Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Hestene fylder MEGET i mit liv p.t.
@michael - tak! Jeg håber du har ret og at Mik og jeg med flittig træning kan komme på ret spår igen!

Og at jeg kan holde mig i skindet og husker at FØRST passe mine egne ting! Hængepartierne begynder at pine..

Men jeg giver dig ret: man får hver gang så meget ud af at række ud en hjælpende hånd! Det er faktisk belønning i sig selv hvis man kan være med til at bidrage til det positive her på jorden.

Dog vil jeg lige huske på den velkendte anekdote som BS (ham elitesoldaten eller havd han nu er) bragte i sin bog... den om situationen hvor der i en flyver gives ordre om at tage iltmaske på. Moderen skal huske at FØRST tage sin egen iltmaske på inden hun hjælper sit barn. På trods af, at den naturlige instinkt er at starte med barnets iltmaske...

For at kunne være noget for andre - må man først respektere sig selv nok til at passe rimeligt godt på sig selv og de egne opgaver..

Dejligt at din datter er i sving og deltager i stævne - håber hun klarer det fint! INTET er så skønt som en dejlig samling af flotte rosetter... ;o)

Man glemmer aldrig en elsket hest. men med tiden blegner savnet alligevel. I sær hvis der er heste i hverdagen som man kan knytte sig til..

Herligt at have en "heste-sammensvoret" her på madital!
Sól
13 år21. maj 2011 kl. 12:55
Nej NU må jeg tage mig sammen!
de er gået rigtig dårligt m,ed mit sundheds projekt de seneste uger.
Motivationen har manglet helt og aldeles.

Men det bliver jo ikke bedre af, at jeg græder over spilt mælk!
Vægten har bevæget sig den gale vej - og det er helt logisk.
Jeg har simpelthen ÆDT. Og sågar købt chokolade og guffet.
Ingen idé at ærge sig over det som er sket.
Og heller ingen idé at græmme sig over, at jeg skal stå skoleret hos lægen i overmorgen - og ikke har noget positivt at vise frem.

Det er bare at tage fat, blive i nutiden.
Grave frem lidt motivation - eller helst MEGET motivation.
Lad os nu se - mon ikke jeg kan stive af min rygrad i dag?!

13 år23. maj 2011 kl. 10:15
re: Nej NU må jeg tage mig sammen!
Ja så er det sikkert meget godt du skal til lægen.....på den måde...
Vi er konstant i den fare at vi kan svinge ud af kurs. Men de gange jeg har gjort det har det altid handlet om andres gøren og laden.....det er sgu svært. Men du må ikke forlade os her du er så dejlig og frisk......fuld af livserfaringer på den fede måde....
13 år23. maj 2011 kl. 10:28
Nej Sol altså..
Det duer ikke, så godt vi fik det frem i lyset..
Har selv været frygtelig i går og nydt 2 store portioner pasta.. ad..

Men vi må videre Sol. Mik venter på dit glade ansigt, og han vil helt sikkert at du skal ha det godt. Så du må igang igen.. Sommeren er over os, og det danske landskab byder velkommen til mange dejlige heste-ture.

Nu bugner landmændenes små udsalg også af friske kartofler og andre dejlige råvare, så du kunne da ride ud og handle ind langs landevejen.. ;-) Smager så meget bedre end det fra brugsen. (og så er det til den helt rigtige pris).. Ja man er jo bosidende i den del af landet hvor momsen aldrig rigtig har slået igennem...
Har faktisk en kollega hvis GPS i bilen siger: "De ankommer nu til toldpligtig område" når bilen smutter over/under limfjorden ;-).. ja og så natruligvis "momsfrit ømråde" når han køre nord på igen :-)
Spøjst..

Men et sidespring...
Pointen var at du skulle arbejde for føden :-)
Så op på hesten i bogstavligste forstand...

Men kan jo sagtens komme med sjove forslag...
Du kender jo selv rumlen, og må bare have fat igen..
Husk stilstand på vægten er meget bedre end at give op..

God dag til dig Sol..

Knus
Michael...

