Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
Første etape i bukse-kampen overstået!
JUBII - jeg har haft mine ridebukser nr 44 (og det er en meget lille 44 - svarer nok normalt til nr 42) på HELE DAGEN! Kunne med hiv og sving lukke lynlåsen foran. Og godt nok har jeg lidt røde mærker i taljen fordi bukserne har strammet - men alligevel DEJLIGT at kunne lægge mine kæmpe elefantbukser ind i skabet. De skal bare vaskes først.
Og så kan de bruges næste vinter med mange par uldne lange benklæder under - YESS! Evt. sammen med HÆNGSLER så de ikke falder ned kring haserne!!
Jeg tror jeg tager frem næste størrelse ridebukser fra skuffen med nyt og for småt ridetøj. Hænger dem op som motivation og inspiration til at klø på med vægttabet - og ikke mindst mave&talje gymnastik!
Og så kan de bruges næste vinter med mange par uldne lange benklæder under - YESS! Evt. sammen med HÆNGSLER så de ikke falder ned kring haserne!!
Jeg tror jeg tager frem næste størrelse ridebukser fra skuffen med nyt og for småt ridetøj. Hænger dem op som motivation og inspiration til at klø på med vægttabet - og ikke mindst mave&talje gymnastik!
13 år21. april 2011 kl. 18:39
Store_Michael (slettet)
re: Første etape i bukse-kampen overstået!
Flot Sol.. ;-)
Vil med det samme sige at jeg ikke ejer et par ridebukser. Der er ikke så meget mand i ridebukser,.. Har det fint med et par slidte jeans :-)
Knus
Michael.
Vil med det samme sige at jeg ikke ejer et par ridebukser. Der er ikke så meget mand i ridebukser,.. Har det fint med et par slidte jeans :-)
Knus
Michael.
13 år21. april 2011 kl. 19:30
solakka
Nu i 70-erne! BMI under 30!
JUUBIII!!!!!! Tænk at vægten viste 79,5 kg! Endeligt kom jeg da så vidt!
Og det på trods af - eller måske takket være - gårdagens påskefrokost med flødekartofler og kage til dessert!?
For en gangs skyld spiste jeg jo mit hovedmåltid rimelig tidlig - mellem kl to og tre om eftermiddagen. Da der bestemt ikke var plads til det helt store spiste jeg kun frugt om aftenen. Totalt blev det til 1.593kcal.
Skridttælleren sladrede om at jeg ikke havde bevæget mig nok - sølle 8.105 skridt...
I dag bliver det til mere motion - skal ud på en god ridetur med den dygtige rytter som tager ungheste med som håndheste.
Hvis jeg bare kan nå det, skal støvsugeren få lov til at komme ud at lege lidt herhjemme..
Og i morgen må jeg vist komme med en gruppe ryttere på langtur med madpakke!
Solen skinner og det er et forrygende vejr! De første tulipaner er sprunget ud i vores have - og mangnolia træet har de skønneste blomst!
Savner dog vores gamle kirsebær træ - som måtte fældes fordi det var ved at vælte havemuren og kravle ind under fundamentet ved køkkendøren..
Håber I alle nyder Påsken!
Sól
Og det på trods af - eller måske takket være - gårdagens påskefrokost med flødekartofler og kage til dessert!?
For en gangs skyld spiste jeg jo mit hovedmåltid rimelig tidlig - mellem kl to og tre om eftermiddagen. Da der bestemt ikke var plads til det helt store spiste jeg kun frugt om aftenen. Totalt blev det til 1.593kcal.
Skridttælleren sladrede om at jeg ikke havde bevæget mig nok - sølle 8.105 skridt...
I dag bliver det til mere motion - skal ud på en god ridetur med den dygtige rytter som tager ungheste med som håndheste.
Hvis jeg bare kan nå det, skal støvsugeren få lov til at komme ud at lege lidt herhjemme..
Og i morgen må jeg vist komme med en gruppe ryttere på langtur med madpakke!
