Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: En dag ad gangen..
Ja det bliver skønt når foråret vinker. Du er sej og nej gu opgiver vi aldrig!
11 år24. februar 2013 kl. 12:38
solakka
Tvungen motion!
Tvungen motion!
Nu begynder det at ligne noget!
Mystisk - det er meget nemt for mig at komme op ur sofaen hvis der drejer sig om mine forpligtelser overfor den lille hest!
Vi er nu oppe på 55 minutter gåtur per dag - og så plus det løse... som faktisk har faktor 6 i madital-motions-universet... nemlig MUGNING.
I sær mugning af frosne klatter på fold giver virkelig sved på panden!
Mine knæ protesterer godt nok lidt - men så pakker jeg dem ind i uldne benvarmere og det plejer at hjælpe.
EFTERLYSNING: min kostomlægnings motivation er blevet væk!! Venligst send den tilbage til mig per ekspres hvis i finder den!
Nu begynder det at ligne noget!
Mystisk - det er meget nemt for mig at komme op ur sofaen hvis der drejer sig om mine forpligtelser overfor den lille hest!
Vi er nu oppe på 55 minutter gåtur per dag - og så plus det løse... som faktisk har faktor 6 i madital-motions-universet... nemlig MUGNING.
I sær mugning af frosne klatter på fold giver virkelig sved på panden!
Mine knæ protesterer godt nok lidt - men så pakker jeg dem ind i uldne benvarmere og det plejer at hjælpe.
EFTERLYSNING: min kostomlægnings motivation er blevet væk!! Venligst send den tilbage til mig per ekspres hvis i finder den!
11 år26. februar 2013 kl. 08:38
calcit
re: Tvungen motion!
Men det er da god motion og du skal ud......ja pas på knæene i kulden...
11 år26. februar 2013 kl. 09:55
solakka
Det vigtigste er stadig at have Mordax under skosålerne!
Gælder både for mennesker og heste!
(Mordax = pigge som skrues fast i hesteskoen)
Jeg har slidt op et sæt pigsåler af mærket Summit!
Man kan ikke skrue nye pigge i..
Så nu har jeg bestilt næsten Rolls Royce modellen i pigsåle: STABILicers SPORT plus to forpakninger med ekstra pigge!
Så come on Kong Vinter! Med disse STABILicer såler kan man løbe lige så vildt det skal være! Ingen undskyldninger fremover for at lade være med at bevæge sig udendørs om vinteren når det er mega glat!
Gælder både for mennesker og heste!
(Mordax = pigge som skrues fast i hesteskoen)
Jeg har slidt op et sæt pigsåler af mærket Summit!
Man kan ikke skrue nye pigge i..
Så nu har jeg bestilt næsten Rolls Royce modellen i pigsåle: STABILicers SPORT plus to forpakninger med ekstra pigge!
Så come on Kong Vinter! Med disse STABILicer såler kan man løbe lige så vildt det skal være! Ingen undskyldninger fremover for at lade være med at bevæge sig udendørs om vinteren når det er mega glat!
11 år26. februar 2013 kl. 10:52
solakka
INTET skal få mig ned med nakken!
Det har jeg bestemt.
At min krop "krangler" - det tager jeg med!
Og tæller KUN de gode dage!
Jeg vil hver dag med taknemmelighed modtage livets gave.
Blive ved med at give sygdom og en krop i forfald kamp til stregen!
Hele tiden være på forkant med at finde løsninger for at få det bedre. Blive stærkere, sundere.
Huske at grine, at smile, at nyde naturens vidunder.. min bedste kammerat, Hesten i Mit Liv. Min kære datter og Helten i Mit Liv.
Indse at jeg er en heldig kartoffel.
Være taknemmelig for det gode jeg har.
Amen!
Det har jeg bestemt.
At min krop "krangler" - det tager jeg med!
Og tæller KUN de gode dage!
Jeg vil hver dag med taknemmelighed modtage livets gave.
Blive ved med at give sygdom og en krop i forfald kamp til stregen!
Hele tiden være på forkant med at finde løsninger for at få det bedre. Blive stærkere, sundere.
Huske at grine, at smile, at nyde naturens vidunder.. min bedste kammerat, Hesten i Mit Liv. Min kære datter og Helten i Mit Liv.
Indse at jeg er en heldig kartoffel.
Være taknemmelig for det gode jeg har.
Amen!
11 år28. februar 2013 kl. 08:51
Nikomath
Sådan skal det lyde, Tante Sol ;-)
Carpe diem..... Vi skal dælme huske at leve hver eneste dag, som var det den sidste - man ved aldrig hvornår det er forbi.
Og det, der ikke slår os ihjel gør os stærkere - så du må være en ualmindelig stærk kvinde, med de udfordringer du har været igennem de seneste par år :-)
Glæden er vigtig og indimellem skal man lede lidt i kroge og under bunker, for at få øje på den i hverdagen - men den er der!!!
Nikomath
Carpe diem..... Vi skal dælme huske at leve hver eneste dag, som var det den sidste - man ved aldrig hvornår det er forbi.
