Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
Tak for din søde hilsen Niko!
Ak ja - så var jeg til lægen vedr. den dumme hofte.
Og ved I hvad - vi var så kede af det, når vores hospital lukkede og der i stedet for blev oprettet et "Sundhedshus" nede i byen.
Men det viser sig, at Sundhedshuset fungerer SUPER godt!
INGEN ventetider! Hvad siger I det det!!??
Lægen sagde, at jeg blot kunne gå til Sundhedshuset og få taget rtg med det samme!
Hallå! Det gjorde jeg - og ventetiden var minimal! Jeg nåede ikke engang at få læst noget sladder i det Se og Hør blad jeg fandt i venteværelset!
Med lidt held har min læge fået svar allerede før jul!
Selv har jeg været temmeligen uartig - har selv "ordineret" diverse medicin for at få has på mine akutte problemer.
Min astma havde gået amok (og når jeg hoster så voldsomt - så bliver jeg desværre meget inkontinent - ØV! Hvilket er SKOD når jeg rider. Så gode blæer findes ikke på markedet... Men så har jeg bare skiftetøj med.. HA! Jeg vil ikke lade mine helbreds skavanker forhindre mig at Leve Livet Fuldt Ud. )
Lægen skrev recept på Prednisolon. 5 dage x 25 mg. Efter fire dage kunne jeg konstatere, at det ikke var høj nok dosis. Jeg har jo gerne Prednisolon hjemme - som PN medicin. Så jeg satte dosis op til 35 mg. Efter to dage var der god effekt - og jeg trappede ud med 5 mg/dag.
Se jeg kender jo Prednisolon virkelig godt! Og ved, at højere dosis end 25 mg og længere tid end 5 dage betyder, at man skal trappe ud.
Jeg ved jo også, at Prednisolon kan medføre knogleskørhed. Så en lille forebyggende "kur" med ekstra K2 vitamin, D vitamin, kalk og Magnesium blev straks påbegyndt.
Mængden og tiden var ikke af den type, at jeg burde have med mig et "medicin kort" de næste 3 måneder.
(Og så har jeg aldeles ikke tænkt mig at komme så alvorlig til skade, at jeg skal på hospital - hehe! Men ingen kan jo vide sig sikker, bevars... HVIS man har fået Prednisolon i store doser så er det de følgende 3 måneder vigtigt, at man har et Prednisolon kort på sig.. Fordi personalet på hospitalet skal have info - så de undgår at give visse præparater...
men tænk - gastro lægerne som glad ordinerer mega mængder Predni - glemmer hyppigt at se til at patienten får et medicinkort... FY!!)
Min egenmedicinering hjalp. Hosten forsvandt. Og tanten er tæt i bunden igen - YES!!
Lige nu er jeg igang med at eksperimentere med NSAID.
Det ser ud til, at osteopaten har ret = der er en inflammatorisk tilstand i min hofte. Han mener det er hofteknogle kapselen som er hævet..
Ibuprofen i store doser hjælper - tager smerterne.
Men FY! jeg MÅ jo ikke tage den slags. På grund af min Colitis Ulcerosa er NSAID præparater FORBUDT.
Kan udløse udbrud med blødninger.
Så jeg lever livet lidt farlig for tiden!
Tænk at damen på apoteket mente, at den eneste NSAID hun havde var Ibuprofen!! Aspirin er jo det første NSAID!
Jeg blev lidt forvirret.. men, jeg havde jo ret! Fik tjekket op.. Og mon ikke hun havde Aspirin på hylden??
Nu om stunder må man jo kun købe små portioner smertestillende i håndkøb - så jeg skal have købt nye forsyninger NSAID.
Lad os se hvis man kan trickse - og godt må købe 20 stk Ibuprofen OG 20 stk Aspirin!
Nåh nok om det!
Min datter har fået en kæmpe skuffelse.
jeg tager jo med hende som bisidder til det meste.
Fordi hendes hukommelse er blevet så dårlig.
I juni var vi hos min datters læge. Det var bl.a. aktuelt at lægen skulle skrive en status attest til kommunen.
Lægen var helt OK. Sagde blandt andet, at hun jo har kendt min datter i mange år, og mener, at det IKKE er psykiske problemer hun har. Lægen sagde eksplicit "hvis kommunen mener det er psykisk - så må DE forlange (og derved betale) for speciallæge undersøgelse hos psykiater.
Vi har lige fundet ud af, at min datters læge har skrevet HELT andre ting i statusrapporten til kommunen.
Blandt andet skriver hun - som om det var aktuelt NU - at min datter lider af panik angst og "generaliseret angst".
Det passer overhoved ikke. Ikke mere.
Min datter har arbejdet intenst med at få has på sin psyke. Vha dygtige psykologer.
Distrikstpsykiatrien - var ikke gode til at hjælpe. Overhoved.
Prakkede på hende psykofarmaka.. som gjorde hende dårligere.
Men de dygtige psykologer, blandt andet Sanne Nørgaard, studenterpsykologen og et stress håndteringskursus gav gode værktøjer.
I dag er min datter psykisk bomstærk, afklaret og i balance.
Hun håndterer sine kroniske sygdomme superflot.
Har en loyal og dejlig kæreste. De bor sammen på niende år.
