Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
rjagtsæson på regnorme!!
Man må gerne skyde min regnorm! (Låner tanken fra Katj - håber hendes udsagn er rigtigt LOL)
Lige nu har den vist legat underdrejed ;o) !!
JUBILUU : 79,1 kg!! Det er lang tid siden jeg har været så langt nede - jan ikke engang finde det...
Så jeg må klø på - den ottende nærmer sig jo!
Lige nu har den vist legat underdrejed ;o) !!
JUBILUU : 79,1 kg!! Det er lang tid siden jeg har været så langt nede - jan ikke engang finde det...
Så jeg må klø på - den ottende nærmer sig jo!
12 år3. december 2011 kl. 05:51
calcit
re: rjagtsæson på regnorme!!
Skal du vejes den 8 eller hvad skal der ellers ske den dag? Godt Solakka selvom at har set sortbroget ud her i år. Så er vi seje.......flot vægt!
Og godt for Mik så han ikke skal slæbe for meget....hehe...
Og godt for Mik så han ikke skal slæbe for meget....hehe...
12 år3. december 2011 kl. 12:29
silvercocker
re: rjagtsæson på regnorme!!
Hej Solakka
Jeg kiggede lige på din profil og du er jo kun 2 kg fra dit mål der er sat til om en uge. Med så meget du har været igennem den senere tid så er det super flot du har formået at fortsætte vægttabet og næsten har nået til mål som planlagt. Hvad er det nye mål for vinter/forår?
Jeg kiggede lige på din profil og du er jo kun 2 kg fra dit mål der er sat til om en uge. Med så meget du har været igennem den senere tid så er det super flot du har formået at fortsætte vægttabet og næsten har nået til mål som planlagt. Hvad er det nye mål for vinter/forår?
12 år3. december 2011 kl. 14:15
solakka
re: jagtsæson på regnorme!!
Hej Calcit og silvercocker,
ja lægen skal kontrolveje mig den 8. dec - og jg vil jo ikke skuffe hende, det søde menneske!
Regnormen kiggede op lidt fra sit hul idag - FYFY!
Jeg var så våd og kold når jeg kom hjem fra stalden at jeg fandt på at lave varm chokolade MED FLØDESKUM!
Mit endelige vægtmål er 62 kg - måske 65 kg...
Men jeg har ikke nogen tidshorisont lige pt.
Jeg har så mange andre mål jeg prøver at opnå - så...
Men jeg vil prøve - som Nikomath udtrykker det - at holde snuden i det sunde spår!
Lad os se hvor meget ravage den kop varm chokolade lavede i mit regnskab GRRR!
Håhå - klokken er fem - og jeg kunne egentlig gå i seng nu - gaber og er helt vildt træt!
Har konstateret at min hest er ødelagt - han kan ikke galoppere rent på højre volte... han slår fra og han laver kryds galopp.
Så i dag gik vi en opvarningstur i det elendige vejr - og bagefter en 15 min trænings seance i longe i rodelen.
Jeg HÅBER Mik kan genoptrænes!!!
det er jo heller ikke noget at sige til at han har problemer - såret var jo enormt så arret er jo også megastort. Arvæv er ikke elastisk.. Og gad vidst hvis der er sammenvoksninger alligevel...
Det kommer at tage måneders slid at få Mik tilbage til det niveau han var før idioten opererede ham.
Nåh - det eneste fornuftige er at se fremad!
Hold jer muntre her i denne grå, kolde og våde tid!
ja lægen skal kontrolveje mig den 8. dec - og jg vil jo ikke skuffe hende, det søde menneske!
Regnormen kiggede op lidt fra sit hul idag - FYFY!
Jeg var så våd og kold når jeg kom hjem fra stalden at jeg fandt på at lave varm chokolade MED FLØDESKUM!
Mit endelige vægtmål er 62 kg - måske 65 kg...
Men jeg har ikke nogen tidshorisont lige pt.
Jeg har så mange andre mål jeg prøver at opnå - så...
Men jeg vil prøve - som Nikomath udtrykker det - at holde snuden i det sunde spår!
