Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
6,8 kg på 25 dage...
Det er helt vildt dette her! Jeg spiser jo godt og går ikke sulten. Alligevel går jeg stadig ned...
Lidt atypisk forløb.
Men men.. træerne vokser ikke ind i himmelen.
Lad os nu se hvad torsdags vejningen viser!
Lidt atypisk forløb.
Men men.. træerne vokser ikke ind i himmelen.
Lad os nu se hvad torsdags vejningen viser!
6 år9. maj 2018 kl. 13:06
MarleneP
Wauw, det er flot! Måske man skulle prøve de ingefærshots... :-)
Når det er sagt, så kan jeg se, at en del af det du spiser, også har virket for mig. Jeg går ( eller gik, hmhm) decideret efter at undgå stivelse og sukker. Og tyndt knækbrød (uden hvede) med peanutbutter er en af mine favoritter. Det fungerer fint som erstatning for både chokolade og ostemadder. Nok er der mange kalorier i, men det er kalorier fra vegetabilsk fedt og protein, som mætter godt, og giver et stabilt blodsukker. De grove grøntsager og alt det til at holde fordøjelsen igang hjælper også.
Og is? Jamen det skal jo fejres, at det er blevet sommer. Bare en gang imellem. :-)
Når det er sagt, så kan jeg se, at en del af det du spiser, også har virket for mig. Jeg går ( eller gik, hmhm) decideret efter at undgå stivelse og sukker. Og tyndt knækbrød (uden hvede) med peanutbutter er en af mine favoritter. Det fungerer fint som erstatning for både chokolade og ostemadder. Nok er der mange kalorier i, men det er kalorier fra vegetabilsk fedt og protein, som mætter godt, og giver et stabilt blodsukker. De grove grøntsager og alt det til at holde fordøjelsen igang hjælper også.
Og is? Jamen det skal jo fejres, at det er blevet sommer. Bare en gang imellem. :-)
6 år10. maj 2018 kl. 09:13
solakka
Marlene P man er jo hver især nødt til at finde ud af hvad som virker bedst for en selv!
Jeg købte cookies i går. Egentlig til min veninde. Men den visit blev ikke af. Så de kom med hjem.
Min man spiste "sin ration " - halvdelen.
Men jeg lykkedes holde mig på måtten! DET er jeg lidt stolt af!
Men det er jo lidt "fusk" med i spillet! Det er meget nemmere at være motiveret når ens gamle skrog hele tiden brokker sig!
Højre knæ og underben har skabt sig gevaldigt.
Og jeg VED jo hvor vigtigt det er at ikke veje mere end højest nødvendigt når ens knæ begynder at protestere. Jeg har sikkert arthrose skader også i mine knæled.
Andet ville være lidt usandsynligt.
Med hjælp af kraftigt vægttab og korrekt træning håber jeg at kunne undgå operation.
Knæoperation er omtrentlig lige så slemt som skulder operation.
Og helt ærligt: jeg GIDER ikke flere operationer lige nu! Ellers Tak!
De næste operationer jeg kunne tænke mig er en form for sundheds forsikring - HVIS jeg skulle blive så uheldig at blive hjælpeløs og overladt til andres omsorg.
Hænge brysterne skal væk. Og det skal også "forklædet"- den store hudfold nederst på maven.
Fordi det kræver omhyggelighed at undgå sår. Efter bad eller aftørring med vådservietter ( det er jo allerede indført på visse plejehjem i stedet før bad) SKAL der tørres med hårtørrer. Og den slags omsorg kan man ikke regne med..
Tror faktisk jeg opfylder kriterierne for at få disse operationer udført med henvisning fra min egen læge. Jeg var inde på, at sårene heler bedre når patienten har normal BMI.
Han mente jo at mine operationssår har helet så flot og hurtigt på trods af min overvægt.
Så han var klar til at skrive henvisninger omgående.
Men jeg har behov før pause fra operationer.
Så vi genoptager samtalen når jeg er kommet ned i vægt.
Desværre er der ikke udsigt til, at hudfolderne trækker sig sammen af sig selv.
Jeg købte cookies i går. Egentlig til min veninde. Men den visit blev ikke af. Så de kom med hjem.
