Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Hejsa Sól.re: UPS! Jeg har taget på!!!
uha det astma er slemt....jeg er sluppet af med det...håber det bliver godt igen.....Du er en kvinde med drive og det betyder meget ;-)
13 år6. juli 2011 kl. 11:29
3 kg på 3 døgn! YES!! Nu kører det!
3 kg på 3 døgn! YES!! Nu kører det!

Det er da fantastisk hvor godt det virker når man spiser sundt og ca passende mængder!
Jeg har ikke været sulten et sekund!

Og ja - jeg ved - det er en illusion! De tre første kg er jo ikke ægte "fedt-tab"! Men alligevel! Nu kan jeg da alligevel se lyset for enden af tunellen = se at jeg snart er tilbage der hvor jeg var før det gik galt denne gang!

Tro ikke jeg fortryder, banker mig selv i hovedet etc fordi jeg ikke magtede at holde fokus på kosten i en periode! Det var som det var! Det er forbi. Historie. Ikke værd at spilde gråd og tænders gnidsel på!
Og jeg ved jo hvorfor. PLUS jeg NØD altså blandt andet de der famøse 700 g halva! MUMS!!
@Katzen - ja det er skønt at have ordnet diverse hængepartier!
Det næsten sidste hængeparti slap jeg for i går...
Jeg var tidligere medlem af bestyrelsen i den lokale islandske rideklub og havde i den sammenhæng påtaget mig at få aftaler i hus med 5 dommere til vores største stævne..
Men jeg følte mig så alvorligt mobbet i gruppen at jeg tabte lysten og pusten. 4 dommeraftaler var på plads på det tidspunkt det gik rigtig galt.
Her for godt en måned siden trådte jeg tilbage.
Set i slyset af hvordan de andre har været overfor mig synes jeg det var en god og rigtig beslutning.
Jeg tilbød at stadig give en hånd med vedr stævnet.
Men har ikke hørt et pip fra de'damer desangående.
I går ringede de - sad i stævnemøde. Og de vil ikke at jeg laver noget som helst!! Godt så!
Men jeg synes: Tarvelige bitches!
Ingen tak for det alligevel store arbejde jeg har ydet de sidste 5 år!
Tak for kaffe!
Og stævnet kommer jo til at mangle de sjove indslag jeg har haft gang i siden jeg blev rodet ind i at arrangere stævner.
I hvert fald bliver der ikke nogen landskamp uti hestefodlbold. Sidste år fik jeg avisen til at komme til kampen og vi fik en helside med billeder... Plus god publicitet for vores sport.
Måske gider de dog arrangere øltölt i år?

Tænkte meget over forløbet i nat. Og besluttede at cutte enhver kontakt til de damer som har opført sig tarveligt og ubehageligt overfor mig.
Jeg analyserede meget strengt min egen ageren - og har virkelig ikke noget at skamme mig over.
Det var nok bare det, at sandheden er ilde hørt.

Blokerede dem på facebook. Overvejer at slette deres tlf nr i min mobil.... men det er måske uklogt. Det er alligevel rart at kunne se hvem som ringer...

Den barske del af konflikten startede til sidste generalforsamling i november.
Jeg var bl.a. ikke orienteret på forhånd om om, at vi ikke havde et regnskab at vise frem til evt. godkendelse. Det kan man ikke byde et bestyrelsesmedlem, at ikke engang være orienteret.. Som bestyrelsesmedlem har man nemlig sågar et juridisk ansvar..
Slendrian, sløseri , inkompetence - men sandsynligvis ikke undersleb, var grunden til den pinlige situation...

Med hiv og sving - og efter dialog med ret officiel instans, som man finder via frivillig.dk - fik jeg dog gennemtrumfet at der efterfølgende NÆSTEN blev levet op til det som kræves af klubber omkring godkendelse af årsregnskab.
Men det gjorde mig aldeles ikke mere populær.

Formanden havde af andre grunde set sig olm på mig i forvejen...

Jeg har efterfølgende meldt mig ind i de to andre klubber som findes her på Nordsjælland. Og hvis de vil kan det godt ske, at jeg giver en hånd med der.
Men ikke i min "egen" klub før der er kommet helt andre personer ind i bestyrelsen.