Han er en uvurderlig støtte. En glad og munter fyr - intelligent, med et lyst sind.
Det er snart 20 år siden min datter havde panik angst i udbrud.
Så hvad FAN ligner det at skrive som lægen gjorde!!
Det ULTIMATIVE svigt.
At sige et til patienten.
Og så skrive noget helt andet.
Og faktisk betvivler jeg, at det var "ren" panik angst den gang. Sandsynligvis var det Post Traumatisk Stress Syndrom - PTSD.
Den stakkels pige oplevede jo indenfor det samme år
at jeg blev udsat for mordforsøg fra min daværende danske ægtefælle. Politiet måtte rykke ud.. og vi måtte flygte og gå under jorden.
at selv blive kidnappet og bortført. Av en idiotisk dansk kok. Som efterfølgende blev fængslet, stillet indfor domstol og blev dømt til afsoning i fængsel.
Det som år senere væltede læsset var, at min datter mistede hele fire vigtige personer. i rap. Sin farfar, sin gammel faster, sin gammel moster - tre vigtige personer fra hendes barndom.
Og så den mand som havde kommet til at fungere som en far for hende - nemlig hendes stenhuggermester.
Den læge skal ud ur min datters liv.
Vi har et hyr med kommunen.
Den socialjurist jeg hyrede har ikke udvist rettidig omhu.
Men - vi skal nok få det hele at falde på plads.
Heldigvis står min datter ikke alene.
Ak ja - så var jeg til lægen vedr. den dumme hofte.
Og ved I hvad - vi var så kede af det, når vores hospital lukkede og der i stedet for blev oprettet et "Sundhedshus" nede i byen.
Men det viser sig, at Sundhedshuset fungerer SUPER godt!
INGEN ventetider! Hvad siger I det det!!??
Lægen sagde, at jeg blot kunne gå til Sundhedshuset og få taget rtg med det samme!
Hallå! Det gjorde jeg - og ventetiden var minimal! Jeg nåede ikke engang at få læst noget sladder i det Se og Hør blad jeg fandt i venteværelset!
Med lidt held har min læge fået svar allerede før jul!
Selv har jeg været temmeligen uartig - har selv "ordineret" diverse medicin for at få has på mine akutte problemer.
Min astma havde gået amok (og når jeg hoster så voldsomt - så bliver jeg desværre meget inkontinent - ØV! Hvilket er SKOD når jeg rider. Så gode blæer findes ikke på markedet... Men så har jeg bare skiftetøj med.. HA! Jeg vil ikke lade mine helbreds skavanker forhindre mig at Leve Livet Fuldt Ud. )
Lægen skrev recept på Prednisolon. 5 dage x 25 mg. Efter fire dage kunne jeg konstatere, at det ikke var høj nok dosis. Jeg har jo gerne Prednisolon hjemme - som PN medicin. Så jeg satte dosis op til 35 mg. Efter to dage var der god effekt - og jeg trappede ud med 5 mg/dag.
Se jeg kender jo Prednisolon virkelig godt! Og ved, at højere dosis end 25 mg og længere tid end 5 dage betyder, at man skal trappe ud.
Jeg ved jo også, at Prednisolon kan medføre knogleskørhed. Så en lille forebyggende "kur" med ekstra K2 vitamin, D vitamin, kalk og Magnesium blev straks påbegyndt.
Mængden og tiden var ikke af den type, at jeg burde have med mig et "medicin kort" de næste 3 måneder.
(Og så har jeg aldeles ikke tænkt mig at komme så alvorlig til skade, at jeg skal på hospital - hehe! Men ingen kan jo vide sig sikker, bevars... HVIS man har fået Prednisolon i store doser så er det de følgende 3 måneder vigtigt, at man har et Prednisolon kort på sig.. Fordi personalet på hospitalet skal have info - så de undgår at give visse præparater...
men tænk - gastro lægerne som glad ordinerer mega mængder Predni - glemmer hyppigt at se til at patienten får et medicinkort... FY!!)
Min egenmedicinering hjalp. Hosten forsvandt. Og tanten er tæt i bunden igen - YES!!
Lige nu er jeg igang med at eksperimentere med NSAID.
Det ser ud til, at osteopaten har ret = der er en inflammatorisk tilstand i min hofte. Han mener det er hofteknogle kapselen som er hævet..
Ibuprofen i store doser hjælper - tager smerterne.
Men FY! jeg MÅ jo ikke tage den slags. På grund af min Colitis Ulcerosa er NSAID præparater FORBUDT.
Kan udløse udbrud med blødninger.
Så jeg lever livet lidt farlig for tiden!
Tænk at damen på apoteket mente, at den eneste NSAID hun havde var Ibuprofen!! Aspirin er jo det første NSAID!
Jeg blev lidt forvirret.. men, jeg havde jo ret! Fik tjekket op.. Og mon ikke hun havde Aspirin på hylden??
Nu om stunder må man jo kun købe små portioner smertestillende i håndkøb - så jeg skal have købt nye forsyninger NSAID.
Lad os se hvis man kan trickse - og godt må købe 20 stk Ibuprofen OG 20 stk Aspirin!
Nåh nok om det!
Min datter har fået en kæmpe skuffelse.
jeg tager jo med hende som bisidder til det meste.
