Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+1magda
Han er da en fantastisk dejlig hest :-)
10 år7. marts 2014 kl. 09:45
solakka
Tihi 1magda - JAAA! Det synes jeg jo!
Landets indtil nu ENESTE hest som er gået ind i politik og som har deltaget i en socioalpolitisk demonstration!
Og selvf. bliver jeg da helt GLAD når andre også synes Mik er fantastisk dejlig!
At personalet på de to hestehospitaler Mik har frekventeret synes han er vidunderlig - kan jeg sagtens godt forstå!
Det må være SKØNT med en fornuftig og rolig patient! Sådan som Mik altid er.
Det er faktisk med risiko for at komme til skade som personalet hjælper de syge heste!
Til tider ser det så voldsomt ud, at jeg dårligt kan forstå at de TØR!
Der var et par store heste i går som skabte sig helt vildt - puha! De er altså store, tunge og uhyrlig stærke... Og HURTIGE.
To af personalet var inde i en boks med en hysterisk hest. De havde et hyr med at få givet denne hest en beroligende sprøjte...
Dyrlægen vil jo ikke engang kunne undersøge sådan en hest uden at den har fået beroligende medicin!
Self. er de jo prof. - men alligevel!
Jeg skal ikke kunne sige hvorvidt det er muligt at optræne ALLE (normale) heste til fornuftig adfærd. Men personlig tror jeg 100% på at det er muligt at forbedre enhver hests adfærd ved at træne TILLID. Det kræver tid, masser af tid. Masser af tålmodighed.
Og naturligvis at man selv er rolig.
Bedst lykkes det hvis man selv synes det er sjovt og hyggeligt at træne sin hest.
Lige nu er jeg utrolig ked af det.
Endnu et af ofrene for regeringens asociale politik skrev på FB at han vil begå selvmord.
Politiet leder efter ham siden omkring kl 23 i går nat.
Men han er stadig forsvundet.
Jeg tilbragte nogle få timer sammen med ham foran Christiansborg den 20. februar - vist nok omkring fire timer ... Jeg mødte jo op til den demonstration han havde arrangeret.
En meget sød og venlig mand. Kærlig og engageret far.
Vi var jo så få til demo - derfor fik jeg talt ret meget med ham.
Vi lagde fine planer for en happening til næste demo.
Jeg håber inderlig at politiet finder Christian i tide.
Men frygter det værste.
Det er lige den her slags konsekvenser jeg har frygtet. Jeg advarede Mette klump gentagne gange før jeg blev blokkeret på hendes FB side.
Jeg har gentagne gange krævet at Mette Klump gør sin pligt og deltager i begravelserne af hendes ofre.
Jeg håbe
Landets indtil nu ENESTE hest som er gået ind i politik og som har deltaget i en socioalpolitisk demonstration!
Og selvf. bliver jeg da helt GLAD når andre også synes Mik er fantastisk dejlig!
At personalet på de to hestehospitaler Mik har frekventeret synes han er vidunderlig - kan jeg sagtens godt forstå!
Det må være SKØNT med en fornuftig og rolig patient! Sådan som Mik altid er.
Det er faktisk med risiko for at komme til skade som personalet hjælper de syge heste!
Til tider ser det så voldsomt ud, at jeg dårligt kan forstå at de TØR!
Der var et par store heste i går som skabte sig helt vildt - puha! De er altså store, tunge og uhyrlig stærke... Og HURTIGE.
To af personalet var inde i en boks med en hysterisk hest. De havde et hyr med at få givet denne hest en beroligende sprøjte...
Dyrlægen vil jo ikke engang kunne undersøge sådan en hest uden at den har fået beroligende medicin!
Self. er de jo prof. - men alligevel!
Jeg skal ikke kunne sige hvorvidt det er muligt at optræne ALLE (normale) heste til fornuftig adfærd. Men personlig tror jeg 100% på at det er muligt at forbedre enhver hests adfærd ved at træne TILLID. Det kræver tid, masser af tid. Masser af tålmodighed.
