Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Gamle Nietche
hvilken behandling kan du få? Hvad venter du på.....undres bare over du venter?
12 år10. maj 2012 kl. 14:51
Medicinsk behandling!
Hej Calcit
jeg venter såmand på at kirurgen (og fremmest kirurgens lægesekretær) smøler sig færdig med at vurdere biopsi svaren og at kirurgen sender mig videre til en spceciallæge - en indre medicinere med spitskompetence omkring kroniske tarmbetændelser.

Lægesekretæren var jo også MEGET langsom med at sende info og recept omkring kikkertundersøgelsen...
Så jeg frygter at hun smøler et par dage for brevet til mig går afsted... De er gammeldavs - email og en hjemmeside er ikke noget denne udmærkede kirurg har!!!

Min egen læge TØR simpelthen ikke. Det er en alvorlig sygdom jeg har så jeg SKAL til speciallæge for at komme i behandling.

Klassisk vil man starte med en kæmpekur Prednisolon. Som jo har diversebivirkninger...

Der findes et nyt præparat - Remicade - som jeg jo gerne helst ville starte med. Mindre bivirkninger OG bedre resultat for "ny" Colitis Ulcerosa =(C.U.) I hh til en ny studie så opnår man bedre reultat på sigt med Remicade. Når det drejer sig om en patient som for nylig har fået sit første udbrud af C.U.

Men Prednisolon er meget meget billigt sammenlignet med Remicade...

Og uanset hvad: jeg er altså en gammel uproduktiv tante. Bliver jo folkepensionist i oktober.

Rent nationaløkonomisk - nu pengne er små og resourcerne begrænsede - så ville jeg nok være tilbøjelig at mene at Prednisolon er godt nok. Til mig.
Og så gemmer vi Remicaden til de mange ,mange helt unge mennesker der får konstateret C.U. !!!!!!!!!!!
Og jeg mener det!

Desuden er jeg jo klog nok til at kunne minimere risikoen for den værste langtids bivirkning af Prednisolon:
knogleskørhed.

(Forebyggelse ved ekstra D vitamin, Calcium, Magnesium + knoglestyrkende motion. Så må jeg jo begynde at gå til ZUMBA!!! Det har jeg længe ønsket mig ;) )

Og jeg skal vist alligevel til knoglescanning sådan med passende intervaller.

Jeg VENTER. På brev fra kirurgen.
Og bliver ved med at løbe på toilettet i pendulfart... og oversprøjte kummen med blod... Nu på femte uge!
12 år10. maj 2012 kl. 16:14
re: Medicinsk behandling!
uha.....genkender godt de navne på medicin det er noget min søn får....smøl er det sidste du har brug for. Det gør ondt at høre hvordan du har det....
12 år10. maj 2012 kl. 19:39
re: Medicinsk behandling!
Tak Calcit - det varmer!
men SÅ slemt er det heller ikke. Mere.
De to første uger - var ubeskrivelige.
De to næste gik det jo bedre - i sær i lyset af hvordan det var i ugerne før...

Nu går det jo helt anstændigt...

Men jeg bliver langsomt mere og mere træt.
Spiser ekstra jern, multi vitamin, ekstra B vitamin og ekstra D vitamin... for at kompensere for det som blot løber igennem...

Læste i en tråd på fb at nogen havde haft glæde af fiskeolie kapsler..
det vil jeg også prøve..
12 år10. maj 2012 kl. 21:40
Så har jeg fået min endelige diagnose!
Min endelige diagnose er kommet med posten i dag.

Biopsi prøverne bekræftede: Colitis Ulcerosa i meget svær grad. Muligvis sågar Pancolitis.

Det kunne man jo ikke undersøge, da slimhinden var så elendig at det havde været meget farligt at gå højere op med kikkerten...
Det gode er, at jeg bliver haste indkaldt til den klinik/det hospital jeg fremover skal være tilknyttet.
Jeg bliver indkaldt indenfor 14 dage.
Kirurgen sendte med recept på Prednisolon og kalktabletter så jeg straks kan gå igang med en ordentlig "hestekur"..

Hvis symptomerne ikke giver sig men bliver værre - skal jeg blot ringe kirurgen - så ser han til at jeg prompte bliver akut indlagt.

C.U. i svær grad, især hvis det er Pancolitis er, når sygdommen går i udbrud - livstruende.

SATANS OSSE!!!

Hvis jeg ikke havde blevet udsat for så store strabadser hos hende "veninden" jeg nu vender ryggen - så havde sygdommen vel aldrig kommet i udbrud overhoved...

Nåh - sket er sket!
Det system, at man hurtigt og uden de store dikkedarer kan blive akut indlagt, har man for folk med min diagnose - man vil nemlig holde dødeligheden nede under 1 %.
(Læste jeg - Regionernes handlingsplaner kan man nemlig finde på nettet!!)