På trods af, at det er psykisk hårdt at blive mobbet, at folk man har kendt i lang tid vender en ryggen - så synes jeg jeg klarer det godt.
Jeg ved dog udmærket, at jeg er alt alt for isoleret, ensom... ikke har nok "gang" i menneskelige relationer, og at det derfor er lidt synd at jeg er blevet frosset ud fra min klub..
Men når det nu ikke kan være på anden måde - så må jeg jo leve med det.
I mit tidligere virke (er på efterløn) har jeg jo altid haft med masser af mennesker at gøre, gang i den, fuld fart på.
Så denne stilhed føles af og til uhyggelig. Det føles TOMT.
Rideklubben var en meget stor og vigtig del af mit sociale netværk.
Men så må jeg jo selv gøre noget for at atter bygge op netværk...
Heldigvis har jeg dog både mind mand, min datter m- kæreste og nogle få gode venner plus nogle få gode bekendte.
Så helt på Herrens Mark og helt socialt udstødt er jeg dog ikke.
Måske er det såmænd godt at holde en lille tænkepause!
Hvor passer jeg ind?
Suuk - ingen vejne - HA!
Jamen så må jeg jo bare koncentrere mig om at passe mig selv!
13 år6. juli 2011 kl. 12:02
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år6. juli 2011 kl. 14:47
re: 3 kg på 3 døgn! YES!! Nu kører det!
Hej Sól.
Dejlig at høre at kg nu rasler af. Det giver et ordentligt boost til motivationen :)

Det var dog surt med de damer i rideklubben :( Kan godt forstå det ærgrer dig. Men hvis de dammer der er medlemmer virkelig er så slemme, så er de ikke engang værd at ærgre sig over!

Jeg er sikker på der er masser af steder du passer ind. Det handler jo bare om at finde de rette steder :)
Rigtig god dag herfra,
Katzen
13 år7. juli 2011 kl. 07:53
re: 3 kg på 3 døgn! YES!! Nu kører det!
Din ildhu og integritet og samvittighed.....kan godt støde mindre ansvarsbevidste typer....eller nogen som vil dirigere det hele......J
eg tror det er sundt at sortere og at vi i årenes løb bevæger os væk fra mennesker fordi vi flytter os fra hinanden. Det betyder ikke der er noget galt i det. Nogen steder bliver stanken for tyk af råddenskab.
13 år7. juli 2011 kl. 09:16
Nåh - nu er vægttabet bremset op!
tak calcit, flab og katzen! Pæne ord - men jeg har jo oplevet det før, det der med min ildhu "hellighed" og facon IRRITERER af og til mennesker...
Og så SNAKKER jeg meget - FY FY!
Tjekker jævnligt - og flinke folk siger at de også får taletid, så...
Med rigtig mange mennesker har jeg i historiens løb indgået aftaler om, at de blot skal sige fra, at nu er det for meget snak.. og hvis det bliver gjort på en pæn måde så tager jeg det rigtigt pænt.

Calcit er inde på ret spår vedr. seneste konflikt: vedkommende skal absolut bestemme.
Og det er OK med mig hvis det er fornuftigt.
Men jeg stejler hvis det er noget rod, pjat, ufornuft.

Venner - jeg tror nok det bliver bedst for fredens skyld at jeg holder op med at være så kommunikativ og udavendt!
Så det tager jeg som et lille neben projekt!

Vægttabet er som forventet bremset op - lige som jeg havde forventet!
Så nu starter det lange seje træk!

