Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Det går stadig fint med maven!
Medicinen virker stadig fint! Nu på fjerde dag!!!

Det er bare så vidunderligt at ikke behøve tilrættelegge og forberede "opgaver udenfor eget hjem" MINDST tolv timer i forvejen! Gennem at stoppe alt indtag af mad og drik i virkelig god tid. For at være sikker på, at jeg kan forlade mit hjem og mit toilet. Kunne stole på, at jeg ikke lige pludseligt bare SKAL på toilettet..

Jeg tror helt bestemt, at min mave vil opføre sig normalt fremover!

Men mine kræfter er langt fra som før sygdommen kom i udbrud.
Jeg var så træt og slap som en gammel karklud hele dagen i går.. Søndagens aktiviteter var lidt for meget for mig. Men det er helt OK - det var det værd!

Mon ikke jeg langsomt atter kommer til krafter!

Håber i dag blir en skøn og produktiv dag!

Ganske snart vil jeg prøve at styre skuden tilbage på ret kurs - veje og taste min kost..
Indtil jeg er trappet ud af Prednisolonen kommer det måske at knibe med at sove. Men det ER jo blot et spørgsmål om tid før jeg skal trappes ud af denne medicin. Og bliver sat på en mindre giftig medicin som forebygger tilbagefald.

Eller nul medicin - men med Prednisolon i baghånden - hvis der kommer et tilbagefald...

12 år15. maj 2012 kl. 08:12
re: Det går stadig fint med maven!
Trætheden og svagheden i kroppen er desværre en følgesvend - så ro på, tag de pauser du har brug for.
12 år15. maj 2012 kl. 11:28
At gå og vente på indkaldelse til hospital... er utåleligt!
ØV - det der med at vente på at ENDELIG få indkaldelsen til hospitalet - er noget skidt.
Utåleligt!
Man kan jo overhoved ikke lave andre aftaler... eller så skal de laves med forbehold for aflysning...

Ikke at jeg lige nu magter særligt meget...

Den dejlige morsdagstur drænede mig totalt for krafter..

Endvidere har jeg en lille "depressions-baby"... bare en lille en...Når jeg var akut syg, mega syg med frygtelige symptomer som holdt mig beskæftiget i døgndrift - så følte jeg mig ikke så nedtrykt som jeg gør nu..

På en eller anden måde indser jeg helt klart, at det ikke er en god idé hvis jeg skal bakse helt alene med situationen...

I ved - der er jo mange mørke skyer på min himmel for tiden... meget syg datter som STADIG venter på sin diagnose... og som har det meget skidt... søster med brystcancer som kæmper for at overleve... egen diagnose.. at lære sig at leve med en alvorlig kronisk sygdom..
og så alt "fnidder" som jo også skal passes... klagen over dyrlægen som var godt på vej at slå min hest ihjæl... klagen over "rip-off" sadel.. der jeg er blevet taget et vist sted for den nette sum af 32.800 kr...
kampen for at få mig selv pisket igang med at få mine pensioner... der Försäkringskassan i Sverige har "stjålet" ca 137.000 SEK indbetalt 1983... De SKAL rette sin fejl. I andet fald mister jeg ca 3000 - 4000 SEK/måned - livsvarigt.. det er altså en så stor slat penge at jeg ikke har råd til at miste dem... eller LYST til at stiltigende lade mig snyde...

Jeg synes det er lidt for massivt!

Men glemmer ikke at glæde mig over:

Mik er rask. Han har det super godt!

Helten i mit liv er DEJLIG!! Selvf. kan han jo få små udbrud af "gammel sur mand" - det hører jo til alderen. Men i øvrigt er han SKØN at leve sammen med!
Den står på råhygge hver dag ;)

Jeg skal heldigvis til min egen læge den 25...
12 år16. maj 2012 kl. 07:24
re: At gå og vente på indkaldelse til hospital... er utåleligt!
God morgen Solakka.
Håber dagen bringer godt nyt!
12 år16. maj 2012 kl. 08:46
Tak Calcit!
Ja jeg håber postbuddet har et brev fra Region Hovedstaden med sig til mig!
Jeg ville jo gerne have en sparringpartner NU!!

F.eks. - Prednisolonen HAR virket - skulle man så ikke begynde at trappe mig ned og ud...?
Tidligere har jeg fået korte kure med høj initial dosis og umiddelbar stegvis nedtrapning...

