Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Det går stadig fint med mad disciplinen
Åh tak Smølf! Jeg havde jo læst på nettet og blev meget bekymret... der stod de grimmeste ting!
Smeden var forbi, skoen blev pillet af... men vi kunne ikke finde nogen byld! Han var øm hele vejen rundt på begge baghove - mest på den hov som var øm i går. Og VARM! Så varm, at mudderet tørrede op.. tre kolde hove med mudder og en mudderfri varm hov...
Teorien er nu at Mickey Mouse har lavet badut spring og trådt forkert... det kan godt give smerter helt ud i tåneglen (svarer lidt til hestens hov).
Så Mik har fri og er fold bums om dagen (han kommer jo ind til natten for at sove i sin fine boks med blød og tør madras af tørv og hampspåner. At han lægger sig ned for at sove kan man se på pelsen - der er spåner og hamp på hele hesten.. det ved jeg også fra den ene gang jeg sov i Miks boks - han var noget så sød!) På søndag ved to tiden kommer smeden. Og om alt går som vi tror får Mik sko på på søndag.
12 år28. november 2012 kl. 13:31
Det er bare det værste når ens dyr har det skidt. Det at man ikke helt præcist ved, hvad der er galt, og samtidig så gerne vil hjælpe og skåne, er bare ulideligt.

Jeg håber Mik snart får det bedre så I begge får lidt ro igen :-)
12 år28. november 2012 kl. 19:12
Det går stadig fint med mad disciplinen
Trods det med Mik så håber jeg du alligevel holder fast i vægttabet....og styrer igennem "murbrokkerne og støvet der vælter frem"....
12 år28. november 2012 kl. 21:46
Tak Girl Next Door og calcit!
Jeg er jo særligt knyttet til Mik - man kan jo ikke "ustraffet" være så meget sammen med sådan en hyggelig fætter uden at man bliver endog meget knyttet til ham! Det Smølfen skrev beroligede mig meget!
Men med henblik på, at han formodentlig har nedsat modstandskraft qua operationsforløbene gør mig jo ekstra pylret.
Men jeg holder stadig stædigt fast i at kontrollere mit madindtag!
Vægten har behaget at holde sig på samme niveau tre dage - og hvad så! Det er en fordel at have været igennem flere vægttabs forløb - fordi så VED man hvordan ens krop plejer at opføre sig.
Hvis jeg kunne skrue op for motionen og også besøge svømmehallen et par tre gange per uge - så ville det gå hurtigere. Men det ville ikke være klogt. Så jeg lader være.

Det må tage den tid det tager. Basta.
Glæder mig dog til at vægten forhåbentlig i løbet af denne uge kommer under de 83 kg.
Søndag er planen at jeg skal spise mere end minimum. M;EGET mere. Fordi jeg ved, at det giver et ryk i vægttabet at af og til spise meget mere end minimum. Sådan har det altid virket for mig, nemlig!
12 år29. november 2012 kl. 07:22
Vægten nægter at flytte sig! ARGH!! På femte dag står den og vipper omkring 83,3 - 83,5... op og ned ... op og ned...
Madital mener at jeg SKAL have minimum 1300 plus kcal... og at jeg stadig taber mig med det indtag jeg har haft...
Men folk er jo individuelle - så jeg tror jeg vil satse på at ligge omkring 1200 de dage jeg ikke kommer op over de famøse 10.000 skridt.. Og det er jo desværre de fleste dage nu om stunder.
TÅLMODIGHED er en dyd!

De absolut gode nyheder er:
* årets første SNE! JUBIII
* Mik har ikke haft varm hov - og det på trods af at han leger helt vildt med sin kammerat Frami... (Han havde fået en lille flænge ved venstre øje - men den så ren, rød og fin ud. Så den får bare være i fred!) Mik får sko på nu på søndag. Og så kører det igen - ...hvis han er rentgående.
* JEG af alle mennesker er gået lidt "shop amok"!!!!

Matas havde 25% rabat - og os med CU skal jo spise kodyle mængder vitaminer og mineraler, probiotika og jeg ved ikke hvad... jeg HAMSTREDE og bestilte for lidt over to tusind kroner. Og sparede over 700 kr.
Min datter og jeg skal jo alligevel købe lige de produkter jeg har købt. Det er dyrt at være syg....

Coop havde 25% rabat på Änglamarks uldne undertøj. YES! To sorte tynde undertrøjer med lange arme og et par lange uldne benklæder! Herligt! Nu må det gerne blive en kold vinter!