Og det, der ikke slår os ihjel gør os stærkere - så du må være en ualmindelig stærk kvinde, med de udfordringer du har været igennem de seneste par år :-)
Glæden er vigtig og indimellem skal man lede lidt i kroge og under bunker, for at få øje på den i hverdagen - men den er der!!!
Nikomath
11 år28. februar 2013 kl. 23:08
solakka
Tak Nikomath!
Jojo - skæbnen smider da alt mulig i hovedet på mig...
Men som sagt og skrevet: her bliver det kamp til stregen!
Og forskellige "våben" bliver taget i brug der hvor de behøves! Efter moden overvejelse!
Den stædige, trættende hoste jeg har været plaget af sikkert snart to måneder - får nu et ordentlig gok i nødden: Prednisolon! HA! Så kan den dumme hoste vars'go forsvinde!!
Forbereder diverse "krige"... sadel-snyd, fødevareministerie-sammen-spisthed... starter jeg med.
Og i begge tilfælde er jeg parat at gå hele vejen - og gå rettens vej til sidst. Hvis det bliver nødvendig.
Lille Mik bliver tjekket af dyrlægen i morgen.
Solen skinner - DET er dejligt!
Kan I have det godt derude alle kære medtabere!
Jojo - skæbnen smider da alt mulig i hovedet på mig...
Men som sagt og skrevet: her bliver det kamp til stregen!
Og forskellige "våben" bliver taget i brug der hvor de behøves! Efter moden overvejelse!
Den stædige, trættende hoste jeg har været plaget af sikkert snart to måneder - får nu et ordentlig gok i nødden: Prednisolon! HA! Så kan den dumme hoste vars'go forsvinde!!
Forbereder diverse "krige"... sadel-snyd, fødevareministerie-sammen-spisthed... starter jeg med.
Og i begge tilfælde er jeg parat at gå hele vejen - og gå rettens vej til sidst. Hvis det bliver nødvendig.
Lille Mik bliver tjekket af dyrlægen i morgen.
Solen skinner - DET er dejligt!
Kan I have det godt derude alle kære medtabere!
11 år4. marts 2013 kl. 10:57
calcit
Rævekager og snyd er det du skal kæmpe med og lukkede døre....puha det er hård kost. Smager grimt.
Vi bliver syge af at dukke os og de uretfærdigheder som er skabt af magtspil. Her gælder det ikke om at venden den anden kind til....
Vi bliver syge af at dukke os og de uretfærdigheder som er skabt af magtspil. Her gælder det ikke om at venden den anden kind til....
11 år4. marts 2013 kl. 12:01
solakka
Hihii calcit! Jeg har nu aldrig dukket mig!
Tværs om... Aner ikke hvor mange gange jeg har fået kommentarer som "you stick out like a sore thumb"...
Frygtelige indrømmelser! SÅ totalt "ufeminint"...
Jeg er heller ikke genert.
Endvidere er jeg gennemført frygtløs.
Det har faktisk været en lang og bevist process for mig at lære at andre ikke er som mig. Og at lære at både vise hensyn og acceptere at andre kan være generte, bange og den slags...
Og at lære, at bare fordi nogen udfordrer mig, provokerer mig - så BEHØVER jeg ikke reagere. At det mange gange er det klogeste at negligere.. vende ryggen til og gå sin vej.
Nej, grunden til at jeg er lidt langsom i optrækket med at "gå i krig" med mine hængepartier er at jeg ikke har lyst til at bruge min tid på disse "idiotskabte problemer"..
Men jeg bliver jo nødt til det.
Vil ikke lade mig plukkes for 30.800 kr.. Det er MANGE penge i min budget!
Tværs om... Aner ikke hvor mange gange jeg har fået kommentarer som "you stick out like a sore thumb"...
Frygtelige indrømmelser! SÅ totalt "ufeminint"...
Jeg er heller ikke genert.
Endvidere er jeg gennemført frygtløs.
Det har faktisk været en lang og bevist process for mig at lære at andre ikke er som mig. Og at lære at både vise hensyn og acceptere at andre kan være generte, bange og den slags...
Og at lære, at bare fordi nogen udfordrer mig, provokerer mig - så BEHØVER jeg ikke reagere. At det mange gange er det klogeste at negligere.. vende ryggen til og gå sin vej.
Nej, grunden til at jeg er lidt langsom i optrækket med at "gå i krig" med mine hængepartier er at jeg ikke har lyst til at bruge min tid på disse "idiotskabte problemer"..
Men jeg bliver jo nødt til det.
Vil ikke lade mig plukkes for 30.800 kr.. Det er MANGE penge i min budget!
11 år7. marts 2013 kl. 09:32
Men jeg mister ALDRIG håbet om bedre tider!
Kosten ikke OK for tiden.
Motion - alt for lidt.
Taljemålet vokser (bukserne strammer)
Men for eller senere skal det lykkes at komme ind i en god gænge igen!
Foråret kommer jo også!