Og naturligvis at man selv er rolig.
Bedst lykkes det hvis man selv synes det er sjovt og hyggeligt at træne sin hest.
Lige nu er jeg utrolig ked af det.
Endnu et af ofrene for regeringens asociale politik skrev på FB at han vil begå selvmord.
Politiet leder efter ham siden omkring kl 23 i går nat.
Men han er stadig forsvundet.
Jeg tilbragte nogle få timer sammen med ham foran Christiansborg den 20. februar - vist nok omkring fire timer ... Jeg mødte jo op til den demonstration han havde arrangeret.
En meget sød og venlig mand. Kærlig og engageret far.
Vi var jo så få til demo - derfor fik jeg talt ret meget med ham.
Vi lagde fine planer for en happening til næste demo.
Jeg håber inderlig at politiet finder Christian i tide.
Men frygter det værste.
Det er lige den her slags konsekvenser jeg har frygtet. Jeg advarede Mette klump gentagne gange før jeg blev blokkeret på hendes FB side.
Jeg har gentagne gange krævet at Mette Klump gør sin pligt og deltager i begravelserne af hendes ofre.
Jeg håbe
10 år7. marts 2014 kl. 11:39
solakka
Dagens gladeste nyhed: politiet fandt Christian i tide!
Åh sikken lettelse!!
Vi er rigtig mange som har siddet som på nåle og håbet på en positiv tilbagemelding!
Åh sikken lettelse!!
Vi er rigtig mange som har siddet som på nåle og håbet på en positiv tilbagemelding!
10 år7. marts 2014 kl. 17:35
Firkanten (slettet)
Det er rigtigt godt at de har fundet ham og at han nu får hjælp. Og jeg er helt enig i at politikerne burde gå til de begravelser, som de er med til at grave gravene til. Det er simpelthen så forfærdeligt, hvad der sker for tiden - og der er bare ingen, der reagerer. Slet ikke nok i hvert fald. Det er næsten det mest skræmmende. Og man må ikke ønske nogen noget ondt, men lige her gør jeg altså en undtagelse. Sygdom kan ramme alle - også politikerne og deres egne rækker. Det er bare slet ikke så nemt, når man pludselig sidder på den forkerte side af skrivebordet.
10 år7. marts 2014 kl. 17:58
solakka
ja suk!
Ham her - han nåede ikke at få sin fortidspension..
Og kommunen PINTE og PLAGEDE og YDMYGEDE ham helt ind i døden.. Og får INGEN straf overhoved. På trods af at hvilken som helst idiot kan indse at manden burde have fået sin fortidspension uden svinkeærinder.. så han havde fået lov til at dø med værdighed i fred og ro.
HVAD I AL VERDEN ligner det at jage en døende mand til fitness??
svendborgsnetavis.dk
Ham her - han nåede ikke at få sin fortidspension..
Og kommunen PINTE og PLAGEDE og YDMYGEDE ham helt ind i døden.. Og får INGEN straf overhoved. På trods af at hvilken som helst idiot kan indse at manden burde have fået sin fortidspension uden svinkeærinder.. så han havde fået lov til at dø med værdighed i fred og ro.
HVAD I AL VERDEN ligner det at jage en døende mand til fitness??
svendborgsnetavis.dk
10 år8. marts 2014 kl. 01:38
Firkanten (slettet)
Det er ufatteligt grotesk. Jeg mangler ord. Men mon politikerne læser de artikler? Jeg havde ikke, hvis jeg var dem. Det havde jeg fået det skidt med. Det tror jeg også at de har/får. Ja, jeg er naiv. Jeg tror på de er empatiske mennesker, men det er nok en fejl.
10 år8. marts 2014 kl. 09:42
solakka
Jeg tror politikerne passer GEVALDIG på at ikke få op øjnene for virkeligheden... for det de udsætter sine ofre for.