Fordi hendes hukommelse er blevet så dårlig.
I juni var vi hos min datters læge. Det var bl.a. aktuelt at lægen skulle skrive en status attest til kommunen.
Lægen var helt OK. Sagde blandt andet, at hun jo har kendt min datter i mange år, og mener, at det IKKE er psykiske problemer hun har. Lægen sagde eksplicit "hvis kommunen mener det er psykisk - så må DE forlange (og derved betale) for speciallæge undersøgelse hos psykiater.
Vi har lige fundet ud af, at min datters læge har skrevet HELT andre ting i statusrapporten til kommunen.
Blandt andet skriver hun - som om det var aktuelt NU - at min datter lider af panik angst og "generaliseret angst".
Det passer overhoved ikke. Ikke mere.
Min datter har arbejdet intenst med at få has på sin psyke. Vha dygtige psykologer.
Distrikstpsykiatrien - var ikke gode til at hjælpe. Overhoved.
Prakkede på hende psykofarmaka.. som gjorde hende dårligere.
Men de dygtige psykologer, blandt andet Sanne Nørgaard, studenterpsykologen og et stress håndteringskursus gav gode værktøjer.
I dag er min datter psykisk bomstærk, afklaret og i balance.
Hun håndterer sine kroniske sygdomme superflot.
Har en loyal og dejlig kæreste. De bor sammen på niende år.
Han er en uvurderlig støtte. En glad og munter fyr - intelligent, med et lyst sind.
Det er snart 20 år siden min datter havde panik angst i udbrud.
Så hvad FAN ligner det at skrive som lægen gjorde!!
Det ULTIMATIVE svigt.
At sige et til patienten.
Og så skrive noget helt andet.
Og faktisk betvivler jeg, at det var "ren" panik angst den gang. Sandsynligvis var det Post Traumatisk Stress Syndrom - PTSD.
Den stakkels pige oplevede jo indenfor det samme år
at jeg blev udsat for mordforsøg fra min daværende danske ægtefælle. Politiet måtte rykke ud.. og vi måtte flygte og gå under jorden.
at selv blive kidnappet og bortført. Av en idiotisk dansk kok. Som efterfølgende blev fængslet, stillet indfor domstol og blev dømt til afsoning i fængsel.
Det som år senere væltede læsset var, at min datter mistede hele fire vigtige personer. i rap. Sin farfar, sin gammel faster, sin gammel moster - tre vigtige personer fra hendes barndom.
Og så den mand som havde kommet til at fungere som en far for hende - nemlig hendes stenhuggermester.
Den læge skal ud ur min datters liv.
Vi har et hyr med kommunen.
Den socialjurist jeg hyrede har ikke udvist rettidig omhu.
Men - vi skal nok få det hele at falde på plads.
Heldigvis står min datter ikke alene.
10 år20. december 2014 kl. 09:23
Firkanten (slettet)
Du er så stærk, Sol. Husk at passe på dig selv i kampen med lægen. De er nogle gange nogle djævle i hvide kitler. Jeg sender masser af juleengle med omsorg til dig også.
Glædelig jul.
PS. Hils Mik - den skønne hest. <3
Glædelig jul.
PS. Hils Mik - den skønne hest. <3
10 år22. december 2014 kl. 19:25
solakka
AV AV AV!
Laang tid siden sidst!
Min computer var gået i udu - troede jeg..
Kæmpede, re-bootede, stillede tilbage til "fabriks tilstand" .. det hjalp ikke!
Computeren kom til værksted. Det kostede 650 kroner - men hjalp heller ikke. ØV!
SÅ ringede jeg internetudbyderen Fullrate.
De sendte gratis en ny router.
DET HJALP!
Men for pokker hvor trækker det tænder ud, og hvor DUM man føler sig når elektronikken driller!
Jeg er stadig igang med processen at geninstallere etc etc.
Har dog mistet alle mine vigtige politiske links.. ARRGHH!
Til alle dem som mener, at jeg OVERDRIVER når jeg skriver om kommunernes lovbrud og systematiske overtrædelser af dansk lov - og at udsatte borgere er retsløse:
Nu råber advokatsamfundet vagt i gevær!!
Læs seneste nummer af magasinet Advokaten!!!!
Jeg citerer direkte overskriften fra side 12:
"INGEN RETSSIKKERHED"
Vi lader den lige stå!
"Det er en kæmpe urimelighed i vores retssystem, at du har en grundlovssikret ret, der i praksis ikke fungerer"
Det MÅ jo være definitionen på en bananrepublik!!
På side 14 "Retssikkerheden skal gælde for både borger og forvaltning"
Advokatrådet er snart klar med en omfattende rapport om lovløshederne.
Så jeg er IKKE alene om at mene, at Danmark er forvandlet til en Bananrepublik! HA!
Det mest pinlige for Danmark er, at nuværende Justitsminister, Mette Morder Frederiksen, er syltet ind over begge ører i disse lovløse tilstande.
Nok om det!
Selv har jeg store udfordringer rent helbredsmæssig.
AV AV AV!!
Ondt som bare pokker!
Mit bækken var vist skævt i forvejen - og har medført en inflammatorisk tilstand i højre hofte led... AAAAUUUVVV!!
Til tider har jeg humpet som Ringeren fra Notre Dame.
