Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Pyha - er nødt til at bruge krykker pt.
AV AV AV!
Skal til lægen mandag. Ikke at hun kan hjælpe. Men hun insisterede.
jeg ville nemlig prøve en STEREOID Antiinflammatorisk Drug = Prednisolon. Det sagde hun nej til!
jeg HAR Prednisolon hjemme. Men det er min PN medicin - hvis min CU går i voldsomt udbrud og jeg ikke indenfor nogle timer kan komme i kontakt med gastro afdelingen.... Så de piller rører jeg ikke indtil det bliver nødvendig.
Ville have recept af egen læge på en "heste-kur" Prednisolon. Nu jeg ikke pt kan tage Non Stereoid Antiinflammatory Drugs som Ibumetin/Ibuprofen. Fordi Min tarm behagede at bløde lidt. Og så er jeg jo nødt til at undvære Ibumetin.
Panodil - som ikke er fuldt så blodfortyndende - hjælper ikke en døjt på smerterne.
Morfinlignende præparater er No Go - da jeg jo ikke vil DRØMME om at køre bil med sådant skidt i kroppen.
Prednisolon er ikke prøvet vedr. mine gigtsmerter - så det synes jeg ville være meget relevant.
8 år8. oktober 2016 kl. 08:31
god til gigt
iform.dk
du får lige et link til iform, fordi der stod noget med gigt, og så tænkte jeg lige på dig.
god weekend
8 år8. oktober 2016 kl. 13:13
Åhhhh - Jeg føler virkelig med dig. Siden jeg skulle undgå blodfortyndende medicin har jeg fået kodein, 25 mg sammen med 1000 mg paracetamol. Men jeg synes heller ikke det virker vildt godt. Kodimagnyl var bedre, men er blodfortyndende og no - no :(
8 år8. oktober 2016 kl. 22:05
Åh Sol. Hvor er det dog noget ged med de smerter.

Kan Helten i dit liv ikke være chauffør ud til Mik i nogle dage, så du kan blive smertestillet og passe på dig selv?
8 år9. oktober 2016 kl. 07:05
Tak for opmuntring, sympati og gode råd!
madital-netværket er super!
Alinea69 - min læge skrev MEGET modvillig recept på kodein til mig. Hun mener, at MANGE af hendes patienter er blevet afhængige - aka NARKOMANER af kodein!!! Sikken noget pjat! JEG er ikke typen som bliver hængende et sekund længere end absolut nødvendig på nogen som helst medicin. Det BURDE hun vide! Men pyt - nu må jeg studere halveringstider, indlægsseddel, bivirkninger mv for kodein. Og afprøve skidtet!

(K lægen som jeg har er jeg ikke særlig vild med - har både M og K... og synes helt klart at M er bedre - men han er jo på ferie. Den oprindelige K læge som i sin tid har oprettet stedet - er desværre gået på pension. HUN var god! Barsk og intet fnidder fnadder. Lige i min smag!)

Firkant - det er ikke bilkørsel som er problemet lige nu. Men det at GÅ. FY FAN! Jeg SKAL holde mig si skindet. Afstå fra at trække heste ind om aftenen. Afstå fra at fylde vand op... (Kunne ikke dy mig i går.. så jeg humpede seks ture med vandkande...)