Solen skinner og det er et forrygende vejr! De første tulipaner er sprunget ud i vores have - og mangnolia træet har de skønneste blomst!
Savner dog vores gamle kirsebær træ - som måtte fældes fordi det var ved at vælte havemuren og kravle ind under fundamentet ved køkkendøren..
Håber I alle nyder Påsken!
Sól
13 år22. april 2011 kl. 08:40
calcit
re: Nu i 70-erne! BMI under 30!
Tillykke det er lækkert....bare det var mig jeg er gået lidt død i det.......
13 år22. april 2011 kl. 21:52
Ablanu
Tillykke med 7-tallet! Det er da dejligt :)
13 år24. april 2011 kl. 22:20
calcit
bukker i dyb respekt.....
13 år24. april 2011 kl. 22:22
solakka
To dagers SYNDER op atter over 80 kg ØV!
Jeg har ikke engang orket taste ind alt jeg spiste i går!
Var så kvæstet efter lørdagsturen - det var simpelthen for hårdt for mig med 5 timers ridning efterfulgt af staldarbejde og fordring af heste... kørte også vand ud på trillebør.
Men nu i dag begynder jeg atter at føle mig "hjemme" i min krop!
Og så er det bare om at komme op på hesten igen - både i direkte og i overførtbetydning!
Jeg VED jo godt, at det ikke bliver nemt at tvinge min gamle krop op i kondition! Så derfor accepterer jeg også, at jeg af og til tager en smertestillende (mega stærk) pille. Og får behov for at bare HVILE mig nogen dag eller dage.
Og at jeg kan "fejlfortolke" kroppens signaler sådan at jeg TROR det er en masse mad jeg mangler...
Det er helt OK - skal bare arbejdes med på den lange bane!!!
Nedtællingen til næste kontrolbesøg hos lægen er jo snart forbi! Og jeg har jo alligevel et rigtigt pænt vægttab at vise frem! Så alt i alt er det OK!
Hold jer muntre! Snart truer hverdagen - og jeg kan BEDST lide hverdage!
Sól
Var så kvæstet efter lørdagsturen - det var simpelthen for hårdt for mig med 5 timers ridning efterfulgt af staldarbejde og fordring af heste... kørte også vand ud på trillebør.
Men nu i dag begynder jeg atter at føle mig "hjemme" i min krop!
Og så er det bare om at komme op på hesten igen - både i direkte og i overførtbetydning!
Jeg VED jo godt, at det ikke bliver nemt at tvinge min gamle krop op i kondition! Så derfor accepterer jeg også, at jeg af og til tager en smertestillende (mega stærk) pille. Og får behov for at bare HVILE mig nogen dag eller dage.
Og at jeg kan "fejlfortolke" kroppens signaler sådan at jeg TROR det er en masse mad jeg mangler...
Det er helt OK - skal bare arbejdes med på den lange bane!!!
Nedtællingen til næste kontrolbesøg hos lægen er jo snart forbi! Og jeg har jo alligevel et rigtigt pænt vægttab at vise frem! Så alt i alt er det OK!
Hold jer muntre! Snart truer hverdagen - og jeg kan BEDST lide hverdage!
Sól
13 år25. april 2011 kl. 11:09
Store_Michael (slettet)
re: To dagers SYNDER op atter over 80 kg ØV!
Så er det godt der flest af de der hverdage ;-)
Lyder til at have været en god tur du der fik, selvom det har slidt lidt på kroppen.. Tænker nok du gjorde det igen hvis du fik budet - var jo en rigtig hestetur. Ikke bare en dressurtime i en ridehal..
Og et '7' tal forrest nu - det er altså rigtig flot gået.
Glædelig hverdag til dig :-)
Knus
michael.
Lyder til at have været en god tur du der fik, selvom det har slidt lidt på kroppen.. Tænker nok du gjorde det igen hvis du fik budet - var jo en rigtig hestetur. Ikke bare en dressurtime i en ridehal..
Og et '7' tal forrest nu - det er altså rigtig flot gået.