Bedre blev det ikke af at Mik snublede, faldt på knæ - og jeg faldt af.
To gange med seks dages mellemrum.
Landede begge gange på hoften - som blev slået endnu mere skæv.
Har gået syv gange til osteopat. Det hjalp ikke rigtigt.
Skiftede til en dygtig fys - som også bruger kranio sakral... Efter to gange behandling går der fremad.
SNØFT! Jeg har ikke kunnet ride Mik - VRÆÆÆL! Han som var i så fin trænings tilstand!
Fyssen er på vinterferie - og jeg venter ivrig på at hun kommer hjem fra ferie!
Jeg både vil og skal SNART være fit for riding again!
Håber I alle har det godt derude!
Min pc er flyttet ned i mit ny istandsatte fine kælderrum - og blot jeg får en masse hængepartier fra hånden glæder jeg mig til at "læse op" så jeg bliver lidt ajour med hvordan det går jer søde madital-venner!
Min computer var gået i udu - troede jeg..
Kæmpede, re-bootede, stillede tilbage til "fabriks tilstand" .. det hjalp ikke!
Computeren kom til værksted. Det kostede 650 kroner - men hjalp heller ikke. ØV!
SÅ ringede jeg internetudbyderen Fullrate.
De sendte gratis en ny router.
DET HJALP!
Men for pokker hvor trækker det tænder ud, og hvor DUM man føler sig når elektronikken driller!
Jeg er stadig igang med processen at geninstallere etc etc.
Har dog mistet alle mine vigtige politiske links.. ARRGHH!
Til alle dem som mener, at jeg OVERDRIVER når jeg skriver om kommunernes lovbrud og systematiske overtrædelser af dansk lov - og at udsatte borgere er retsløse:
Nu råber advokatsamfundet vagt i gevær!!
Læs seneste nummer af magasinet Advokaten!!!!
Jeg citerer direkte overskriften fra side 12:
"INGEN RETSSIKKERHED"
Vi lader den lige stå!
"Det er en kæmpe urimelighed i vores retssystem, at du har en grundlovssikret ret, der i praksis ikke fungerer"
Det MÅ jo være definitionen på en bananrepublik!!
På side 14 "Retssikkerheden skal gælde for både borger og forvaltning"
Advokatrådet er snart klar med en omfattende rapport om lovløshederne.
Så jeg er IKKE alene om at mene, at Danmark er forvandlet til en Bananrepublik! HA!
Det mest pinlige for Danmark er, at nuværende Justitsminister, Mette Morder Frederiksen, er syltet ind over begge ører i disse lovløse tilstande.
Nok om det!
Selv har jeg store udfordringer rent helbredsmæssig.
AV AV AV!!
Ondt som bare pokker!
Mit bækken var vist skævt i forvejen - og har medført en inflammatorisk tilstand i højre hofte led... AAAAUUUVVV!!
Til tider har jeg humpet som Ringeren fra Notre Dame.
Bedre blev det ikke af at Mik snublede, faldt på knæ - og jeg faldt af.
To gange med seks dages mellemrum.
Landede begge gange på hoften - som blev slået endnu mere skæv.
Har gået syv gange til osteopat. Det hjalp ikke rigtigt.
Skiftede til en dygtig fys - som også bruger kranio sakral... Efter to gange behandling går der fremad.
SNØFT! Jeg har ikke kunnet ride Mik - VRÆÆÆL! Han som var i så fin trænings tilstand!
Fyssen er på vinterferie - og jeg venter ivrig på at hun kommer hjem fra ferie!
Jeg både vil og skal SNART være fit for riding again!
Håber I alle har det godt derude!
Min pc er flyttet ned i mit ny istandsatte fine kælderrum - og blot jeg får en masse hængepartier fra hånden glæder jeg mig til at "læse op" så jeg bliver lidt ajour med hvordan det går jer søde madital-venner!
9 år6. februar 2015 kl. 10:13
Nikomath
Jamen Sol - får dine udfordringer da aldrig ende???? Det er da helt vildt, som du altid rammes af både det ene og det andet - og du har altså min fulde sympati. Heldigvis lyder det som om at dit aldrig svigtende humør er intakt - og det er dejligt at høre nyt fra dig - jeg har faktisk tænkt meget på dig den sidste måneds tid :-)
Knus og ønsker om fremgang med hoften, så du snart er fit for riding again
Nikomath - nu med postnummer 8800 :-)
Knus og ønsker om fremgang med hoften, så du snart er fit for riding again
Nikomath - nu med postnummer 8800 :-)
9 år10. februar 2015 kl. 10:25
solakka
Tak for din hilsen søde Niko - nu med postnummer 8800!
Spændende!
jeg skal no SNART være kommet så vidt, at jeg kan "læse op" i de tråde jeg har fulgt. Det glæder jeg mig til!
NEJ Niko - mine udfordringer har vist INGEN ende!
Men jeg er den evige optimist!
Det skal gå! Det skal blive bedre! Vi skal få has på problemerne! BASTA!
hehe - og når det lykkes at få ryddet de nu aktuelle problemer fra programmet - så kommer der med garanti en NY byge! HA!
For at citere Runebergs berømte digt: "Herren prøver blot, han ej forlader!"