P.S. Trunten gennemførte alle 3 klasser.. Vi snakker ikke om placeringerne, men faderen her er stolt bare hun stiller op ;-) Så længe de har en god dag med venner og hestene - så skal jeg ikke forlange mere.
13 år23. maj 2011 kl. 16:05
@ hej Michael - tak for opsangen!
Jeg har bare stadig brug for at opholde mig i "kulkælderen" lidt endnu!
Men jeg kravler nok op derfra - når jeg er klar!
Ved nu ikke hvorvidt det er helt tosset at trække stikket ur og gemme sig under sin dyne når man synes at ALT er ØV, skod, træls... hehe - så skåner man da omgivelserne for at udsættes for så massivt trist humør ;o)

Jeg fandt jo ganske snart efter jeg havde flyttet min hest, at jeg havde kommet ur ilden i asken...
Nu jeg ikke har et intenst arbejdsliv at "gemme" mig i - så fylder de mennesker jeg kommer i kontakt med uhyggeligt meget.
Jeg mangler så til den grad "tyk hud" - har hele mit liv trænet flittigt i at altid sætte andres vel og ve foran mine egne behov.
Men den går jo ikke længere!
Det bliver ikke godt på den lange bane hvis man ikke ser til at få opfyldt egne behov også.
Så summa summarum:
jeg har haft behov for at sunde mig gemt under min dyne - i selskab med "fjollebøger".

Dejligt at du er stolt over din datters præstationer på konkurrencebanen! Det vigtigste er ALDRIG at vinde - men at deltage og gennemføre så flot og godt man kan! Desværre er jo al sport blevet så sofistikeret og medalje-orienteret at glæden ved at deltage ikke får den plads den skal have - så det er herligt hvis der er folk som holder fast i de oprindelige dyder! Jo flere desto bedre!

Håber tøsen har det bedre på trods af at hun mistede sit føl! Man skal have lov til at sørge og savne.
Hilsen
Tante Sól
13 år25. maj 2011 kl. 10:14
Så var det ikke så galt enda!
Kontrolvejningen i dag havde jeg gruet mig for.
Var helt sikker på, at jeg havde taget på.
Men nej - jeg havde tabt 200g. Og det på trods af, at jeg spiste morgenmad før jeg tog til lægen her til morgen.

Nu må jeg snart være færdig med denne omgang "kulkælder-besøg"!

Det blev bare for massivt - så jeg havde brug for time out.
Og det er jo noget skidt at bare kunne trække stikket ud og gemme sig!
Hvis man SKAL møde på arbejde - så bliver man jo straks rodet ind i hverdagens dont - og så er det nemmere at komme op ur en nedtrykt tilstand.
Så får man hurtigt perspektiv på tingene og kan bearbejde dem konstruktivt.

Nu må jeg koncentrere mig på næste etape - om en måned skulle kontrolvejningen hos lægen jo gerne vise noget positivt!
Jeg glemte - naturligvis- at nævne mit ribben som stadig gør nass. Fik henvisning til ortopædkirurgen - håber han har nogen gode rååd og i hvert fald kan anbefale en fornuftig, dygtig bandagist...

Det går fremad - og det er glædeligt!
Sól
13 år25. maj 2011 kl. 10:21
re: Så var det ikke så galt enda!
Godt Solakka nu skal du have lidt medvind.......vi er udsatte følelsesmæssigt og det påvirker os mere end vi tror....men er det ikke en menneskelig kvalitet ikke at være en kold skid......undskyld min direkte tale......ah det tror jeg godt du tåler....Calcit.
13 år25. maj 2011 kl. 15:41
HEY - cyklen kan blive min bedste ven!
Jamen altså - sikken en fin effekt gårdagens lille bitte cykeltur ned til byn og lægen og så hjem igen havde!
Mit bækken og hofteled signalerede meget tydeligt at cykling - det er godt, det har en god effekt!
Fik henvisning til ortopædisk kirurg - venteid helt til 11 oktober! Så fødderne får jeg ikke hjælp til med det første. De har "knurret" rigtig højlydt her på det sidste!
Men det at trampe pedaler belaster jo ikke nær så meget som at gå - så rigtigt dejligt.
Nu skal jeg bare igang. Må genoptage en routine jeg havde for nogle år tilbage - at tage en dejlig lille cykeltur ud til Teglstrup Hegn, stille cyklen og gå en tur og så hjem igen. det skulle jeg vel kunne klare!
13 år26. maj 2011 kl. 12:27
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
13 år26. maj 2011 kl. 14:32
ville sætte ind en ticker - men det lykkedes ikke - ØV
De er så søde de der ticker fra ticker factory!
13 år26. maj 2011 kl. 16:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...