Min man spiste "sin ration " - halvdelen.
Men jeg lykkedes holde mig på måtten! DET er jeg lidt stolt af!
Men det er jo lidt "fusk" med i spillet! Det er meget nemmere at være motiveret når ens gamle skrog hele tiden brokker sig!
Højre knæ og underben har skabt sig gevaldigt.
Og jeg VED jo hvor vigtigt det er at ikke veje mere end højest nødvendigt når ens knæ begynder at protestere. Jeg har sikkert arthrose skader også i mine knæled.
Andet ville være lidt usandsynligt.
Med hjælp af kraftigt vægttab og korrekt træning håber jeg at kunne undgå operation.
Knæoperation er omtrentlig lige så slemt som skulder operation.
Og helt ærligt: jeg GIDER ikke flere operationer lige nu! Ellers Tak!
De næste operationer jeg kunne tænke mig er en form for sundheds forsikring - HVIS jeg skulle blive så uheldig at blive hjælpeløs og overladt til andres omsorg.
Hænge brysterne skal væk. Og det skal også "forklædet"- den store hudfold nederst på maven.
Fordi det kræver omhyggelighed at undgå sår. Efter bad eller aftørring med vådservietter ( det er jo allerede indført på visse plejehjem i stedet før bad) SKAL der tørres med hårtørrer. Og den slags omsorg kan man ikke regne med..
Tror faktisk jeg opfylder kriterierne for at få disse operationer udført med henvisning fra min egen læge. Jeg var inde på, at sårene heler bedre når patienten har normal BMI.
Han mente jo at mine operationssår har helet så flot og hurtigt på trods af min overvægt.
Så han var klar til at skrive henvisninger omgående.
Men jeg har behov før pause fra operationer.
Så vi genoptager samtalen når jeg er kommet ned i vægt.
Desværre er der ikke udsigt til, at hudfolderne trækker sig sammen af sig selv.
6 år10. maj 2018 kl. 10:42
solakka
Det dumme knæ skaber sig fortsat.
Og tarmen.
Måske det er min tarm sygdom som gør at jeg har væske i kroppen?
Nåh pyt!
Der er nogle forskere som er i gang med at undersøge natrium bikarbonat, altså virkning på autoimmune sygdomme.
Det lød interessant! Meget lovende hypoteser og lovende resultater af dyreforsøg.
Men der stod intet om dosering i det materiale jeg fandt - og havde adgang til. Uden at betale mange euro...
Googlede løs - og fandt ud af at natrium bikarbonat er brugt som slankemiddel!
To fluer med et smæk ville være fint!
Bestilte hjem natrium bikarbonat.
Gik i gang med eksperimentet i dag.
Mest spændt på hvis jeg endelig kunne få min tarm at falde til ro..
Er godt træt af diarré...
Næh lad mig nu snart se nogen pæne formede poops, TAK!
Og tarmen.
Måske det er min tarm sygdom som gør at jeg har væske i kroppen?
Nåh pyt!
Der er nogle forskere som er i gang med at undersøge natrium bikarbonat, altså virkning på autoimmune sygdomme.
Det lød interessant! Meget lovende hypoteser og lovende resultater af dyreforsøg.
Men der stod intet om dosering i det materiale jeg fandt - og havde adgang til. Uden at betale mange euro...
Googlede løs - og fandt ud af at natrium bikarbonat er brugt som slankemiddel!
To fluer med et smæk ville være fint!
Bestilte hjem natrium bikarbonat.
Gik i gang med eksperimentet i dag.
Mest spændt på hvis jeg endelig kunne få min tarm at falde til ro..
Er godt træt af diarré...
Næh lad mig nu snart se nogen pæne formede poops, TAK!
6 år14. maj 2018 kl. 13:42
solakka
To dage startet om morgenen med ingefær citron shot og et glas vand med 5g natrium bikarbonat... det smager ret ok.
Kan ikke mærke nogen effekt - endnu.
Var til osteopat. Forskellen i benlængde var 2,5 cm. Ikke pga hofteproteserne.
Men fordi mit bækken rygsøjle og nakke atter er blevet skæve. Så der er forklaringen på mit hævede knæ.