Prøvelser gør STÆRK og STÆDIG!
Og som I ved - så har jeg jo mange ting at være glad og dybt taknemmelig for!
Helten i Mit Liv har fugtsikret og sat i stand mit fine kælderværelse - nu med mini orangeri! (Hvor datterens tre små citrus træer overvintrer)
Lyskassen har fået skrå vanger muret op. Et skråt "tag" af panserglas, og et lille vindue foran. Det bliver mega hyggeligt at forspire blomsterfrø i orangeriet!
Her er så mega hyggeligt i min kælder!
Helten satte op en radiator - YESS!
Hvidpudsede vægge, røde klinker på gulvet.
Et vindue - som kan åbnes, så man kan kravle ind i miniorangeriet og åbne så man kan lufte ud!
Optimal agility training for en gammel pensionist!
Det er heller ikke så ringe motion at daglig klatre op og ned for trappestien!
Jeg har siden gamle dage en virkelig god affugter - den lader jeg køre om natten. Der er endnu lidt restfugt. Måske fra vandskuring/oppudsning og maling af væggene? Og gulvask.
Finfine reoler til mine kasser (mange) med heste ting. Om ikke så lang tid skal jeg igang med at sortere og sætte hesteting på hylderne i de to "heste-reoler. På en anden væg er der reoler til ringbind, kasser med sygrej... og så lidt reoler til bøger.
Helten købte også et fint sammenklappeligt arbejdsbord. Et STORT bord! Der skal min symaskine stå (når jeg har fået sorteret papirer ... ja måske bliver det så ALDRIG!! Det der med at sortere papirer og bøger er et evigt hængeparti...
Ej hvor jeg hygger i min kælder!
"Hulen" = mit værelse oven min kælder - med direkte forbindelse til min kælder via gulvlem og trappestie, skal tømmes mest muligt. Væggene skal males og loftet hvidtes. Dette værelse er jo vores gæsteværelse når vi har sleeping guests.
Min yndlings niece, som bor i USA, kommer nemlig på en en uges besøg i april.
Så "gæsteværelset" skal have en make over.
Helten i Mit Liv er ALTID En Støtte i Livet!
Og så er jo Mik - som altid - min bedste ven!
jeg er så afsindigt heldig, at min underviser har forbarmet sig, og rider ham op! Mod betaling selvfølgelig.
Hold da op så hun er dygtig!!!! JESSUS!!!!! Jeg ønsker jeg var ens halvdelen så dygtig!
man kan jo ikke sige at Mik er på "genopdragelse" - fordi han jo aldrig er blevet redet til af nogen som KAN ride.
Og jeg er godt nok stolt af, at min underviser roser Miks hurtige indlæring - Mik er en særdeles kvik hest.
Hun roser også hans dejlige galop! (Men han har endnu ikke bagbenene helt med sig.. Men det kommer!
Første lektion var barsk! Der fik Mik lært at flytte sine bagben - pronto! Og jeg har ikke det mindste dårlig samvittighed over at der skulle mange lidt rappe toucheringer med pisken på bagparten til før han fattede hvad det drejede sig om!
Følgende lektion fik han i det store hele KUN ros. Fordi han huskede hvad han havde lært. Flyttede sine små fede bagben - gik FREM - og var meget selvgående.
Det at Mik, så snart han FORSTÅR hvad man beder om - straks parerer ordre - er jo et kæmpe plus.
Og at han husker hvad han har lært fra lektion til lektion.
Man behøver ikke starte forfra hver gang....
Det er bestemt ikke alle gamle heste på 15 år som er så hurtige og parate at tage til sig ny læring som Mik ser ud til at være!
Men min underviser er jo bare SÅ dygtig! Så præcis, så konsekvent - hendes timing er vanvittigt god! Hun mærker de fejl hesten er PÅ VEJ at lave - og korrigerer dem straks.
Ja ikke ALLE fejl på en gang. Det kan man inte. Så går det hele i skudder mudder. EN ting ad gangen.
Uden fremdrift og ren takt - kan man ikke få form. Det der at hive i tøjlerne for at få form - duer ikke.
Hun BELØNNER hesten meget præcis og med perfekt timing - så hesten har en chance for at få en AHA oplevelse!
"AHA - det er det HER min rytter vil at jeg skal gør!! Og når jeg gør som rytteren beder om - så bliver jeg straks belønnet. med lange tøjler og fred." YESS - den slags kan jo en hest lide!
jeg får noget at leve op til når jeg engang om et stykke tid kan begynde at ride igen!
Ak ja - når jeg ikke kan ride - så kan jeg TÆNKE på ridning og skrive om det!! Tihii!
det at skrive her var en REN overspringshandling!
ØV - jeg BURDE have skrevet til den ny advokat vi har fået fat på.
Så vi kan få smidt ud hende svinet til socialjurist. På juridisk korrekt måde. Og Skit-Högen kan blive belært af en RIGTIG advokat , at hun vars'god skal aflevere sin klients aktindsigts dokumenter. Og blive belært om, at hun har tavshedspligt.
Cand.jur - min bare! Hun er så fuld af løgn! Siden før jul har hun gentagne gange fået at vide at hun SKAL sende papirerne. Siden den 15 januar har hun gentagne gange PÅSTÅET at "hun er lige ved at kopiere" "sender dem i dag".
det er helt utrolig hvilke "undskyldninger" hun har serveret... tsk tsk tsk. Skrive juridisk dansk kan hun heller ikke.