Stof2000 vil ikke fremover sælge silkestof. Priserne er gået så vanvittigt op at salgsprisen ville lande på omkring 1700 - 2500 kr per løbemeter. Trala - jeg HAMSTREDE! Og har nu silke til mange tørklæder, for til islændertrøjer og til den smukke blommefarvede taljerede korte ridejakke i uld jeg skal sy en dag... (jeg har uldstoffet - men det er fremtidige projekter som venter indtil jeg er permanent slank..) Måske syr jeg også en ride nederdel i uld..? hehehe... jeg har tegnet op mønstret fra en venindes ride nederdel i uld..
Jeg har en uldfrakke som kan blive til ridefrakke - den dag jeg er slank nok til den slags... skal kun lave en slids bagtil!

jæjæ - DRØMME kan man jo altid have!

Rent praktisk fungerer en islandsk uldtrøje med ægte silkefor og lynlås virkelig perfekt! Ingen moderne materialer kan matche kombinationen tyk uldstrik og silkefor! Når jeg bliver varm og sveder - så tranporteres sveden bort fra kroppen - og lægger sig udenpå ulden!
12 år1. december 2012 kl. 09:42
Med et er da helt vanvittigt at vægten visede sølle 83,5 kg denne morgen! I går gav jeg nemlig slip på kontrollen - helt som planlagt!
Yullede rundt hele dagen med slow food madlavning... startede med at lave fond.. ordne grove rodfrugter, lave crumble æblepie-er..
Jeg synes jo at de godeste sovse indholder FLØDE... og at ting skal steges i smør-olie...
Kartoffel-rodfrugt mos skal have SMØR for at blive rigtig god...
Ablepie opskriften har jeg modofoceret.. toppingen er lavet af kokospalme sukker, hasselnødder, lidt havregryn, lidt mel til at forbedre bagevenen... og så SMØR - selvføllelig!
Spiste lige hvad jeg havde lyst til! Bland andet to portioner lun æblepie med vanille is... og en lille portion som natmad...
MUMS hvor smagte det godt!

Det eneste forsonende træk er at vi jo ikke drikker vin til maden...
Faktisk meget meget sjældent sprutholdige ting overhoved.

Men forstå det den som kan at vægten ikke tog et større spring opad - men blev på samme niveau som de sidste ca ti dage!

I dag er det back on track igen.

Håber snart at kunne se en forandring tio det bedre vedr. vægten!
12 år3. december 2012 kl. 11:40
øh - problemer med tastaturet... man må gætte sig til hvad der skal stå..
12 år3. december 2012 kl. 22:03
regnormen kom frem igen - ØV
Nattespisning 1208kcal!!
UPS! Fik altså spist lidt ekstra om natten.... øøøøh!
Nåh - det er bare at klatre op på hesten igen!
Finde frem selvdisciplinen!
Det skal nok gå!
Jeg-vil-jeg-vil-jeg-vil!!
Jeg-kan-jeg-kan-jeg-kan!

Lige nu kan jeg ikke klatre op på den rigtige hest - sneen klamper for meget. Han fik desværre ikke snesåler sidst han fik sko...Han fik heller ikke mordax huller. Så MIckey kan ikke stå fast. Og vi skal for Guds Skyld undgå at han laver en Bambi! DET kan gå grueligt galt!

Jeg fejlvurderede totalt risikoen for tidlig vinter...
Må undersøge hvis jeg kan trække mirakelhesten over markerne til nærmste ridehus...
12 år5. december 2012 kl. 11:05
re: regnormen kom frem igen - ØV
Kender det desværre godt og det kokser i de perioder man ikke kan sove....om det er alderen? for jeg har aldrig oplevet ikke at kunne sove medmindre der var alvorlige problemer om ørerne........æv æv....
12 år5. december 2012 kl. 21:48
re: regnormen kom frem igen - ØV
AV AV AV - det var en dårlig ide at trække Mik over markerne... trådte forkert og faldt.
Og nu driller bækkenet Big Time igen..
Har smerter og er generelt ikke motiveret...
Mik får være fold bums i disse tider..
Før det ikke skal være løgn så kørte jeg i grøften... havde to dage fter hinanden TVUNGET mig at gå over markerne med Mik - så han kunne få lidt træning og motion.
ONDT gjorde det og træt blev jeg...
og så kom jeg til at fjolle ved rattet - og gled halvvejs ned i en grøft.
Måtte have hjælp af to flinke mennesker som skubbede mig tilbage op på vejen..

Nej - her går det ikke særligt godt!
12 år12. december 2012 kl. 15:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...