Lad os se hvor meget ravage den kop varm chokolade lavede i mit regnskab GRRR!
Håhå - klokken er fem - og jeg kunne egentlig gå i seng nu - gaber og er helt vildt træt!
Har konstateret at min hest er ødelagt - han kan ikke galoppere rent på højre volte... han slår fra og han laver kryds galopp.
Så i dag gik vi en opvarningstur i det elendige vejr - og bagefter en 15 min trænings seance i longe i rodelen.
Jeg HÅBER Mik kan genoptrænes!!!
det er jo heller ikke noget at sige til at han har problemer - såret var jo enormt så arret er jo også megastort. Arvæv er ikke elastisk.. Og gad vidst hvis der er sammenvoksninger alligevel...
Det kommer at tage måneders slid at få Mik tilbage til det niveau han var før idioten opererede ham.
Nåh - det eneste fornuftige er at se fremad!
Hold jer muntre her i denne grå, kolde og våde tid!
12 år3. december 2011 kl. 17:04
solakka
SMUK vægtgraf!
SMUK vægtgraf i dag!
Næsten som et moderne kunstværk!
Den blå linie nærmer sig den røde - YAY!
Er kommet et godt skridt på min vej fra BMI 33 til BMI 25.
Dagens BMI er 29,6
Gårdagens varme chokolade md flødeskum så ikke ud til at ødelægge regnskabet for igår. Men så holdt jeg jo nallerne fra aftenens stykke mørk chokolade - 13 g, 80 kcal hehe
Kosten for i går er tastet ind under forgårs... kom til at taste ind på forkert dag - og gad ikke lave det om, så derfor. Det betyder jo heller ikke et pip!
Kunne næsten holde mig til det jeg efterstræber: at ikke spise efter kl 19.00. Sidste måltid en god portion frisk frugt. (OG hvis der er plads i regnskabet ca 10g valnødder og 13 g mørk chokolade..)
Der røg dog ned en lille Thin Crisp fra Lidl med en stor skive Gouda ost sådan midt om natten. Sammen med et stort krus blåbær te.
Næsten som et moderne kunstværk!
Den blå linie nærmer sig den røde - YAY!
Er kommet et godt skridt på min vej fra BMI 33 til BMI 25.
Dagens BMI er 29,6
Gårdagens varme chokolade md flødeskum så ikke ud til at ødelægge regnskabet for igår. Men så holdt jeg jo nallerne fra aftenens stykke mørk chokolade - 13 g, 80 kcal hehe
Kosten for i går er tastet ind under forgårs... kom til at taste ind på forkert dag - og gad ikke lave det om, så derfor. Det betyder jo heller ikke et pip!
Kunne næsten holde mig til det jeg efterstræber: at ikke spise efter kl 19.00. Sidste måltid en god portion frisk frugt. (OG hvis der er plads i regnskabet ca 10g valnødder og 13 g mørk chokolade..)
Der røg dog ned en lille Thin Crisp fra Lidl med en stor skive Gouda ost sådan midt om natten. Sammen med et stort krus blåbær te.
12 år4. december 2011 kl. 07:33
Ablanu
re: SMUK vægtgraf!
Hvor er det skønt med vægtgrafen! Altid godt at komme dernedad ;)
Og ja, du kan jo godt tabe dig! Problemet er at holde vægten.. Hvad med noget 'max x kilo' efterhånden som du kommer nedad? Måske en max 70 (eller 65?), når du ender omkring målet.. Og så en gang vejning en gang om ugen?
Det der trøstespisning er jeg desværre også i! Det er godt nok ikke nemt.. Hvis du finder ud af hvordan koden knækkes, så sig lige til!
Og ja, du kan jo godt tabe dig! Problemet er at holde vægten.. Hvad med noget 'max x kilo' efterhånden som du kommer nedad? Måske en max 70 (eller 65?), når du ender omkring målet.. Og så en gang vejning en gang om ugen?
Det der trøstespisning er jeg desværre også i! Det er godt nok ikke nemt.. Hvis du finder ud af hvordan koden knækkes, så sig lige til!