Hun har forplumret min datters sag noget så alvorlig!
Men nu fatter jeg håb! Vi har fået fat på en særdeles SKRAP advokat.
Jeg sælger arvesølvet for at kunne finansiere den professionelle advokat hjælp min datter er nødt til at få. (TAK Skit-Hög kælling! Som har fået down payment 1.800 kroner plus 800 kr hver måned siden august.. Men som ikke engang har gidet besvare min datters ganske få mails...)
ØV at min datter er så pænt et menneske - så hun forbyder mig at advare mod denne Skit-Hög personage i alle grupper hvor hun er medlem - sandsynligvis for at fiske oplysninger og kapre kunder.
Heldigvis har jeg mange kg tretårnet sølv liggende - bestik som vi ALDRIG bruger. Så ud med det!
Alt unødvendig godt hestegrej er også sat til salg.
Og så må jeg se hvad andet jeg har som kan omsættes til penge.
En dugtig advokat er DYR.
Må så godt allesammen!
Spændende!
jeg skal no SNART være kommet så vidt, at jeg kan "læse op" i de tråde jeg har fulgt. Det glæder jeg mig til!
NEJ Niko - mine udfordringer har vist INGEN ende!
Men jeg er den evige optimist!
Det skal gå! Det skal blive bedre! Vi skal få has på problemerne! BASTA!
hehe - og når det lykkes at få ryddet de nu aktuelle problemer fra programmet - så kommer der med garanti en NY byge! HA!
For at citere Runebergs berømte digt: "Herren prøver blot, han ej forlader!"
Prøvelser gør STÆRK og STÆDIG!
Og som I ved - så har jeg jo mange ting at være glad og dybt taknemmelig for!
Helten i Mit Liv har fugtsikret og sat i stand mit fine kælderværelse - nu med mini orangeri! (Hvor datterens tre små citrus træer overvintrer)
Lyskassen har fået skrå vanger muret op. Et skråt "tag" af panserglas, og et lille vindue foran. Det bliver mega hyggeligt at forspire blomsterfrø i orangeriet!
Her er så mega hyggeligt i min kælder!
Helten satte op en radiator - YESS!
Hvidpudsede vægge, røde klinker på gulvet.
Et vindue - som kan åbnes, så man kan kravle ind i miniorangeriet og åbne så man kan lufte ud!
Optimal agility training for en gammel pensionist!
Det er heller ikke så ringe motion at daglig klatre op og ned for trappestien!
Jeg har siden gamle dage en virkelig god affugter - den lader jeg køre om natten. Der er endnu lidt restfugt. Måske fra vandskuring/oppudsning og maling af væggene? Og gulvask.
Finfine reoler til mine kasser (mange) med heste ting. Om ikke så lang tid skal jeg igang med at sortere og sætte hesteting på hylderne i de to "heste-reoler. På en anden væg er der reoler til ringbind, kasser med sygrej... og så lidt reoler til bøger.
Helten købte også et fint sammenklappeligt arbejdsbord. Et STORT bord! Der skal min symaskine stå (når jeg har fået sorteret papirer ... ja måske bliver det så ALDRIG!! Det der med at sortere papirer og bøger er et evigt hængeparti...
Ej hvor jeg hygger i min kælder!
"Hulen" = mit værelse oven min kælder - med direkte forbindelse til min kælder via gulvlem og trappestie, skal tømmes mest muligt. Væggene skal males og loftet hvidtes. Dette værelse er jo vores gæsteværelse når vi har sleeping guests.
Min yndlings niece, som bor i USA, kommer nemlig på en en uges besøg i april.
Så "gæsteværelset" skal have en make over.
Helten i Mit Liv er ALTID En Støtte i Livet!
Og så er jo Mik - som altid - min bedste ven!
jeg er så afsindigt heldig, at min underviser har forbarmet sig, og rider ham op! Mod betaling selvfølgelig.
Hold da op så hun er dygtig!!!! JESSUS!!!!! Jeg ønsker jeg var ens halvdelen så dygtig!
man kan jo ikke sige at Mik er på "genopdragelse" - fordi han jo aldrig er blevet redet til af nogen som KAN ride.
Og jeg er godt nok stolt af, at min underviser roser Miks hurtige indlæring - Mik er en særdeles kvik hest.
Hun roser også hans dejlige galop! (Men han har endnu ikke bagbenene helt med sig.. Men det kommer!
Første lektion var barsk! Der fik Mik lært at flytte sine bagben - pronto! Og jeg har ikke det mindste dårlig samvittighed over at der skulle mange lidt rappe toucheringer med pisken på bagparten til før han fattede hvad det drejede sig om!
Følgende lektion fik han i det store hele KUN ros. Fordi han huskede hvad han havde lært. Flyttede sine små fede bagben - gik FREM - og var meget selvgående.
Det at Mik, så snart han FORSTÅR hvad man beder om - straks parerer ordre - er jo et kæmpe plus.
Og at han husker hvad han har lært fra lektion til lektion.
Man behøver ikke starte forfra hver gang....
