Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+kis (slettet)
re: ENDELIG er hamster/buldog kinden på retur!!!
solakka du har ret i at det dulmre smerten at foretage sig noget hvis man er syg.
Selvfølgelig under hensyn til hvad der er galt.
God jul til dig og jer alle:)
Selvfølgelig under hensyn til hvad der er galt.
God jul til dig og jer alle:)
12 år19. december 2011 kl. 09:19
blåhval
rart med en, der er optimist trods modgang, eller skal vi kalde det udfordringer for ikke at lyde pessimistiske.
Tror det giver rigtigt meget energi at tænke positivt, men for nogle kan det være rigtigt svært.
Tror det giver rigtigt meget energi at tænke positivt, men for nogle kan det være rigtigt svært.
12 år19. december 2011 kl. 13:00
solakka
Hej Kis og Blåhval - dejligt med kommentarer!
NU er det jo piece of cake at være glad og optimistisk! JUBII - INGEN tandpine!!
Hesten er næsten rask - trives og ser glad ud!
Og snart er det JUL!
Helten i Mit Liv er kommet på bedre tanker - vil alligevel ikke aflyse julen i år... hm.. hm... han er vist blevet lidt af en sur gammel mand?!!?
Det er faktisk aldeles ikke nemt at holde op med at arbejde - og få noget godt ud af den ny situation!
Det er rent faktisk en livskrise for rigtigt mange.
At jeg ikke har særlig store eksistentielle problemer skyldes vel at jeg har skaffet mig fuldtidsbeskæftigelse med den lille firbenede...
Nåh nej nu må jeg være lidt flittig!
Har sat kostændring i bero over julen - orker ikke have fokus på kosten lige nu! Jeg har en megaforkølelse som skal plejes bort med kamillete, honing og den slags!
Men - jeg vender frygtelig tilnage!
Kan I alle have det godt her i juletravlheden!
smilende Sól
NU er det jo piece of cake at være glad og optimistisk! JUBII - INGEN tandpine!!
Hesten er næsten rask - trives og ser glad ud!
Og snart er det JUL!
Helten i Mit Liv er kommet på bedre tanker - vil alligevel ikke aflyse julen i år... hm.. hm... han er vist blevet lidt af en sur gammel mand?!!?
Det er faktisk aldeles ikke nemt at holde op med at arbejde - og få noget godt ud af den ny situation!
Det er rent faktisk en livskrise for rigtigt mange.
At jeg ikke har særlig store eksistentielle problemer skyldes vel at jeg har skaffet mig fuldtidsbeskæftigelse med den lille firbenede...
Nåh nej nu må jeg være lidt flittig!
Har sat kostændring i bero over julen - orker ikke have fokus på kosten lige nu! Jeg har en megaforkølelse som skal plejes bort med kamillete, honing og den slags!
Men - jeg vender frygtelig tilnage!
Kan I alle have det godt her i juletravlheden!
smilende Sól
12 år19. december 2011 kl. 20:33
Nikomath
Kæreste Sól.....
Man kan da heller ikke vende ryggen til, uden at du bliver ramt af ulykker. Synes faktisk, at du snart har haft din tilstrækkelige andel af udfordringer - så jeg tror på, at tandpinen var det sidste - herfra kan det kun gå fremad!!!!
Kan godt forstå, du har sat vægttab på standby hen over julen - jeg er selv nået samme konklusion - men når januar melder sig, så er VI klar igen....
Ha' en rigtig dejlig jul
Knus Nikomath
Man kan da heller ikke vende ryggen til, uden at du bliver ramt af ulykker. Synes faktisk, at du snart har haft din tilstrækkelige andel af udfordringer - så jeg tror på, at tandpinen var det sidste - herfra kan det kun gå fremad!!!!
Kan godt forstå, du har sat vægttab på standby hen over julen - jeg er selv nået samme konklusion - men når januar melder sig, så er VI klar igen....
Ha' en rigtig dejlig jul
Knus Nikomath
12 år21. december 2011 kl. 02:16
solakka
Hej Niko
suk suk - kæbebetændelsen er ikke sjov! Spiser stadig antibiotika...
Ja den juletravlhed er da for DUM!
Jeg prøver at skære bort så meget som muligt... af pligterne... men helt kan jeg ikke undslå mig...