Dette her - det så jeg ikke komme!

Nåh - det skal nok gå fint! Min gamle "ven" Prednisolon skal nok hjælpe mig atter engang!

HURRA for medicinalindustrien!
12 år11. maj 2012 kl. 12:50
re: Så har jeg fået min endelige diagnose!
Solakka det er dyre lærepenge du har betalt for et dårligt bekendskab. Så er der vel ingen rest af tvivl i dig om at det er det rigtige at sige stop ?
Håber det bedste for dig som altid.

Selv havde jeg en kedelig oplevelse som jeg tilskriver mit tarmslyng. Vi er sensetive væsner som påvirkes af andres ukærlige sind
Men måske er det bedst for dig at blive indlagt? Og få det mest optimale af øjne som ser dig i det daglige nu.

12 år11. maj 2012 kl. 13:34
Tak søde Calcit!

Lige nu er jeg ikke syg nok til indlæggelse.
Men det giver en stor tryghedsfølelse at vide at HVIS det går ned ad bakke - så kan jeg få hjælp PRONTO!

Jeg har lige haft et "opgør" per telefon med vedkommende.. Hun ringede...
Det er da helt fantastisk at hun IKKE ET ØJEBLIK tænkte på, at jeg lige i dag har fået bekræftet at jeg har en så alvorlig sygdom i så svær form... at jeg straks kommer med i den gruppe af patienter som der virkelig tages hånd om....
Nej, som sedvanlig var hun og hendes det vigtigste.

Straks efter sendte hun en sms og forlangte at jeg sender en dims jeg har lånt af hende per post.....

I samtalen gav hun bl.a. udtryk for at hun "håber hun har så brede skuldre" at hun kan bære at jeg afviser hende...

Og mente at jeg gav hende skylden for mine ulykker...

Hun kan slet ikke fatte, at jeg i hvert fald her og nu ser hende som en sikkerheds risiko for mig.

Fakta er, at alle tre slemme ting HAR med hendes initiativer og arrangementer at gøre.

Knust storetå. Jeg skulle jo med til Romø for at fortynde udgifterne og være selskabsdame... Og hun havde MOD bedre viden inviteret endnu en "besværlig" person med. Jeg var i forvejen overanstrængt og kunne slet ikke forholde mig til denne person.
Jeg var faktisk helt desperat. Og suicidal.
Dette påvirkede min hest - og så skete uheldet...
Var hun interesseret i hvad der havde sket med min tå? Nej vel. De tog ud at ride. Så skulle vi køre til hendes far og spise middag. Først efter kl 22 kom jeg på skadestuen...

HUN pressede mig til at lade min hest undersøge af den slemme dyrlægen.
H.vis jeg ikke havde lært hende at kende - er det meget usandsynlig at Mik havde blevet opereret.

Det var på hendes kursus - direkte på grund af hendes manglende pli - at jeg blev så strabadseret at mit immunforsvar gik amok.
HUN havde inviteret mig og tilbudt jeg kunne sove hos hende. Men tog hun hensyn til at jeg trængte at få hvile mig?? NEJ det gjorde hun ikke.
Hun holdt hof i det lokale hvor jeg skulle sove helt til kl tre om natten.

Er det hendes "SKYLD"??

Nej. Jeg burde jo bare have lavet en kæmpe scene..
så jeg kunne få lov til at få nattero...
Jeg burde jo have sagt, at aftalen om at det er mig som står for morgenmaden er aflyst fordi jeg var syg...

GOOD RIDDANCE!

Nåh - det hjalp at få brokke sig!
12 år11. maj 2012 kl. 14:55
Klask du den dims i en kuvert - og se det som den sidste kontakt med den person. Inden der sker mere. Slut.
Din mand må også være træt af at høre om hende.....ro på nu.
12 år11. maj 2012 kl. 17:26
Jeg er enig med Calcit, få den lånte ting sendt til hende, du skal ikke møde hende i person for at overdrage den sådan som du har det nu. Du har ikke brug for mere bøvl med hende, så få afsluttet de sager der har med hende at gøre.
12 år11. maj 2012 kl. 18:48
Bøvl og dårlige relationer...
Tak søde rare medtabere for alle gode råd!

De bliver fulgt til punkt og prik!

Dimsen bliver pakket ind og sendt per post - forhåbentlig i dag. Jeg har to andre ting som skal med posten.. og den ene kræver ret meget arb. først...

Gider ikke køre flere gange til posten.

Bliver det ikke i dag - ja så bliver det på mandag...

Jeg er meget benovet over at I har giddet læse mit brok og komme med gode råd! Tusind tusind tak!
12 år12. maj 2012 kl. 09:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...