Nu må vi se!
biologi C - TAK fordi du tænkte på mig! Lige nu skal jeg dog holde fingrene væk fra gurkemeje - da det ved siden af de glimrende antiinflammatoriske egenskaber desværre OGSÅ nedsætter blodets koagulations evne. Og den slags har man ikke lyst til når tyktarmen behager at bløde...
8 år10. oktober 2016 kl. 13:09
Jeg tager altid Kodein samtidig med Paracetamol, aldrig alene. Jeg har prøvet 2 x 25 mg samt 1000 mg Paracetamol, men jeg er ikke sikker på om det hjalp bedre end 25mg plus 1000 mg - så det er den dosis jeg bruger. Nu en sjælden gang, på 7. år. Hilsen narkomanen :)
8 år10. oktober 2016 kl. 15:16
Jeg tænkte bare at hvis du var på morfin og dermed smertestillet, kunne bilkørslen jo klares af Helten i dit liv. Og Mik ville få pasning og pleje som han er vant til.
8 år10. oktober 2016 kl. 18:08
Uha uha - JEG kører ikke bil i "påvirket tilstand". Så jeger MEGET OBS på hvornår det er OK at atter køre bil efter at have indtaget medicin som påvirker evnen at køre bil.
Vedr. kodein måtte jeg virkelig lede grundigt før jeg fandt oplysninger om halveringstid (og det jeg kalder "efterklangstid" - nedbrydningen af kemiske stoffer er IKKE en lineær funktion af tid. Heller ikke i en menneskelig krop).
Jeg holder mig altid til en betragtelig sikkerhedsmarginal.
(I husker måske, at jeg mistede en kæreste fordi han blev kørt ihjel af en spiritusbilist..? Jeg var tilstede - så, og ikke mindst HØRTE, det ske.. Pga af dette er jeg helt HYSS og tager kraftig afstand fra "kørsel i påvirket tilstand"... HVIS jeg, hvilket Gud Forbyde, jeg en dag bliver involveret i en alvorlig bilulykke - så er det nødvendigt, at MIN samvittighed er ren. Jeg vil ikke kunne leve med mig selv hvis jeg havde kørt i påvirket tilstand.. og tilmed havde lavet ulykker... It would simply break my heart. tror ikke jeg ville kunne overleve den slags. Jeg ville FORAGTE mig selv så dybt og inderlig. Så den slag er bare NO GO)

Helten i Mit Liv er en hjertensgod mand. Men hans godhed skal IKKE misbruges!
forts. føæger
8 år15. oktober 2016 kl. 07:52
Nåh - smerterne er stadig slemme.
Går med skridttæller for at kunne overvåge og styre "aflastningen" - max 3.000 skridt/dag. Hellere mindre.

Tarmen bløder stadig. Ikke meget. Så jeg gider ikke ulejlige Gastro afdelingen. Men at blødningen ikke stopper - betyder jo så, at Ibumetin/Ibuprofen mv ikke kan komme på tale.

Blev så sur over, at jeg ikke fik min almen praktiserende læge til at gå med til eksperimentet Prednisolon... DET ville jo slå to fluer med et smæk - og jeg ville få testet hvorvidt Prednisolon ALLIGEVEL har en tilstrækkelig bio-mobilitetet til at OGSÅ gå ind i ledkapslen og banke den inflammatoriske tilstand ned...
at jeg talte op hvor meget Predni jeg har liggende som Colitis Ulcverosa PN medicin. Jeg HAR altså rigeligt! Så....
Venter lidt - men hvis hofteleddet ikke i løbet af næste uge er kommet på plads... og tarmen stadig bløder... SÅ tager jeg sager i egen hånd og strikker sammen en lille Predni kur!! Ja jeg gør!
Irriterer min r- ø-v at jeg ikke nemt kan finde grenseværdiet hvor man skal scannes for knogleskørhed. Der foreligger nemlig en instruks fra Kupparistyrelsen (= tosserne på Sundhedsstyrelsen - som har fået et nyt navn. Hvis du vil vide mere - lyt da på Rai rai bands Kuppari sang... (tekst på finsk - så google translate el. lignende kan bruges) tjære. terpentin og brændevin - det er nivået af Sundhedstyrelsens "anvisninger" og viden... præcis som en "kuppari" i gamle dage.
youtube.com
8 år15. oktober 2016 kl. 08:39
Fandt noget om kodein og bilkørsel

Undtagelser, hvor man godt må køre bil

Codein (Kodein, Kodipar, Fortamol) Ved mindre end 10mg codein indtagelse dgl

laegehjaelp.dk
8 år15. oktober 2016 kl. 10:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...