Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hej Sol - hvordan gik samtalen? Tænker på dig. Knus, Alinea
8 år14. december 2016 kl. 08:40
Bare et lille pip fra mig! Alinea - jeg skriver mail til dig når jeg har det lidt bedre.
jeg har været mega mega mega syg... bihulebetændelse, lungebetændelse => antibiotika. Det tog da den bakterielle betændelsen... men ak.. Pandehulerne er stadig tilstoppede. Næsen løber... Derefter gik mine lunger helt amok. De lød som en kaffemaskine som VIRKELIG trænger til afkalkning.. Hoste hoste hoste VANVITTIG hoste.. time efter time... inkontinent med stort og småt. Opkast..
Blodprøven viste, at infektionstallet var fint. Så blev jeg sat på Prednisolon. 5 dage med 25 mg. Hjalp først, når jeg i går overoserde til 25 mg kl 03.45 og 25 mg samme dag kl 15.45...

Har da hostet denne morgen... med tis inkontinens. Men det har været småtings afdelingen sammenlignet med de tre foregående dage...
Nu må vi se hvordan det går i dag!

Samtalen med orteopædkirurgen var først den 16 fredag. Og blev ret kikset.. fordi jeg var ved siden af mig selv pga svækkelse plus Predni. OG ikke mindst: så godt som smertefri pga Prednisolon!
Min bevidstehed glemmer jo straks smerter blot de forsvinder... og så er det da pokkers svært at fortælle hvor det gør ondt!
Det gjorde da heller ikke som sådan ondt når ortopæd kirrugen hivede i mit ben og drejede det hid og did... Uden Predni havde den slags nok ikke kunnet lade sig gør.

Men jeg KAN jo for pokker ikke spise 25 - 50 mg Prednisolon per dag resten af mit liv - for at kunne have lidt livskvalitet... Dels kan virkningen af medicinen forsvinde. Og dels - får man så mange ksader af predni. Såsom KNOGLESKØRHED.
I kan tro jeg forebygger! Kalk, magnesium, vitamin D OG det vigtigste: VITAMIN K2!
Men vi aftalet, at jeg bliver indkladt til operation om ca en måned. Hvilket passer fint.
8 år18. december 2016 kl. 09:21
Hej Sol - god bedring. Jeg er også lige blevet opløst i snot og snøvl. Men ikke feber (endnu :( ) . Jeg håber vi begge kommer helt på højkant inden jul. Ikke at det gør mig så meget - skal ud til min bror med familie. Og jeg nåede at få julegaverne i hus i eftermiddag, inden opløsningen var total.
Men du lyder virkelig hårdt angrebet. Slet ikke godt med så meget medicin. Jeg håber du snart er færdig med den.
Jeg er sikker på at du får det meget bedre efter operationen. Min nye hofte har jeg aldrig fortrudt!!!! Tværtimod har jeg fortrudt at jeg ikke blev opereret noget før.
God jul hvis du ikke melder dig før - men det håber jeg da. Knus, Alinea
8 år19. december 2016 kl. 21:43
Sikke noget, Sol. Det lyder ikke som en rar december for dig. Jeg håber at du kommer igennem og at du snart får din nye hofte, når det nu skal være. Godt du passer på dig selv med vitaminer og mineraler.

God jul til dig og Helten - og Mik. :-)
8 år20. december 2016 kl. 21:44
Operation planlagt til den 19. januar 2017.

PUHA!

8 år22. december 2016 kl. 09:36
Det bliver en god dag. Godt med en dato.
8 år27. december 2016 kl. 22:46
Måske aflyses operationen den 19. januar.
Jeg bliver ved og ved og ved med at være syg.....
Rutine kontrol hos tandlægen - hvor jeg syntes rtg ville være en god ide - fordi tandrødderne i venstre overmund havde "murret" lidt. MEGET lidt. Rtg viste at tandrødderne var fine - men der var bihule betændelse i venstre side. => egen læge - so ordinerede 7 dage antibiotika (Primcillin).
Bagefter var bihulebetændelsen ikke væk. Men til gengæld gik mine lunger total amok.
5 dage m. 25 mg Prednisolon fik lungerne til at falde ret fint til ro.
Men bihylebetændelsen - den blev nærmest værre et par dage efter Predni-kuren.
Jeg har en hævelse i øjenkroen t. vestre. Øjenbrynet er ømt. Til tider føles det som tandpine i venstre overmund.

SOM jeg har skyllet med næsehorn og varmt sdaltvand... Mucomyst - slimløsnende. Xymelin næsespray... INGEN effekt.
Nu er jeg på 10 dage bredspektret antibiotika. er på femte dag nu - og INGEN effekt på den skide pandehule tilstoppelse...

Hvis infektions tallene ikke er OK den 18 januar - og det er jo snart - så bliver operationen aflyst... og så ved jeg ikke hvornår jeg kan blive opereret.

Har slemme smerter og kan dårligt gå. ØV - siger jeg bare!
8 år7. januar 2017 kl. 09:19
Øv, Sol. Det er ikke gode nyheder. Jeg håber at infektionstallet bliver bedre, så du kan få operationen overstået.
8 år7. januar 2017 kl. 19:12
Indtil nu kun den effekt af antibiotika - at min mave ikke er i ro... TYPISK!

Næse spray giver den effekt at jeg får lidt næseblod...

ØV BØV!
Livet er måske ikke HEELT efter min smag lige nu!

Men - jeg regner da med, at det bliver bedre.
MEGET MEGET MEGET bedre.
7 år9. januar 2017 kl. 11:52
Sol, jeg xer fingre for at det SNART bliver bedre. Og at din operation ikke bliver udskudt. Ventetiden er så svær at komme igennem!
7 år9. januar 2017 kl. 15:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...