Skal øve mig i at gå korrekt ( som prins Frederik! Føj! Kan ikke døje den klan! Men angivelig bruger Pingo sin krop korrekt når han går!).
Ny tid næste uge.
Mekanikeren har ikke givet lyd fra sig endnu. Han skulle have ringet sidste uge...
Og øv bøv - er atter i det hjørne hvor jeg oplever folks attituder som auraer...
Bryder mig ikke om at udsættes for folk med grå aura.. øjne som huller...
Jeg er i gang med at læse en bog De kloge dyr.
Interessant men meget dårligt skrevet tekst.
Jeg kæmper mig igennem teksten .. side per side...
Dyretelepati er spændende.
Og jeg har jo oplevet så meget mærkeligt med Mik... så ja... hm.. jeg tror faktisk forfatteren er på ret spor!
Måske fordi jeg gerne VIL tro der er noget om snakken?
Nu det ville forklare diverse mærkelige episoder!
Det der når Mik fortæller mig vigtige ting. Og jeg ikke ANER hvordan han gør!
Og det hver gang viser sig at det er klogt at lytte efter og tro på hvad han "fortæller!
Kan ikke mærke nogen effekt - endnu.
Var til osteopat. Forskellen i benlængde var 2,5 cm. Ikke pga hofteproteserne.
Men fordi mit bækken rygsøjle og nakke atter er blevet skæve. Så der er forklaringen på mit hævede knæ.
Skal øve mig i at gå korrekt ( som prins Frederik! Føj! Kan ikke døje den klan! Men angivelig bruger Pingo sin krop korrekt når han går!).
Ny tid næste uge.
Mekanikeren har ikke givet lyd fra sig endnu. Han skulle have ringet sidste uge...
Og øv bøv - er atter i det hjørne hvor jeg oplever folks attituder som auraer...
Bryder mig ikke om at udsættes for folk med grå aura.. øjne som huller...
Jeg er i gang med at læse en bog De kloge dyr.
Interessant men meget dårligt skrevet tekst.
Jeg kæmper mig igennem teksten .. side per side...
Dyretelepati er spændende.
Og jeg har jo oplevet så meget mærkeligt med Mik... så ja... hm.. jeg tror faktisk forfatteren er på ret spor!
Måske fordi jeg gerne VIL tro der er noget om snakken?
Nu det ville forklare diverse mærkelige episoder!
Det der når Mik fortæller mig vigtige ting. Og jeg ikke ANER hvordan han gør!
Og det hver gang viser sig at det er klogt at lytte efter og tro på hvad han "fortæller!
6 år15. maj 2018 kl. 12:59
solakka
Fortsætter natrium bikarbonat eksperimentet lidt endnu.
Har selvf også snakket med gastro ambulatoriet.
Blev sat op i medicin. Og skal ringe igen nu på fredag.
Har prøvet at faste.
Men min Colitis Ulcerosa er i udbrud.
Dog endelig uden synligt blod.
Så med tænke på jeg deltog i tarm cancer screeningen 2017 og der intet var at se - så slipper jeg MÅSKE for at gennemgå koloskopi...
Pandaen er atter køreklar og min højre arm kan endeligt klare rat og gået stang. Plus blink arm.
At skrue op el ned for lyd eller skifte kanal på bilradioen - det kan jeg ikke.
At stille in P skiven er også en mega udfordring.
Bagklappen kan jeg ikke lukke med højre arm.
Så højt op kan den slet ikke komme.
Kan ikke hænge vasketøj på line.
Kan ikke rede hår eller væske hår med højre hånd... og sådan kan jeg blive ved.
Det er også ekstremt svært at strigler Mik og rense hove... når jeg ER vant til at bruge højre hånd og højre arm ikke kan løftes særlig højt. Eller jeg skal lyfte højre hånd med venstre hånd.
Skulder kirurgen sagde jo at jeg IKKE skal regne med at få fuld førlighed.
Men jeg skal nok bevise at han tager fejl!
Har nu været to gange hos super troldmanden - osteopat. Som er uddannet fyss, massage, kiropraktor OG osteopat.
Det rykker!
Han er mindst en faktor 50 bedre end kommunens skulder fyss.... sørgeligt men sandt. Og hun er sådan en sød pige!