Super god nyhed: min tå er bare så FIN!
Tror nok jeg snart er fuldt mobil og sågar tør gå igang med hesterier og ridning!
Det bliver dejligt! Jeg har savnet lille Mik så meget..
Glad dag til jer alle som kommer forbi
Sól
13 år7. juli 2011 kl. 12:52
re: Nåh - nu er vægttabet bremset op!
Sol - jeg er sikker på, at der er mange steder du passer ind - med den gejst og humor du lægger for dagen, vil der være mange steder, der er hårdt brug for dig - problemet er jo bare, at der, hvor der er brug for dig - er de så snævertsynede at de aldrig opdager det ;o) Problemet er deres - ikke dit! En klog mand har ofte sagt til mig, at man skal vælge sine kampe med omhu - og især sørge for at vælge de umulige fra. Nogle kampe er ikke værd at bruge energi på - og det prøver jeg at huske i det daglige, hvor jeg bestemt også er én af dem, der snakker meget og ikke holder mig tilbage, hvis jeg føler jeg kan bidrage med noget... Det giver nogle knubs engang i mellem - men jeg er med alderen blevet bedre til at vurdere hvornår, jeg har lyst til at tage knubsene - og hvornår de bare ikke er værd at "gå efter".

Flot, at du har fået gang i tabet igen - og glædeligt at der sker fremskridt med tåen - har da godt nok været lidt bekymret for dig - men heldigvis uden grund :o)

Knus Nikomath
13 år7. juli 2011 kl. 14:31
Jeg har oplevet næsten det samme som dig, fordi jeg forlangte at vi skulle lave vores bestyrelses arbejde efter reglerne.
Vi havde aftalt at afholde general forsamling, og vi skulle så blot finde en dato, vi fortalte hver især hvilke dage vi ikke kunne og jeg skulle så på ferie i en uge, så der kunne jeg jo selv sagt ikke. Hvornår tror du generalforsamlingen blev lagt? Midt i min ferie. Og da jeg ikke var til stede kunne jeg jo selvsagt ikke modtage genvalg og vupti, vupti, var de af med hende den besværgelige der ville have referater af alle bestyrelsesmøder og information ud til medlemmerne, indkaldelse i retmæssig tid, regnskaber og at folk var deres ansvar bevidst.
13 år8. juli 2011 kl. 10:22
Tak til alle jer skønne mennesker som tager jer tid til at skrive feedback!
Skønt at få bekræftet at man ikke er alene med diverse problemer (eller skal vi kalde det udfordringer?!)
Foreningsarbejde kan være besværligt!
Jeg har kommet til den konklusion at der vist er folk som er med fordi de vil styrke sit ego mvd mindre heldige motiver. Det er ikke tilstrækkeligt med folk som bare helt enkelt gerne vil give en hånd med for den gode sags skyld, for sammenholdets skyld.. sådan mere uegoistiske grunde... De små magtmenneskerne ødelægger hyppigt foreningsarbejdet..
Jeg må gå i tænkeboksen og finde ud af hvor og med hvad jeg vil bruge min overskudsenergi på sigt!

Men jeg er en så tilpas udspekuleret drillepind at jeg har kontaktet de damer som plejer at passe cafeteriet til stævnet. hehe det ville være fryd at sådan set "liste ind via bagdørren" og så alligevel være med til at gøre klubbens stæbvne til en succe! På trods af, at bestyrelsen helst ser jeg ikke er med...
Alternativt kan jeg tjekke med en af bestyrelsemedlemmerne, som er lidt ambivalent, og spørge hvorvidt jeg ikke skal tage tjansen med at passe toiletvognene...

Men mest glæder jeg mig til at min tå er blevet så fin og at jeg stille og rolig kan komme igang med noget ordentlig motion. Og atter begynde at være sammen med min hest. Jeg har savnet ham enormt! Men først når jeg kan bruge sikkerhedsstøvle vil jeg atter begynde at hygge med hypsen!
Og så glæder jeg mig til at jeg flytter ham tættere på hvor jeg bor. Til et lille og fredeligt sted. Hvor han får sin egen boks i stedet for at gå i løsdrift.
Han har nok bedst af at sove i sin egen boks i fred og ro. Det er heller ikke rart om vinteren at være nødt til at sætte en våd og svedig hest ud på fold efter man har redet...

God taberdag til os allesammen!
Sól
13 år8. juli 2011 kl. 11:45
Dem jeg har oplevet er som regel nogen der er gode til at mele egen kage i bestyrelser.....slet slet ikke for andres skyld. ...og ikke fordi de rummer de evner.....

Nå Solakka god fredag til dig......nogen gange kan det være godt med nye græsgange....
13 år8. juli 2011 kl. 13:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...