Glædelig hverdag til dig :-)
Knus
michael.
13 år27. april 2011 kl. 15:03
solakka
Kontrolvejning hos lægen i dag!
Lægen var meget tilfreds - i hh til hendes vægt har jeg tabt 7,3 kg på en måned!
Så nu skal jeg bare klø på - stille og rolig!
Jeg ligger fint under min planlagte vægttabs kurve - der er masser af "slak"! Så jeg kommer nok at nå mit mål!
På trods af de tre sidste dages "SYNDER" - jeg er ikke det mindste ked af at jeg har overspist tre dage. Og heller ikke sur på mig selv.
Her kommer en fin finsk talemåde:
Hitaasti hyvää tulee (hosumisella ei tule kuin kusipäisiä kakaroita)
oversat: langsomt er godt (hvis man skynderog fumler kommer der kun tossede unger ud af det..)
Det var godt nok en ussel oversættelse!
Nåh pyt! Jeg ved da i hvert fald selv hvad jeg mener! hihihi
god nat og kan I have det godt derude!
Tante Sól
Så nu skal jeg bare klø på - stille og rolig!
Jeg ligger fint under min planlagte vægttabs kurve - der er masser af "slak"! Så jeg kommer nok at nå mit mål!
På trods af de tre sidste dages "SYNDER" - jeg er ikke det mindste ked af at jeg har overspist tre dage. Og heller ikke sur på mig selv.
Her kommer en fin finsk talemåde:
Hitaasti hyvää tulee (hosumisella ei tule kuin kusipäisiä kakaroita)
oversat: langsomt er godt (hvis man skynderog fumler kommer der kun tossede unger ud af det..)
Det var godt nok en ussel oversættelse!
Nåh pyt! Jeg ved da i hvert fald selv hvad jeg mener! hihihi
god nat og kan I have det godt derude!
Tante Sól
13 år28. april 2011 kl. 00:04
I dag skal jeg nok falde i en gang til - med samlede ben og gustent overlæg! Det er sågar min PLIGT! hihihi som bestyrelsesmedlem MÅ jeg jo deltage i klubbens påske arrangement! UHM! glæder mig til at spise lækker mad! Måske jeg skejer helt ud og drikker en øl eller et glas vin!!
Men i øvrigt er jeg jo ret aktiv fysisk - der var kun en hviledag for hesten og mig (og det var fordi jeg havde lovet fokene på det ny sted at lave deres salgsannoncer og sætte dem på nettet. Fy for pokker hvor det trak tænder ud at lære at bruge et nyt - ja sågar to nye programmer! Foto-kollagerne blev da heller ikke så flotte og velkomponerede som jeg gerne ville...)
Mik og jeg tager så gerne ud i skønne Gribskov sammen! Der er simpelthen de bedste ridestier! Kuperet terræn som indbyder til dejlige galopper!
Mik er meget eventyrslysten - så nye stier og vejer lokker ham! hehe - i går når vi så skulle ride hjem var det ikke så nemt at vide hvordan! men vi gættede rigtigt - fik et pejlemærke når vi red til kanten af skoven og så et kirketårn! Tænkte, at det MÅ være Esbønderup kirke - og det var det! Gribskov er kæmpestor og jeg er overhoved ikke stedkendt! Min stedsans er dårlig i de Danske skove! Mik ville sikkert kunne finde vej - men han vil ikke hen til det sted vi kommer ind i skoven - fordi der er agressive hunde på både den ene og den anden side af vejen. En bag stakit - og to som løber frit omkring...
Mik er lidt bange for hunde han ikke kender - han ER jo blevet bidt af en omkringstrejfende hund...
Salgsannoncerne blev vist gode nok - der kommer sågar en ud at kigge hest i dag! Det er hurtigt!
Der er ellers ikke salg i heste for tiden.. Der er for mange heste til salg. Det er købers marked!
Nåh - nu må jeg ud i det skønne forårsvejr - skal jo nå en tur i gribskov med Mik før jeg tager til påske frokost!
God påske til jer alle!
Sól