Jeg har rigtigt ondt af hende.
Dejligt at selv kunne køre ud to Mik!
Det er medicin for min sjæl og mit hjerte at hygge med Mickey musen! Verdens sødeste hest!
Har prøvet at faste.
Så med tænke på jeg deltog i tarm cancer screeningen 2017 og der intet var at se - så slipper jeg MÅSKE for at gennemgå koloskopi...
Pandaen er atter køreklar og min højre arm kan endeligt klare rat og gået stang. Plus blink arm.
Det er også ekstremt svært at strigler Mik og rense hove... når jeg ER vant til at bruge højre hånd og højre arm ikke kan løftes særlig højt. Eller jeg skal lyfte højre hånd med venstre hånd.
Har nu været to gange hos super troldmanden - osteopat. Som er uddannet fyss, massage, kiropraktor OG osteopat.
Det rykker!
Han er mindst en faktor 50 bedre end kommunens skulder fyss.... sørgeligt men sandt. Og hun er sådan en sød pige!
Det er medicin for min sjæl og mit hjerte at hygge med Mickey musen! Verdens sødeste hest!
6 år24. maj 2018 kl. 11:18
solakka
Fortsætter natrium bikarbonat eksperimentet lidt endnu.
Har prøvet at faste.
Det rykker!
Har prøvet at faste.
Det rykker!
6 år24. maj 2018 kl. 11:18
kosesmølf
Godt at høre at du nu er klar til at få mule-terapi i rå mængder! Er sikker på det også hjælper helbredelsen på vej, at du kan være mere sammen med Mik.
Fortsat masser afgod bedring!
Fortsat masser afgod bedring!
6 år25. maj 2018 kl. 10:09
solakka
Tak Kose - muleterapi er bare den bedste terapi før krop og sjæl!
Men Mik er godt nok blevet forkælet!
Han er ret insisterende med mulen når han synes at gulerods stykkerne ikke serveres hurtigt nok!
Hans fold kammerater fortæller også at de nu har fået hævd på, at de har krav på, at den som kommer ind på folden for at hente Mik SKAL dele ud gulerødder. I rå mængder...
Så her skal kommunikeres at nu er der nye boller på suppen!
Den 31 maj kommer en sadelmagerpige forbi.
Miks sadel skal tjekkes.
I god tid før den 12 juli. Når vi skal ihang med ridning igen.
Jeg mangler at smide omkring 15 kg.
Hvis mit CU udbrud bliver ved... så kommer jeg MÅSKE i mål med vægten omkring midten af juli...
Men Mik er godt nok blevet forkælet!
Han er ret insisterende med mulen når han synes at gulerods stykkerne ikke serveres hurtigt nok!
Hans fold kammerater fortæller også at de nu har fået hævd på, at de har krav på, at den som kommer ind på folden for at hente Mik SKAL dele ud gulerødder. I rå mængder...
Så her skal kommunikeres at nu er der nye boller på suppen!
Den 31 maj kommer en sadelmagerpige forbi.
Miks sadel skal tjekkes.
I god tid før den 12 juli. Når vi skal ihang med ridning igen.
Jeg mangler at smide omkring 15 kg.
Hvis mit CU udbrud bliver ved... så kommer jeg MÅSKE i mål med vægten omkring midten af juli...
6 år25. maj 2018 kl. 16:14
Især som jeg har ligget brak nogle dage. Ondt i knæet. Og ondt alle vejne.
Jeg har bestemt ikke sultet. Har spist rigelig hver dag.
KAN de der ingefær shots jeg har indført have noget med sagen at gøre?
Eller de mange grønt og frugt gram jeg normalt spiser HVER dag?
Men jeg har da også spist is, chokoladekiks, brownies... ostemadder. Thin Crisp med smør peanutbutter og hindbær syltetøj.
Mandler. Valnødder . Rosiner.
Og mindst 20 g svesker - sveskerne indgår i mit faste dagsprogram...
Ligesom 10 gram mikroniserede hørfrø og 10 gram frosne havtorn bær.
Jeg er rigtigt glad for vægttabet.
Det er jo det eneste fornuftige når man har en BMI over 30 og et knæ begynder at protestere.