Kom til at læse Sømandens dagbog... og skriver mine reflektioner her... fordi tankerne forvildede sig langt bort fra Sømandens cirkler...
Uha uha - "grønkålsboller og medister"! GODT det ikke var mig som var inviteret!
Der er nogle ting jeg ikke har fået smag for...
Leberknödeln ( min franske kollega var ved at dåne - fik svedperler på panden og em på brillerne når os sagesløse udlændinge blev udsat for denne "delikatesse" i Tyskland.. de mindede MEGET om godt brugte tennisbolde... blev serveret i kogt vand...)
Grønlangkål med bævre flæsk - (gys gys gys - velmenende danske kunder uti det Jydske ville af et godt hjerte tilbyde mig denne kulinariske oplevelse.... de var så søde og mente det så vel - så jeg er stadig taknemmelig! Men hvor var det SVÆRT at spise op og se glad ud!)
Den der specielle Islandske delikatesse - rodden hajfisk - den smager altså FRYGTELIG! Og den stinker så kraftigt at den tager emaljen fra ens tænder...
Jeg kan heller ikke lide den finske delikatesse fra Savolax "kalakukko" oversat "fiskhane"... det er altså indbagt fisk og flæsk...
Det er ret interessant detder med mad-preferencer!!!
Efter jeg 1979 første gang fik smagt Dansk Julemenu med stegt and med sprødt skind, lækker sovs, brune og hvide kartofler - og NATURLIGVIS Ris ala mande - har jeg ALDRIG serveret finsk julemad!
Hvem i al verden vilhellere spise lutefisk med hvid sovs og hvide kartofler? Den efterfølgende skinke er OK - meeeen vinder ikke guld i kamp med stegt and!
Kålårabi gratin... jodadada - men IKKE til et festmåltid, vel?
HVEM vil hellere have risengrød end Ris ala mande???
Men tiden forandrer sig... de yngre generationer vil vist have pannacotta med kirsebærsovs istedet for dejlig FULDFED Ris ala mande!!!
Diæten gider jeg overhoved ikke skænke en tanke! Vi bliver fire til julemiddag - og jeg har købt 3 liter piskefløde... jæjæ! Vi er alle mega glade for ris ala mande... så der bliver lavet en kæmpe portion...
og så skal der fløde i sovsen
sovsekulør bruger vi ikke i dette hus!! Sovsen er højdepunktet og jeg laver selv fond...
RIIGELIGT med SMØR!!!
Gad vidst hvor mange kilo jeg tager på og skal smide igen efter julens mad-ordie er forbi?
suk suk - kæbebetændelsen er ikke sjov! Spiser stadig antibiotika...
Ja den juletravlhed er da for DUM!
Jeg prøver at skære bort så meget som muligt... af pligterne... men helt kan jeg ikke undslå mig...
Kom til at læse Sømandens dagbog... og skriver mine reflektioner her... fordi tankerne forvildede sig langt bort fra Sømandens cirkler...
Uha uha - "grønkålsboller og medister"! GODT det ikke var mig som var inviteret!
Der er nogle ting jeg ikke har fået smag for...
Leberknödeln ( min franske kollega var ved at dåne - fik svedperler på panden og em på brillerne når os sagesløse udlændinge blev udsat for denne "delikatesse" i Tyskland.. de mindede MEGET om godt brugte tennisbolde... blev serveret i kogt vand...)
Grønlangkål med bævre flæsk - (gys gys gys - velmenende danske kunder uti det Jydske ville af et godt hjerte tilbyde mig denne kulinariske oplevelse.... de var så søde og mente det så vel - så jeg er stadig taknemmelig! Men hvor var det SVÆRT at spise op og se glad ud!)
Den der specielle Islandske delikatesse - rodden hajfisk - den smager altså FRYGTELIG! Og den stinker så kraftigt at den tager emaljen fra ens tænder...
Jeg kan heller ikke lide den finske delikatesse fra Savolax "kalakukko" oversat "fiskhane"... det er altså indbagt fisk og flæsk...
Det er ret interessant detder med mad-preferencer!!!
Efter jeg 1979 første gang fik smagt Dansk Julemenu med stegt and med sprødt skind, lækker sovs, brune og hvide kartofler - og NATURLIGVIS Ris ala mande - har jeg ALDRIG serveret finsk julemad!
