Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Beregn dit BMI

Klik på knappen for at beregne dit BMI og få anbefalinger til supplerende målinger.

Fedania - tak for tippet! Jeg...
Fedania - tak for tippet! Jeg fik dog bestilt og oprettet kassekredit med det samme. Nu venter jeg blot på de ny briller - som på solens opgang. Mine gamle reserve -reservebriller er helt håbeløse... ridsede og ikke optimale til mit syn som det er nu...

I går var en STOR dag! Fik både travet og galopperet for første gang i lang tid. Godt nok blot i ridehuset..

Så det er både godt og skidt at jeg bliver opereret i næsen i morgen. Fordi så må jeg jo igen igen igen ikke ride! ØV!
Fik en afbudstid, så derfor kom jeg jo mega hurtigt til!
Men bagefter hedder det sig at man skal holde sig i ro en uge.

Jeg har kronisk bihulebetændelse = fortykkede slimhinder. Og i forvejen snævrepassager i næsen. Operationen kan jo ikke helbrede mine elendige slimhinder. Men man kan gøre plads... gøre åbningerne til bihulerne større. Så medicinen bedre kan komme ind og virke. Og slim nemmere kan løbe ud.
7 år29. maj 2017 kl. 14:23
Jeg tænker på dig i morgen...
Jeg tænker på dig i morgen og sender gode vibes til operationen. Måske er det meget godt at du lige får restitueret omkring hofte og sener. ;-) Det lyder rigtigt godt at Miks bagpart er blevet stærkede - har han fået rygmusklerne tilbage?
7 år30. maj 2017 kl. 00:23
TAK Firkant for de gode vibes!
Operationen gik fint. Vågnede frisk og glad - og med masser af "luft i næsen".
Kun de skæbnefæller som selv har, eller har haft, kronisk bihule betændelse og snævre passager i næsen ved hvad jeg snakker om...
Det er ikke noget at sige til, at babyer græder og teer sig når de har stoppet næse! Når man endelig får luft - så kan man virkelig mærke forskellen!
Kirurgen fortalte, at han har gjort alle åbningerne til bihulerne plus svælg større. Plus mejslet bort et knogle udspring som gjorde den ene næsebor meget trang ret højt oppe.

Ved udskrivningen blødte jeg ikke engang - så han kunne fint inspicere sit arbejde.
Helten i Mit Liv hentede mig og kørte mig hjem.
Føj så jeg var køresyg! Eftervirkninger fra narkosen - vil jeg mene.
Senere begyndte næsen at bløde. Ret meget.Man må ikke pudse næse.... De stor klumper af koaguleret blod som ned i mit svælg fik mig at kaste op ret eksplosivt.Jeg kunne overhovedet ikke nå toilettet. ØV!
Tror det var narkosen som spøgede...
Jeg mangler stadig at få de sidste sprøjt vasket bort...UTROLIG sådan jeg grisede - kunne overhovedet ikke styre situationen.
Helten i Mit Liv hører til de mennesker som IKKE kan gøre rent efter opkast og lignende... så bliver der bare dobbelt op at gøre rent..
Bagefter - klog af skaden- forsynte jeg mig med en spand som har fulgt mig siden tirsdag nat...

Blødningerne er stoppet - men hævelserne er endnu ikke væk. Så jeg kan ikke endnu NYDE min "ny næse". Men det kommer!
I dag tager jeg ud til Mik.
Men vil kun beskæftige mig med min egen hest. Det der med at give en hånd med må vente.
Ride må jeg starte med på onsdag.
7 år2. juni 2017 kl. 12:41
Dejligt at operationen gik godt!
Dejligt at operationen gik godt!
7 år2. juni 2017 kl. 12:48
glem ALT om at gøre som kirurgen sagde...
eller at KUN beskæftige mig med MIN EGEN hest.

jeg kan ikke lade vær' med at muge, give vand og mad, tage heste ind, rette på insektdækkener og hvad pokker andet jeg lægger mærke til, at trænger til en hånd....

næsen har ikke helt holdt op med at bløde. Men det er småtterier.
så mon ikke det alligevel har været Ok det jeg har gjort to aftener... og som jeg med garanti kommer at gøre i aften igen.

Blev lidt skuffet i går. Men jeg er ikke blot en voksen kvinde, men gammel og vis. Så det kan jeg sagtens leve med.Også uden strejf af surhed, bitterhed

Man skal ikke gøre "gode gerninger" for at få tak, positiv respons eller andre belønninger.
Hverken her - eller "i himmelen".

Man skal nemlig gøre "gode gerninger", gøre det man mener er RET og RIGTIGT, det man KAN, "bare fordi". Bare fordi det er den slags man tror på, den slags man står for.
Hvad andre gør er ikke mit ansvar.
Men det JEG gør er så sandeligen mit ansvar.
Når jeg KAN hjælpe, og der er et behov - så er det min pligt at hjælpe.
Kun på den måde er jeg tro mod mig selv.

Så det der hjælperi er altså et internt anliggende. Noget jeg gør for at tilfredsstille mine krav til mig selv.

Jeg bestemte mig tidlig for, at jeg helst vil være en "catcher in the rye". Ikke en som kører på frihjul eller er ligeglad.

Det var så dagens prædiken til mig selv!
Og det lille stik af skuffelse fra i går - er hermed udligne og på plads.
7 år4. juni 2017 kl. 12:08
Hvordan går det Sol Virker næsen...
Hvordan går det, Sol? Virker næsen som den skal nu?
7 år10. juni 2017 kl. 09:10
Desværre - nej! Bløder stadig Plus...
Desværre - nej! Bløder stadig. Plus jeg er mega træt.
Men mon ikke det vender - på et tidspunkt!
Holder lav profil indtil jeg har mere energi.
7 år10. juni 2017 kl. 11:58
De største ønsker om hurtig bedring...
De største ønsker om hurtig bedring herfra Sol :-)
7 år10. juni 2017 kl. 16:01
Tak fedania ! Jeg er ved...
Tak fedania ! Jeg er ved at få et føl på tværs af de der kæmpe klumper med slim og blod... Lige pludselig er de der igen... Og igen ... synes ikke de bliver mindre eller mindre røde (det er jo ikke rent koaguleret blod) men blandet med slim...

Hvis det ikke er stoppet starten af næste uge - så må jeg vel ringe til afdelingen og spørge om råd.
7 år12. juni 2017 kl. 17:13
Hvorfor skal der gå næsten en...
Hvorfor skal der gå næsten en uge til før du ringer og spørger, Sol? Mon ikke du mister en del blod, selvom den røde farve normalt ser mere voldsom ud end blodtabet reelt er, siden du er træt? Tænk, hvis de lige kan brænde slimhinden, så du slipper for de klumper? Og hvorfor så vente en hel uge mere? ;-) God bedring!
7 år13. juni 2017 kl. 00:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...