Fatter absolut ikke, at største delen af Danmark sidder passivt i sofaen og lader Danmark blive ødelagt af en lille gruppe forkælede brødpolitikere. Som mangler snart sagt ALT man med rette kan kræve af en politiker...
Men nu til noget meget mere muntert!
Madbanditten - tjek
Fedanias blog - tjek
Klidfasters blog - tjek
Nu har jeg fået masser af inspiration til at lægge kosten om... YES!!
Og så kører jeg 2:5 videre
Min bedste ven venter på mig! Vi skal ud i skoven og NYDE foråret YES!
Og biblo skal også besøges... mangler læsestof.. På trods af at jeg har et kæmpe bibliotek selv...
men jeg har jo læst og genlæst mine egne.... Bortset fra dem jeg ikke gider genlæse..
Fatter absolut ikke, at største delen af Danmark sidder passivt i sofaen og lader Danmark blive ødelagt af en lille gruppe forkælede brødpolitikere. Som mangler snart sagt ALT man med rette kan kræve af en politiker...
Men nu til noget meget mere muntert!
Madbanditten - tjek
Fedanias blog - tjek
Klidfasters blog - tjek
Nu har jeg fået masser af inspiration til at lægge kosten om... YES!!
Og så kører jeg 2:5 videre
Min bedste ven venter på mig! Vi skal ud i skoven og NYDE foråret YES!
Og biblo skal også besøges... mangler læsestof.. På trods af at jeg har et kæmpe bibliotek selv...
men jeg har jo læst og genlæst mine egne.... Bortset fra dem jeg ikke gider genlæse..
10 år8. marts 2014 kl. 11:41
solakka
4,1 kg forsvundet fra sidebenene siden 11 februar - dejligt!
I går spiste jeg mere end "minimum" for spisedage - det tror jeg er rigtigt godt! I hvert fald gik vægten ned 200 g.
I dag er det FASTE dag.
Jeg har ladet op med "blomkålssuppe" - 40 kcal/100g..
Og så har jeg gået igang med at få arrangeret noget "heste terapi" til min syge datter.
Datterens fys. har sagt god for projektet
Min aller bedste veninde var så sød, at min datter må øve sig på en af hendes hopper.. Jeg betaler sko.
Og så får vi se!
Der hos veninden, på hendes gård, er der ikke en masse publikummer...
Så der kan datteren øve sig i fred og ro.
Jeg tror jeg bliver nødt til at trække mig fra mit frivillige arbejde inde i København. Fordi det at prøve at hjælpe min datter må have højere prioritet.
I går spiste jeg mere end "minimum" for spisedage - det tror jeg er rigtigt godt! I hvert fald gik vægten ned 200 g.
I dag er det FASTE dag.
Jeg har ladet op med "blomkålssuppe" - 40 kcal/100g..
Og så har jeg gået igang med at få arrangeret noget "heste terapi" til min syge datter.
Datterens fys. har sagt god for projektet
Min aller bedste veninde var så sød, at min datter må øve sig på en af hendes hopper.. Jeg betaler sko.
Og så får vi se!
Der hos veninden, på hendes gård, er der ikke en masse publikummer...
Så der kan datteren øve sig i fred og ro.
Jeg tror jeg bliver nødt til at trække mig fra mit frivillige arbejde inde i København. Fordi det at prøve at hjælpe min datter må have højere prioritet.
10 år10. marts 2014 kl. 10:32
fedania
Nøj hvor det kører for dig med vægten for tiden - flot klaret! Det er en høj fart, omkring 1 kg om ugen :)
Selvom det er hårdt at fravælge frivilligt arbejde (fordi man ved man gør en forskel, og ikke ved om der er andre der udfylder ens opgave når man stopper) så er jeg helt enig i, at din datter må have førsteprioritet lige nu. Det lyder som en rigtig god plan med heste-terapi til hende uden publikum så hun kan gøre fremskridt i eget tempo og uden at være bange for at dumme sig foran andre.