Det er bestemt ikke alle gamle heste på 15 år som er så hurtige og parate at tage til sig ny læring som Mik ser ud til at være!
Men min underviser er jo bare SÅ dygtig! Så præcis, så konsekvent - hendes timing er vanvittigt god! Hun mærker de fejl hesten er PÅ VEJ at lave - og korrigerer dem straks.
Ja ikke ALLE fejl på en gang. Det kan man inte. Så går det hele i skudder mudder. EN ting ad gangen.
Uden fremdrift og ren takt - kan man ikke få form. Det der at hive i tøjlerne for at få form - duer ikke.
Hun BELØNNER hesten meget præcis og med perfekt timing - så hesten har en chance for at få en AHA oplevelse!
"AHA - det er det HER min rytter vil at jeg skal gør!! Og når jeg gør som rytteren beder om - så bliver jeg straks belønnet. med lange tøjler og fred." YESS - den slags kan jo en hest lide!
jeg får noget at leve op til når jeg engang om et stykke tid kan begynde at ride igen!
Ak ja - når jeg ikke kan ride - så kan jeg TÆNKE på ridning og skrive om det!! Tihii!
det at skrive her var en REN overspringshandling!
ØV - jeg BURDE have skrevet til den ny advokat vi har fået fat på.
Så vi kan få smidt ud hende svinet til socialjurist. På juridisk korrekt måde. Og Skit-Högen kan blive belært af en RIGTIG advokat , at hun vars'god skal aflevere sin klients aktindsigts dokumenter. Og blive belært om, at hun har tavshedspligt.
Cand.jur - min bare! Hun er så fuld af løgn! Siden før jul har hun gentagne gange fået at vide at hun SKAL sende papirerne. Siden den 15 januar har hun gentagne gange PÅSTÅET at "hun er lige ved at kopiere" "sender dem i dag".
det er helt utrolig hvilke "undskyldninger" hun har serveret... tsk tsk tsk. Skrive juridisk dansk kan hun heller ikke.
Hun har forplumret min datters sag noget så alvorlig!
Men nu fatter jeg håb! Vi har fået fat på en særdeles SKRAP advokat.
Jeg sælger arvesølvet for at kunne finansiere den professionelle advokat hjælp min datter er nødt til at få. (TAK Skit-Hög kælling! Som har fået down payment 1.800 kroner plus 800 kr hver måned siden august.. Men som ikke engang har gidet besvare min datters ganske få mails...)
ØV at min datter er så pænt et menneske - så hun forbyder mig at advare mod denne Skit-Hög personage i alle grupper hvor hun er medlem - sandsynligvis for at fiske oplysninger og kapre kunder.
Heldigvis har jeg mange kg tretårnet sølv liggende - bestik som vi ALDRIG bruger. Så ud med det!
Alt unødvendig godt hestegrej er også sat til salg.
Og så må jeg se hvad andet jeg har som kan omsættes til penge.
En dugtig advokat er DYR.
Må så godt allesammen!
9 år12. februar 2015 kl. 17:13
kosesmølf
Det lyder som en rigtig hyggelig kælderhule du har fået dig, Sol. Hvor dejligt. Håber den kan give dig en masse glæde og overskud.
Hvor er det dog surt at du ikke kan ride, men det er da fantastisk at Mik kan fortsætte træningen alligevel. Så får du måske lidt af en idfordring når du kommer tilbage på ryggen af ham og skal holde de gode takter ved lige :) men det er jo helt fantastisk at ride på en hest der KAN, så det er noget at se frem til.
Jeg håber det hjælper med den nye advokat, held og lykke med det.
Hvor er det dog surt at du ikke kan ride, men det er da fantastisk at Mik kan fortsætte træningen alligevel. Så får du måske lidt af en idfordring når du kommer tilbage på ryggen af ham og skal holde de gode takter ved lige :) men det er jo helt fantastisk at ride på en hest der KAN, så det er noget at se frem til.
Jeg håber det hjælper med den nye advokat, held og lykke med det.
9 år26. februar 2015 kl. 20:12
Firkanten (slettet)
Kære Sol
Tillykke med dagen.
Tillykke med dagen.
9 år27. oktober 2015 kl. 21:49
solakka
Så må jeg igang igen! suuk!
Startvægt 2.3.2016 84,2 kg. Satser på, at en kampvægt på 65 kg ville gøre en stor forskel for mit gamle skrog! Så det derhen jeg skal!
Og denne gang - er det alvor!
Jeg vil gøre ALT jeg kan for at fremmadrettet slippe for smerter. Kunne ride igen. Kunne GÅ normalt igen... Kunne gå i trapper... sætte på sokker og bukser UDEN at dette skal være et kæmpe projekt.
Godt nok er jeg ikke særlig imponeret af Hillerøds ryg ambulatorie.
Men jeg tager det til mig som kan bruges.
Og supplerer op med mere ideer til tiltag jeg selv finder frem til.
IKKE, at jeg har tænkt mig, at vente fire måneder før jeg rider igen! Nixen bixen!
Det der med at tabe sig - det er et forslag fra rygamulatoriets sygeplejerske.
Også best at være på forkant - godt igang med vægttab.