12 år5. december 2011 kl. 14:41
frikadellesmed (slettet)
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hvis du har gode råd og opskrifter er du velkommen til at sende dem til mig, da jeg skal af min. 25 kg, så alt hvad der kan bruges af ideér er kær-kommen.
12 år5. december 2011 kl. 17:46
solakka
Hej Frikadellesmed - hvordan???
Hej Frikadellesmed - først velkommen til madital!!Du spørger hvis jeg vil sende dig gode råd og evt. opskrifter...
Hvis du gerne vil at jeg eller andre sender dig personlig gode råd etc. - så må du da sige hvordan!!
En mulighed er at give andre lov til at læse og kommentere din dagbog. En anden måde er at lave en personlig tråd... men så er det bedst at skrive hvad tråden hedder!
Det kan sagtens lade sig gøre at på en sund og fornuftig måde tabe f.eks. 81 kg på lidt på otte måneder!
Tjek lige heidi42 profil og tråd!!
Sådan kan det gøres!
Pøj pøj Frikadellesmed med dit gode projekt!
Hvis du gerne vil at jeg eller andre sender dig personlig gode råd etc. - så må du da sige hvordan!!
En mulighed er at give andre lov til at læse og kommentere din dagbog. En anden måde er at lave en personlig tråd... men så er det bedst at skrive hvad tråden hedder!
Det kan sagtens lade sig gøre at på en sund og fornuftig måde tabe f.eks. 81 kg på lidt på otte måneder!
Tjek lige heidi42 profil og tråd!!
Sådan kan det gøres!
Pøj pøj Frikadellesmed med dit gode projekt!
12 år5. december 2011 kl. 19:50
calcit
re: Hej Frikadellesmed - hvordan???
Ved at se i andres dagbog og selv have sin åbe,n kan man få et indblik i hvad andre spiser. Meget er individuelt nogen kan lide det andre ikke kan fordrage.......det er ok at spørge og spørge mere konkret, fortæl om hvad og hvorfor. Og i ren iver for at være venlig.......er det sket at der kan bruges megen tid på personer som ikke påskønner det. Eller som bliver fornæmede over en kost og vaner som ikke er foreneligt med et stort vægttab. Men Velkommen til Frikadellesmed. Calcit.
12 år5. december 2011 kl. 21:24
YES god idé - som faktisk virker ,og har virket nogle år efterhånden! Altså den med at få "toppene" af JO-JO vægten høvlet ned! Så den idé vil jeg have mere fokus på!
Før mit vægttab i perioden slutningen af 2005 indtil efterår 2006, vejede jeg omkring 100 kg - var nok på forkert side af 100-tallet i perioder.
Så grælt er det jo ikke blevet efterfølgende. Er ikke kommet over 90 kg. Heldigvis!
Men det er galt nok at oscillere mellem 60+kg og op til 89 kg.
Og HVER gang jeg har taget på har det været pga problemer og sorger. Jeg trøstespiser når livet viser tænder....
Så det er DER jeg skal sætte ind! Knække koden for trøstespisning ved stress og eller sorg.
For det er - desværre - urealistisk at tro at jeg kan UNDGÅ yderligere sorger og problemer i mit liv.
Det ville da også være død-kedeligt at leve som i en glas vitrine pakket ind i vat og bomuld!
Jeg må prøve at finde ud af hvordan man indtræner et nyt automatisk reaktionsmønster på stress/angst/sorg stimuli! Heh - hvis jeg selv kan finde på noget som virker, virker hurtigt og sikkert og er nemt at gå til - så har jeg chancen for at blive - verden rigeste kvinde heheheheh - jeg griner højt!!
Der findes sikkert ingen nemme løsninger.
Det er hårdt selvudviklings arb - tror jeg...
Eller så skal man bare være forberedt og frygtelig vedholdende, stædig. Og konsekvent.
De små synopser og neurologiske forbindelser MÅ kunne trynes til at virke hensigtsmessig!
Altså! Det må da kunne lade sig gøre! Også for mig - kender i hvert fald EN som var overvægtig, tabte sig og besluttede "aldrig mere fed". Og det har holdt ca 30 år for hende! så...