HVER DAG. Jeg har abstinenser...

Solen skinner og det er en herlig sommer dag!
Glad sommerhilsen til alle som kigger forbi!
Sól
13 år5. juli 2011 kl. 14:13
Hvor surt med astmaen, håber snart du får det lidt bedre. Prednisolon er jo ikke ligefrem at spøge med. Men det virker jo...

Hvor dejligt at høre, at så mange hængepartier er overstået. Det giver energi og overskud til at fokusere på de vigtige ting, at der ikke hænger alt for meget i vandskorpen og forstyrrer..!
Mange hilsener herfra, Katzen
13 år6. juli 2011 kl. 10:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...