Hvem i al verden vilhellere spise lutefisk med hvid sovs og hvide kartofler? Den efterfølgende skinke er OK - meeeen vinder ikke guld i kamp med stegt and!
Kålårabi gratin... jodadada - men IKKE til et festmåltid, vel?
HVEM vil hellere have risengrød end Ris ala mande???
Men tiden forandrer sig... de yngre generationer vil vist have pannacotta med kirsebærsovs istedet for dejlig FULDFED Ris ala mande!!!
Diæten gider jeg overhoved ikke skænke en tanke! Vi bliver fire til julemiddag - og jeg har købt 3 liter piskefløde... jæjæ! Vi er alle mega glade for ris ala mande... så der bliver lavet en kæmpe portion...
og så skal der fløde i sovsen
sovsekulør bruger vi ikke i dette hus!! Sovsen er højdepunktet og jeg laver selv fond...
RIIGELIGT med SMØR!!!
Gad vidst hvor mange kilo jeg tager på og skal smide igen efter julens mad-ordie er forbi?
12 år22. december 2011 kl. 02:31
silvercocker
Det er da interessant med de forskellige juleretter rundt i Norden, og jeg kan godt forstå det ikke er alt der falder i din smag. Hvis det finske julekøkken ikke er så interessant, betyder det ikke bare at fokus er på noget andet? Det religiøse aspekt, eller festligt selskab? I Danmark ser vi traditionelt julen som en familiefejring, gerne med fokus på børnene. Derfor studser jeg altid over den japanske fejring af jul. Selvfølgelig er det en skik de kun har taget til sig for nyligt, men for dem er jul for par, ikke for familier. Det skyldes jo nok også at det er de unge der er mere interesserede i vestlige skikke og ser vestlige medier og dermed har lært lidt om den romantiske jul og prøver at genskabe den. Jeg har ingen anelse om de faktisk også har taget julemaden til sig.
Så er der den Amerikanske jul, hvor der er mest fokus på juledags morgen. Hvorfor skal man vente til om morgenen for at få gaver? Det har den gaveelskende i mig slet ikke forstået.
Heh. 3 liter fløde? Så det er dig der er skyld i avisernes panik om mangel på fløde til jul! Har du også taget al smørret som vi ikke sælger til de stakkels nordmænd? Det er lidt noget pjat at der ikke skulle være fløde og smør nok til at danskerne kan komme gennem julen. Det plejer jo at løse sig.
Hvad med sylte og fedtegrever? Blæver, fedt og ja, noget man tit bliver budt på ude hos velmenende velvoksne mennesker.
Så er der den Amerikanske jul, hvor der er mest fokus på juledags morgen. Hvorfor skal man vente til om morgenen for at få gaver? Det har den gaveelskende i mig slet ikke forstået.
Heh. 3 liter fløde? Så det er dig der er skyld i avisernes panik om mangel på fløde til jul! Har du også taget al smørret som vi ikke sælger til de stakkels nordmænd? Det er lidt noget pjat at der ikke skulle være fløde og smør nok til at danskerne kan komme gennem julen. Det plejer jo at løse sig.
Hvad med sylte og fedtegrever? Blæver, fedt og ja, noget man tit bliver budt på ude hos velmenende velvoksne mennesker.
12 år22. december 2011 kl. 09:00
silvercocker
Hej Solakka
Er du og Mik kommet gennem juledagene, og fik han at mærke det var jul?
Er du og Mik kommet gennem juledagene, og fik han at mærke det var jul?
12 år26. december 2011 kl. 12:57
bente O (slettet)
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej
Held og lykke.
jeg har truffet samme beslutning start skudddet er d 1-1-12.
glæder mig til at følge dig
Held og lykke.
jeg har truffet samme beslutning start skudddet er d 1-1-12.
glæder mig til at følge dig
12 år26. december 2011 kl. 19:21
silvercocker
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej Solakka
Du har ikke været aktiv i en uges tid nu, så jeg må lige spørge om alt er ok?
Du har ikke været aktiv i en uges tid nu, så jeg må lige spørge om alt er ok?
12 år30. december 2011 kl. 13:41
Hvornår lærer jeg at skrive blindskrift mon??
Og så skal jeg have mig et nyt tastatur - det er gået trold og tyrkfejl i det tastatur jeg bruger nu... så UD med det!