12 år16. maj 2012 kl. 09:10
ja er det ikke muligt at ringe og få et svar nu er der jo helligdag lige om hjørnet....det ville give ro på.
12 år16. maj 2012 kl. 09:22
Hold da op, du har virkelig nok på programmet i øjeblikket, det er da utroligt! Hvis der er noget af det som har et slutpunkt, så sørg for at få gjort det! Sørg for at spille bolden op til modparten de steder det kan lade sig gøre, saddel, pension, dyrlægen.. Så kan du holde fokus på for det første at gøre dig selv rask (eller hvad sådan noget nu hedder), hvilket må være det vigtigste lige nu!
Sørg for at få noget ordentligt at spise, nu der ikke er problemer, så du kan få gang i kroppen igen, og få noget energi og overskud :)
12 år16. maj 2012 kl. 10:06
Desværre er en kæmpe træthed også et af de meget typiske symptomer på Colitis Ulcerosa - Pancolitis..

Men jeg prøver standhaftigt at benytte mig af salami-metoden! På den hvis kan man jo få gnusket endog en kæmpe elefant - eller valfisk ;)

Gør en lille ting - hviler - næste lille etape - hviler og så fremdeles..

Men det er jo HELT modsat min normale stil! I hele mit liv har jeg altid kastet mig over opgaver som en terrier.. bidt mig fast, slidt i det, knoklet indtil jeg var i mål!
Ikke noget med små bidder og hvile..

Så det er helt nye "kunster" denne gamle hund bliver nødt til at lære ;) (griner) !!!

Tak Calcit for at påminde mig om at vi går ind i en lang weekend inkl "Kristi Flygare" som det hedte i min barndom! Så behøver jeg jo ikke at spidse ører hele tiden for at høre hvorvidt POSTEN er ved postkassen!

Og tak Ablanu for dit gode råd! Det vil jeg prøve at følge!
12 år16. maj 2012 kl. 12:06
Så driller maven lidt igen... ØØØH...
Maven driller lidt igen.... men heldigvis intet blod...
Så det er vel blot det, at jeg har spist for meget og forkert...? Men føler mig lidt som en spærballon.. oppustet.
Også detder med luft i maven - hører til sygdommen.

Men her sker daogså fantastisk GODE ting!

Er blevet medlem i en gruppe på fb - og folk er utrolig søde til at svare! Folk som har mange års egen erfaring med sygdommen deler hurtigt og generøst med sig af sine erfaringer og sin viden! Det er fin støtte!

De søde folk derude beroligede mig prompte når jeg bekymrede mig for min nuværende "kur" med Prednisolon. Og fik mig helt at droppe tanken om at på egen hånd trappe ud ur medicinen - jeg havde jo været symptomfri hele fem døgn... og var fristet til at hurtigst muligt stoppe med medicinen.

Andet fedt og positivt: JUHUU - fik endelig en lille ridetur på den nye fine ridebanen i går! Glæder mig til at Mik og jeg nu har mulighed for at øve på en super ridebane! Det er vist nok den fineste ridebane vi nogensinde har redet på!

Er taknemmelig for at min søde ægtefælle hjalp mig den anden dag med at hente mit springmateriale hjem. Det havde jag haft "langtidsudlånt". Lånerne ville ikke mere have det. Og ejerne af gården hvor Mik står vil gerne have det til rådighed.

Er STOLT af at jeg magtede at skure de fire stolpe, seks bomme og alle holderne helt rene - brugte mange timer, knofedt og Rodalon (Benzalkoniumklorid) på at fjerne den kraftige algebegroningen. Men så var der ikke mere at få for den 25-øre den dag... Så var jeg flad igen... Og Mik fik atter en fridag.
Min flinke husbonde hjalp mig også med at køre springmaterialet ud til gården..

SOLEN skinner og det er det herligste vejr! I dag kan jeg atter håbe at posten har brevet med indkaldelse med sig!
Nu må det snart være på tide!
12 år18. maj 2012 kl. 08:08
Karen Margrete 90 år - et rigtigt livsstykke!
Karen Margrete 90 år - et rigtigt livsstykke!

Var så heldig at høre et interview med Karen Margrete på 24syv i går når jeg kørte bil...

Og vil gerne dele hendes vidunderlige motto med andre:

"Var rede at dø i dag - men forbered din 100-års fødselsdag! Så er du helgarderet!"

Citat Karen Margrete, 90 år - i fuldt sving med at forberede sin 91 års fødselsdag. Radio 24syv den 17. maj 2012.
12 år18. maj 2012 kl. 11:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...