1. godt for ryggen (som jo er ret kaputt - viste MR scanningen 4 jan)
2. hvis nu rtg af hofteknogler skulle få nogen på hospitalet at få dårlige ideer (operation og kunstige hofteknogler). Jeg skal angivelig til hofte rtg. Denne gang begge hofte knogle. Og ikke kun den som driller - den th.
Det er et saglig argument, at afvise operation ved at henvise til, at vægttab skal prøves først!
Kiggede lidt ind i tråde jeg har fulgt tidligere - ville gerne læse op på "hvad er der sket siden sidst".
men kan ikke sidde ubegrænset ved PC -- AV AV AV!
I hvert fald - tak til firkanten for fødselsdags hilsen okt 2015 .
NÆSTE gang bliver jeg 70 år!
Uha uha uha!
Og til den tid skal jeg være ridende og smertefri igen! SENEST!
Har skrevet i min starter-på-ny dagbog 3.3. hvordan jeg vil opnå mine mål.
Det bliver godt nok et større projekt!
Og denne gang - er det alvor!
Jeg vil gøre ALT jeg kan for at fremmadrettet slippe for smerter. Kunne ride igen. Kunne GÅ normalt igen... Kunne gå i trapper... sætte på sokker og bukser UDEN at dette skal være et kæmpe projekt.
Godt nok er jeg ikke særlig imponeret af Hillerøds ryg ambulatorie.
Men jeg tager det til mig som kan bruges.
Og supplerer op med mere ideer til tiltag jeg selv finder frem til.
IKKE, at jeg har tænkt mig, at vente fire måneder før jeg rider igen! Nixen bixen!
Det der med at tabe sig - det er et forslag fra rygamulatoriets sygeplejerske.
Også best at være på forkant - godt igang med vægttab.
1. godt for ryggen (som jo er ret kaputt - viste MR scanningen 4 jan)
2. hvis nu rtg af hofteknogler skulle få nogen på hospitalet at få dårlige ideer (operation og kunstige hofteknogler). Jeg skal angivelig til hofte rtg. Denne gang begge hofte knogle. Og ikke kun den som driller - den th.
Det er et saglig argument, at afvise operation ved at henvise til, at vægttab skal prøves først!
Kiggede lidt ind i tråde jeg har fulgt tidligere - ville gerne læse op på "hvad er der sket siden sidst".
men kan ikke sidde ubegrænset ved PC -- AV AV AV!
I hvert fald - tak til firkanten for fødselsdags hilsen okt 2015 .
NÆSTE gang bliver jeg 70 år!
Uha uha uha!
Og til den tid skal jeg være ridende og smertefri igen! SENEST!
Har skrevet i min starter-på-ny dagbog 3.3. hvordan jeg vil opnå mine mål.
Det bliver godt nok et større projekt!
8 år4. marts 2016 kl. 09:08
Alinea66
Hej sol. Jeg kan ikke finde din nye dagbog? Måske er den kun privat?
Jeg er næsten færdig med samme mål som dig, og med samme begrundelse.
Jeg har slidgigt alle vegne og en kunstig venstre hofte. Og nu begynder knæene at skave sig.
Det har været så godt at komme ned i vægt.
Her er før-og-efter beviset. Fra 88 kg til 64 kg. billedeupload.dk 1.3 blev min hofte 7 år. Det første billede er 3 måneder efter operationen. Det sidste er taget for en uge siden :)
Nu kan jeg bevæge mig som jeg lyster, incl. at løbe 2-3 gange om ugen. Jeg gør knæ-øvelser ind imellem: glaid.dk - og det holder mig på fode. Jeg begyndte med 10 uger 2 gange om ugen hos en sød fys - nu gør jeg øvelserne en gang om ugen.
gigtforeningen.dk
gigtforeningen.dk
Håber det også vil gå dig ligeså godt. Jeg er fast besluttet på aldrig mere at ende på 90 - 100 kg. Jeg er blevet totalt bidt af at løbe - det ville jeg have forsvoret for 7 år siden.
Jeg er næsten færdig med samme mål som dig, og med samme begrundelse.
Jeg har slidgigt alle vegne og en kunstig venstre hofte. Og nu begynder knæene at skave sig.
Det har været så godt at komme ned i vægt.
Her er før-og-efter beviset. Fra 88 kg til 64 kg. billedeupload.dk 1.3 blev min hofte 7 år. Det første billede er 3 måneder efter operationen. Det sidste er taget for en uge siden :)
Nu kan jeg bevæge mig som jeg lyster, incl. at løbe 2-3 gange om ugen. Jeg gør knæ-øvelser ind imellem: glaid.dk - og det holder mig på fode. Jeg begyndte med 10 uger 2 gange om ugen hos en sød fys - nu gør jeg øvelserne en gang om ugen.
gigtforeningen.dk
gigtforeningen.dk
Håber det også vil gå dig ligeså godt. Jeg er fast besluttet på aldrig mere at ende på 90 - 100 kg. Jeg er blevet totalt bidt af at løbe - det ville jeg have forsvoret for 7 år siden.
8 år4. marts 2016 kl. 18:58
Håber du får løst op for den hofte i en fart - julen står for døren, og vi ved jo alle, at man ikke bare får lov at sætte sig ned og lade sig opvarte, uanset om vi har fortjent det:-)
Kæmpe kram til dig og dine