Selvom det er hårdt at fravælge frivilligt arbejde (fordi man ved man gør en forskel, og ikke ved om der er andre der udfylder ens opgave når man stopper) så er jeg helt enig i, at din datter må have førsteprioritet lige nu. Det lyder som en rigtig god plan med heste-terapi til hende uden publikum så hun kan gøre fremskridt i eget tempo og uden at være bange for at dumme sig foran andre.
10 år10. marts 2014 kl. 11:04
Helt enig med Fedania - man skal ikke gå i selvsving og øge antallet fastedage.. 2 er sikkert fint/uge. Der når stofskiftet nok ikke at blide sig ind at der er hungersnød!
Hvad jeg gør angående kosten de fem andre dag.. må jeg tænke lidt over!
(Jeg havde jo et choko-ædeflip.. DET er for dumt!)
Egentlig er jeg i denne periode af mit liv overhoved ikke inspireret til at lave mad...
Pudsigt at 1magda også har tænkt på at fastedage muligvis er rigtig godt for folk med IBD - forudsat selvf. at man ikke hører til dem som bliver sygeligt tynde...
Hvad jeg gør omkring kaffe... må jeg vente og se..
Men jeg husker udmærket, at den skånekost jeg skulle spise 3 dage som forberedelse til udrensning og koloskopi - virkede rigtigt godt på sygdomsudbruddet..(som var voldsomt). Derfor tror jeg der kan være "fidus" i at spise skånekost på fastedagene.
Alle fif gælder når det handler om at holde Colitis Ulcerosa ned!
Og nu til det VIGTIGSTE:
White Line disease er taget opløbet! HURRA for det!
Det var ikke nødvendig at pille sko af Mik og beskære yderligere. (Og derfor intet behov for kunsttof hov)
Der var ingen skjulte lommer , sprækker!
Heller ingen tegn på laminitis - hvilket jeg jo havde frygtet. Mik havde jo mega varme hove i en periode...
Pleje fremover er hovbad med aktiv stof to gange om ugen indtil videre. Ekstra biotin er også godt. Eller nogen af "Hoof care produkterne = kosttilskud som fremmer hov vækst.
STOR lettelse!
Næste gang smeden kommer skal der laves aktivstof hovbad før de ny sko kommer på. Beskæringen af forhovene skal ændres lidt.
Og så bliver jeg jo nødt til at prale!
Læsning af Mik var ikke perfekt - men heller ikke særlig vanskeligt. På trods af at han blev kørt hjem i en lille trailer - DET var han ikke meget før! Midtenvæggen måtte flyttes før han ville gå op (det prøvede jeg jo at foreslå straks - jeg kender Mik!)
Han gik meget pænt op i den store transporter om morgenen.
hehe de - kender mig på hospitalet! Også personale JEG ikke igenkender hilser med navn og det hele.
Og der blev sagt - du har jo en så SØD hest! Ham vil vi gerne se her hos os!
Der er aldrig nogen problemer ved mønstring eller longering. Eller undersøgelser.
Til røntgen gik han ind i "stativet" uden mindste tøven - der har han jo været før.
At få ham til at stå på fire træklodser - var også helt uproblematisk.
Det er bare at løfte et ben ad gangen, sætte hoven ned på klodsen og sige "ned".
Enligt hvad personalet og dyrlægen sagde er Mik den første hest som har stået musestille på fire træklodse - uden beroligende!
TO forben på træklodserne uden beroligende har de oplevet før.
Ak ja - Mik er bare super!
Når vi kom hjem og han kom ud på folden - så rullede han sig straks i mudder..
Vi skal ud på en lille tur om ikke så længe... og så må jeg jo strigle og børste ham for anden gang i dag...